Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:16
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...kiedyś role "Random Areny" pełniła "Competition Arena", do której płynęło się z Lion's Arch?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Typy Obrażeń

W Guild Wars obrażenia dzielą się na kilka typów, każdy wykazuje różne właściwości. Warto wiedzieć jakie jest działanie danego typu, aby zdecydować o przydatności takich obrażeń w walce.

WAŻNE: w przypadku holy/shadow/lightning to NIE typ obrażeń ma wpływ na pancerz, ale CZAR, który je zadaje, to czar ma taką właściwość (w przypadku holy/shadow niewpisaną w opis czaru), a NIE typ holy/shadow/lightning. Buffy z Judges Insight NIE ignorują pancerza. To samo tyczy się water - water nie spowalnia, robią to niektóre czary, które zadają water damage.
Teraz, kiedy to już wiemy, czytajmy dalej.


Non-Physical, Non-Elemental Damage (Obrażenia Nie-Fizyczne, Nie od Żywiołów):
Obrażenia te zbierają swoje krwawe żniwo na wszystkich przeciwnikach, gdyż nie ma pancerzy zawierających dodatkową ochronę przed nimi.

▪ holy damage (święte obrażenia) - prawdziwy rarytas w walce z wysoko opancerzonymi wrogami, czary z holy całkowicie ignorują pancerz wroga (nie mylić z penetracją pancerza!).
Holy damage pochodzący z broni lub buffów (Judge's Insight czy Heart of Holy Flame) nie ignoruje pancerza i podlega normalnym kalkulacjom obrażeń.
Holy posiada też inną ważną właściwość, nieumarli otrzymują od czarów z tym typem dwukrotnie większe obrażenia. Nekromanci noszący zbroję Necrotic albo Tormentor otrzymają większe obrażenia od czarów holy.
Źródło:umiejętności (Mnich, Derwisz).

▪ shadow damage (obrażenia od cienia) - podobnie jak czary holy, czary z shadow ignorują pancerz wroga, jednak nie mają dodatkowych efektów na nieumarłych.
Źródło: umiejętności (Nekromanta i Zabójca).

▪ dark damage (obrażenia od ciemności) - nie przebijają pancerza, ale i nie ma dodatkowej ochrony przed nimi.
Źródło: różdżki i laski (Nekromanta).

▪ chaos damage (obrażenia od chaosu) - identycznie jak dark damage
Źródło: różdżki i laski (Mesmer).

▪ Obrażenia od duchów - obrażenia te całkowicie ignorują pancerz.
Źródło: Duchy Rytualisty
Ochrona: Brak

▪ Vampiric damage (obrażenia wampiryczne) - całkowicie ignorują pancerz, leczą uderzającego o tą samą wartość.
Źródło: Miecze, topory, młoty, sztylety, łuki z dodatkami Vampiric, niektóre zdolności Nekromanty (Vampiric Gaze, Order of the Vampire), skill Bloodsong Rytualisty.
Ochrona: Brak

Uwaga
Istniał jeszcze jeden rodzaj obrażeń - light damage, wraz z aktualizacją z 25 maja 2007 został on poddany konwersji na holy damage:
▪ light damage (obrażenia od światła) - nie przebijają pancerza, ale i nie ma dodatkowej ochrony przed nimi. Efekt podwójnych obrażeń na nieumarłych i dodatkowych na zbrojach nekro istnieje.
Źródło: różdżki i laski (mnich)


Physical Damage (Obrażenia Fizyczne):
Obrażenia fizyczne to chleb powszedni Wojowników, oni je zadają, oni też są na nie najbardziej odporni ze wszystkich profesji dzięki modyfikatorom w ich zbroi, które dodają pancerz przeciwko fizycznym obrażeniom.

▪ slashing damage (obrażenia tnące)
Źródło: miecze, topory.
Ochrona: Mnich - Censor's/Judge's Armor, wszystkie zbroje Wojownika, Zabójca - Saboteur's Armor, Mag - Battlemage's Armor, Mesmer - Rogue's Armor.

▪ blunt/crushing damage (obrażenia miażdżące)
Źródło: młoty, niektóre sługi Nekromanty.
Ochrona: Mnich - Censor's/Judge's Armor, wszystkie zbroje Wojownika, Zabójca - Vanguard's Armor, Mag - Battlemage's Armor, Mesmer - Rogue's Armor.

▪ piercing damage (obrażenia przeszywające)
Źródło: łuki, niektóre sługi Nekromanty, sztylety.
Ochrona: Mnich - Censor's/Judge's Armor, Nekromanta - Bonelace Armor, wszystkie zbroje Wojownika, Zabójca - Infiltrator's Armor, Mag - Battlemage's Armor, Mesmer - Rogue's Armor.




Elemental Damage (Obrażenia od Żywiołów):
Obrażenia od Żywiołów to głównie siła Elementalistów, najlepiej swoją rolę spełniają przeciwko Wojownikom, najgorzej w walce z Łowcami. Istnieją upgrade'y do broni, które zmieniają typ obrażeń w mieczach/toporach/młotach/sztyletach/łukach na obrażenia od jednego z żywiołów, co pomaga w walce z Wojownikami, ale przeszkadza w zwarciu z Łowcą.

▪ fire damage (obrażenia od ognia)
Źródło: różdżki, umiejętności (Elementalista, Mnich, Łowca).
Ochrona: Elementalista - Pyromancer's Armor, Mnich - Wanderer's Armor, Sacred Armor, wszystkie zbroje Łowcy (szczególnie Drakescale Armor).

▪ air/lightning damage (obrażenia od błyskawic) - większość (ale nie wszystkie) czarów z lightning damage penetruje pancerz, czyli obniża go o 25%.
Źródło: różdżki, umiejętności (Elementalista).
Ochrona: Elementalista - Aeromancer's Armor, Mnich - Wanderer's Armor, Sacred Armor, wszystkie zbroje Łowcy (szczególnie Studded Leather Armor).

▪ cold/ice/water damage (obrażenia od wody) - większość (nie wszystkie) czarów z water damage spowalnia wrogów.
Źródło: różdżki, umiejętności (Elementalista, Nekromanta).
Ochrona: Elementalista - Hydromancer's Armor, Mnich - Wanderer's Armor, Sacred Armor, wszystkie zbroje Łowcy (szczególnie Fur-lined Armor).

▪ earth damage (obrażenia od ziemi)
Źródło: różdżki, umiejętności (Elementalista).
Ochrona: Elementalista - Geomancer's Armor, Mnich - Wanderer's Armor, Sacred Armor, wszystkie zbroje Łowcy.



Sinned, poprawione przez DragonLord

GuildWars.comTeenArena Net