Witamy! Jest niedziela 11.12.2016, godzina 01:12
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...Rurik był zakochany w Lady Althei?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Instrukcja obsługi Bohaterów





Jak działają Bohaterowie?


Podczas posuwania sie naprzód w fabule gry, będziesz miał możliwość rekrutacji poszukiwaczy przygód (kontrolowanych przez innych graczy) oraz henchmenów (kontrolowanych przez komputer). Te sojusze są tymczasowe, zwykle trwają dość, byś mógł wykonać kilka zadań lub misji. Fabuła pozwala jednak na rekrutację długoterminowych sojuszników: heroicznych NPCów, którzy pełnią w niej ważną rolę. Wykonywanie odpowiednich zadań pozwala na rekrutację tych unikalnych NPCów, zwanych potocznie Bohaterami.



Bohaterowie zwykle dołączą się do Twojej drużyny w ramach zadania. Czasem nagrodą za zadanie jest możliwość sprzymierzenia się z danym Bohaterem: NPC zostaje zrekrutowany przez Twoją obecną postać. ( Niektórzy Bohaterowie są wyjątkowi, wykonanie jednego zadania by ich zdobyć blokuje możliwość wykonania zadania wymaganego do zdobycia innego Bohatera.) Twoja postać może sprzymierzyć się z kilkoma Bohaterami. Można ich dodać do drużyny podczas pobytu w mieście lub osadzie. Kiedy to robisz, poziom Bohatera nie będzie zależny od lokacji, jak to ma miejsce w przypadku henchów.



Kiedy Bohater jest w drużynie, zyskuje doświadczenie tak jak postać gracza. Nie może on jednak mieć poziomu wyższego, niż postać, dla której pracuje. Jeżeli Bohater jest niższego poziomu niż postać gracza, który go kontroluje, będzie otrzymywał punkty doświadczenia w znacznie szybszym tempie. Bohaterowie w Twojej drużynie otrzymują doświadczenie za wykonanie misji i zadań.



Po opuszczeniu miasta, działania Bohatera są determinowane przez postać, która go kontroluje. (Jeżeli kilku graczy znajduje się w drużynie, Bohaterowie zachwują sie zgodnie z zachowaniem postaci, dla której pracują.) Bohaterowie zyskują doświadczenie za ukończone zadania, wykonane misje i za pokonanych wrogów. Podobnie jak henchmeni, zabierają swoją część złota i przedmiotów zabitych wrogów. Gracze mogą ulepszać broń, tarczę lub focus Bohatera w miare jak zdobywa on poziomy; pancerz Bohatera ulepsza się automatycznie z awansem na kolejny poziom.



Każdy bohater ma bazowy zestaw umiejętności, który można modyfikować w miastach lub osadach. Możesz również zmieniać drugą klasę Bohatera.



Niektórych cech Bohatera nie można zmienić. Gdy tworzysz swoją postać, wybierasz jej imię i pierwszą klasę, nie możesz jednak zmienić imienia lub pierwszej klasy Bohatera.




Komendy Bohaterów


Nightfall zawiera komendy, których można używać do kontrolowania Bohaterów. Po opuszczeniu miasta, możesz wskazać gdzie Bohater ma się udać przy użyciu Kompasu.



Pod kompasem umieszczone są cztery flagi. Pierwsza służy do wskazywania kierunku zarówno dla Bohaterów, jak i henchmenów. Robi się to klikając dwa razy na fladze, a następnie raz na mini-mapie lub kompasie. Wszyscy Bohaterowie i henchmeni pod Twoją kontrolą udadzą się we wskazane miejsce. Dwuklik na tej samej fladze usunie ją z Twojego kompasu. Po usunięciu, NPC przestaną iść we wskazane miejsce, wrócą natomiast tam, gdzie Ty stoisz.



Lista Twoich Bohaterów znajduje się w oknie drużyny. (Można je otworzyć używając klawisza "P".) Przed imieniem każdego Bohatera znajduje się liczba. Każda z tych liczb odpowiada jednej z ponumerowanych flag pod Twoim kompasem. Możesz ustawić cel dla danego Bohatera klikając dwa razy na fladze z jego numerem, a następnie klikając na mini-mapie lub na kompasie. Dwuklik na danej fladze usunie ją z kompasu.



Jeżeli chcesz, możesz również ustawić flagę celu klikając na teren przed Twoją postacią zamiast na kompas; odpowiednia flaga pojawi się wtedy na kompasie.




Tryby Walki


Każdy z Bohaterów może mieć trzy tryby działania. Każdej odpowiada inna ikona.


Agresywny
Bohater atakuje wybrany cel, lub wroga, który atakuje drużynę. Jeżeli będzie to konieczne, rozpocznie on szarżę i oddali się od drużyny.

Defensywny
Bohater będzie stał przy oznaczonym flagą miejscu, lub jeżeli takiej nie postawiłeś, będzie się trzymał na tyłach ekipy. Bohater taki zaatakuje wybranego wroga i każdego, który walczy z Twoja drużyną, o ile nie będzie to wymagało opuszczenia strzeżonej strefy.

Pasywny
Bohater nigdy nie zaatakuje wroga, a jeżeli zostanie napadnięty, będzie się starał robić uniki.




Tworzenie drużyn z Bohaterami


Po zrekrutowaniu Bohatera w odpowiednim miejscu fabuły (zwykle jako nagroda za zadanie), będziesz miał możliwość dodania tego Bohatera do drużyny w dowolnym mieście. Jeżeli masz miejsce w drużynie, możesz dodać do trzech zrekrutowanych przez postać Bohaterów. (Twoje okno drużyny będzie pokazywać aktualną listę henchmenów, Bohaterów i postaci gracza w drużynie, otwiera się je lub zamyka klawiszem "P".) Szukaj słów "Dodaj Bohatera" ["Add a Hero"] w spuszczanym menu okna drużyny i przewijaj je, by znaleźć imię potrzebnego Bohatera. Tego samego menu używa się do usuwania Bohaterów z drużyny.




Panel Umiejętności i Atrybutów


Naciśnij "K", aby otworzyć(lub zamknąć) Twój panel Atrybutów i Umiejętności. Za jego pomocą możesz dobrać skille zarówno dla siebie, jak i dla swojego Bohatera. Przed wprowadzaniem zmian możesz wybrać edytowaną postać u góry okna.



Atrybuty są spisane w górnej połowie panelu, wraz z nierozdysponowanymi punktami. Po bokach każdego atrybutu znajdują się strzałki, którymi zwiększamy i zmniejszamy ilość punktów. gdy jesteś w mieście, lub osadzie, możesz dowoli je edytować. Poza miastem/osadą mozesz rozkładać tylko nieużyte punkty.



Dolna częśc panelu pokazuje listę umiejętności. W poprzednich kampaniach, mogłeś wybrać skille przeciągając je z tego okna na pasek na dole ekranu. W GWN, umiejętności przeciaga się na mały pasek na dole panelu Umiejętności i Atrybutów. Jak w poprzednich częściach, możesz to robić tylko w miastach/osadach.



Każdy Bohater ma już gotowy build. Dzięki wspomnianemu panelowi możesz swobodnie go edytować. Na rozwijanym pasku możemy wybrać poboczną profesję dla naszego Bohatera.



Po zmianie drugiej profesji, zapewne bedziesz chciał zmienić układ atrybutów i skilli. W finalnej wersji będzie opcja zapisu takich ustawień.




Szablony


Podczas Nightfall Preview Event używanie tej funkcji okna Umiejętności i Atrybutów nie będzie możliwe. Jednak po rozpoczęciu gry w pełną wersję Nightfall będziesz miał możliwość zapisywania buildów dla Twoich postaci i Bohaterów.



Przycisk Szablonu to niebieska ikonka w kształcie dyskietki w prawym górnym rogu okna Umiejętności i Atrybutów. Po kliknięciu na niej, zobaczysz trzy możliwości w spuszczanym menu: Zapisz do Szablonu, Załaduj z Szablonu i Zarządzaj Szablonami.



Opcja Zapisz do Szablonu pozwala Ci na zapisanie buildu na Twoim komputerze. Po wyjściu z gry sam zdecydujesz czy i jak wyślesz te pliki na inny komputer.

Po zapisaniu pliku, możesz użyć opcji Załaduj z Szablonu by wgrać build z Twojego komputera do gry.

Opcja Zarządzaj Szablonami pozwala Ci kasować, przemieszczać i zmieniać nazwy plików.


Panel Kontroli Bohatera[Hero Control Panel]


Poza miastem/osadą możesz dowiedzieć się więcej o swoim Bohaterze korzystając z Panelu Kontroli Bohatera[Hero Control Panel], co więcej mozesz tutaj zmienić jego tryb walki. Przyciskiem na lewo od imienia Bohatera w oknie Drużyny otworzysz lub zamkniesz PKB[HCP].



Panel Kontroli Bohatera[Hero Control Panel] zawiera następujące elementy:



W górnym lewym rogu pokazana jest podobizna Bohatera i jego nietuzinkowe imie.
U góry i pośrodku znajduje się Zdrowie i Energia Bohatera.
W górnym prawym rogu znajduja sie 3 ikony trybu walki.
Dół panelu pokazuje mały pasek umiejętności Bohatera.
Ai Bohatera decyduje o użyciu skilli, jednak możesz wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie aktywować mu umiejętności. Po kliknięciu na umiejętności nadajesz jej priorytet - na pasku pojawi się zielony znaczek. Bohater użyje tej umiejętności na wybranym przez Ciebie wrogu.
Poniżej, na lewo od panelu możesz zobaczyć "Morale Boost" Bohatera(lub Death Penalty). Obok tej ikony zobaczysz Stany[Conditions] i Hexy nałożone na dana postać.
Gdy wybierasz cel(Ctrl+2xklik), wszyscy Twoi agresywni Bohaterowie rzucą się na niego. Defensywni Bohaterowie również przyłączą się do walki, o ile wróg jest w ich zasięgu. Natomiast pasywni będą stać z boku.


Ekwipunek Bohatera


Dolna połowa panelu Ekwipunku pokazuje Twoje przedmioty; Ty i Twoi Bohaterowie dzielicie te same Ekwipunki. Górna połowa pokazuje Twoją(lub Twojego Bohatera) miniaturkę i przedmioty, jakich obecnie używa.



Na górze tego panelu można wybrać kto ma być pokazywany w jego górnej części. Po dokonaniu wyboru metodą przeciągania możesz wyekwipować wybraną postać do walki.




Zbroja Bohatera


Nie możesz zmieniać zbroi Bohatera poprzez panel Ekwipunku. Współczynniki zbroi Bohatera rosną wraz z jego kolejnymi poziomami. Niektóre zadania mogą zmienić wygląd zbroi naszego pupila. W finalnej wersji gry będzie można także dodawać runy, ale nie dane nam będzie kolorawanie wdzianka naszego sztucznego kompana.




Duplikaty


[p]W finalnej wersji gry, więcej niz jeden gracz bedzie mógł pomóc sobie tym samym Bohaterem. Jeden jest "tym prawdziwym", a drugi jest jego "duplikatem". Duplikat posiada inną nazwę niż oryginał.

GuildWars.comTeenArena Net