Witamy! Jest sobota 10.12.2016, godzina 07:49
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...możliwe jest zdobycie 20. poziomu w Pre-Searingu?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Wiedza o Guild Wars: Eye of the North



Minęło już 6 lat od wydarzeń w Guild Wars Prophecies, odkąd Spopielenie zniszczyło Ascalon. Kronikarze w Lwich Wrotach opracowali specjalny raport dotyczący wszystkich tyryjskich ras i nacji, zarówno tych znanych, jak i niedawno odkrytych.

Askalon

Potężne królestwo Askalonu widziało już lepsze dni od czasu bezlitosnego najazdu Popielców. Odważni bohaterowie spowolnili, ale nie zatrzymali nadchodzącej hordy. Potężne wojsko pod rozkazem Króla Adelberna nadal broni państwa od najazdów. Kilka lat temu król wraz z grupa śmiałków pokonał Tytanów - bogów Popielców.
Niemniej, jednak, ze swoimi słabnącymi wojskami król postanowił walczyć "na tarczy", jego armia maszeruje dalej i dalej... na południe.

W tych strasznych czasach waleczność Askalończyków zmusiła ich do walki z Popielcami, najeżdżając na ich ziemie.
Te jednostki - w większości składające się z ludzi, którzy uciekli z niewoli Popielców - wymknęły się za linię wroga. Zakładają oni teraz zaawansowane bazy głęboko na terytorium Popielców, gdzie obrabiają okupantów oraz sciągają zapasy i gromadzą je z dala od Askalonu.


Popielcy

Popielcy byli wstrząśnięci śmiercią ich bogów. Przez lata ich wojska były dowodzone przez kastę Szamanów, która domagał się władzy w imieniu Tytanów. Ludzcy bohaterowie, u boku Króla Adelberna ustalili, że te istoty cały czas również były śmiertelne, co stworzyło spustoszenie na czele hierarchii Popielców. Samodzielni Popielcy oraz rozmaite bandy odeszły od ortodoksji, ale wszystkie heretyckie powstania były rozgramiane przez religijną grupę społeczną.

Nawet teraz panuje wśród Popielców niezgoda. Kiedy Szamani są zdeterminowani do zniszczenia ludzkiego buntu w Askalonie, wszyscy podobnie czuwają nad rebeliantami oraz heretykami.


Kryta

Białe Opończe także cierpiały z powodu przegranych, kiedy zasłona boskości zniknęła z ich tak zwanego bóstwa, narażając ich na atak straszliwych potworów. Kiedy zostało to ujawnione, Kryta popadła w wojnę cywilów z Lśniącymi Ostrzami, próbującymi przywrócić władzę starej królewskiej rodzinie.

Mimo ofiar wypadków, głęboko zakorzenione Białe Opończe okazały się groźnym wrogiem. Nie mogąc walczyć z przeciwnikiem, Lśniące Ostrza wysłały swoich agentów przez Tyrię w poszukiwaniu nowych broni i sprzymierzeńców, aby mieć jakiś wpływ na walkę. Każda strona ślubuje nieść pokój w Krycie za wszelką cenę.


Krasnoludy Deldrimoru

Jalis Żelazny Młot dostarczył licznych informacji na temat sekretów odkrytych pod ziemią. Początkowo raporty opisywały gigantyczne, połączone ze sobą skomplikowane podziemia, które Krasnoludy nazywały "Dnem Tyrii". Dna Tyrii są kombinacją naturalnych jaskiń, prac wykopkowych krasnoludów, oraz innych podziemnych ras zamieszkujących lewą strukturę podziemia z poprzednią cywilizacją, która przybyła na ziemię, zanim ludzie zaczęli stąpać po Tyrii.

Dna są połączone szeregiem magicznych przejść, które umożliwiają szybką podróż przez mile ziemi i kamieni. Te przejścia zostały stworzone przez stworzenia znane jako Asury. Jedno wiadomo - od lat nikt ich nie widział na powierzchni. Ale legenda głosi, że są to stwory z wielkimi oczami oraz długimi uszami. Krasnoludy przypisują tym istotom takie cechy jak znakomitą magiczną moc oraz nadzwyczajną inteligencję.


Północ

Krasnoludy także w pełni odkryli całe pasmo gór w Dreszczogórach, a nawet w odległych północnych częściach zamieszkałe ziemie. Król Jalis w towarzystwie niewielkiej ekspedycji wyruszył do tych ziem, aby spotkać się z w wodzami Nornów - rasą dobrze znaną Krasnoludom od dawna. Ci wysocy pół-giganci z pozoru przypominają nieco ludzi, ale są mało zainteresowani tym co się dzieje za górami. Przez dziką niezależność Nornowie nie zorganizowali się w jedną nację. Natomiast ich miejsca mają ogromną wartość w indywidualnych walkach oraz umiejętnościach w walce. Najsławniejsi łowcy w ich rasie zakładają domy które niejako są ich bezpieczną przystanią, ale pojedynczy Norn tutaj nie rządzi, ani też nie szuka reguł. Obie płcie polują i walczą. Możliwe, że siła psychiczna jest tutaj najważniejszą cechą...

Nornowie czczą duchy zwierząt. Wspaniałe zwierzęta północy - Wilk, Orzeł, Sowa i Kruk - każde z nich ma wspólnego ducha, ale najwspanialszym ze zwierząt jest Niedźwiedź - z którym Nornowie dzielą specjalną więź. Krasnoludzi raportują o tym, że Nornowie są zdolni do 'stania się niedźwiedziem', zmieniając swe oblicze w wielkiego miśka. Ta forma umożliwia im prawdziwe wykazanie się męstwem w walce - jeśli ktoś potrafi sobie to wyobrazić. Czy to prawda, czy też jedynie opowiadania, w czasie wyprawy nie zdążono tego potwierdzić.


Zmiana obrotu

Ludzkie ziemie Kryty i Askalonu doznały poważnych zmian przez ostatnie 6 lat. W tym samym czasie pojawienie się nowych ras oraz gróźb destabilizowało zerwane ziemie wojenne. W szczególności Srogie Krasnoludy przyglądają się tym wszystkim problemom jako oznakom wielkiego konfliktu, który nadejdzie. Wierzą, że zmiany doprowadzają do ostatecznej konfrontacji i ani oni, ani też ludzie nie zostaną oszczędzeni.

Niektóre pytania wciąż pozostają bez odpowiedzi, aczkolwiek nowe informacje mogą zostać odkryte w najbliższych latach. Faktem pozostaje to, że cała Tyria po Spopieleniu nadal dochodzi do siebie.
GuildWars.comTeenArena Net