Witamy! Jest poniedzialek 05.12.2016, godzina 17:38
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...w Pre-Searingu można pobawić się w zaganianie świń do zagrody koło Opactwa Ashford?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Zmierzch zapada nad PvP

Christian Brellisford


Nightfall zapadł zarówno nad nami, jak i nad PvP, wprowadzając wiele zmian i ulepszeń. W dodatku debiutują dwie nowe profesje: rzucający włóczniami Patron [Paragon] oraz władający kosą Derwisz. Obie wnoszą wiele nowych umiejętności, które dają nam większy wybór i otwierają nowe możliwości przed istniejącymi już profesjami. Dodatkowo, również „stare” profesje otrzymały sporo nowych umiejętności oraz zostały poważnie zrównoważone.

Dzięki Nightfall otrzymaliśmy również nowe, elońskie Guild Halle, ulepszenia w tworzeniu postaci do PvP i w trybie obserwatora [Observer Mode] oraz możliwość zapisywania zestawów umiejętności i wyposażenia w formie szablonów. Ulepszenia te odnoszą się również to wcześniejszych części Guild Wars, dzięki czemu nawet gracze bez Nightfall na nich skorzystają. To natomiast na pewno zwiększy, albo chociaż utrzyma na obecnym poziomie, ilość graczy PvP.

Nowe Profesje


Podobnie jak Factions, Nightfall wstrząśnie metagame’em GvG. Nowe klasy dają drużynom nowe możliwości w walce w zwarciu lub we wspieraniu towarzyszy. Derwisze używają kosy, która zadaje obrażenia obszarowe więc drużyny, które nie zadbają o ustawienie mogą otrzymać pokaźne obrażenia. Grozi im jednak nie tylko trafienie kosą, ale również stanie się celem umiejętności zadających stany i dodatkowe obrażenia, które podobnie jak ataki Derwisza są obszarowe. Mimo iż brak mu pancerza równie silnego jak u Wojownika, o przeżycie Derwisza dba jego główny atrybut, który leczy go w momencie wyczerpania się enchanta. Wiele enchantów Derwisza, takich jak Heart of Holy Flame czy Dust cloak działa w połączeniu z jego atakami, zadając dodatkowe stany i obrażenia. Jednak najbardziej unikalną cechą Derwisza są Postacie [Forms]. Pozwalają one Derwiszowi na przekształcenie się w inkarnację jednego z Pięciu Bogów i uzyskanie potężnych właściwości, w tym odporności na stany lub zwiększenia prędkości poruszania się.

Patron [Paragon] jest nową profesją atakującą z dystansu. Jego atak to rzucanie włócznią, który ma możliwości porównywalne umiejętnościami Łowcy i Wojownika. W przeciwieństwie do nich jednak, Patron wspiera całą drużynę okrzykami [Shout] i psalmami [Chant]. Umiejętności te mogą być zarówno ofensywne jak i defensywne oraz współgrają z głównym atrybutem Patrona - Dowodzeniem [Leadership], który daje im energię za każdego sprzymierzeńca (w tym samego rzucającego), na którego wpłynął okrzyk lub psalm.


Anthem of Flame szybko stał się popularną umiejętnością. Jest ona domyślnie odblokowana dla postaci tylko do PvP, a prawie każdej drużynie znajdzie się Łowca lub Wojownik, którzy przez ciągłe zadawanie obrażeń czynią tą umiejętności wyjątkowo skuteczną. Jednak Patroni nie zawsze są ofensywni – umiejętności jak na przykład Cautery Signet, Mending Refrain i Ballad of Restoration pozwalają skutecznie chronić całą drużynę.

Metagame

Nightfall wprowadził wiele przydatnych umiejętności, które już teraz gracze wprowadzają do swoich buildów. Nie jest więc dziwne, że powstają nowe trendy w GvG.

Elementaliści-flagowi, którzy wcześniej używali Windborne Speed lub Armor of Mist przerzucili się na Storm Djinns Haste, który zwiększa ich szybkość za cenę straty energii w czasie trwania czaru. Coraz częstszym widokiem są Elementaliści używający Magii Ognia [Fire Magic], częściowo dzięki umiejętności Searing Flame, która zadaje duże obrażenia oraz wywołuje najdłużej trwające podpalenie [burning] w grze. Dodatkowo, wiele umiejętności Magii Ognia zostało zrównoważonych, dzięki czemu zadają one większe obrażenia i są bardziej przydatne.

Nowe umiejętności Mesmera również zaczęły być wykorzystywane na polu bitwy. Ether Phantom powoli staje się podstawą pasków umiejętności wielu Mesmerów, natomiast Web of Disruption wpędza w popłoch profesje rzucające wiele czarów. Nowe Klątwy [Curses] Nekromantów, w połączeniu nieco ulepszonymi starymi, mogą spowodować odrodzenie buildów opartych na hexach.

Nightfall daje nowe możliwości nieodmiennie popularnemu Wojownikowi. Umiejętność Youre All Alone! ma wielki potencjał dla buildów opartych na dzieleniu drużyny. Elitarny Headbutt może być wykorzystywany razem z Plague Touch.

Mnisi otrzymali nowiutkie umiejętności leczące. Niedawne osłabienie lubianych przez Mnichów umiejętności Mesmera dających energię zwiększy z pewnością popularność nowych czarów. Healers Boon, dla przykładu, jest kolejnym utrzymywanym enchantem, podobnym do przez długi czas popularnego Divine Boon. Healers Boon polega jednak tylko na Modlitwach Leczących [Healing Prayers], można więc się spodziewać mnichów opartych tylko na tym atrybucie.

Ulepszenia w interfejsie również wpłynęły na metagame. Po pierwsze, pojawił się licznik zwiększenia morale [Morale Boost Timer], który może zostać włączony i pokazywać ile czasu pozostało do następnego zwiększenia morale. To bardzo pomoże flagowym, którzy wcześniej musieli ten czas zapamiętywać. Licznik sprawi, że drużyny będą mogły lepiej dostosować swoje ustawienie w przypadku nadchodzącego zwiększenia morale. Blokowanie przeciwników będzie ważniejsze i skuteczniejsze jeżeli drużyny będą wiedziały ile dokładnie czasu trzeba blokować przeciwnika. Trudniej blokować flagowego przez 30 sekund niż przez 10, możliwe więc, że drużyny nie będą się przejmować blokowaniem aż do momentu, gdy stanie się to konieczne.

Po drugie, wyłączono możliwość wymiany pancerza w czasie walki. Oznacza to, że drużyny, które zabierały do boju dodatkowe elementy opancerzenia dla swoich postaci nie będą mogły ich już wykorzystywać. Choć brzmi to jak prawie nieistotna modyfikacja, dla najlepszych drużyn to poważna zmiana. Takie wymiany pozwalały na wzmocnienie swojego pancerza lub zwiększenie ilości punktów zdrowia oraz na zmienienie nakrycia głowy by zwiększyć jakiś atrybut na czas używania danej umiejętności. Teraz drużyny rozpoczynają rozgrywki z tylko jednym zestawem pancerza i nie mogą go wymieniać aż do końca walki.

Podsumowując, Nightfall oraz zrównoważenie gry w całym Guild Wars dało tyle możliwości, że minie trochę czasu, zanim gildie zdadzą sobie sprawę ze wszystkich. Obecnie PvP jest emocjonujące i świeże, gdyż gracze wypróbowują możliwości nowych profesji i umiejętności.

Ulepszenia w Interfejsie

Nasze krzyki dotarły do uszu developerów! Gra zyskała nowy interfejs, który pozwoli stworzyć dowolny przedmiot z dowolnymi modyfikatorami dla postaci PvP, oczywiście tylko jeżeli zostały one odblokowane.

Po stworzeniu postaci PvP gracz ma dostęp do nowego okna znajdującego się w oknie ekwipunku: w sekcji Ekwipunek PvP [PvP Inventory], które otwiera się również klawiszem „j”, gracz może stworzyć i wyekwipować dowolną broń lub pancerz. Nowo wprowadzone insygnia [Insignias] pozwalają stworzyć ekwipunek, który dawniej mógł być zdobyty tylko w trybie PvE.

Nightfall wprowadził również opcję tworzenia szablonów [Templates]. Funkcja ta, o którą prosiło wielu graczy, pozwala zapisać układ umiejętności i przedmiotów. By je tworzyć i edytowac kliknij na ikonkę dyskietki w oknie umiejętności i/lub ekwipunku. Są one zapisywane na Twoim dysku twardym w formie pliku tekstowego, który jest wykorzystywany przez grę do ładowania różnych szablonów. Możesz nawet się nimi dzielić z innymi graczami. Dzięki szablonom mniej czasu będzie zużywane na układanie umiejętności a więcej na samą grę. Jest to zdecydowanie poprawa na lepsze.

Gildie zyskały nowe możliwości uczenia się, jeżeli nie są jedną ze stu najlepszych gildii. Można teraz oglądać mecze swojej własnej gildii niezależnie od rangi. Pojawią się one w trybie obserwatora [Observer Mode] ze standardowym opóźnieniem piętnastu minut. Pozwoli to niżej klasyfikowanym gildiom na oglądanie meczy i uczenie się na własnych błędach. Porady, jak wykorzystywać tryb obserwatora znajdziecie w poprzednim artykule (a jego tłumaczenie tu – przyp. tłum.).


Przełożył Szoszona

GuildWars.comTeenArena Net