Witamy! Jest sobota 10.12.2016, godzina 05:54
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...nie możesz poruszać się szybciej niż o 50%?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Podstawy PvP

Opis Losowych Aren


Losowa Nauka

Mimo, iż Losowe Areny zostały już opisane z różnych perspektyw, zasługują na dalszą dyskusję. Areny te od dawna były podstawą dla graczy PvP wszelkiej maści, od tych stawiających swoje pierwsze kroki po zaprawionych weteranów. Jeżeli będziesz grać na Losowych Arenach dość długo, z pewnością członek wysoko notowanej gildii trafi do Twojej drużyny, lub, jeżeli masz pecha, do drużyny przeciwnika. Możliwe, że poznasz imię postaci, którą widziałeś/aś w trybie obserwatora, lub być może jeden z Twych sprzymierzeńców nosi płaszcz ze srebrnym lub złotym obramowaniem (co oznacza, że jego gildia zajęła wysokie miejsce w jakimś turnieju). Jednak niezależnie od tego, czy trafisz na nowych czy doświadczonych graczy możesz się uczyć od obu.

Nowi gracze często demonstrują czego nie robić. Mimo, że powszechną, rzekomo, wiedzą jest to, że należy uciekać przed Wojownikami często można zobaczyć towarzysza broni, który stoi jak kołek pozwalając by Wojownik porąbał go na kawałki. To doskonale pokazuje zagrożenie, jakie mogą stanowić postacie walczące wręcz. Choć wydaje się, że oczywistym jest uciekanie z obszaru działania groźnego czaru, ujrzenie na własne oczy jak ktoś o tym zapomina doskonale pokazuje, jak zabójcze mogą być pułapki i zaklęcia obszarowe.

Szybko poznasz, czy Twoja drużyna jest dobra. Rozmawiają oni w oknie drużyny, wywołują [call] cele, wycofują się gdy otrzymają za dużo obrażeń, pokazują, jakie akcje wykonuje przeciwnik (jak na przykład stawianie pułapki lub rzucanie zadających obrażenia hexów jak Spiteful Spirit), trzymają się razem i szybko wskrzeszają zmarłych towarzyszy. Te elementy tworzą podstawę dobrej drużyny i dzięki nim gildie będące wysoko w rankingach osiągają sukces. Dlatego też komunikacja na Losowych Arenach nie tylko zwiększa szansę Twojej drużyny na zwycięstwo, ale też czyni z Ciebie lepszego gracza.

Informuj o sobie

O czym powinno się informować swoją drużynę? Jeżeli Twoja postać ma jakiś nietypowy build, o którym towarzysze z drużyny mogą nie wiedzieć, warto im pokrótce o nim opowiedzieć. Grający gromiącym Mnichem [Smiting Monk] może po prostu wpisać „smite” w chacie drużynowym. W ten sposób reszta drużyny będzie wiedziała, że powinni leczyć się sami. Pomaga to też w grupach z dwoma Mnichami. Jeżeli jeden leczy, ale drugi gromi powiedzenie o tym towarzyszom może zapobiec wychodzeniu z drużyny od razu (gdyż niektórzy myślą, że posiadanie dwóch mnichów w drużynie zmniejsza szansę na szybkie zwycięstwa). Świadomość, że drugi mnich nie leczy przygotowuje leczącego mnicha do roli jedynej postaci leczącej, co oznacza uciekanie od przeciwników i ostrożne dysponowanie energią.

Jeżeli masz umiejętność dającą energię, powiedz o tym drużynie! Nekromanta z wyposażonym Blood Ritual może na nim Ctrl-kliknąć używając go na sprzymierzeńcu. W ten sposób informacja pojawia się w chacie drużynowym, a enchant znajdzie się na odpowiednim celu, co się przydaje jeżeli ta osoba ma wyłączony chat drużynowy lub po prostu go nie zauważyła. Umieszczenie tego enchanta na mnichu jeszcze przed rozpoczęciem gry informuje go, że planujesz to robić przez cały mecz, może on więc używać umiejętności wymagających dużo energii częściej.

Patroni mają duże możliwości pomagania sprzymierzeńcom. Jeżeli używasz takich umiejętności, powiedz o niektórych z nich przed walką lub po prostu ctrl-klikaj na nich. Czasem możesz nawet zacząć używać swoich okrzyków od razu. Refreny, takie jak Mending Refrain, warto rzucić na drużynę przed rozpoczęciem walki, by potem utrzymywać jego działanie przy użyciu innych okrzyków czy psalmów. Bycie aktywnym pokazuje wyraźnie, jaką rolę pełnisz w drużynie co z kolei motywuje ją. Poza tym niektórzy gracze mogą po prostu nie znać części Twoich umiejętności, dlatego użycie ich przed meczem pozwoli drużynie na zapoznanie się z opisami.

Podczas używania niektórych buildów warto sugerować drużynie by trzymali się wewnątrz danej strefy. Dla przykładu, duchy wywoływane przez Rytualistów mają ograniczony zasięg działania. Działają one defensywnie, więc zasugeruj drużynie, by patrzyła jakie efekty na nich działają i by wycofywali się bliżej duchów jeżeli zaczną otrzymywać zbyt dużo obrażeń.

Zabójcy lubią przechodzić przez cienie pomiędzy przeciwników i zadać celowi szybki cios, by chwile później teleportować się z powrotem. Jeżeli planujesz taki atak, uprzedź wcześniej Swoją drużynę, bo inaczej mogą stwierdzić, że masz tendencje samobójcze i nie wiesz jak grać. Będą wtedy mniej pomocni, albo po prostu wyjdą z gry, chyba że powiesz im, że masz konkretny pomysł jak uciec.

Jeżeli zginiesz, ctrl-kliknij na swoim imieniu w oknie drużyny, by poinformować ją o swym marnym losie. To powinno ich sprowokować do wskrzeszenia Cię. Kiedy leżysz martwy, wciąż możesz mieć gotowy do użycia Resurrection Signet, jeżeli tak, poinformuj o tym drużynę. Dzięki temu towarzysz będzie wiedział kogo lepiej wskrzesić. Kiedy jesteś martwy, możesz kliknąć na sprzymierzeńcu by oglądać grę z jego perspektywy. Może to być bogatym źródłem informacji. Czasem napotkasz bezsensowne buildy, których nie zauważyłeś wcześniej, a które wyjaśnią Ci, dlaczego Twoja drużyna przegrała. Możesz też być świadkiem ostatniego wysiłku woli dobrego gracza, który efektownie pokonuje ostatniego z przeciwników.

Jeżeli zginie sprzymierzeniec, również możesz poinformować o tym drużynę. Rób to zwłaszcza gdy Twój sygnet rezurekcji jest wykorzystany, by wskazać problem tym postacią, które go jeszcze mają.

Zawsze pamiętaj by informować, że wskrzeszasz członka drużyny. Wiele drużyn przegrywa na Losowych Arenach, bo nie wskrzesza swoich zmarłych odpowiednio szybko. Czasem nawet ludzie wychodzą przez to z gry. Informacja o wskrzeszaniu zapobiega temu i wzmacja kooperację w drużynie.

Informuj o wrogu

Zbliżając się do wrogiej drużyny, użyj ”tab”, by obejrzeć wszystkie cele. Szukaj postaci leczących, takich jak Rytualiści czy Mnisi, a następnie wskaż je. Miej oko na Zabójców krążących blisko i szukających możliwości teleportacji. Jeżeli zobaczysz Łowcę stawiającego pułapkę, ctrl-kliknij na umiejętności informując całą drużynę. Będziecie dzięki temu wiedzieć, gdzie są pułapki i jak ich uniknąć. Dodatkowo, postacie rzucające czary mogą użyć ataku różdżką i przerywać stawianie pułapek.

Po zabiciu przeciwnika, obserwuj czy ktoś go nie wskrzesza, nawet jeżeli nie masz możliwości przerwania. Wskrzeszanie zawsze zajmuje trochę czasu, więc zdążysz poinformować o tym Swoją drużynę. Dzięki temu ktoś, kto ma umiejętności przerywające, ma szansę zrobić z nich użytek. Dodatkowo wskazanie takiej osoby ściągnie na nią wzmożony atak, co często zmusza ją do ucieczki zamiast stania i otrzymywania ciosów. W ten czy inny sposób, pomaga to Twojej drużynie zwyciężyć.

Wywoływanie celów

Zwykle jedna osoba z drużyny wywołuje cele. Przeważnie nie jest ważne, jaki cel jest wywołany, dopóki wszyscy członkowie drużyny atakują tą samą postać. Wyjątkiem od tej reguły są drużyny posiadające postać leczącą lub silne możliwości obronne.

Do wywoływania celów możesz podejść na kilka różnych sposobów. Zanim się dowiesz jakie są możliwości wrogiej drużyny, wskaż ‘miękki cel” (czyli postać ze słabym pancerzem) taki jak Mesmerzy. Zaatakuj go i obserwuj jak się zachowa wroga drużyna i kto spośród niej ma możliwości leczące. Jak tylko zlokalizujesz postać leczącą wywołaj ją jako nowy cel. Jeżeli żaden z przeciwników nie leczy zajmij się pierwotnym celem, z pewnością długo nie pociągnie.

Cel może jednak się wycwanić i uciekać, unikając bycia trafianym. Jeżeli do tego dojdzie, zmieniaj cele aż trafisz na kogoś, kto nie będzie uciekać. Jeżeli grasz Wojownikiem, nabuduj adrenalinę na nieruchomym celu, na przykład na innym Wojowniku lub Derwiszu, a następnie wybierz miękki cel, zużyj na nim całą adrenalinę pamiętając o wywołaniu go ctrl-kliknięciem. Takie działanie naśladuje spike, jakiego mogłaby użyć skoordynowana drużyna na GvG, i który ma na celu zaskoczenie wrogich postaci leczących.

Często trafisz na kogoś, kto sam chętnie będzie wywoływać cele. Najprawdopodobniej będzie to osoba z jakimś doświadczeniem, więc obserwuj jakie cele wybiera i zastanów się dlaczego te a nie inne.

Losowe przemyślenia na zakończenie

Losowe Areny daję wiele wielu graczom: pozwalają potrenować i wypróbować nowe pomysły, rozwijają talent, dają szansę przetestowania różnych układów paska umiejętności, zapewniają godziny dobrej zabawy i, oczywiście, masę fakcji Balthazara. Poświęciliśmy kilka artykułów Podstawy PvP Losowym Arenom, w nadziei, że ich spróbujesz i samemu odkryjesz możliwości, jakie one dają. Nawet weterani PvP czasem do nich wracają, by pobawić się trochę lub przetestować nowe i zmodyfikowane umiejętności. W dowolnym momencie przygody z PvP Losowe Areny nie przestają być żródłem doświadczenia, dociekliwości i dobrej zabawy.

Przełożył Szoszona



GuildWars.comTeenArena Net