Witamy! Jest czwartek 08.12.2016, godzina 22:57
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...potwory zabijając graczy mogą awansować na wyższy poziom?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Rola NPCów na GvG





Wstęp

NPC pełnią istotną rolę w walkach GvG. Drużyny używają ich ofensywnie, by zyskać przewagę nad przeciwnikami, lub defensywnie, by utrzymać pozycje i przegrupować się. W wyrównanej walce, sprytne wykrzystanie kontrolowanych przez komputer sprzymierzeńców może dać tą niewielką przewagę potrzebną do pogrążenia wroga.

Ustawienie NPC zależy od GH, w którym toczy się walka. W niektórych z nich znajduje się niewielka grupka Piechurów [Footmen] i Łuczników [Archers], którzy strzegą głównej bramy. Utrzymuj ich przy życiu, by nie pozwolić przeciwnikom na zajście Cię z flanki oraz by nie pozwolić wrogowi na przejście przez główną bramą, gdy Ty walczysz gdzie indziej. Dodatkowi Łucznicy lubią pilnować górnych przejść wewnątrz GH strzegąc wejść, choć ich dokładne rozstawienie różni się, w zależności od mapy. Głęboko wewnątrz GH główna grupa Łuczników, Rycerzy [Knights] i Strażników [Bodyguards] otacza Lorda Gildii [Guild Lord].

Z wyjątkiem Lorda Gildii, NPC mają 480 punktów zdrowia, oraz pancerz odpowiadający ich poziomowi i profesji. Inne elementy gry, takie jak "Hexy" i "Enachanty" wpływają na NPC tak samo jak na postacie graczy. Zgodnie z zajmowanym stanowiskiem, Lord Gildii ma dodatkowe punkty zdrowia i +5 regeneracji. Jego naturalna odporność na "Hexy" i stany, które trwają na nim dwa razy krócej, oraz dodatkowe obrażenia, jakie zadaje NPC, czyni go jeszcze trudniejszym do zabicia.

Lord Gildii posiada jeszcze jedną ochronną cechę, która jednak słabnie z czasem. Na początku walki nie można mu zadać więcej, niż 50 obrażeń na sekundę. Jeżeli otrzyma 50 obrażneń w danej sekundzie, a wszystkie inne obrażenia zadane w tej samej sekundzie są negowane. Po 15 minutach walki limit ten jest powiększany do nie więcej niż 250 obrażeń na sekundę.


Cechy NPC:

Lord Gildii
Zdrowie: 2400
Umiejętności: Cleave, Cyclone Axe, Power Shot,
Warriors Cunning

Złodziej [Thief]
Zdrowie: 480
Umiejętności: Claim Resource (służy do otwierania bram)

Strażnik [Bodyguard]
Zdrowie: 480
Umiejętności: Glyph of Energy, Fire Attunement, Fireball, Firestorm, Incendiary Bonds, Maelstrom, Oath of Healing (leczy tylko Lorda Gildii)

Łucznik [Archer]
Zdrowie: 480
Umiejętności: Pin Down, Troll Unguent

Piechur [Footman]
Zdrowie: 480
Umiejętności: Sever Artery

Rycerz [Knight]
Zdrowie: 480
Umiejętności: Sever Artery, Gash, Healing Signet, Power Attack


Strategie NPC

NPC atakują, gdy wrogowie wejdą w ich zasięg, więc gildie powinny zawsze uważać gdzie w danym momencie walczą. Jeżeli Twoja drużyna jest w ofensywie, pod flagą (czyli przedarliście się za nią i walczycie bliżej bazy wroga niż swojej), trzeba uważać na atakujących Was wrogich Piechurów i Łuczników. Jeżeli zostaliście zepchnięci do defensywy, pamiętajcie, by wycofać się na tyle, by Wasi NPC zaatakowali wroga. Wiele gildii stara się zabić NPC stojących przed GH jak najszybciej, aby wyeliminować to zagrożenie.

NPCów można też wywabić, co ułatwia ich eliminowanie. W trakcie walki pod flagą możliwe jest wyciągnięcie Piechura przez podchodzenie do niego aż zaatakuje, a następie wycofanie się z nim do swojej drużyny. Taka taktyka jest szczególnie ważna, gdy wroga drużyna ukryła sie wokół Lorda Gildii i konieczne jest zabicie okolicznych Łuczników, Rycerzy lub Strażników.


Krycie się[Turtling] i NPC

Krycie się oznacza wycofanie się do bezpiecznej strefy wokół Lorda Gildii. Nazwa wywodzi się z taktyki czajenia się ostrożnie (niczym żółw w skorupie, stąd angielska nazwa) w bezpiecznym otoczeniu NPC i czekania na właściwy moment na kontratak, często podczas działania trybu Zwycięstwo albo Śmierć! [VoD]. Strażnik zadaje dużo obrażeń obszarowych [AoE] oraz leczy Lorda Gildii, więc to on powinien być pierwszym celem. Czasem Strażnik może wyjść nieco do przodu, by rzucać czary na wrogą drużynę. Gildie powinny mieć na uwadze takie sytuacje.

Atakująca drużyna może wykorzystać "wyjście przed szereg" Strażnika; czasem mogą się skupić na wrogich graczach, ale najczęściej zajmą się NPCem. Broniąca się grupa powinna obserwować okno drużyny i leczyć Strażnika jeżeli stanie się celem ataku oraz, jeżeli sytuacja na to pozwala, podleczyć trochę Łuczników i Rycerzy. Jeżeli zostaliście zepchnięci pod swojego Lorda Gildii, przydaje się, jeżeli Mnisi ustalą, których NPCów będą leczyć ( na przykład jeden tych po lewej, a drugi po prawej, albo jeden Rycerzy, drugi Łuczników), zwłaszcza jeżeli przeciwnik zada dużą degenerację życia kilku celom.

W walce z ukrytą drużyną opłaca się grać agresywnie, ale należy zrównoważyć tę agresję i unikać niepotrzebnych śmierci. Gildie starają się utrzymać przewagę w NPCach w razie gdyby walka przeszła w tryb VoD. By to osiągnąć, będą nie tylko naciskać na wrogą drużynę przez atakowanie ukrytych graczy, ale będą również starać się zabić tylu NPCów, ile to tylko możliwe. Jeżeli NPC zaczną ginąć, broniąca się drużyna straci przewagę siły ognia i zostanie w końcu pokonana. Zabijając NPCów gwarantujesz sobie przewagę w VoD.

Jeżeli Twoja Gildia została zmuszona do ukrycia się, wasze postacie leczące powinny cały czas uważać na atakowanych NPCów, podczas gdy reszta drużyny powinna atakować wszystkich wrogów wchodzących w zasięg. W wyrównanych meczach zachowanie nawet jednego Łucznika może zadecydować o zwycięstwie i porażce, gdy nadejdzie VoD.

Niedawny mecz pomiędzy iQ i EviL podczas ostatniego GWFC doskonale pokazuje tą strategię. iQ ukryło się w swojej bazie w pobliżu Lorda Gildii, a EviL starało się wyeliminować NPCów. iQ udało się uratować tylu Rycerzy i Łuczników ilu się dało i gdy walka przeszła w VoD, zdruzgotali EviL pod flagą i wygrali grę. Gdyby iQ pozwoliło swoim NPCom umrzeć, EviL miałoby znacznie większą szansę na pokonanie ich przy Lordzie Gildii zanim zaczął się VoD.


Podział drużyny

Zabijanie NPCów odgrywa ważną rolę w strategii podziału drużyny. Na niektórych mapach trzeba przejść przez wrota, aby dostać się do wrogiej bazy - konieczne do ich otwarcia jest przyprowadzenie ze sobą Złodzieja[Guild Thief]. Obie drużyny powinny zwracać uwagę na położenie tych postaci na mapie. Jeżeli bronisz się przed "splitem", zabicie wrogiego Złodzieja może dać wam trochę czasu, bez obawy o "gank"(czyli szybkie przedarcie się do bazy wroga i wykończenie Lorda) drugiej drużyny oponenta. Jeżeli to Ty się rozdzielasz, pilnuj swojego Złodzieja jak oka w głowie i nie pozwól mu zginąć. Najlepiej zostawiać go przed, a nie w bazie. Jeżeli zostanie on w bazie, stracisz możliwość ponownego doń włamania się.

Łucznicy są bardzo pomocni przeciwko "splitowi" ze względu na ich umiejetność Pin Down. Podział drużyny wymusza na niej konieczność szybkiego przemieszczania się obu grup - dobrze wymierzony Pin Down może znacząco pokrzyżować plany wroga.

Zwycięstwo albo Śmierć![VoD]

VoD to procedura, która rozpoczyna się po 20 minutach gry GvG. Wpływa na wszystkie postacie na mapie powodując, iż zadają one o 25% większe obrażenia, a ich zdrowie zmniejsza się o 1/4(VoD tak samo działa na NPCów i graczy).

Gdy wszystkie sterowane przez komputer postacie zbierają się pod flagą, aby zmierzyć się w finalnej bitwie, efekt VoDa sprawia, że obszarowe czary Strażnika[Bodyguard] są silniejsze i bardziej zabójcze. Dlatego staraj się jak najdłużej utrzymać go przy życiu. Dodatkową atrakcją na części map są katapulty. Dzięki nim możesz za jednym strzałem zabić całą grupę NPCów zmierzających do flagi.

Ilość żywych NPCów jest nawjażniejszą rzeczą podczas VoDa. Jeżeli mecz przeciągnął się do tego momentu, oznacza to wyrównane szanse obu drużyn, a każda dodatkowa(nawet sztuczna) dusza po stronie Twojej ekipy zwiększa Twoje szanse na zwycięstwo.

Start Zwycięstwo albo Śmierć![VoD] oznacza również, że za 5 minut bazy opuszczą Lordowie i zaczną iść do flagi. W tym momencie należy zwrócić uwagę na to, czy wróg nie chce "zgankować" Waszego Lorda. Jest on łatwym celem - zaiste jego obstawa jest juz pod flagą. Tor ruchu Lorda jest zdeterminowany przez ruch jego wrogiego odpowiednika. Jeżeli jeden z nich się zablokuje podczas wędrówki, drugi zrobi to samo. Ponadto gdy tylko zostanie zaatakowany zacznie walczyć z przeciwnikiem.

Mimo, iż ideą GvG jest zmierzenie sie dwóch drużyn, to zwycięstwo daje zabicie Lorda przeciwnika. A jedynym sposobem aby tego dokonać jest zabicie NPCów.


Autor: Christian Brellisford Tłumaczenie: Szoszana i Zhai

GuildWars.comTeenArena Net