Witamy! Jest sobota 10.12.2016, godzina 13:42
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...możesz pomalować swój plecak i torby na dowolny kolor?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Trening w Forcie Aspenwood

Początek

Rejon PvP w Factions, Fort Aspenwood, oferuje nowym graczom wyśmienitą szansę aby zaistnieć w grze zespołowej. Otoczenie Fortu pozwala na większa ilość pomyłek niż inne areny, a jednocześnie charakteryzuje się takim samym sposobem doboru drużyny jak Areny Losowe. Gdy rozpoczynasz walkę w Forcie Aspenwood nie musisz dobierać drużyny – gra przydzieli ci ją automatycznie.

Aby odnaleźć Fort Aspenwood postacią PvP, musisz przenieść się do Świątyni Balthazara i porozmawiać z NPC rekrutującym Kurzicków bądź Luxonów. Natomiast na mapie fabularnej Kintaju, Fort Aspenwood jest miastem w pobliżu granicy frakcji. Gdy znajdziesz się w mieście wystarczy kliknąć „Rozpocznij Misję” gdy jesteś już gotowy do walki.
Uwaga: Musisz posiadać Guild Wars Factions aby mieć dostęp do Fortu Aspenwood.

Ćwiczenie Buildu

Praktycznie rzecz biorąc, możesz wsiąść każdy build dla 8 osobowej drużyny do Fortu Aspenwood i mieć dość sporą szansę, że będziesz przydatny drużynie. W ten sposób możesz ćwiczyć swój build w środowisku PvP, mając mnóstwo czasu na przyzwyczajenie się do swoich umiejętności. Buildy, które nie działają najlepiej na arenach czteroosobowych mogą być bez przeszkód ćwiczone w Forcie Aspenwood. Na przykład nekromanta z Tainted Flesh czasami może zadziałać na Arenach Losowych, a praktycznie zawsze będzie przydatny w Aspenwood. Postacie pozbawione sygnetów wskrzeszenia, takie jak Zabójcy, gankerzy, lub okazyjne postacie wspierające mogą spowodować porażkę na arenach losowych, natomiast w Forcie sprawdzają się świetnie.

Nie potrzeba Reza

W przeciwieństwie do innych aren PvP nie potrzebujesz tutaj sygnetu wskrzeszenia. Jeśli zginiesz w Forcie Aspenwood oczekujesz jedynie sześć sekund zanim zostaniesz wskrzeszony przy Kapliczce Wskrzeszenia (w przeciwieństwie do GvG, gdzie możesz czekać nawet dwie minuty na wskrzeszenie przez kapliczkę – mnóstwo czasu który może przechylić szalę zwycięstwa w przeciwną stronę). Plus, w Aspenwood nie otrzymasz morale boost’a (co oznacza brak możliwości zregenerowania sygnetu). Dlatego też zabranie sygnetu prawdopodobnie zmarnuje jedno miejsce na twoim pasku umiejętności. Uwolnienie tego ósmego miejsca daje więcej możliwości choćby dla samo-leczenia i zwiększa twoją przeżywalność. Jak już wcześniej wspominaliśmy, wiele pojedynczych oddziałów gankerów na GvG porusza się bez sygnetu wskrzeszenia, więc Fort Aspenwood jest naturalnym miejscem aby ćwiczyć takie buildy.

Brak Kary za Śmierć

Za zgon w Forcie Aspenwood nie otrzymasz kary za śmierć. Dzięki temu możesz podejmować większe ryzyko niż na innych arenach (i wrócić do akcji po zaledwie sześciu sekundach). Taki system wybacza pomyłki i złe ustawienie, ale pomimo, że pomijana jest kara za śmierć, niech nie wejdzie ci to w nawyk na pozostałych arenach tego typu. Ponadto Fort może pokazać ci jak szybko możesz zostać zniszczony jeżeli nie będziesz ostrożny oraz w jaki sposób inni gracze mogą kontrować twoje działania.

Solówki z innymi graczami

Wielu flagowych oraz gankerów musi być w stanie pokonać innych graczy w pojedynkę, lub przynajmniej być w stanie im uciec. Tego typu walki nie są łatwe i wymagają pewnej wprawy. Przykładowo, hybrydowy biegacz z Magią wody i powietrza musi wiedzieć kiedy zaatakować i uciec lub kiedy wycofać się z walki. Często sprowadza się to do ucieczki w zasięg innego sojusznika i szybkiego kontrataku. Przeciwieństwem flagowych, którzy wytworzyli swego rodzaju defensywne buildy wspomagające drużynę, gankerzy posiadają zdolność samodzielnego zabicia przeciwnika w dość krótkim czasie. Uzbrojony w miecz wojownik/zabójca z umiejętnościami Youre All Alone! i Signet of Malice jest poważnym zagrożeniem dla wielu buildów.

Zabijanie NPC

Zdolność gankera do samodzielnego zabicia innych osób jest powiązana z metodami zabijania NPC. NPC strzegący kopalń i innych punktów Fortu Aspenwood różnią się znacznie od tych, spotykanych podczas GvG, jednak niektóre ogólne zasady są takie same. Możesz stworzyć build, który pozwoli ci zabić strażników kopalni, ale lepiej jest robić to z innymi graczami. Tak czy inaczej, atakowanie NPC może pokazać ci co robić, gdy coś pójdzie źle. Przykładowo, gdy widzisz, że jeden z NPC niezmiernie szybko odzyskuje życie, szukaj w pobliżu mnicha. Aby temu zapobiec atakuj przez chwilę NPC, aby obniżyć energię mnicha a później zaatakuj go niespodziewanym spikiem. Jeżeli to nie skutkuje, ciągle zmieniaj cele z NPC na mnicha. Powinieneś znaleźć kombinację ataków, które spowodują że mnich nie będzie miał wystarczającej ilości energii aby utrzymać przy życiu siebie i NPC.
Obrona NPC

Ćwicz leczenie NPC poprzez śledzenie ich pasków życia i klikanie na nich. Zajmuj się nimi tak, jakby byli członkami twojej drużyny. Podczas meczu GvG, często musisz wycofywać się do ochrony, jaka stanowią twoi NPC. Dodatkowo, NPC podczas GvG są niezastępowalni, więc utrata ich oznacza utratę przewagi. W Forcie Aspenwood większość NPC respawnuje. Ale poprzez ich ochronę odbierasz przeciwnikowi ważny zasób: czas. Im więcej czasu stracą na zdobycie kopalni, tym mnie będą go mieli na pozostałe czynności takie jak transport żywicy czy ataki na kluczowe pozycje. Po stronie Luksonów, ochrona Żółwi Oblężniczych pomaga w szybszym niszczeniu bram, gdy po stronie Kurzicków musisz bronić najważniejszych i niezastępowalnych NPC: Strażników bram oraz architektów. Ochrona tych NPC przesuwa twoją stronę bliżej do zwycięstwa oraz zaznajamia cię ze sposobami współdziałania z NPC podczas PvP.

Flagowy (Droga Żywicy)

Potrzebujesz nieco wprawy w noszeniu flagi podczas GvG? Stwórz standardowego flagowego i idź do fortu Aspenwood po stronie Kurzicków. Chwyć odrobinę żywicy w kopalni i zanieś ją do strażników bram (jeśli bramy wymagają naprawy) albo do mistrza architekta (jeśli bramy są całe). Ten sposób może symulować flagowego podczas GvG, ponieważ poruszasz się wolniej gdy trzymasz w dłoniach jakiś przedmiot, oraz nie uzyskujesz żadnych korzyści ze swojej broni. W przeciwieństwie do GvG, gdy upuścisz żywicę, nie będziesz już mógł jej podnieść, więc uważaj. Możesz również wspierać resztę swojej drużyny dalekosiężnymi czarami defensywnymi takimi jak Aegis lub Heal Party. Prawdopodobnie nie spotkasz się z bodyblockiem, ale i tak musisz śledzić kompas w poszukiwaniu wrogów, szczególnie żółwi oblężniczych oraz grup NPC – wojowników. Te jednostki często wchodzą ci w drogę i możesz ćwiczyć unikanie ich ataków w trakcie biegu do bazy.

Ściganie Flagowych

Możesz zauważyć Kurzicków noszących żywicę do swojej bazy. Aby przygotować się na sytuację, w której zostaniesz wysłany aby zabić flagowego przeciwnika podczas GvG, możesz spowalniać tych noszących żywicę lub ich zabijać. Umiejętności powalające, snare’y i przyspieszenia mogą pomóc ci w tym zadaniu.

Nagrody

Dodatkową korzyścią gry w Forcie Aspenwood jest możliwość zarobienia pewnej ilości punktów uznania Luxonów i Kurzicków, nawet w przypadku przegranej. Możesz przekazać te punkty zwiększając uznanie twojego sojuszu, lub zamienić je na żywicę lub jadeit, który z kolei możesz sprzedać. Dodatkowo, każde zabicie przeciwnika daje ci kilka punktów uznania Balthazara.

Trening

Wszystkie formy PvP mają pewne wspólne elementy. Praktyka na różnego typu arenach polepsza twoje umiejętności walki. Ponadto nabierasz doświadczenia w różnego rodzaju buildach, graczach i taktykach poprzez poznawanie tajników poszczególnych aren. Pamiętaj, że każda walka PvP, nieistotne jak mała, daje ci możliwość nauczenia się czegoś nowego.

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net