Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:16
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...świecące dłonie, widziane u postaci wykonujących emotki, świadczą o posiadaniu przez daną osobę Edycji Kolekcjonerskiej GWP?(Dop. to NIE Chaos Gloves)
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Guild vs Guild - Wojny Gildii

Spis Treści:
1. Podstawy GvG - Streszczenie.
2. Wprowadzenie do poradnika.
3. Poradnik "Jak grać aby wygrać".

.:Podstawy GvG:.

Do gry potrzebujemy:
- gildii posiadającej wybudowany Guild Hall (GH)
- oficera gildii
- przynajmniej 4 kontrolowanych przez graczy zawodników, których dopełnia się do 8 Hanchmenami (zalecana jest jak największa żywych zawodników, bo komputer rozumem nie grzeszy)
- wolnego czasu - w przeróżnym wymiarze, gdyż wojny toczą się od paru minut, do godzin (lepiej więc mieć w zanadrzu jego zapas)

O co w tym właściwie chodzi?
Cel jest prosty - anihilacja Guild Lorda (Lorda Gildii - GL) drużyny przeciwnej. Jest to o tyle kłopotliwe, iż jego siedziba znajduje się w bazie przeciwnika, a on sam nie dość, że jest bardzo krzepki, to posiada dodatkową obstawę żołnierzy kontrolowanych przez komputer. Do tego istnieje jeszcze przecież drużyna bohaterów, z identycznymi priorytetami co wy, która raczej tanio swej skóry nie sprzeda.
Rozgrywka kończy się wraz ze śmiercią GL jednej z drużyn. Gracze powracają wtedy do swoich GH, a same gildie w zależności od wyniku otrzymują/tracą punkty w ogólnym rankingu.

Jak zacząć wojnę?
W trakcie przebywania w GH oficer musi sformować 8 osobową drużynę, a następnie jej wcisnąć przycisk odpowiedzialny za wywołanie menu (znajduje się w Party Menu), w którym może rozpocząć wojnę.
Jeżeli nie wybrało się konkretnej gildii, z którą pragnie się walczyć, to gra automatycznie wyszuka przeciwnika, który także chce walczyć i ma podobne miejsce w rankingu (czasem jednak takowej znaleźć nie jest w stanie i niestety walczyć się nie da - można jedynie czekać z nadzieją, albo odłożyć wojnę na później).

Mapy ogólnie...
Wojna rozgrywana jest na mapie GH jednej z drużyn. Której konkretnie zależy od miejsca w rankingach - gorsza gildia walczy u siebie. Dostaje ona także pozycję "broniącego się" w murach budowli, a przeciwnicy "atakujących" - zazwyczaj od morza (jest to w cudzysłowiu, gdyż mimo oczywistej różnicy wizualnej pozycji startowych, to nie mają one żadnego wpływu na rozgrywkę, bo budowa obu miejsc pod względem taktycznym jest identyczna).
Same mapy składają się właśnie z dwóch baz o zbliżonej konstrukcji oraz sieci dróg z jednej do drugiej. Pozwalają one na zachodzenie od tyłu, wkraczanie do baz z różnych kierunków i ogólnie wymuszają więcej myślenia ze strony graczy.

...oraz bardziej szczegółowo
Czyli opis ich elementów, mających zasadniczy wpływ na rozgrywkę
- Gates (Bramy) - znajdują się one przeważnie na obrzeżach baz i są swobodnie otwierane i zamykane tylko przez jedną ze stron. Aby otworzyć bramę przeciwnika należy przyprowadzić ze swojej bazy Guild Thiefa (Gildiowego Złodzieja) - wystarczy na nim kliknąć i idzie za graczem jak cień. Ten błyskawicznie radzi sobie z zamkiem i otwiera bramę, blokując przy tym mechanizm na pewien czas (nie można takowej zamknąć).
- Respawn Point - znajduje się w obu bazach. W tym miejscu gracze odradzają się, po śmierci (i upływie pewnego czasu). Trzeba jednak pamiętać, że kary za śmierć (-15% do statystyk - można je zmniejszać Moral Boostem, bądź anihilacją wroga) kumulują się przy kolejnych zgonach, a gdy osiągną 60% uniemożliwiają respawn postaci inaczej niż przy użyciu odpowiedniego skilla.
- Wachtower (Posterunek) - znajduje się przeważnie w centrum planszy. Zakłada się na nim swoją flagę, aby po 2 minutach utrzymania jej tam dostać 10% Moral Boosta (Doładowania Morali - MB), który działa obniża poziom kary za śmierci, a w razie braku takowej wręcz podnosi statystyki.
- Flag (Flaga) - leży sobie spokojnie w bazie. Można ją podnieść i umieścić na Wachtower, lecz trzeba się liczyć z paroma konsekwencjami. Posiadacz flagi nie może walczyć normalną bronią, tylko co najwyżej rzucać czary, za to z pewnością stanie się obiektem zainteresowania przeciwników, którzy poczują do niego nagłą antypatię. Dzieje się tak, gdyż utrzymanie przez 2 minuty flagi stojaku wiąże się z otrzymaniem MB (patrz punkt wyżej). Zmarły powiernik upuszcza drzewce na ziemię, pozwalając nieść ją innym. Gdy flaga zostanie założona na Watchtower, bądź wpadnie w ręce przeciwnika, pojawia się ponownie w bazie (oczywiście w pierwszym wypadku jest przy tym zaliczone przejęcie postrunku).
- Catapults (Katapulty) - znajdują się na niektórych mapach i w pierwotnym stanie są zepsute. Aby je doprowadzić do stanu używalności należy odnaleźć jeden z dwóch Repair Kitów (Zestawów Naprawczych) i użyć go na machinie. Ta, jeżeli jest sprawna, pozwala na ostrzeliwywanie bazy przeciwnika Pociski trafiają mniej więcej w jej przedsionek, a w razie napotkania przeszkód w postaci żywych osobników odsyłają ich do (miejmy nadzieję) lepszego świata.

Kilka porad dla początkujących
1. Najważniejsza jest koncentracja ognia. Bez niej usunięcie palladyna, a nawet zwykłego mnicha może okazać się co najmniej kłopotliwe
2. W pierwszej kolejności eliminuje się postacie leczące - dzięki temu dużo łatwiej poradzić sobie z resztą.
3. Dobrze dobrany skład, to połowa sukcesu.

Yellow

GuildWars.comTeenArena Net