Witamy! Jest niedziela 04.12.2016, godzina 21:18
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...Rurik był zakochany w Lady Althei?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
State of the Game: Metagame




Przystosowywanie się do dynamicznego metagame'u

Nowy sezon GvG i towarzyszące mu poprawki w umiejętnościach oznaczają powstanie nowych buildów, zarówno dla postaci jak i dla całych drużyn. W sezonie jesiennym wprowadzenie zmian w NPCach oraz trybie Zwycięstwo albo Śmierć (VoD) dodatkowo skomplikowało rozgrywkę i dało gildiom więcej czynników koniecznych do wzięcia pod uwagę. Właściwe przewidzenie, jakie buildy będą dominować i odpowiednie przygotowania mogą zadecydować o przetrwaniu w starciu z trudnym przeciwnikiem lub o wczesnym wypadnięciu z gry. By właściwie przygotować się do nowego sezonu GvG, należy po pierwsze przewidzieć, jaki wpływ na grę będą miały wprowadzone zmiany, co się będzie z nimi wiązało i jak można zmodyfikować własne buildy i strategię by zyskać przewagę.

Równoważenie umiejętności na pierwszej i drugiej linii

Sezon jesienny wprowadził kilka istotnych zmian w umiejętnościach, co wywołało konieczność modyfikacji buildów powszechnie używanych jeszcze w czasie sezonu GWFC. W świetle tych zmian, granie drużyną z poprzedniego sezonu nie przyniosłoby większych sukcesów.

Gra na drugiej linii

Wraz ze zmniejszeniem skuteczności Divine Boon, mnisi używający Blessed Light powoli zaczęli zastępować mnichów Boon Prot jako najpopularniejszych uzdrawiaczy w GvG.

Jednak mnich używający Blessed Light może mieć kłopoty z utrzymaniem wystarczającej siły leczenia, ponieważ w przeciwieństwie do mnicha Boon Prot, nie może korzystać z elitarnych umiejętności dających energię, takich jak Mantra of Recall lub Energy Drain.

Podczas gdy w teorii mnich Boon Prot nadal pozostaje solidnym buildem, zwiększony czas odnawiania się Divine Boon czyni go bardziej podatnym na umiejętności zdejmujące enchanty . Wszechobecność mnichów używających Blessed Light i używających Drain Enchantment do zdobywania energii gwarantuje, że Divine Boon, który wzmacnia możliwości leczące mnicha Boon Prot, nie utrzyma się długo. Bez tej umiejętności, możliwości przeżycia mnicha znacznie się zmniejszają, ponieważ polega on na Contemplation of Purity do usuwania hexów i stanów.

Ciosy, jakie otrzymał Ritual Lord i duchy obronne, takie jak Shelter i Recuperation, podczas ostatniego równoważenia umiejętności sprawiły, że rytualiści nie mogą dominować w rozgrywce tak jak dawniej. Mimo to, efekty działania tych duchów bardzo wspomogą typową drugą linię drużyny w postaci dwóch mnichów. Dodatkowo, wzmocnienie czarów ofensywnych rytualisty spowoduje, że mogą oni teraz zadawać znaczące obrażenia.

Mnisi używający Modlitw Pogromu[Smite]

Podobnie jak w przypadku mnichów leczących, ten typ mnicha również stał się bardziej podatny na zdejmowanie enchantów. Odpowiednia, dobrze użyta umiejętność może pozbawić postać obrażeń zadawanych przez Zealots Fire na 15 sekund dłużej niż sezon temu. W połączeniu ze skróconym czasem trwania Balthazars Aura mnisi używający modlitw pogromu[Smite] stali się dość ryzykownym wyborem dla drużyn chcących zadawać obrażenia obszarowo (AoE).

Elementaliści

Podczas GWFC elementaliści z umiejętnością Ether Prodigy pojawiali się w pewnym momencie w praktycznie każdej turniejowej drużynie. Dzięki zwiększonym obrażeniom zadawanym, gdy ten czar się kończy, używające go postacie mają teraz mniejszy margines błędu przy wykorzystywaniu swojej energii. Rzucony w odpowiednim momencie Shatter Enchantment sprawi, że mag będzie potrzebować więcej niż tylko Heal Party. E/Mo muszą też uważać, kiedy uwżywają Extinguish, gdyż zwiększony czas rzucania tej umiejętności czyni ją bardziej podatną na przerwanie.

Jednak dzięki zmniejszonemu kosztowi i czasowi odnawiania kilku umiejętności elitarnych elementalisty, niektóre gildie zaczęły ich wykorzystywać do zadawania obrażeń właśnie tymi czarami. W połączeniu ze zwiększonym obrażeniami i zmniejszonym życiem w czasie VoD, mag jest bliski zabicia celu używając jedynie Lightning Orb i Mind Shock. Dwie postacie z tymi umiejętnościami usuną dowolny cel, który nie uniknie Lightning Orb albo nie będzie pod wpływem Shelter.

Gra na pierwszej linii

Po wprowadzonych zmianach w Tigers Fury i Irresistible Blow, najlepsze gildie przestały używać kombinacji R/W i walkę wręcz pozostawiły Wojownikom.

Choć wojownicy nie walczący młotami nie mogą już beztrosko przewracać przeciwników z powodu zwiększonego czasu odnawiania Bulls Strike, wielu z nich ciągle macza palce w magii powietrza wykorzystując precyzyjne przewracanie czarem Shock. Pomimo zmniejszenia obrażeń zadawanych przez Eviscerate, walczący toporami wciąż są w stanie zadawać znaczące obrażenia.

Dodatkowo, umiejętności zabójców zostały wzmocnione na tyle, by zaczęli oni stanowić prawdziwe zagrożenie, a nie tylko służyć do „infiltracji" przy użyciu Aura of Displacement. Gdy na początku sezonu jesiennego przestano polegać jedynie na tej umiejętności, gracze zaczęli używać innych umiejętności elitarnych – w tym wojownika, takich jak Flourish i Coward! .

Nowy Wspaniały NPC i wstrząs Vodem

Na jesieni żegnamy się ze Strażnikiem i Łucznikiem z obstawy Lorda Gildii i witamy dwóch nowych NPC – Rycerzy. Jako postacie walczące wręcz, będą oni atakować z otoczenia Lorda, szarżując na zbliżających się wrogów. Ta zmiana osłabia schronienie, z którego korzystały grające defensywnie drużyny. Teraz możliwe jest zredukowanie obstawy Lorda Gildii przez wywabianie i eliminowanie Rycerzy przed wejściem do wewnętrznych komnat.

Co ważniejsze, usunięcie Strażnika sprawia, że NPC są bardziej podatni na strategię dzielenia drużyny i bycie „gankowanym" przez dwu- trzyosobowe grupki, które nie muszą już się obawiać zbyt silnych czarów obszarowych. Taka grupka, jeżeli się jej na to pozwoli, może praktycznie całkowicie usunąć obstawę Lorda Gildii.

Defensywne drużyny mogą jednak liczyć na nadejście trybu Zwycięstwo lub Śmierć (VoD) o dziesięć minut wcześniej i na to, że zadziała on na wszystkich graczy. Drużyny, które potrafią połączyć możliwość obrony i zadawania silnych obrażeń, mogą więc liczyć na dotrwanie do VoD i wykorzystanie zmniejszonego życia i zwiększonych obrażeń do szybkiego zabicia przeciwników.

Buildując to wszystko do, za przeproszeniem, kupy...

Po przeanalizowaniu wyżej wymienionych zmian, możemy dojść do kilku konkluzji. Po pierwsze, druga linia składająca się z dwóch mnichów będzie miała większe kłopoty z leczeniem non-stop. Po drugie, komnata Lorda Gildii zapewni mniejszą ochronę kryjącej się drużynie, ale stała się też łatwiejsza do rozbicia dla rozdzielającej się drużyny. Po trzecie, gildie, które czekają na uzyskanie przewagi w trybie VoD, uzyskają ją szybciej.

Kolejnym krokiem jest stworzenie lub zmodyfikowanie buildu swojej drużyny biorąc pod uwagę te zmiany. Już teraz widać, że najlepsze gildie wykorzystują osłabione leczenie przez wywieranie stałego nacisku na przeciwnika dzięki dwóm wojownikom i dwóm lub trzem łowcom, którzy używają Debilitating Shot. Dla przykładu, skupienie się na jednym mnichu i wyssanie 20-30 punktów energii za jednym razem znacznie osłabi leczenie, gdyż mnich używający Blessed Light nie będzie mógł odzyskać tej energii. Dzięki temu, przeciwnik będzie miał znacznie większy problem z obroną przed dwoma wojownikami i stanami zadawanymi przez takie umiejętności jak Melandrus Arrows czy Apply Poison.

Takie drużyny muszą mieć również na uwadze siłę swojej własnej drugiej linii. W najbardziej radykalnym przypadku, będą się one starały zadawać więcej obrażeń niż przeciwnik, chroniąc w ten sposób swoich mnichów. Inne gildie wykorzystują nekromantów używających umiejętności regenerujących energię jak Blood Ritual czy Blood is Power, którzy gwarantują jej stały dopływ i chronią przed umiejętnościami ją kradnącymi.

Niektóre gildie próbowały wprowadzać rytualistę lub trzeciego mnicha do buildów. Obie te postacie zwiększają możliwości ofensywne drużyn, jedna dzięki Magii Połączeń[Channeling], druga dzięki Modlitwom Pogromu[Smite].

Należy też zauważyć, że buildy oparte na wywieraniu stałego nacisku na wrogą drużynę mogą czerpać korzyści z obu zmian w mechanice rozgrywek GvG. Naciskając na obronę przeciwnika do momentu, kiedy nie będzie on już mógł wytrzymać zadawanych obrażeń, drużyna może zepchnąć resztki sił przeciwnika do ich bazy, gdzie usuniecie NPCów stanie się łatwiejsze. Zwycięstwo przychodzi szybko, zwłaszcza w walkach z tymi, którzy nie dostosowali się do zmniejszonej wydajności mnichów w leczeniu. Jeżeli gra wejdzie w tryb VoD, ofensywna drużyna oparta na wojownikach zwykle będzie miała przewagę.

Po złożeniu tego wszystkiego do kupy, sprytna gildia może stworzyć build oparty na dwóch wojownikach, dwóch łowcach używających Debilitating Shot, którzy będą nakładać różne stany na przeciwników, nekromanty szerzącego chorobę przy użyciu Tainted Flesh oraz zapewniającego dwóm mnichom z Blessed Light stałe dostawy energii dzięki Blood Ritual i elementalisty będącego flagowym i zapewniającym wsparcie przy użyciu Heal Party i Extinguish. Taka drużyna może też wysłać z magiem łowcę używającego Apply Poison i Crippling Shot, by nie pozwolić na zabijanie własnych NPCów. Co najważniejsze, taka drużyna nie cierpi zbytnio z powodu zmian w umiejętnościach.

Gildie mogą również rozważyć wprowadzenie zmian w istniejących buildach, by zachować ich skuteczność. Ponieważ Irresistible Blow przestał być tak wszechobecny, używanie umiejętności takich jak Aegis czy Ward against Melee wiąże się teraz z mniejszym ryzykiem. Umiejętności te pomagają zwalczać silnie ofensywne grupy, przez blokowanie dużej ilości ataków. Drużyny będą się oczywiście bardzo różnić, ale wprowadzenie nawet małych modyfikacji może dać wielkie korzyści.


Autor: Harold J. Chow jest niezależnym reporterem Guild Wars. Jego imię w grze to Guild Informant

Tłumaczenie: Szoszana

GuildWars.comTeenArena Net