Witamy! Jest czwartek 08.12.2016, godzina 23:02
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...istniał kiedyś bug, dzięki któremu można było atakować ludzi ze swojej własnej drużyny?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Guild vs Guild - Wojny Gildii

Spis Treści:
1. Podstawy GvG - Streszczenie.
2. Wprowadzenie do poradnika.
3. Poradnik "Jak grać aby wygrać".

.: Wprowadzenie :.

Gra Guild Wars została stworzona do gry PvP, z czasem tryb PvE był upraszczany tak żeby umożliwić szybkie przejście go i wzięcie się za walki z ludźmi. Jednak esencja tej gry (jak sama nazwa wskazuje) są walki gildii (GvG - Guild versus Guild). Jest to tryb wymagający największego zgrania, taktycznych posunięć, podejścia do przeciwnika jak na niesamowicie szybkiej partii szachów, czyli przewidzenie jak największej ilości jego ruchów.

W tym artykule postaram się wyjaśnić, czym jest GvG i jak możemy się do niego zabrać.

JAK ZDOBYĆ GUILD HALL?
Po stworzeniu gildii i kupieniu płaszcza za ostatnie grosze chcesz uczestniczyć w tym, co w tej grze najlepsze, czyli GvG. Nie jest to jednak na tyle proste - aby mieć Guild Hall umożliwiający walki gildii należy zdobyć/kupić Celestal Sigil. Zdobycie Sigila jest bardzo trudne - należy zagrać w Tombs of Primeval Kings i walczyć tak długo aż wygra się Hall of Heroes i wypadnie 3-4 itemy na 8smio osobowe party, w których miedzy innymi może znaleźć się Sigil.
Sigil można też kupić w Tombs u Sigil Tradera - jego ceny są różne, ale jest to na pewno kilkadziesiąt tysięcy (czasem nawet 100).
Jednak załóżmy ze Sigil już jest, co teraz? Teraz należy udać się do Lion's Arch do portu i porozmawiać z kapitanem statku, który chce nam pokazać rożne wyspy - są to Guild Hall'e a jednocześnie pola naszych przyszłych walk, wybrać wiec trzeba racjonalnie. Jeśli na którąś wyspę się zdecydujesz porozmawiaj NPC, który zajmuje się "wynajmem" wyspy i daj mu Sigil - masz już Guild Hall!

JAK ROZPOCZAC WALKE?
By sama walka mogła się rozpocząć lider bądź oficer musza brać w niej udział, żeby w ogóle do niej doszło. Gracze GvG musza reprezentować bardzo wysoki poziom doświadczenia PvP, stad najpierw zastanów się czy jesteś w stanie wraz z gildia w tym trybie uczestniczyć.
Jeśli odpowiedz brzmi tak to potrzebujesz 8 doświadczonych osób (możesz grać w cztery osoby i dopełnić party Henchmanami... Jednak wtedy odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi NIE wiec lepiej nie zaczynaj nawet gry). Jeśli masz już dobre party możesz zaczynać walkę w kilku trybach:
Losowa rankingowa - wciskasz po prostu Guild Battle i czekasz na kogoś, kto w tym samym czasie w GvG gra, walki będą losowane wg poziomu, a poziom określany wg laddera - czyli nie masz raczej szans spotkać gildii z miejsca 100 jeśli ty masz ranking 1000.
Wyzwanie rankingowe - jeśli chcesz zmierzyć się z jakąś gildia, i uważasz ze jesteś w stanie wygrać to możesz zaproponować walkę rankingową zaznaczając "Issue Ranked Battle" a poniżej wpisując nazwę gildii. Wyzwanie nierankingowe - ta walka nie będzie miała odbicia w ladderze Guild Wars, z reguły początkujące gildie starają się o takie walki z innymi żeby się podszkolić i nauczyć czegoś o GvG, "sparringi" ustala się tak samo jak Wyzwania rankingowe, z tą różnicą, że zaznaczasz "Issue Unraked Battle".

WALCZE.. I CO MAM TERAZ ZROBC?
Cel jest prosty - obie drużyny maja u siebie w bazie Guild Lorda, którego przeciwna drużyna ma za zadanie zabić by wygrać, Guild Lord obstawiony jest NPC'ami (Archerzy i Bodyguardzi - Bodyguard charakteryzuje się tym, że i ma czary Maga Żywiołów do ofensywy, ale tez leczace do chronienia Guild Lorda). Sam Guild Lord ma więcej życia i większa na wszystko odporność niż każdy inny sterowany przez komputer zawodnik (NPC).

LICZNIK, COS MOGE W NIM WYCZYTAC?
Tak, zegar, który cały czas odlicza jest bardzo ważny i informuje o paru rzeczach:
- Przy każdej parzystej minucie następuje wskrzeszenie martwych członków zarówno naszej gildii jak i przeciwnika - wskrzeszają się oni w swoich bazach (jeżeli którykolwiek z zawodników umarł X razy i ma 60% Death Penalty to nie wskrzesi się sam w tej parzystej minucie, można go jedynie wskrzesić samemu, lub odbić drużynie Death Penalty i czekać aż podniesie się sam w Respawnie).
- Po dwóch minutach od przejęcia flagi następuje Morale Boost dla drużyny Flag Stand posiadającej. (nie musze chyba wspominać o ważności Flag Standa dla zyskania przewagi).
- Rush NPC. Po 30 minutach walki następuje Rush NPC, czyli jednym słowem "pospolite ruszenie strażników z baz" - wszystkie (poza Guild Lordem) kontrolowane przez komputer postacie ruszają z baz by spotkać się ze sobą i walczyć. Trzeba być ostrożnym w tym momencie, ale można też wykorzystać przewagę takowego Rusha.
- Koniec meczu? Nie, nie ma czasu, w którym mecz się kończy, wygramy jeśli zabijemy przeciwnego GL, lub przegramy jeśli zabiją naszego GL.

LOSOWANIE PRZECIWNIKOW I PUNKTY
Gdy startujemy walkę w trybie losowym wybierana jest gildia, która w tym samym czasie chce walkę stoczyć z jak najbliższej nam pozycji w ladderze Guild Wars - wiec gildia na podobnym do naszego poziomie. W trybie losowym toczymy walkę broniąc Guild Hall jeśli jesteśmy słabsi, lub atakując jeśli jesteśmy na wyższej w ladderze pozycji. W walkach ustalanych walczymy u przeciwnika, jeśli go wyzwaliśmy, bronimy się, jeśli to nas wyzwał.
Ladder Guild Wars określa pozycje gildii według ich Ratingu, czyli punktów jakie zdobyli - za wygrana walkę z przeciwnikiem dobrym dostajemy dużo punktów, jeśli przeciwnik był słaby - mało. Gdy przegramy natomiast z lepszymi mamy mniejsza stratę punktową niż gdybyśmy przegrali ze słabszą gildią. Im większy jest stosunek Wygranych-przegranych tym większy jest Rating, ponieważ nie mamy wielu strat za walki przegrane, jednocześnie nasza pozycja w ladderze jest wyższa.

SYSTEM GOSCI
7 września 2005 wprowadzony został system gości w gildii, pozwala on na 8 godzin zaprosić do nasz członka innej gildii, który będzie miał przez ten czas pełne uprawnienia w naszej gildii (miedzy innymi odwiedzanie Guild Hall i walki GvG). W walce GvG może uczestniczyć maksymalnie 4 gości.

ELEMENTY MAP I ICH STRUKTURA
Mapy zazwyczaj zbudowane są z trzema przejściami, w jednym z tych przejść znajduje się Flag Stand. Można te przejścia wykorzystać do zaskoczenia wroga, lub on może dzięki dobrej strategii zaskoczyć nas.
Bramy - w większości map znajdują się bramy zagradzające wstęp do bazy, bramy w naszym zamku możemy otwierać i zamykać swobodnie z obu stron, żeby otworzyć jednak bramę przeciwnika musimy przyprowadzić ze sobą Guild Thiefa, który możliwość otwarcia bramy z zewnętrznej części zamku nam umożliwi (jeśli już wdarliśmy się do bazy przeciwnika możemy bez pomocy Thiefa bramę otwierać i zamykać od wewnątrz.
Respawn - miejsce gdzie w każdej parzystej minucie wskrzeszają się martwi członkowie drużyny (nie dotyczy to NPC broniących bazy, których po śmierci już nie można do życia przywrócić, jednak Guild Thief wskrzesi tak samo jak jeden z członków drużyny).
Flag Stand - na ogół znajduje się w centrum mapy, lub na skraju, jednak obie drużyny w każdej z map mają do niego taka sama drogę, zatykając na nim flagę po 2 minutach zdobywamy Morale Boost eliminujące Death Penalty i podnoszące nasze statystyki do 10%.
Flaga - znajduje się zawsze przed wyjściem z sali Guild Lorda, należy zanieść ja do Flag Standa żeby go zdobyć, Flaga pojawia się z powrotem w bazie, gdy zatkniemy ja w Standzie, lub upuścimy a podniesie ją przeciwnik ("zwróci nam"). Postać niosąca flagę nie może używać broni do walki, nie ma tez od broni bonusów (czyli w przypadku maga bonusa do energii).
Katapulty - dają nam możliwość ostrzelenia bazy przeciwnika (trafienie z katapulty we wroga zabiera mu całość życia). W początkowym stanie katapulty są zepsute, by je naprawić należy z okolic Flag Standa zabrać jeden z Repair Kitów i zanieść do Levera uruchamiającego Katapultę. Katapulta ostrzeliwuje wewnętrzne części zamku przy bramie.

czokolapik

GuildWars.comTeenArena Net