Witamy! Jest środa 07.12.2016, godzina 19:15
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...istniał kiedyś bug, dzięki któremu można było atakować ludzi ze swojej własnej drużyny?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Podstawy PvP

Patroni i Derwisze na Losowych Arenach


Styl gry dwiema nowymi profesjami może wydać się znajomy tym, którzy grali Wojownikami lub Łowcami, jako że w czasie walki trzeba brać pod uwagę podobne czynniki. Patroni muszą „widzieć” swój cel, natomiast Derwisze muszą do niego podbiec. Są jednak istotne różnice. Patroni mogą pozostawać w odwodach, poza zasięgiem przeciwnika i stamtąd wspierać drużynę swymi psalmami [chant] i okrzykami [shout]. Derwisze natomiast mogą dbać o swoje ustawienie, by ataki ich kosy trafiały duże, zbite grupki przeciwników.


Rozważania nad Patronem


Umiejętności

Nowo stworzony Patron rozpoczyna grę z:
Barbed Spear, Blazing Spear, Anthem of Fury, Anthem of Flame, Leaders Comfort, Resurrection Signet

Proponowane umiejętności do odblokowania

Disrupting Throw i Remedy Signet. Umiejętność przerywająca przyda się każdemu, również Patronowi. Umiejętność ta działa świetnie w połączeniu z tymi, które wywołują stany. Jeżeli natomiast jakiś niewdzięcznik Cię oślepi, remedium na ten stan będzie Remedy Signet.

Wyposażenie

Patroni potrafią być świetną profesją wspierającą lub ofensywną nawet bez najlepszych run. Profesja ta może wpływać na każdego swoimi możliwościami wokalnymi, ale tylko na jeden cel atakami włócznią. Dlatego też mniej ważne będzie wykorzystywanie run do zwiększania obrażeń zadawanych tą bronią. Priorytetem powinno być ulepszanie atrybutów odpowiedzialnych za psalmy i okrzyki. Inni gracze wiedzą jednak, że Patroni mogą wykorzystywać zdradzieckie umiejętności leczące i zmniejszające obrażenia, dlatego też te postacie często stają się pierwszymi celami. Pamiętaj o tym, gdy będziesz tworzyć wyposażenie Twojej postaci. Jeżeli masz odblokowaną pierwszorzędną [superior] runę Dowodzenia [Leadership], spróbuj gry z nią. Jeżeli jednak stwierdzisz, że zbyt często jesteś celem i dodatkowe punkty zdrowia Ci się przydadzą, stwórz pancerz na nowo, tym razem bez runy.

Wyposaż się w dwie włócznie: wampiryczną [vampiric] i zadającą obrażenia od żywiołów [elemental]. Wymieniaj je, atakując cel i obserwuj, czy są jakieś różnice. Wojownicy na przykład są często mniej odporni na obrażenia od żywiołów, natomiast pancerz Łowcy daje mniejszą ochronę przed obrażeniami fizycznymi [physical damage] (używaj więc włóczni wampirycznej przeciw Łowcom). Dodaj również swoim włóczniom uchwyt zdrowia [fortitude] lub obrony [defense], by zwiększyć swoje szanse na przeżycie.

Każda cześć pancerza Patrona dodaje Ci punkty energii. Choć zapewnia on minimalną regeneracją energii, nie jest to problemem, gdyż podstawowy build polega na umiejętnościach, które albo są tanie, albo wymagają adrenaliny. Dlatego wybierz insygnia Ocalałego [Survivor] i dodaj runy Vitae lub Wigoru [Vigor] gdzie tylko się da. O ile inne buildy mogą wymagać większej ilości energii, teraz ważniejsza będzie duża ilość punktów zdrowia. Punkty energii nie pomogą Ci, jeżeli nie starczy zdrowia, by utrzymać Twoją postać przy życiu.

Taktyka

Przyglądaj się zawsze członkom Swojej drużyny przed walką. Jeżeli w drużynie jest wielu wojowników, staraj się używać Anthem of Fury tak często, jak tylko się da. Dodatkowa adrenalina zyskana przez wojowników pozwoli im zadawać więcej obrażeń. Jeżeli trafisz do drużyny z innym Patronem, zawsze informuj go, jakiego psalmu używasz oraz obserwuj, jakich on używa. Dzięki temu nie będziecie marnować swoich umiejętności. Jeżeli zobaczysz, że inny Patron użył Anthem of Fury oraz że jakiś Wojownik użył umiejętności ataku, będziesz wiedzieć, że ww. umiejętność Patrona na Wojownika już nie działa, możesz więc rzucić swój psalm bez ryzyka dublowania. Jeżeli rzuciłbyś Swój psalm zanim pierwszy by się skończył - zmarnowałbyś go. Pamiętaj, że umiejętności te kończą się na różnych postaciach w różnych momentach, w zależności od tego, kiedy użyją umiejętności ataku.

Jeżeli będziesz się leczyć Leader’s Comfort, uważaj na wrogich Łowców. Czerpią oni sporo satysfakcji z przerywania umiejętności leczących, więc jeżeli zobaczysz nadchodzącego Łowcę, lepiej się schowaj.

Jeżeli chodzi o Twoje umiejętności ataku, zawsze używaj Anthem of Fury przed Barbed Spear. Da Ci to adrenalinę potrzebną do rzucenia Blazing Spear, a Twój cel będzie błyskawicznie płonąć i krwawić. Następnie użyj Anthem of Flame i zmień cel. Kiedy psalm działa, rzucenie Barbed Spear wywoła równocześnie krwawienie i podpalenie. Powtarzaj, wybierając nowe cele, a staniesz się zgubą Swych wrogów!!

Proponowana druga profesja

Patron/Wojownik
Watch Yourself!, Shields Up!
Taktyka[Tactics]: 3

Te dwa okrzyki są przydatne nawet przy niskiej taktyce. Kiedy podczas atakowania będziesz zyskiwać adrenalinę, używaj co jakiś czas „Watch Yourself!”, by zyskać energię i wzmocnić pancerz Twojej drużyny. Ilość zyskiwanych punktów pancerza jest zawsze taka sama, tylko czas trwania okrzyku się zmienia. Dzięki temu dopóki atakujesz i zyskujesz adrenalinę możesz krzyczeć za darmo i bez przerwy. Miej tylko na uwadze, że okrzyk ten zabiera adrenalinę, którą można również wykorzystać do atakowania, więc jeżeli Twoja drużyna daje sobie radę i nie potrzebujesz energii, lepiej wykorzystuj umiejętności ataku, roznosząc stany gdzie tylko się da.

„Shields Up!” nie doda Ci energii, ale część zużytej i tak się zwróci, zwłaszcza jeżeli wokół Ciebie jest wielu sojuszników. Okrzyk ten osłabia wrogich Patronów, blokując lub zmniejszając obrażenia od ich ataków włócznią. Dodatkowo działa on podobnie na Łowców i/lub Zabójców, blokując obrażenia i umiejętności przerywające. Jeżeli zobaczysz, że wrogi Patron krzyczy „Shields Up!” zmień broń na taką, która zadaje obrażenia od żywiołów.

Jeżeli w Twojej drużynie jest postać lecząca jak Rytualista lub Mnich, miej na nią oko i w razie potrzeby wspieraj okrzykami Wojownika.

Rozważania nad Derwiszem

Umiejętności

Nowo stworzony Derwisz rozpoczyna grę z:
Twin Moon Sweep, Vital Boon, Wounding Strike, Pious Haste, Zealous Renewal, Resurrection Signet

Proponowane umiejętności do odblokowania

Crippling Sweep i Irresistible Sweep. Te dwa ataki pozwolą Ci zatrzymać uciekający cel, który do tego używa wielu umiejętności obronnych. Dzięki tym umiejętnościom będziesz mieć dwa dodatkowe ataki, które pozwolą Ci się dostosować do większej ilości sytuacji. Nie oznacza to, że musisz ich używać za wszelką cenę.

Wyposażenie

Ponieważ pancerz Derwisza bazowo zwiększa jego punkty zdrowia, używanie przez nich pierwszorzędnych run nie jest takim problemem. Jeżeli masz odblokowaną pierwszorzędną runę biegłości w kosach [Scythe Mastery] nie krępuj się nałożyć ją na Twój pancerz. Dorzuć runy Vitae i Wigoru, a będziesz mieć więcej punktów zdrowia niż większość graczy, których spotkasz. Dzięki wysokiej biegłości w broni będziesz zadawać nią więcej obrażeń, Twoje umiejętności ataku będą mocniejsze no i będziesz mieć większą szansę na trafienia krytyczne. Nie przejmuj się runami dostrojenia [attunement]. Cztery strzałki regeneracji energii i efekt działania Mistycyzmu [Mysticism] gwarantują, że Twoja energia nie wyczerpie się zbyt często.

Jeżeli używasz bazowych umiejętności, w tym Wounding Strike, dodaj do swojej kosy ulepszenia: kolczasty [barbed] i uchwyt zdrowia [fortitude]. Zrób również wampiryczną i zadającą obrażenia od żywiołów, a następnie przetestuj je na różnych celach. Jeżeli atakujesz dużą grupkę wrogów, kosa wampiryczna leczy Cię skuteczniej.

Taktyka

Podobnie jak Wojownicy, Derwisze muszą podejść do swojego celu. Dlatego też problemem dla nich jest zmniejszenie prędkości ruchu, uciekający przeciwnicy oraz bycie blokowanym zarówno przez wroga, jak i przez ukształtowanie terenu. Jeżeli Twoja postać zostanie spowolniona na Losowych Arenach, potraktuj to jako okazję do wyleczenia się i odzyskania energii podczas kuśtykania. Jeżeli wcześniej goniłeś kogoś, rozejrzyj się za bliższym celem. Często cel najlepszy to cel stojący najbliżej, jako że zmarnujesz mniej czasu na podbieganie, zaatakujesz szybciej, naciskając na wrogą drużynę.

Możesz też zmieniać cele, kiedy musisz się zatrzymać i odnowić enchanty. Jeżeli Twój cel odbiegł za daleko, wybierz jakiś bliższy. Pamiętaj o tym podczas używania Wounding Strike. Zmienianie celów pozwala Ci na wykrwawienie wszystkich przeciwników na raz. Degeneracja punktów zdrowia jest zawsze taka sama, a Twoje ataki zadają opancerzonym wrogom mniej obrażeń.

By zadawać jak najwięcej obrażeń, szukaj grupek przeciwników. Postacie walczące wręcz często tworzą małe stada, które atakują jedną postać. Poczekaj aż uciekający stanie, wtedy przeciwnicy sami się odpowiednio ustawią. Twoje ciosy będą wtedy trafiać wszystkich, co znacznie zwiększy wydajność Twoich ataków.

Podczas walki z jednym celem łącz swoje umiejętności i różnicuj rzucanie enchantów, by uzyskać najlepszy efekt. Jedna ze skutecznych kombinacji to: Vital Boon > Twin Moon Sweep > Wounding Strike > Zealous Renewal > Wounding Strike > Twin Moon Sweep. Kiedy ją skończysz, Twój cel nie tylko otrzyma masę obrażeń, ale też otrzyma głęboką ranę [Deep Wond] i będzie krwawił. Do tego masz szansę trafić wrogów stojących obok Twojego celu.

Proponowana druga profesja

Derwisz/Łowca
Apply Poison, Troll Unguent
Przetrwanie w dziczy [Wilderness Survival]: 6
Odblokuj trujące [poisonous] ulepszenie dla kosy.

O ile nie będziesz mieć dość energii, by utrzymywać Apply Poison cały czas, to odpowiednio użyte daje Ci szansę na silne otwarcie. Podczas podchodzenia do wrogiej drużyny zatrzymaj się i nałóż na broń truciznę. Sprawdź, gdzie jest Twoja drużyna a następnie podbiegnij do grupki przeciwników, najlepiej przyśpieszając się Pious Haste. Użyj Wounding Strike, a przy odrobinie szczęścia trzech przeciwników będzie zatrutych i krwawiących. Na Losowych Arenach takie otwarcie może zniszczyć te drużyny, które nie dadzą sobie rady z wyleczeniem tych obrażeń.

Jeżeli wroga drużyna przetrzyma ten szturm, poczekaj, aż Wounding Strike się odnowi, a następnie zaatakuj tą postać, która nie ma na sobie stanów. Atakuj tyle celów, ile tylko się da, by rozprowadzić degenerację punktów zdrowia równo na wszystkich przeciwników.

Przełożył Szoszana

GuildWars.comTeenArena Net