Witamy! Jest poniedzialek 05.12.2016, godzina 17:38
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...smocze maski można było otrzymać od Imperatora Kisu podczas Festiwalu Smoka?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Podstawy PvP

Używanie domyślnych postaci PvP


Od czasu premiery Guild Wars podczas tworzenia postaci tylko do PvP mogliśmy wybrać jeden z gotowych szablonów. Zawierały one osiem umiejętności z pierwszo- i drugorzędnej profesji, ustawione odpowiednio atrybuty oraz umiejętności elitarne. Nowi gracze mogli wybrać jeden z szablonów i od razu rozpocząć grę PvP bez potrzeby odblokowywania czegokolwiek.

Niedawne uaktualnienie zmieniło ten system, celując w ulepszenie i uproszczenie procesu tworzenia postaci. Obecnie podczas tworzenia postaci do PvP wybierasz jedynie jej pierwszą profesję. Postać taka będzie miała sześć przyporządkowanych sobie umiejętności i odpowiednio ustawione punkty atrybutów. Jeżeli, na przykład, stworzysz Wojownika, będzie on mógł używać sześciu umiejętności tej profesji, nawet jeżeli nic na koncie nie zostało jeszcze odblokowane.

Poniższy artykuł przedstawia te podstawowe umiejętności, opisuje ogólnie jak grać każdą profesją oraz wskazuje jakie umiejętności lub wyposażenie odblokować w pierwszej kolejności.

Wojownik

Umiejętności

Sever Artery, Gash, Final Thrust, Charge!, Healing Signet Resurrection Signet

Taktyka

Zakrzyknij Charge! by dobiec szybciej do celu bądź by pomóc uciec towarzyszowi w opałach. Jeżeli sam masz kłopoty, wybiegnij i wylecz się Healing Signet. Pamiętaj, ze sygnet ten zmniejsza Twój pancerz na czas swojej aktywacji, więc nie używaj go walcząc w pierwszej linii. Jeżeli atakujesz, poczekaj aż nabuduje się Twoja adrenalina a następnie użyj Sever Artery > Gash > Final Thrust. Możesz też używać Sever Artery jak tylko się odnowi by zadać przeciwnikowi degenerację punktów zdrowia dzięki czemu będzie trzeba zadać mniej obrażeń by go zabić. Możesz nawet biegać od celu do celu i używać tej umiejętności sprawiając, że cała wroga drużyna zacznie krwawić.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Frenzy, Rush i/lub Sprint. Pierwszy z nich zwiększa Twoje obrażenia i ilość zyskiwanej adrenaliny, natomiast dwa pozostałe pozwalają na „wyłączenie” Frenzy jeżeli zaczniesz za bardzo dostawać w kość.

Łowca

Umiejętności

Distracting Shot, Apply Poison, Barbed Trap, Troll Unguent, Escape, Resurrection Signet

Taktyka

Istniejesz by wytruć tylu wrogów, ilu się tylko da! Uważaj więc, by mieć cały czas aktywne Apply Poison. Używaj Escape nie tylko by unikać obrażeń, ale również podczas stawiania Barbed Trap. Twoje pułapki zadają degenerację punktów zdrowia i zwalniają przeciwników. Pomiędzy truciem kolejnych adwersarzy obserwuj, czy nie używają tłuściutkich, długo aktywujących się umiejętności, które możesz przerwać. Jeżeli jesteś atakowany lub cierpisz z powodu degeneracji punktów zdrowia pamiętaj by używać Troll Unguent.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Savage Shot i Whirling Defense. Pierwszy daje Ci dodatkową umiejętność przerywającą, co jest szczególnie ważne jeżeli Distracting Shot nie sięgnie celu. Drugiej umiejętności używaj gdy Escape się odnawia by zmniejszyć otrzymywane obrażenia i ryzyko przerwania, kiedy ustawiasz pułapkę.

Mnich

Umiejętności

Orison of Healing, Word of Healing, Healing Touch, Mend Ailment, Remove Hex, Resurrection Signet

Taktyka

Używaj Word of Healing na napradę rannych sprzymierzeńcach, na resztę wystarczy Orison of Healing. Siebie lecz szybkim i tanim Healing Touch. Do zdejmowania groźnych stanów wykorzystuj Mend Ailment. Pamiętaj, że Remove Hex rzuca się dość długo, więc jest łatwy do przerwania.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Reversal of Fortune, Signet of Devotion oraz Healing Breeze. Pierwszy uelastycznia Twoje możliwości zapobiegania obrażeniom, jest też świetny do leczenia samego siebie. Sygnet pozwala oszczędzać energię natomiast Healing Breeze skutecznie zmniejsza degenerację punktów zdrowia. Zastąp Resurrection Signet, gdyż mnisi często nie pvpują z umiejętnością wskrzeszającą [sic!].

Nekromanta

Umiejętności

Parasitic Bond, Life Siphon, Plague Signet, Vampiric Gaze, Faintheartedness, Resurrection Signet

Taktyka]

Osłabianie wrogiej drużyny Ciebie utrzymuje przy życiu. Twoje hexy zabierają przeciwnikom punkty zdrowia, ciebie zaś leczą. Jeżeli zobaczysz przeciwnika walczącego wręcz, rzuć na niego Faintheartedness i zabezpiecz je Parasitic Bond. Jeżeli zaś przeciwnik zada Ci jakieś stany odpłać pięknym za nadobne przy użyciu Plague Signet.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Barbed Signet i Mark of Subversion. Sygnet pozwala Ci zadawać obrażenia bez straty energii podczas gdy dzięki drugiej umiejętności będzie możliwe przerywanie rzucania czarów przez postaci leczące i wspierające sprzymierzeńców.

Mesmer

Umiejętności

Power Spike, Energy Burn, Energy Surge, Drain Enchantment, Ether Feast, Resurrection Signet

Taktyka

Ta postać daj Ci wiele możliwości krzywdzenia Twoich przeciwników. Uderz w cel Energy Surge by zadać obrażenia obszarowe i by równocześnie pozbawić go energii. Mnich otoczony przez swoją drużynę jest idealnym celem dla tej umiejętności. Atakuje dalej, używając Energy Burn oraz Ether Feast by pozbawić wroga kolejnych punktów energii. No i oczywiści obserwuj przeciwników szukając smakowitych umiejętności do przerwania. Mnisi przeważnie wykorzystują szybko aktywujące się umiejętności, więc im zabieraj energię, a umiejętności przerywające oszczędzaj na inne cele, na przykład Elementalistów czy Nekromantów.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Power Drain i Diversion. Pierwsza to kolejna umiejętność przerywająca, która dodatkowo dodaje Ci energię. Dzięki temu będziesz częściej rzucać Diversion i resztę Swoich umiejętności.

Elementalista

Umiejętności

Lightning Strike, Lightning Orb, Lightning Surge, Aura of Restoration, Glyph of Lesser Energy, Resurrection Signet

Taktyka

Zawsze zaczynaj od Aura of Restoration, która jest niezłym źródłem leczenia. Następnie uaktywnij glif, rzuć na przeciwnika Lightning Surge i rozpocznij rzucanie Lightning Orb. Kiedy cel zostanie przewrócony, równocześnie doleci do niego Orb, wywołując wredny mini-spike. Jeżeli rzucisz jeszcze Lightning Strike Twój cel powinien mieć już tylko połowę punktów zdrowia.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Blinding Flash i Air Attunement. Oślepiaj irytujących Wojowników i Derwiszy, którzy nie wiedzieć czemu będą za tobą biegać oraz używaj dostrojenia by ochronić Aura of Restoration przed usunięciem.

Zabójca

Umiejętności

Leaping Mantis Sting, Jungle Strike, Twisting Fangs, Shadow Refuge, Aura of Displacement, Resurrection Signet

Taktyka

Przejdź przez cienie do niczego nie spodziewającego się wroga używając Aura of Displacement. Przeciwnik na pewno będzie chciał się odsunąć, co do Ci świetną okazję by rozpocząć atak Leaping Mantis Strike. Nawet jeżeli Twoja ofiara pozostanie na miejscu przez co nie będzie okulawiona [crippled], koniecznie atakuj dalej Jungle Strike. Zadaje ono więcej obrażeń, niż przeciętny atak i pozwala Ci użyć Twisting Fangs. Odczekaj aż umiejętności się odnowią i powtarzaj aż do śmierci celu.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Way of the Fox i Dark Escape. Jeżeli trafisz na cel, którego nie możesz trafić pierwsza umiejętność pozwoli Ci go przechytrzyć. Druga umiejętność przydaje się, gdy zostaniesz zmuszony do wycofania się i podleczenia.

Rytualista

Umiejętności

Spirit Light, Mend Body and Soul, Pain, Wanderlust, Shadowsong, Resurrection Signet

Taktyka

Wanderlust i Pain atakują Twoich wrogów, podczas gdy Shadowsong chroni Twoje duchy i drużynę. Ustaw go za innymi duchami, taż żeby każdy podchodzący przeciwnik został oślepiony. Ślepy Wojownik raczej nie trafi ani ducha, ani kogokolwiek innego. Używaj Swoich umiejętności leczących w razie potrzeby. Staraj się wspierać walczących wręcz członków drużyny i usuwać wszelkie stany, jakie się nie nich pojawią przy użyciu Mend Body and Soul.

Proponowane umiejętności do odblokowania
Boon of Creation i Weapon of Warding. Pierwszy dba o Twoją energię i utrzymuje Cię przy życiu, jeżeli rzucasz rytuały. Druga umiejętność zaś zwalnia irytujące postacie atakujące wręcz oraz zmniejsza degenerację punktów zdrowia.

Patron

Umiejętności

Barbed Spear, Blazing Spear, Anthem of Fury, Anthem of Flame, Leaders Comfort, Resurrection Signet

Taktyka

Zacznij atakować, użyj Anthem of Fury tuż przed Barbed Spear. To naładuje Twoją adrenalinę by Blazing Spear był gotowy do użycia, a Twój cel będzie krwawić i płonąć [bleeding, burning]. Następnie użyj Anthem of Flame i zmień cel. Kiedy psalm działa rzucenie Barbed Spear wywoła równocześnie krwawienie i podpalenie. Powtarzaj wybierając nowe cele, a staniesz się zgubą Swych wrogów!!

Proponowane umiejętności do odblokowania

Disrupting Throw i Remedy Signet. Umiejętność przerywająca przyda się każdemu, również Patronowi. Umiejętność ta działa świetnie z tymi, które wywołują stany. Jeżeli natomiast jakiś niewdzięcznik Cię oślepi, remedium na ten stan będzie Remedy Signet.

Derwisz

Umiejętności

Twin Moon Sweep, Vital Boon, Wounding Strike, Pious Haste, Zealous Renewal, Resurrection Signet

Taktyka

Łącz swoje umiejętności i różnicuj rzucanie enchantów w zależności od tego, co chcesz osiągnąć. Zauważ, że efekt Wounding Strike różni się w zależności od tego, czy jesteś pod wpływem enchanta czy nie. Jedna ze skutecznych kombinacji to: Vital Boon > Twin Moon Sweep > Wounding Strike > Zealous Renewal > Wounding Strike > Twin Moon Sweep. Kiedy ją skończysz Twój cel nie tylko otrzyma masę obrażeń, ale też otrzyma głęboką ranę [Deep Wond] i będzie krwawił [Bleeding]. Do tego masz szansę trafić wrogów stojących obok Twojego celu.

Proponowane umiejętności do odblokowania

Crippling Sweep i Irresistible Sweep. Te dwa ataki pozwolą Ci zatrzymać uciekający cel, który do tego używa wielu umiejętności obronnych.

Dostosuj Swoje postacie

Jeżeli pograłeś/aś już Swoją postacią w bazowym ustawieniu na pewno najdzie Cię ochota na eksperymentowanie z różnymi układami umiejętności i atrybutów, tzw. „buildami”. Podstawowe umiejętności pozwolą Ci od razu wypróbować grę PvP i nauczyć się grać daną profesją. Pamiętaj, że podczas gry z drużyną Twoja rola może się dramatycznie zmienić a to co działało na Arenach Treningowych [Training Arenas], Wyzwaniu Zaishen [Zaishen Challenge] czy Arenach Losowych [Random Arenas] nie musi działać równie skutecznie gdzie indziej. Artykuły z serii Podstawy PvP mają na celu bezpiecznie wprowadzić Cię w tryb PvP, dając podstawowe informacje na temat mechaniki walki na Wyspie Bezimiennych [Isle of the Nameless].

Przełożył Szoszana

GuildWars.comTeenArena Net