Witamy! Jest sobota 03.12.2016, godzina 12:33
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...kiedyś, aby zmienić rozłożenie atrybutów, trzeba było za każdy wycofany punkt płacić specjalnymi punktami atrybutów?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Wywiady ze stronami fanów

W tym dziale będą pojawiały się tłumaczenia wywiadów ze stronami prowadzonymi przez fanów. Wszystkie informacje są własnością odpowiednich stron.

Spis Treści:
1. Fansite #59 - guildwars.com
2. Fansite #60 - guildwars.com
3. Fansite Friday #61 - guildwars.com
4. Fansite Friday #62 - guildwars.com
5. Fansite Friday #62 - guildwars.com
6. Wywiad z gwonline.net - gwonline.net



Wywiad z gwonline.net - Góra -

Czy wraz z przedstawieniem Frakcji (Factions) i klas Zabójcy (Assassin) i Rytualisty (Ritualist) pojawią się zmiany w obecnych umiejętnościach, tak aby zachowany został balans pomiędzy nowymi i starymi klasami? A może udało się wam stworzyć balans w taki sposób, że nie ma potrzeby ingerować w obecne umiejętności?

Nie będziemy robić jakichś ogromnych zmian w obecnych umiejętnościach po to by móc dodać nowe klasy. W pewnym momencie także zastanawiałam się nad tym i doszłam do wniosku, że możnaby zmienić sam system atrybutów dla nowych postaci. Jednak nie jest to kompletnie potrzebne. Zabójca (Assassin) i Rytualista (Ritualist) dołączą do grona podstawowych klas, niemniej ich umiejętności i czary będą unikalne. Oczywiście nie oznacza to, że nie będziemy stale minitorować gry, w poszukiwaniu wszelkich objawów braku balansu i poprawiać ich. Będziemy także konynuować okresowe odświeżanie umiejętności, które zmienia balans, usprawnia i koryguje zabawe na scenie PvP. Niemniej nie zostały podjęte żadne większe działania w celu przystosowania nowych klas.


Czy nowe klasy, dodawane przy okazji każdego rozdziału, będą miały możliwość zabawy w rozgrywce PvE i PvP rozdziałów je poprzedzających? Jeśli będą mogły grać w poprzednie rozdziały PvP, jakie kroki zostaną podjęte aby mieć pewność, że drużyny i gildie, które nie posiadają dostępu do dalszych rozdziałów, będą miały takie same szanse na polu bitwy jak gracze z rozdziałami?

Tak, Ci którzy posiadają obydwie kampanie – Guild Wars: Prophecies i Guild Wars: Factions, będą mogli stworzyć postacie Zabójcy (Assassin) i Rytualisty (Ritualist) z możliwością grania nimi zarówno w trybie PvE jak i PvP w obrębie Tyrii i Canthy. Będą mogli stworzyć postać z miejscem urodzenia w obydwu krajach, tzn. możesz wybrać jako miejsce startu kontynent Tyrii lub Canthy. Kiedy taka postać osiągnie poziom ”ascended” będzie mogła poróżować pomiędzy kontynentami za pomocą statku. Natomiast już posiadanym postaciom będzie można zmienić drugą klasę na jedną z nowych.
Co do balansu, to tak jak mówiliśmy już często wcześniej, nowe klasy nie zachwięją balansem gry. W tej chwili możemy rozpatrywać trzy rodzaje klientów: posiadających tylko Guild Wars: Prophecies, posiadających tylko Guild Wars: Factions i posiadających obydwie kampanie. Nieważne czy korzystasz z dwóch, sześciu czy z ośmiu postaci, jakie pojawią się wraz z premierą GW:F, Twoja postać będzie nadal wstanie konkurować na najwyższym poziomie, osiągając najwyższe rezultaty. To jest nasze postanowienie, którego mamy zamiar się trzymać przy okazji każdej wydanej przez nas kampanii.
Istnieją sceptycy i ludzie, którzy sądzą, że jest to niemożliwe do osiągnięcia. Nikt z nas nie zaprzecza, iż z każdą nową klasą, utrzymanie balansu staje się znacznie trudniejsze. Jednak wg mnie doświadczony i oddany zespół, skupiający się na rozwoju postaci, na umiejętnościach, na atrybutach i na sposobie w jaki ze sobą współdziałają, jest wstanie osiądnąć cel i sprostać naszemu postanowieniu.


Co się stanie z Tyrią po wydaniu GW:F? Czy pojawi się dla niej uaktualnienie? Czy będzie stale uaktualniana o nowe rzeczy, czy może pozostanie taka jaką jest? Na mapie zostało sporo obszarów... (pustych, nieodkrytych – przyp. tłum.)

Kontynent Tyrii został wyeksploatowany w przewidziany sposób. Tak, zostało jeszcze sporo nieodkrytych obszarów, ale to nam daje wspaniałe możliwości na przysłość. W tej chwili nasze oczy spoglądają “poprzez wodę, daleko na południe od Tyrii” na Canthe i to jest właśnie miejsce poświęcania przez nas czasu na ważniejsze aspekty rozwoju.
Okresowe uaktualnienia uwzględniać będą świat jako całość. Mogą mieć miejsce na każdym z kontynentów z osobna, jak i w obydwu jednocześnie. Przypuszczam, że w przyszłości będą miały miejsce bardziej umiejscowione zmiany. Na przykład, fani sugerowali, że wraz z pojawianiem się nowych kultur w grze, możemy wprowadzić pewne święta bardziej związane z daną krainą niż z całym światem. Będziemy musieli sprawdzić jakby to działało w przyszłości.


Czy są planowane jakieś bonusy dla osób, które kupiły/kupią zarówno Guild Wars: Prophieces i Guild Wars: Factions?

Podstawową zaletą kupna GW:F jest dostęp do obudwu kontynentów i opowieści jakie mają tam miejsce. Korzyscią będzie też większa liczba profesji, umiejętności, czarów, przedmiotów, zbroi, misji, potworów, zadań itd. Pomniejszą korzyścią będzie dostęp do wspólnego Account Storage przez wszystkie postacie z obydwu kampanii. Istotną korzyścią jest to, że każdy przedmiot i każda umiejętność odblokowana pierwszej kampanii będzie dostępna w GW:F. Daje to niewątpliwie sporą przewagę na starcie drugiej kampanii.
Jeśli nie masz nic przeciwko, skorzystam z okazji i odpowiem na często pojawiające się pytanie:
“Jeśli posiadam dwie kopie Guild Wars Prophecies, czemu muszę kupować dwie kopie GW:F?”
Odpowiedź jest prosta. Musisz zakupić dwie kopie jakiejkolwiek gry jeśli chcesz być właścicielem tych kopii. Posiadam trzy kopie popularnego RTSa. Kupiłam trzy kopie dodatku do niego. Nie mogłam zainstalować pojedynczego dodatku na wszystkich trzech podstawkach. Nie dostałam także żadnej zniżki na zakup drugiej i trzeciej kopii, a także nie dostałam żadnego bonusu za zakup dodatkowych kopii.
Guild Wars: Factions nie jest dodatkiem a samodzielnym produktem. Pamiętać trzeba jednak o pewnej rzeczy: Zakup GW:F jest zupełnie dobrowolny. Możesz nadal konynuować zabawę w GW:P jak długo chcesz, bez dodatkowych zakupów i bez miesięcznej opłaty. Jeśli jednak chcesz mieć to “więcej” wspomniane wcześniej, to oczywiście będziesz chciał kupić GW:F. Jeśli posiadasz dwie kopie GW:P i chcesz mieć dwa konta z pełnym dostępem do nowych rzeczy, to...tak – musisz kupić dwie kopie GW:F.


Zważywszy na wszechstronność Guild Wars i możliwość zmiany buildu pod wpływem kaprysu, to czy planowane jest coś jak “szybka zmiana buildu”, gdzie można by było ustawić i zachować kilka ustawień umiejętności i atrybutów, tak aby można było się pomiędzy nimi łatwo przełączać?

Zauważyłam w trakcie rozmów z graczami w grze, że jest kilka często powtarzających się próśb, a to jest trafieniem w samo sedno. Szybka zmiana buildu na pewno była by bardzo popularna. Inną częstą prośbą jest udostępnienie możliwości zmiany całego paska z umiejętnościami z wcześniej zapisanych ustawień, uwzględniających także atrybuty, a także dla zbroi.
Nie jestem wstanie powiedzieć w którym miejscu na liście “do zrobienia” znajdują się te prośby. Lista ta jest dłuższa niż możliwość jej uwzględnienia w pojedyńczym procesie produkcji gry. Jednak, jak już mówiliśmy wcześniej, nasz Zespół Developerów zawsze słuchał graczy i uważa, że wdrażanie ich pomysłów i próśb do przyszłego rozwoju jest kluczem do osiągnięcia sukcesu danej kampanii. Dlatego wydaje mi się, że będziesz mógł ujrzeć powyższe pomysły w przyszłości.

GW jest na rynku trochę ponad 10 miesięcy, a podczas premiery, była mowa o możliwości stworzenia wersji kompatybilnej z Macami i/lub Linuxem. Czy ten projekt jest nadal rozwijany, czy może zrezygnowaliście z niego?

Nie skreślimy tego pomysłu z naszej listy, ale nie ma w tej chwili natychmiastowych planów wypuszczenia dodatkowej wersji na inne systemy czy platformy. W tej chwili PC i Windows są miejsce, w którym chcemy być. Związane jest to głównie z tym, że ten system jest w chwili obecnej wyborem ogromnej rzeszy graczy.


Wiele zostało powiedziane na temat systemu aukcji wspomagajacego handel w trybie PvE. Czy jest możliwe dodanie podobnego systemu, ale dla trybu PvP, w którym liderzy grup dodawali by opis aktualnie używanego buildu i miejsc, jakie potrzebują zapełnić (z zastrzeżeniami co do rank, klasy itp), a gracze mogli by wybierać spośród tych miejsc? Jeśli jest to możliwe, to czy jest szansa na ujerzenie czegoś takiego w przyszłości GW?
Nie jestem pewna czy to pytanie o statyczny tablice ogłoszeń dla długoterminowego budowania drużyny, czy może dla szybkiego tworzenia drużyny. Wydaje mi się, że chodzi tu bardziej o szybkie sformowanie grupy w danym momencie aby udać się na walkę. Takie rozwiązanie działało by zapewne bardzo dobrze i na pewno ucieło by “LFG” z chatu. Jesteśmy w pełni świadomi tego, że proces tworzenia drużyny jest dość problematyczny i szukamy na wiele sposobów możliwości jego poprawienia. Pamiętaj: My też gramy. I zgadzamy się, że celem dla nas wszystkich jest utworzenie drużyny, z którą wyruszymy na misje, zadanie czy eksploracje tak szybko jak to tylko możliwe. Dlatego wszystkie propozycje, które to ułatwią, będziemy brać pod uwagę.


Wszyscy wiemy, że są wśród nas gracze RP (Role Playing – dosłownie odgrywający role), ale wygląda na to, że mają oni problemy z zabawą w odgrywanie ról. Czy są jakieś plany (jak Tawerny albo RP Distric) dla graczy RP w przyszłości?

Rozmawialiśmy na ten temat wiele razy gdyż bardzo byśmy chcieli znaleść sposób na spełnienie potrzeb społeczności RP. Wydaje nam się, że jest sporo sposóbów (większych lub mniejszych) na wykonanie tego. Jednym ze sposobów było zwiększenie maksymalnej ilości możliwych do przyjęcia członków gildii, a także poprzez uzyskanie realnych korzyści za sukces gildii zarówno dzięki działaniom grupy jako całości jak i jej pojedynczych członków. Jakiś czas temu liderzy większych gildii podzielili się swoimi uwagami na temat pułapu, twierdząc, że ograniczenie jest zwyczajnie za niskie. Odpowiedzieliśmy na to zwiększając ten limit dwukrotnie. Jednak gildie miały nadal zrozumiałe problemy; w sposób, w który niemal sukces je przytłoczył. Naszą odpowiedzią na to (a przynajmniej jedną z wielu jakie się pojawią) było stworzenie sojuszy pomiędzy gildiami (guild alliance).
Sojusze mogą być zawarte z maksymalnie 10 gildiami. Korzyści z tego będą spore jak, np. wspólny chat sojuszu czy możliwość zaproszenia członków gildii z sojuszu do własnego Guild Hallu. Zobacz jakie zabawne to będzie gdy gracze z różnych grup (tzn. PvP i PvE) będą czerpać korzyści z udziału innych. Co jeśli fani PvE będą mieli możliwość otrzymania nagród za zwycięstwa ludzi z sojuszu grających PvP? Zauważ jak dobrze by było gdyby gracze PvP otrzymywali równie ciekawe korzyści od strony graczy PvE. I tak właśnie będzie!
Poza sojuszami rozważamy jeszcze inne możliwości adresowane na potrzeby graczy RP. Nie jestem pewna czy dodamy dystrykt spcjalnie dla rozgrywek RP, ale jestem pewna, że jest to coś co na pewno rozważymy, gdy będziemy szukać możliwości zaspokojenia potrzeb tej znaczącej i cennej grup graczy.


Po wielokrotnym przejściu fabuły problemem może być brak zainteresowania PvE. Być może różnorodne środowisko i zmienny czas byłby ratunkiem. Czy gracze mogą oczekiwać efektów pogodowych, upływu czasu dnia i różnej widoczności, zależnej od warunków pogodowych?

Jako gracz, nie sądzę aby tego typu zmiany, jak dzień i noc, miały jakieś większe znaczenie dla kolejnego przejścia danej misji. Zastanawiam się...to może dodać zabawy, ale czy zwiększy grywalność? Nie jestem pewna! Z kolei, zmiana środowiska, jeśli oznacza to umieszczenie misji w innych warunkach, na innej mapie, to może mieć zły wpływ na grę, która oparta jest na fabule. Jednak, co jeśli pozytywne zakończenie misji, spowoduje znaczny wpływ na wygląd kolejnych misji? Co jeśli misje staną się znacznie bardziej interesujące i jeśli zyskają wyższą grywalność, przez drogę jaką obierzesz i sposób w jaki je zakończysz? Wiem, że projektanci starają się szukać jak największej możliwości rozwoju dynamicznych misji i niecierpliwie się na samą myśl jak to będzie w GW:F i trzeciej kampanii.


Istnieje dość spore zainteresowanie pośród społeczności graczy możliwością stworzenia obszaru do eksploracji PvP, gdzie drużyny byłyby rzucone na duży obszar, miały szanse wpaść na inną drużynę i na walkę z nią. Coś na kształt połączenia PvE i PvP. Czy jest to coś czego możemy się spodziewać w przyszłości?

Tak. Ten pomysł jest dość mocno wkomponowany w GW:F i już wkrótce go zaprezentujemy. Nazwaliśmy to “Competitive Mission” i wydaje nam się, ze pokochacie jej założenia! Mamy nadzieję, że każdy będzie chciał spróbować GW:F podczas Pokazu Guild Wars: Factions, który rozpocznie się 24 marca. Podczas pokazu gracze będą mogli zapoznać się z nowymi klasami, a także zagrać w kilka wysoko-poziomowych misji. Da to graczom poczucie tego jak będzie wyglądać wspólna rozgrywka w GW:F i umożliwi wyobrażenie sobie czego mogą się spodziewać w przyszłości.
GuildWars.comTeenArena Net