Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:16
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...Zaklęcia(Enchanty), które nie wymagają celu(np. Zaklęcia Derwisza) omijają działanie Well of Profane?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Player vs Player - Gracz kontra Gracz




1. Informacje podstawowe
2. Trening (Wyzwanie Zaishen, Elity Zaishen)
3. Areny


Arena losowa (Random Arenas)


Arena Kodeksu (Codex Arena)


Droga Bohatera (Heroes Ascent)


Bitwa sojuszy (Alliance Battle)


Areny dostępne tylko dla postaci PvE


4. Guild versus Guild (GvG)
5. Współzawodnictwa (Competitive Missions)
6. Turnieje automatyczne (Automated Tournaments)
7. Tryby już nie istniejące






1. Informacje podstawowe

- Góra -



Tryb PvP oznacz Player versus Player (Gracz kontra Gracz). Istnieje możliwość stworzenia postaci według własnych upodobań przeznaczonej tylko do gry w tym trybie. Wygląd postaci PvP tak samo możemy zmieniać jak w trybie PvE.
Postać, którą stworzyliśmy po wejściu do gry będzie miała maksymalny (20) poziom, oraz będzie posiadać zbroję i bronie o maksymalnych statystykach (przedmioty te wybieramy przy tworzeniu z dość obszernej listy). Postać PvP będzie posiadać te i tylko te umiejętności, runy, dodatki do broni, które odblokowaliśmy wcześniej w trybie PvE lub za punkty Balhtazara. Ważnym jest też, że postacią, którą właśnie stworzyliśmy nie będziemy mogli odkrywać świata, dostępne będą jedynie areny oraz guild hall.
Za zabijanie przeciwników w PvP będziecie dostawać punkty Balhtazara, za które będziecie mogli odblokować umiejętności, ulepszenia broni, runy i insygnia oraz bohaterów.
Obecnie w żadnym z dostępnych trybów PvP nie są dostępni bohaterowie, a jedynie najemnicy.




2. Trening (Wyzwanie Zaishen, Elity Zaishen)

- Góra -



Jeżeli dopiero zaczynacie swoją przygodę z PvP, to zanim pójdziecie złoić skórę innym graczom pasowało by trochę potrenować. Wyzwanie Zaishen i Elity Zaishen, to symulowane walki z NPC. Skład drużyny przeciwnej jest wybierany z ustalonej listy. Na Wyzwaniu Zaishen można samemu wybrać oponentów oraz mapę, na której chcecie walczyć lub pozwolić na wybieranie automatyczne. W przypadku Elit Zaishen drużyna przeciwna i mapa wybierane są losowo.
W obu przypadkach drużyna składa się z czterech graczy.

Wyzwanie Zaishen (Zaishen Challenge)

- Góra -



Jak odblokować:

Najpierw musicie udać się na Wyspę Bezimiennych (Isle of the Nameless) i udać się do przewodnika, który będzie miał dla Was zadanie. Po jego wykonaniu dostępny będzie następny quest, polegający na pokonaniu czterech drużyn AI. Po zakończeniu tego mini turnieju zostaniecie przeniesieni do lokacji Wyzwanie Zaishen. Lokacja jest odblokowywana dla konta, więc wystarczy, że zrobicie to raz.
Zaishen posiadają limit punktów Balhtazara jaki można uzyskać dziennie, dla Wyzwań jest to 2000 punktów.

Z kim przyjdzie się Wam zmierzyć

Czeka Was spotkanie z sześcioma różnymi drużynami.
1. Drużyna wojowników używająca umiejętności I Will Avenge You, z drugą profesją łowca i zwierzakami.
2. Grupa mnichów używających umiejętności Modlitw Ofensywnych (Smiting Prayers).
3. Trapperzy, czyli łowcy używający pułapek i umiejętności Victory Is Mine.
4. Degen – drużyna wyposażona w umiejętności powodujące degenerację HP, składająca się głownie z mesmerów i nekromantów.
5. Elementaliści spike’ujący Obsidian Flame. Spike oznacza szybki zsynchronizowany atak na jeden cel, więc bądźcie ostrożni.
6. Mesmerzy wyposażeni w Illusionary Weaponry dość łatwy cel do pokonania.

Mapy

Walczyć można na pięciu różnych mapach, a tryb rozgrywki to anihilacja czyli zabicie wszystkich członków drużyny przeciwnej.

Heroes’ Crypt

Na tej mapie znajduje się obelisk, który można przejąć umieszczając w nim flagę (flaga pojawi się przy wejściu na mapę zanim drzwi się otworzą).
Jeżeli ktoś lubi oglądać widoki, to możecie tam znaleźć murale przedstawiające pięć bóstw świata Guild Wars.


D’Alessio Arena

Na wschodzie wyspy jest obszar z trującą wodą, po wpakowaniu się w niego doświadczycie degeneracji życia.


Fort Koga

Na tej mapie można poruszać się po dookoła. Obszar na środku jest dostępny, jednak droga pod mostem nigdzie nie prowadzi.


Amnoon Arena

Gracze rozpoczynają walkę na przeciwległych stronach mapy.


Shiverpeack Arena

Tym razem coś w zimowej scenerii. Na środku mapy znajduje się zamarznięta rzeka. Jeżeli się tam zatrzymacie zostaniecie spowolnieni.


Elity Zaishen (Zaishen Elite)

- Góra -



Tutaj spotkacie po przeciwnej stronie dokładnie te same drużyny (z wyjątkiem drużyny monków), co w Wyzwaniach (mapy również są te same), jednak ich kolejność będzie ustalana losowo. W każda kolejnej walce będzie dochodził jeden dodatkowy przeciwnik do maksymalnej liczby 12.
Limit możliwych do zdobycia punktów Balhtazara to 6000, aby osiągnąć maksymalną liczę w jednym runie trzeba wygrać 16-17 walk. Jeżeli zginiecie po uzbieraniu co najmniej 2000 punktów Balhtazara, to przy kolejnym wystartowaniu nie dostaniecie punktów za kilka początkowych walk.

Jak odblokować
Elity Zaishen odblokowuje zadanie Droga do Elit Zaishen (The Path of the Zaishen Elite), otrzymywane od (Challenge Master Rioka), jednak najpierw musicie pokonać pięć z sześciu drużyn w Wyzwaniach Zaishen.



3. Areny

- Góra -




Areny są przeznaczone tylko do gry PvP i są niezależne, co oznacza, że na zewnątrz areny nie jest dostępny żaden obszar.
Wszystkie areny znajdują się na Wyspach Zmagań (Battle Isles).
Informacje na tematy tytułów związanych z grą na arenach (i nie tylko) znajdziecie tutaj.

Arena losowa (Random Arenas)

- Góra -



Na Arenie losowej walczą przeciwko sobie dwie drużyny złożone z graczy dobieranych w sposób losowy spośród grupy, która użyła opcji rozpocznij walkę.
Jeżeli chcecie się tam przenieść po raz pierwszy musicie wyjść z Wielkiej Świątyni Balthazara (Great Temple od Balthazar) na Wyspę Bezimiennych (Isle of the Nameless) i porozmawiać z Kapitanem kintajskiego statku (Canthan Ferry Captain). Walka ma miejsce na mapie wybieranej losowo z trzynastu dostępnych.
Walka ma ograniczenie czasowe w zależności od typu gry (warunków jakie gracze muszą spełnić aby wygrać).


Typ rozgrywki

Unicestwienie (Annihilation) – zabij graczy z przeciwnej drużyny (limit czasowy 8 minut).
Unicestwienie z obeliskiem (Obelisk Annihilation) – zabij graczy z przeciwnej dużyny, dodatkową pomocą jest obelisk zadający obrażenia po przejęciu go przy pomocy flagi (limit czasowy 8 minut).
Unicestwienie z kapłanem (Priest annihilation) – zabij graczy i kapłana drużyny przeciwnej (kapłan wskrzesza swoją drużynę co dwie minuty; limit czasowy 12 minut).
Ilość Zabitych (Kill Count) – zabij jak największą ilość przeciwników w ciągu trzech minut (wszyscy martwi gracze są wskrzeszani co 30 sekund).

Jeżeli po upływie wyznaczonego czasu jest remis, wygrywa drużyna, która ma najmniejszą karę za śmierć (death penalty), wyjątkiem jest kill count (gdzie po upływie wyznaczonego czasu obowiązuje „nagła śmierć” czyli wygrywa drużyna, której pierwszej uda się zabić kogoś z drużyny przeciwnej) i unicestwienie z kapłanem (w przypadku remisu obie drużyny przegrywają). Każde zabicie przeciwnika zdejmuje 2% kary za śmierć.

Mapy

Heroes’ Crypt

Unicestwienie z obeliskiem (Obelisk Annihilation)


D’Alessio Arena

Unicestwienie (Annihilation)


Fort Koga

Unicestwienie (Annihilation)


Amnoon Arena

Unicestwienie (Annihilation)


Shiverpeack Arena

Unicestwienie (Annihilation)


Ascalon Arena

Unicestwienie (Annihilation)


The Crag

Ilość zabitych (Kill Count)


Shing Jea Arena

Unicestwienie (Annihilation)


Brawler’s Pit

Unicestwienie z obeliskiem (Obelisk Annihilation)


Petrified Arena

Unicestwienie (Annihilation)


Seabed Arena

Unicestwienie z kapłanem (Priest annihilation)


Churranu Island Arena

Unicestwienie (Annihilation)


Sunspear Arena

Unicestwienie (Annihilation)


Otrzymywane punkty

Nagroda Punty uznania Balthazara
Zabicie przeciwnika (po raz pierwszy) 40
Zwycięstwo 50
Miażdżące zwycięstwo 50
5 Kolejnych zwycięstw 50
  Punkty Gladiatora
5 kolejnych zwycięstw 1
10 kolejnych zwycięstw 2
15 kolejnych zwycięstw 3
20 kolejnych zwycięstw 4*



* Po 20 kolejnych zwycięstwach za każde kolejne 5 zwycięstw będziecie otrzymywać 4 punkty do tytułu Gladiatora.




Arena kodeksu (Codex Arena)

- Góra -



Arena kodeksu to tryb, w którym walczą przeciw sobie dwie czteroosobowe drużyny. Gracze sami decydują o ich składzie. Charakterystyczne dla tego trybu są ograniczenia dotyczące dostępności umiejętności (zasada 'sealed deck'). Zestawy umiejętności dostępne dla graczy są zmieniane cztery razy dziennie o 13:01, 19:01, 01:01 i 07:01 GMT. Objerzenie dostępnych umiejętności jest możliwe po naciśnięciu 'k'.

Typ rozgrywki

Unicestwienie (Annihilation) – zabij graczy z przeciwnej drużyny
Unicestwienie z kapłanem (Priest annihilation) – zabij graczy i kapłana drużyny przeciwnej (kapłan posiada 800 życia i nie używa umiejętności Heal Area, wkrzesza graczy swojej drużyny co 2 minuty)
Unicestwienie z obeliskiem (Obelisk Annihilation) – zabij graczy z przeciwnej dużyny, dodatkową pomocą jest obelisk zadający obrażenia po przejęciu go przy pomocy flagi
Ilość Zabitych (Kill Count) – zabij jak największą ilość przeciwników w ciągu trzech minut (wszyscy martwi gracze są wskrzeszani co 30 sekund).

Zasady

1. Każda drużyna może mieć maksymalnie jednego przedstawiciela danej profesji.
2. Umiejętności elitarne z drugiej profesji są niedostępne (można je dodać na pasek, jednak nie będzie ich można użyć).
3. Zasady losowania umiejętności:
Derwisze, Patroni, Wojownicy i Zabójcy - 17 zwykłych umiejętności i 3 elitarne
Elementaliści, Nekromanci i Mesmerzy - 20 zwykłych umiejętności i 5 elitarnych
Mnisi i Rytualiści - 16 zwykłych umiejętności i 4 elitarne
Łowca - 19 zwykłych umiejętności i 4 elitarne
4. Resurrection Signet jest zawsze dostępny
5. Umiejętności: Aura of Restoration[, Blood Renewal, Ether Feast, Healing Signet, Leader's Comfort, Shadow Refuge, Troll Unguent i Vital Boon są dostępne zawsze, aby dać graczom możliwość samodzielnego leczenia.
6. Łowca ma zawsze dostępne Charm Animal
7. Zabójca zawsze będzie miał możliwość wybrania ataku poprzedzającego (lead attack) i ataku drugą ręką (off-hand attack).
8. Rytualista zawsze będzie miał do wyboru jeden nieelitarny rytuał przywołania.
9. Nekromanta zawsze będzie miał do wyboru jedno nieelitarne przywołanie sługusów (minionów).
10. W zestawach umiejętności nigdy nie znajdą się: Protectors Defense, Armor of Sanctity, Symbols of Inspiration i Visions of Regret


Mapy

Walka rozgrywa się na tych samych mapach co w przypadku Aren Losowych (Random Arena).


Otrzymywane punkty



Punty uznania Balthazara
Zabicie przeciwnika (po raz pierwszy) 40
Zwycięstwo 50
Miażdzące zwycięstwo 50
5 kolejnych zwycięstw 50
  Punkty Honoru
5 kolejnych zwycięstw 1
10 kolejnych zwycięstw 2
15 kolejnych zwycięstw 3
20 kolejnych zwycięstw 4
Co każde 5 kolejnych zwycięstw 4





Droga Bohatera (Heroes Ascent)

- Góra -



Droga bohatera (Heroes Ascent) dawniej znana również jako ‘Tomby’ (tak od tych Tomb of the Primeval Kings) umożliwia graczom zmierzenie się z ośmioosobowymi drużynami graczy z całego świata.
Walka toczy się po kolei na różnych mapach, aby w końcu przenieść walczących do upragnionej Komnaty Bohaterów (Hall of Heroes), gdzie oprócz zwycięstwa czekają na nich unikalne przedmioty ze skrzyni, która pojawi się jako nagroda za wygranie ostatniej walki.
W drużynie mogą znajdować się maksymalnie dwaj najemnicy.
Zabicie wrogiego Ducha bohatera da drużynie 10% zwiększenia morale.
Gracze jak w każdym trybie rozgrywki PvP otrzymują punkty uznania Balthazara oraz punkty sławy (fame), które dodają się do tytułu Bohatera (Hero) i pozwalają na zaprezentowanie wszystkim emotki zależnej od rangi. Informacje na tematy tytułów związanych z grą na HA (i nie tylko) znajdziecie tutaj.


Typ rozgrywki

Unicestwienie (Annihilation) – zabij graczy z przeciwnej drużyny
Unicestwienie z kapłanem (Priest annihilation) – zabij graczy i kapłana drużyny przeciwnej (kapłan wskrzesza swoją drużynę co dwie minuty)
Relikwie (Relic run) – członkowie drużyny muszą zanieść jak największą ilość relikwii do swojego Ducha bohatera (Ghostly Hero) lub do centralnego ołtarza (w zależności od tego, gdzie rozgrywa się walka). W przypadku remisu wygrywa drużyna, która ostatnia doniosła relikwię.
Król wzgórza (King of the Hill) – nazywana jest również walką o ołtarz; walka polega na zajęciu ołtarza i uzyskaniu jak największej ilości punktów za jego przejęcie przez Ducha bohatera. Duch przejmuje ołtarz używając umiejętności Claim resource, aby drużyna dostała kolejny punkt, musi utrzymać ołtarz przez 30 sekund po jego przejęciu. Duch drużyny przeciwnej nie może zająć ołtarza dopóki żyje Duch przeciwników, który przejął ołtarz wcześniej. Jeżeli Duch twojej drużyny umrze, a drużyna przeciwna nie zajmie ołtarza, nadal będziecie dostawać punkty co 30 sekund.
Gracze są wskrzeszani co 2 minuty, a w przypadku remisu wygrywa drużyna, która jako ostatnia zdobyła punkt.
Przejmowanie kapliczek (Capture Point) – walka w tym trybie rozgrywa się na mapach z rozmieszczonymi kapliczkami, które mogą być zajęte przez obie drużyny. Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej punktów za przejęcie kapliczek. W przypadku remisu wygrywa drużyna, która ostatnia zabiła przeciwnika. Dodatkowo postawienie Ducha bohatera w kapliczce liczy się jak ustawienie w tym miejscu czterech graczy.

Mapy

W przypadku Drogi bohatera mapy nie są losowane lecz następują po sobie w z góry ustalonej kolejności. Jeżeli na kolejnej mapie nie ma drużyny przeciwnej, zostaje ona pominięta i twoja drużyna zostanie przeniesiona na następną w kolejności. Możliwy jest nawet 'skip' do Komnaty Bohaterów (za wyjątkiem pierwszej mapy, po której zawsze musi rozegrać się walka na mapie Świata Umarłych (The Underworld).


1. The Elite Zaishen Battle

W pierwszej walce trzeba pokonać drużynę składającą się z NPC-ów w trybie unicestwienia (annihilation). W zależności od czasu w jakim to zrobicie uzyskacie nagrodę w postaci zwiększenia morale:

Od 0:01 do 0:29 : 10%
Od 0:30 do 0:59 : 8%
Od 1:00 do 1:19 : 6%
Od 1:20 do 1:39 : 4%
Od 1:40 do 1:59 : 2%
Ponad 2:00 : 0%

Odliczanie rozpocznie się, gdy którykolwiek z graczy zejdzie z pomostu.



2. The Underworld

Tryb rozgrywki: unicestwienie (annihilation).



3. Fetid River

Tryb rozgrywki: unicestwienie z kapłanem (Priest annihilation)



4. Burial Mounds

Tryb rozgrywki: unicestwienie z kapłanem i obeliskiem (Priest and obelisk annihilation)


5. Unholy Temples

Tryb rozgrywki: Relikwie (Relic run)



6. Forgotten Shrines

Tryb rozgrywki: Przejmowanie kapliczek (Capture Point)



7. Golden Gates

Tryb rozgrywki: Unicestwienie z kapłanem (Priest annihilation)



8. The Courtyard

Tryb rozgrywki: Król wzgórza (King of the Hill)




9. Antechamber

Tryb rozgrywki: Przejmowanie kapliczek (Capture Point)



10. The Vault

Tryb rozgrywki: brak
Ponieważ w Komnacie Bohaterów może toczyć się tylko jedna walka na raz, mapa ta pełni rolę ‘poczekalni’.



11. The Hall of Heroes (arena)

Tryb rozgrywki: różne



Nagrody

Nagroda Punty uznania Balthazara
Zabicie przeciwnika (po raz pierwszy) 40
Zwycięstwo na początkowych mapach 200
Zwycięstwo na późniejszych mapach 400
Zwycięstwo w Komnacie Bohaterów 800
Miażdżące zwycięstwo 200
Punkty sławy
1 zwycięstwo 1
2 zwycięstwa 2
3 zwycięstwa 3
4 zwycięstwa 4
5 zwycięstw 6
6 zwycięstw 8
7 zwycięstw 12
8 zwycięstw 16
9 zwycięstw 20
10 zwycięstw 24
11 zwycięstw 28
12 zwycięstw 32
13 zwycięstw 36
14+ zwycięstw 40



Drużyna, która zwyciężyła w finałowej walce w Komnacie Bohaterów dostaje w nagrodę victory chest, z którego wypada dla każdego 1 klucz Zaishen oraz jeden losowy przedmiot (celestial sigil, flame of Balthazar, mini ghostly hero lub inny złoty przedmiot w tym Crystalline Sword).






Bitwa sojuszy (Alliance Battle)

- Góra -



Bitwa sojuszy (Alliance Battle) toczy się pomiędzy dwoma zespołami 12-osobowymi (3 drużyny po 4 osoby) i ma wpływ na położenie granicy pomiędzy Kurzickami i Luksonami w Factions.
Rozgrywka polega na przejmowaniu kapliczek i zabijaniu członków drużyny przeciwnej tak, aby zdobyć 500 punktów lub przejąć i utrzymać wszystkie kapliczki przez 60 sekund.
Wyniki są przeliczane co 7 sekund.
Gracze są automatycznie wskrzeszani w bazie 20 sekund po śmierci, więc nie ma konieczności zabierania ze sobą umiejętności wskrzeszających.
Drużyny oznaczone są tradycyjnymi dla stron konfliktu kolorami: Kurzickowie – niebieskim, Luksoni – czerwonym.
Wygranie po raz pierwszy w bitwach sojuszy zwiększy wasz limit punktów faction o 5.000.

Jak odblokować

Ponieważ konflikt pomiędzy Kurzickami i Luksonami jest nieodłąćznym elementem fabuły Factions, musicie posiadać tą kampanię na swoim koncie aby odblokować Bitwę sojuszy. Dodatkowo wasza gildia musi mieć wybraną stronę konfliktu.
Jeżeli porozmawiacie w siedzibie gildii z Komendantem Kurzicków (Kurzick Kommandant) lub Luksoński Nawigator (Luxon Navigator) przeniesie was (lub całą drużynę) do odpowiedniego miejsca.
Jeżeli chcecie wziąć udział w Bitwie sojuszy po przeciwnej stronie niż jest przypisana wasza gildia wystarczy, że otrzymacie zaproszenie gościa do gildii przypisanej do strony, która was interesuje. W tej sytuacji nie będziecie mogli otrzymać podwójnych punktów do tytułu za oddanie punktów na konto gildii.


Mapy

Rozgrywka toczy się na pięciu różnych mapach w zależności od aktualnego położenia granicy.

1. Kaanai Canyon

Luksoni mają przewagę na tej mapie, więc Kurzickowie są wspomagani przez 200-procentowy bonus.
Walka ma miejsce na tej mapie, gdy granica przesunie się poza co najmniej 4 miasta na terenia Jadeitowego morza (Jade Sea).


2. Etanaran Keys

Przewaga Luksonów jest rekompensowana 100-procentowym bonusem dla Kurzicków.
Na tej mapie będziecie walczyć gdy 1-4 miast z terenu Jadeitowego morza (Jade Sea) będzie zajętych przez Kurzicków.



3. Saltspray Beach

Tutaj żadna ze stron nie otrzymuje bonusów. Mapa pojawia się jeżeli granica przebiega dokładnie pomiędzy terenami Kurzicków i Luksonów.



4. Grenz Frontier

Na terenach należących do Kurzików to Luksoni dostają dodatkowy bonus, tutaj wynosi on 100%.
Mapa pojawia się 1-4 miast z terenu Lasu Echovald (Echovald Forest) będzie zajętych przez Luksonów.



5. Ancestral Lands

Tym razem to Luksoni dostają 200-procentowy bonus, mający wyrównać szanse.
Jeżeli Luksoni zajmą więcej niż 4 miasta na terenie Lasu Echovald (Echovald Forest), to właśnie na tej mapie będziecie walczyć.



Nagrody

Nagroda Punty uznania Balthazara
Każde zabicie przeciwnika 10
Faction
Zabicie przeciwnika 10
Każdy dodatkowy zabity +3
Zwycięstwo 1000 – 2500
w zależności od ‘bonusu’ mapy



Areny dostępne tylko dla postaci PvE

- Góra -



Oprócz aren znajdujących się na Wyspach zmagań, można znaleźć areny przeznaczone tylko dla postaci PvE, które nie osiągnęły jeszcze 20. poziomu.
Postacie nie spełniające wymagań co do poziomu mogą wejść za bramę areny, jednak nie będą mogły brać udziału w walce.

Ascalon Arena

Wejście na tą arenę znajduje się w Askalonie (wystarczy porozmawiać ze Strażnikiem Areny). Mogą na niej grać tylko postacie, które mają maksymalnie 10. poziom. Nie można tu używać umiejętności elitarnych.

Mapa



Shiverpeak Arena

Wejście na tą Arenę znajduje się w Dolinie Jaków (Yak’s Band). Tu również wystarczy porozmawiać ze Strażnikiem areny. Będziecie mogli na niej walczyć pod warunkiem, że wasza postać ma maksymalnie 15. poziom. Jak na arenie w Askalonie, tutaj również nie można używać umiejętności elitarnych.

Mapa




Shing Jea Arena

Na tą arenę zostaniecie przeniesieni po rozmowie ze Strażnikiem areny w Klasztorze Shing Jea (Shing Jea Monastery). Grać na niej mogą postacie z maksymalnie 10. poziomem, nie można używać umiejętności elitarnych.

Mapa



Sunspear Arena

Zostaniecie na nią przeniesieni po rozmowie ze Strażnikiem Areny w Kamadanie. Postać może wziąć udział w walce jeżeli ma maksymalnie 10. poziom, nie można używać umiejętności elitarnych.

Mapa



Nagrody

Nagroda Punty uznania Balthazara
areny z max. 10. poziomem postaci
Zabicie przeciwnika (po raz pierwszy) 5
Zwycięstwo 5
Miażdżące zwycięstwo 5
5 Kolejnych zwycięstw 5
Nagroda Punty uznania Balthazara
areny z max. 15. poziomem postaci
Zabicie przeciwnika (po raz pierwszy) 10
Zwycięstwo 10
Miażdżące zwycięstwo 10
5 Kolejnych zwycięstw 10







4. Guild versus Guild (GvG)

- Góra -



Guild vs Guild jest strategiczną rozgrywką PvP, odbywającą się na terenie Siedziby Gildii (Guild Hall-u). Walczą przeciwko sobie dwie drużyny po 8 osób. Co najmniej cztery osoby muszą należeć do gildii w tym jedna z nich musi być oficerem. Pozostałe cztery osoby mogą być gośćmi lub najemnikami.

Jak uruchomić

Po wejściu do Guild Hallu w okienku drużyny pojawia się dodatkowy przycisk ‘Bitwa gildii’ (Guild Battle). Po jego naciśnięciu dostępne będą następujące opcje:
Punktowane starcie automatyczne (Rated Automatic Match) – po uruchomieniu tej opcji Twojej drużynie zostanie wylosowany przeciwnik z podobną liczbą punktów rankingowych (w pierwszej kolejności). Zwycięska drużyna otrzyma punkty rankingowe, a przegrana straci je.
Nowy niepunktowany pojedynek (New Unrated Challenge) – możecie zaprosić dowolną gildię do rozgrywki, a po zakończonej walce ilość punktów rankingowych obu gildii nie ulegnie zmianie.
Nowy pojedynek treningowy (New Scrimmage) – po uruchomieniu tej opcji drużyna, mecz rozpocznie się gdy inna drużyna znajdująca się w Guild Hall-u do niego dołączy.

Warunki wygranej

zabicie Guild Lorda drużyny przeciwnej.
cała przeciwna drużyna osiąga karę za śmierć (Death Penalty) – 60%
w przypadku jeżeli czas meczu się zakończy (28 minut), a żaden z powyższych warunków nie zostanie spełniony, wygra drużyna grająca bardziej agresywnie.

Agresywność – używana jest do rozstrzygania sytuacji remisowych. Jest określona następująco:
- każdy punkt obrażeń zadany Guild Lordowi = 1 punkt agresywności
- każde zaklęcie (enchantment) lub czar z broni (weapon spell) rzucony na Guild Lorda = - 50 punktów agresywności
- kradzież życia (life stealing) i degeneracja życia nie są liczone jako obrażenia i nie wpływają na agresywnośc


Mapy

Rozgrywka ma miejsce na mapach Guild Hall-i. Opis tych map można znaleźć tutaj.

Flag stand – znajduje się na każdej z map i jego utrzymanie przez 2 minuty po zatknięciu flagi daje drużynie 10% zwiększonego morale oraz +300 punktów życia dla Guild Lorda.

Na każdej z map znajdują się następujący NPC:

Archer – łowca, posiada umiejętności Pin Down i Troll Unguent, 480 punktów życia, 70 punktów pancerza i +30 przeciwko żywiołom.
Footman – wojownik, posiada umiejętności Sever Artery i Pure Strike, 480 punktów życia, 80 punktów pancerza i +20 przeciwko atakom fizycznym.
Bodyguard – elementalista, posiadający umiejętności Oath of Healing (leczy Guild Lorda za 200 punktów życia) i Oath of Protection (jeżeli bodyguard żyje, Guild Lord otrzymuje 20% mniej obrażeń) oraz 480 punktów życia i 60 punktów pancerza.
Knight – wojownik, posiadający umiejętności: Sever Artery, Gash, Power Attack, Healing Signet i Warrior's Cunning.; 480 punktów życia, 80 punktów pancerza i +20 przeciwko atakom fizycznym.
Guild Lord – wojownik/łowca, posiadający umiejętności Cleave i Power Shot; 1.680 punktów życia i 5 kresek regeneracji życia.

Nagrody


Nagroda Punty uznania Balthazara
Zabicie przeciwnika (po raz pierwszy) 40
Zwycięstwo 1000 - 4000
Miażdżące zwycięstwo 200 - 800
Nagroda Punty Czempiona
Ranking 1200+ vs ranking 1200+ 1





5. Współzawodnictwa (Competitive Missions)

- Góra -



W tych misjach dwie losowo dobierane drużyny walczą przeciwko sobie. Zostały wprowadzone w Factions. Jedna z drużyn walczy w barwach Kurzicków a druga - Luksonów.
Twoja postać musi mieć 20. poziom, aby wziąć udział w walce.
Udział we współzawodnictwie możecie rozpocząć jeżeli dotrzecie do odpowiedniego miasta - Bramy w Osikowym Lesie (Aspenwood Gate) lub Jadeitowej Równiny (Jade Flats), z których bezpośrednio przechodzi się do fortu i kopalni. Teraz wystarczy tylko nacisnąć przycisk 'Rozpocznij walkę' (Enter Battle).
Jeżeli chcecie się tam dostać postacią PvP wystarczy, że porozmawiacie z Werbownikiem Kurzicków (Kurzick Recruter) lub Dyplomatą Luksonów (Luxon Diplomat) w Wielkiej Światyni Balthazara (Great Temple of Bathazar), w zależności od tego, po której ze stron chcecie zagrać.


Fort w Osikowym Lesie (Fort Aspenwood)

W tej misji Kurzickowie (drużyna niebieska) będą bronić fortu przed natarciem Luksonów (drużyna czerwona). Kurzickowie rozpoczynają walkę z pięcioma strzeżonymi bramami, a Luksoni rozpoczynają atak z dwoma placówkami wypadowymi i trzema kopalniami bursztynu. Placówki wypadowe mogą zostać użyte do wysłania oddziału z żółwiem oblężniczym do szturmowania bram.
Obie strony mogą kontrolować zarówno placówki wypadowe jak i kopalnie (kopalnie pod kontrolą Luksonów będą działały jak kapliczki wskrzeszające), a bramy fortu mogą być kontrolowane tylko przez Kurzicków.
Strona Kurzicków wygra gdy God's Vengeance zostanie ukończona, a Luksońska Gdy Master Architekt Gunter zostanie zabity.
Postęp ukończenia God's Vengeance to 1% na 6 sekund, jednak może zostać przyspieszony do 2% dostawami bursztynu oraz do 4% dostawami rafinowanego bursztynu.


Mapa




Cel misji

Lukson
zabij Master Archtect-a zanim ukończy broń
uniemożliw Kurzickom ukończenie broni blokując możliwość zbierania bursztynu
broń kopalni bursztynu, aby opóźnić ukończenie God's Vengeance i naprawę bram
broń Żółwi Oblężniczych, aby pomogły w przedostaniu się przez bramy
broń pomarańczowego i fioletowego posterunku, aby nowe żółwie mogły dołączyć do sił luksonów

Kurzick
zadbaj o przeżycie Master Architect Gunter-a
dostarczaj bursztyn do strażników bram, aby można je było naprawiać
przejmij kopalnie bursztynu, aby przyspieszyć ukończenie broni
broń kopalni przed graczami z Luksońskiej drużyny
przejmij zieloną kopalnię bursztynu, aby zapewnić dostawę rafinowanego bursztynu (ma podwójny efekt w porównaniu ze zwykłym bursztynem)
eliminuj Żółwie oblężnicze, ponieważ ich ataki mogą być bardzo groźne szczególnie dla NPC-ów


Nagrody

gracze po stronie Kurzicków otrzymują frakcji równe 15-krotności ilości procent ukończenia God's Vengeance
gracze po stronie Luksonów otrzymują 300 punktów frakcji za pierwsze zniszczenie każdej z bram
zwycięska drużyna otrzymuje 1000 punktów frakcji
gracze otrzymują 10 punktów frakcji i 10 punktów uznania Balthazara za każdego zabitego przeciwnika



Jadeitowa Kopalnia (Jade Quarry)

Tutaj obie drużyny rywalizują przejmując kontrolę nad kopalniami w celu jaknajszybszego dostarczenia surowców do bazy. Kiedy któraś ze stron przejmuje kontrolę nad źródłem surowca pojawia się Hauler Turtle lub Carrier Juggernaut. Rolą tych NPC-ów jest przenoszenie jadeitu do bazy. Na mapie dodatkowo znajdują się kapliczki z NPC-ami pomagającymi w walce.
Standardowo drużyna Kurzicków oznaczona jest kolorem niebieskim, a Luksonów - czerwonym.

Mapa




Cel misji

Przejmij jak najwięcej kopani. Zwycięża drużyna, która jako pierwsza zapewni dostarczenie 10 kawałków jadeitu do bazy.


Nagrody

Każda drużyna otrzymuje 250 punktów frakcji za każdy dostarczony kawałek jadeitu. Drużyna zwycięska dodatkowo otrzymuje 1000 punktów frakcji.
Za każdego zabitego przeciwnika przyznawane jest 10 punktów uznania Balthazara oraz 5 punktów frakcji.




5. Turnieje automatyczne (Automated Tournaments)

- Góra -



Turnieje automatyczne rozgrywane są w przypadku Guild versus Guild (GvG) trzy razy dziennie. Godziny rozpoczęcia turnieju są codziennie przesuwane, aby umożliwić udział graczom z różnych stref czasowych. Rozgrywka ma miejsce na ustalonych mapach. Kolejność map można obejrzeć u Tolkano używając opcji pokaż turniej.
Rozgrywki w turniejach prowadzone są według systemu szwajcarskiego.
Znalezienie się w pierwszej ósemce codziennego turnieju daje gildii 8 - zajęte miejsce punktów kwalifikacyjnych (qualifier points).
Udział w turniejach jest powiązany z 'drabinką' (ladder) i zwycięstwo/przegrana mają wyższe wskaźniki wpływające na ranking gildii niż inne punktowane rozgrywki.

Rejestracja

Rejestracja do turnieju rozpoczyna się godzinę przed samym turniejem i wymaga posiadania Turniejowych żetonów (GvG - 5 żetonów). Żetony można kupić u Tolkano za punkty uznania Balthazara.
Przy rejestracji gildii do turnieju trzeba spełnić dodatkowe wymaganie - czterech graczy z drużyny musi należeć do gildii co najmniej od 14 dni.


Monthly Automated Tournament

Turniej ten odbywa się raz w miesiącu i wymaga 20 punktów kwalifikacyjnych (qualifier points) do rejestracji.


Nagrody

Gracze biorący udział w turnieju są nagradzani turniejowymi punktami nagród (reward points).




Nagroda - Guild vs. Guild Turniejowe punkty nagród
Turnieje codzienne 3
Monthly 6
Dodatkowe punkty (za grę do końca) 15
Maksymalna ilość punktów dodatkowychTurniejowe punkty nagród
Turnieje codzienne 60
Monthly 4500






7. Tryby już nie istniejące

- Góra -



Aktualizacje w Guild Wars nie zawsze dotyczą tylko zmian w umiejętnościach, czy dodawaniu nowych rozrywek związanych z PvE. 22. pażdziernika 2009 zostały usunięte: Arena Drużynowa i Bitwy Bohaterów. Jeżeli ciekawi was jak wyglądała rozgrywka w tych trybach, informacje znajdziecie poniżej.

Areny drużynowe (Team Arenas)

Na arenie drużynowej walczą ze sobą dwie czteroosobowe drużyny i inaczej niż w przypadku areny losowej gracze tworzą drużynę przed rozpoczęciem rozgrywki.
Do drużyny nie można dodać bohaterów.
Gra toczy się na tych samych mapach co na Arenach losowych z tymi samymi warunkami zwycięstwa. Tak samo jak na Arenach losowych gracze otrzymują punkty uznania Balthazara i punkty do tytułu Gladiatora.
Jeżeli chcecie mieć możliwość gry na Arenach drużynowych, najpierw musicie wygrać 5 walk z rzędu na Arenach losowych.

Bitwy Bohaterów (Hero Battles)

Bitwy bohaterów (Hero Battles) są miejscem, gdzie możecie przetestować swoją umiejętność dowodzenia bohaterami. Drużyna składa się z jednego gracza i jego trzech bohaterów. Rozgrywka polega na zdobyciu większej ilości punktów niż przeciwnik. Punkty zdobywa się za uzyskanie kompletnego paska morale, a morale wzrasta dzięki przejmowaniu kapliczek. Za zabicie członka drużyny przeciwnej również otrzymuje się punkt. Kapliczkę przejmuje się stojąc na niej, a im więcej osób tym szybciej zostanie przejęta. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdobędzie 20 punktów lub ten, który po upływie 10 minut będzie miał więcej punktów.
W przypadku remisu po dziesięciu minutach aktywuje się tryb 'nagłej śmierci' czyli wygrywa gracz, który jako pierwszy zdobędzie kolejny punkt.
Nie ma tutaj kary za śmierć (DP) i gracze są wskrzeszani w bazie co 30 sekund.


Mapy

W pobliżu swojej bazy każdy członek drużyny otrzymuje 50% mniej obrażeń i zadaje 50% więcej obrażeń przeciwnikom.

Na każdej z map znajdują się różne rodzaje kapliczek:
Kapliczka główna (Central Shrine) – znajduje się na każdej mapie; w jej pobliżu wszystkie istoty znajdują się pod wpływem efektu ‘To the Pain!’, który powoduje, że zadają 10% więcej obrażeń, jednak są leczone o 10% mniej skutecznie.
Kapliczka mistyki (Mistic’s Shrine) – przejęcie kapliczki powoduje pojawienie się Mystic Mercenary (Derwisz poziom 24), który dołączy do Twojej drużyny i będzie pomagał w zajmowaniu kolejnych kapliczek.
Kapliczka zdrowia (Health Shrine) – zwiększa ilość punktów życia każdego z członków drużyny o 120 punktów
Działo oblężnicze (Siege Cannon) – zadaje 100 obrażeń co 10 sekund wszystkim wrogom znajdującym się w kapliczce głównej
Kapliczka kultysty (Cultist’s Shrine) - przejęcie kapliczki powoduje pojawienie się Cultist Mercenary (Nekromanta poziom 24), który dołączy do Twojej drużyny i będzie pomagał w zajmowaniu kolejnych kapliczek.
Kapliczka wojennego okrzyku (Battle Cry Shrine) – zwiększa szybkość ataku o 15%, szybkość poruszania się o 25% i przyspiesza odnawianie umiejętności o 15%
Kapliczka odnowy (Mending Shrine) – dodaje regenerację życia +3
Kapliczka pieśni wojennej (Warsong's Shrine) - przejęcie kapliczki powoduje pojawienie się Warsong Mercenary (Paragon poziom 24), który dołączy do Twojej drużyny i będzie pomagał w zajmowaniu kolejnych kapliczek.
Kapliczka energii (Energy Shrine) – zmniejsza koszt energetyczny umiejętności o 20%



1. The Beachhead



1. Kapliczka główna (Central Shrine)
2. Kapliczka mistyki (Mistic’s Shrine)
3. i 4. Kapliczka zdrowia (Health Shrine)


2. Bombardment



1. Kapliczka główna (Central Shrine)
2. Działo oblężnicze (Siege Cannon)
3. i 4. Kapliczka zdrowia (Health Shrine)

3. The Crossing



1. Kapliczka główna (Central Shrine)
2. Kapliczka kultysty (Cultist’s Shrine)
3. Kapliczka wojennego okrzyku (Battle Cry Shrine)
4. Kapliczka odnowy (Mending Shrine)

4. Desert Sands



1. Kapliczka główna (Central Shrine)
2. Kapliczka pieśni wojennej (Warsong's Shrine)
3. Kapliczka wojennego okrzyku (Battle Cry Shrine)
4. Kapliczka energii (Energy Shrine)



- Góra -






Artykuł powstał na podstawie informacji angielskojęzycznych z wikipedii


Guen


GuildWars.comTeenArena Net