Witamy! Jest poniedzialek 05.12.2016, godzina 17:38
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...rollback to przywrócenie stanu gry sprzed jakiegoś czasu, które jest to stosowane w przypadku krytycznych błędów w grze prowadzących do nadużyć?(np. błąd cen run u handlarza)
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
PvP Primer: Bitwy Sojuszy


Trening

Dzięki zróżnicowanym przeciwnikom, jakim można stawić czoła podczas walki 12v12 w Bitwie Sojuszy, dostajecie wiele możliwości poprawienia swoich umiejętności PvP. Przykładowo, gdy stawiacie czoła zdezorganizowanym przeciwnikom, wystarczy obserwować ich ruchy i znajdować błędy. Bitwy Sojuszy często ukazują efektywność taktyki splitu. Szybko można się przekonać, że grupy, które tworzą olbrzymią masę i razem zdobywają kapliczkę za kapliczką, często kończą jako przegrani. W przypadku, gdy kontrola wielu środków wyznacza wynik potyczki, dzielenie swojej drużyny zazwyczaj daje lepsze efekty. Dlatego właśnie taktyka splitu jest tak potężna podczas GvG; ważne zasoby (wrodzy NPC, przyjaźni NPC, flagstand) są rozsiane po całej mapie a kilka oddziałów pozwala na lepszą kontrolę lub ochronę kilku zasobów w tym samym czasie.

Jednakże, Bitwy Sojuszy łączą trzy oddzielne oddziały w jedną drużynę, więc potyczki mogą czasami przypominać Areny Losowe lub Fort Aspenwood, czyli jednym słowem – dezorganizację. Można jednak napotkać wiele wysoce zorganizowanych drużyn wśród chaosu. Takich graczy trzeba mieć na oku. Oddział czterech zgranych graczy może być znaczący dla całej 12 osobowej ekipy i stanowić ogromne zagrożenie dla przeciwników. Takie grupy często korzystają z chatów głosowych, regularnie grają w Bitwach Sojuszy, i bardzo często pochodzą z tej samej gildii. Uważajcie na graczy z takim samym tagiem gildii i obserwujcie ich ruchy. Taka koordynacja wymaga praktyki i komunikacji – podstawowych umiejętności na wszystkich arenach.

Jak dostać się na Bitwy Sojuszy

Bitwy Sojuszy toczą się pomiędzy frakcjami Luxonów i Kurzicków. Aby wziąć udział w tym konflikcie trzeba dołączyć do gildii – jako członek lub gość – która jest zaprzyjaźniona z jedną z tych frakcji. Później wystarczy przenieść się do Siedziby Gildii i porozmawiać z przedstawicielem frakcji odpowiedzialnym za bitwy. Ten NPC ma oznaczenie [Bitwy Sojuszy] po swoim imieniu a rozmowa z nim przeniesie was bezpośrednio na front. Jako alternatywę, można stworzyć własną gildię, kupić siedzibę i zrzeszyć się z wybrana przez siebie frakcją.

Szukanie Grupy

Tak samo jak Fort Aspenwood, Bitwy Sojuszy oferują atmosferę przyjacielskiej rywalizacji i stanowią stałe źródło walki. Gdy Fort Aspenwood posiada losowy system formowania grup, w którym gracze rozpoczynają grę samotnie, Bitwy Sojuszy wymagają czteroosobowych drużyn. Gdy odpowiednia ilość graczy uformuje się po obu stronach (trzy grupy po czterech graczy każda, dające razem 12 osób na stronę) bitwa się rozpoczyna.

Nawet bez chatu głosowego znalezienie drużyny nie powinno sprawić kłopotu. Użyjcie menu Szukania Drużyny, wyślijcie wiadomość na chacie głównym lub po prostu zaproście ludzi do swojej grupy. Wiele ekip podczas swojego powstawania nie poszukuje określonych graczy, po prostu potrzebują czterech osób. Gdy zbierze się 12 ludzi szanse na odpowiednią kombinację leczenia i zadawania obrażeń, oraz innych przydatnych umiejętności, takich jak przyspieszenia i moc potrzeba do zabicia NPC, są bardzo wysokie. Jednakże Ctrl+kliknięcie na pasku umiejętności pomoże podzielić się z innymi graczami w drużynie w czasie oczekiwania na misję. Ta czynność powiększy szansę na zwycięstwo dając graczom przynajmniej pobieżne pojęcie o tym, do czego jesteście zdolni.

Nauka Map i Pozycji

Gdy rozpocznie się bitwa, pokazany zostanie film wprowadzający. Jeśli mapa jest wam nieznana, powinniście obejrzeć film, Który ukazuje to, czego można się spodziewać. Pokazuje rozmieszczenie kapliczek, teren bitwy oraz cele każdej ze stron.

Przed rozpoczęciem walki gracze zazwyczaj rozmieszczają się na mapie. Przeważnie trzy drużyny ustawiają się ma każdej ze stron mapy. Mając ponad minutę na rozmieszczenie, gracze mają wystarczająco dużo czasu, aby to zrobić przy pomocy odrobiny komunikacji. Wystarczy trzymać się w pobliżu swojej grupy, lub ruszyć w kierunku nie zajętego jeszce wyjścia z bazy, przekonując resztę członków grupy, aby podążyła za wami. Czasami ludzie piszą "4-4-4" w chacie drużynowym, co oznacza, że sugerują po cztery osoby na stronę.

Obserwujcie wygląd chatu drużyny. Wypowiedzi członków waszej grupy pokazują się jako normalne wypowiedzi drużynowe. Natomiast komentarze pozostałych ośmiu graczy mają odrobinę ciemniejszy kolor i napis „Sojusznik” za imieniem gracza. Taki system pomaga koordynować całą dwunastoosobową ekipę. Jeśli ktoś napisze „idź do kapliczki wskrzeszenia” a obok jego nicku pojawi się „Sojusznik”, prawdopodobnie polecenie nie jest skierowane do was.

Porady Ogólne oraz Dodatek PvP

Gdy wasza postać zginie, musicie poczekać 17 sekund, aby zostać wskrzeszonym przy kapliczce. Jeśli wasza strona kontroluje kapliczkę wskrzeszenia istnieje szansa, że zostaniecie wskrzeszeni właśnie przy niej a nie w swojej bazie. Gdy leżycie martwi, możecie kliknąć na poszczególnych członków drużyny, aby obserwować ich ruchy i podejmowane przez nich akcje. W PvP 17 sekund jest niczym wieczność, więc nie zapomnijcie jak się wtedy czuliście i zapamiętajcie, że naprawdę wiele może zdarzyć się w tym krótkim czasie. Podczas meczu GvG utrata członka drużyny na 17 sekund może oznaczać śmierć pozostałych graczy lub pełny odwrót. Podczas Bitwy Sojuszy, śmierć nie będzie miała tak poważnych konsekwencji, chyba, że przeciwnicy naprawdę naciskają i wasza drużyna nie może sobie pozwolić na utratę jakichkolwiek punktów.

Poćwiczcie grę z otwartą Mapą Misji (dostępną po wciśnięciu “U” lub z menu). Mapa pokazuje lokalizację wszystkich kapliczek i punktów kontrolnych, oraz ich aktualną przynależność. Możecie zmieniać wielkość tej mapy w zależności od swoich potrzeb, oraz przybliżać i oddalać widok przy pomocy kółka myszy. Przyzwyczajcie się do tej mapy, ponieważ podczas GvG Mapa Misji pokazuje drużynę aktualnie kontrolująca flagstand. W Bitwach Sojuszy Mapa Misji pokazuje postęp walki oraz ujawnia zmiany na polu bitwy. Jeśli się zgubicie – skierujcie się w stronę neutralnego punktu kontrolnego. Istnieje spora szansa, że ominiecie główną bitwę i niepostrzeżenie zdobędziecie punkt, przechylając szalę zwycięstwa na waszą stronę.

Możecie zostać rozdzieleni od swojej drużyny, szczególnie, gdy nie korzystacie z chatu głosowego. Gdy to się stanie, wystarczy podwójnie kliknąć na imię członka drużyny, aby wasza postać ruszyła w jego stronę. Pojedyncze kliknięcie podkreśli lokalizację tej osoby, bez podążania w jej stronę.

Jeśli imię gracza pokazane jest na szaro zamiast na biało oznacza to, że ta osoba znalazła się poza zasięgiem kompasu. W takim wypadku należy poprosić o pingnięcie kompasu, co spowoduje pojawienie się czerwonego, pulsującego znacznika w pobliżu lokalizacji reszty graczy. Wiedza o położeniu poszczególnych graczy przydaje się podczas GvG gdy do dyspozycji macie umiejętności działające na całą drużynę, takie jak Heal Party, które dają efekt tylko, gdy ktoś znajduje się w ich zasięgu (wszystkie imiona wyświetlane na biało). Jeśli ktoś w drużynie zaświeci się na szaro w menu drużyny, wasze czary nie będą miały dla niego żadnego efektu. Niektórymi umiejętnościami tego typu są Light of Deliverance, Aegis i Order of Pain.

Specjalne Założenia

Tak samo jak w Forcie Aspenwood, Bitwy Sojuszy nie przynoszą pożądanych zysków graczom używającym Sygnetów Wskrzeszenia. Raz użyty sygnet będzie niedostępny przez całą bitwę, ponieważ nie można uzyskać dodatkowego morale potrzebnego na jego odnowienie. Zamiast marnować miejsce dodajcie inną umiejętność.

Każda umiejętność lub zaklęcie działające na całą drużynę lub obszar dramatycznie zwiększa swoją efektywność podczas Bitwy Sojuszy. W porównaniu z innymi formami PvP, wasze szanse na znalezienie większych grup przeciwników lub sojuszników zwiększa się wraz z wielkością grup biorących udział w walce. Czasami możecie nawet napotkać wszystkich dwunastu graczy w jednym miejscu. Dodajmy do tego kilku NPC i mamy naprawdę potężne zgromadzenie przeciwników. Dzięki temu umiejętności takie jak Meteor Shower są naprawdę popularne podczas Bitw Sojuszy. Nie oznacza to oczywiście, że wszyscy powinni używać Meteor Shower. Większość Bitew opiera się na trzech do sześciu postaci zadających drobne grupy przeciwników. Obrażenia obszarowe, takie jak przykładowo kosa Derwisza. Nawet w większych grupach Derwisze szybko osiągają maksymalną efektywność, jako że ich kosa może zadawać równocześnie obrażenia trzem osobom w jej zasięgu. Pomysłowy gracz używający Derwisza może zadawać duże obrażenia nieświadomym lub nieprzygotowanym przeciwnikom.

Rozważcie również inne umiejętności obszarowe do Bitew Sojuszy. Wiele drużyn korzysta z przyspieszaczy takich jak „Charge!” i „Fall Back!” aby przemieszczać się pomiędzy niezajętymi punktami w celu ich szybkiego przejęcia. Masowe Hexy również maja dobry efekt. Magia Wody dotyka wielu przeciwników, gdy klątwy takie jak Suffering mogą zaaplikować masowy degen energii życiowej zbitym w gromadę grupom. Traperzy również mogą okazać się pomocni, jako że dość mała przestrzeń gwarantuje, że większość ich pułapek zostanie uruchomiona. Mogą również zakładać pułapki z dala od głównej bitwy zmniejszając szanse na przerwanie swoich czynności.

Ze względu na ciągłość i masowość zgonów, Bitwy Sojuszy są świetnym otoczeniem dla Nekromantów. Wydzieranie Dusz generuje nieskończoną Energię, napędzając wysokoenergetyczne buildy Nekromantów, szczególnie Minion Masterów. Pozostali Necro przeważnie używają Wydzierania Dusz, aby napędzać drogie Hexy działające na podróżujące razem grupy przeciwników.

Jeśli chodzi o obronę, Bitwy Sojuszy są areną dla wielu zróżnicowanych taktyk. Rytualiści korzystają z obronnych duszków, Patroni stanowią potężny zapas energii podczas bitwy, natomiast Elementaliści mają mnóstwo miejsca na Ochrony. Mnisi dzielą się na wiele grup, lecz ci skupieni na przeżywalności często robią naprawdę dużo dla drużyny stanowiąc cel dla wielu przeciwników. Mnisi są zazwyczaj pierwszymi celami, więc każdy grający Mnichem powinien wiedzieć jak chronić siebie samego.

Unikatowe Bonusy Kapliczek

Podczas Bitew Sojuszy, kontrola konkretnych kapliczek daje określone korzyści, takie jak elitarni NPC i kule wskrzeszenia. Po przejęciu kapliczki wystarczy porozmawiać z elitarnym NPC, aby sprawić, żeby za wami podążał. Tak samo dzieje się podczas GvG, kiedy trzeba zmusić Złodzieja, aby poszedł za wami do bazy przeciwnika i otworzył bramę. Anty-melee i zasięgowe kapliczki dostarczają korzyści tylko, gdy znajdujecie się w ich pobliżu. Natomiast kula wskrzeszenia wymaga, aby ktoś niósł ją ze sobą, więc jeśli gracie postacią walczącą wręcz, nie podnoście jej chyba, że planujecie ją natychmiast upuścić. Użycie kuli, aby ożywić poległych towarzyszy może czasami przeważyć szalę zwycięstwa.

Buildy

Jak wspominaliśmy powyżej, każdy czar i umiejętność działająca obszarowo są niezwykle użyteczne podczas Bitew Sojuszy. Rozważcie to podczas tworzenia buildu, dla siebie, bądź dla czteroosobowej drużyny. Nawet, jeśli nie planujecie korzystania z zaklęć obszarowych, musicie wiedzieć, że stawicie im czoła podczas bitwy. Więc mądrym posunięciem było by dodanie do buildu przerywaczy lub powaleń, aby wyłączać zaklęcia przeciwnika. W następnym artykule z cyklu pokażemy kilka buildów do Bitew Sojuszy wraz z opisem ich zastosowania.

Tłumaczenie: Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net