Witamy! Jest czwartek 08.12.2016, godzina 15:11
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...we wczesnych betach Askalon nazywał się Khylo?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Używanie postaci „tylko PvP”

Przez długi czas od wydania Guild Wars podczas tworzenia postaci PvP można było wybrać jeden z wielu wbudowanych zestawów umiejętności. Te zestawy zawierały osiem umiejętności, zarówno z podstawowej jak i pobocznej profesji postaci, rozdane atrybuty oraz umiejętności elitarne. Nowi gracze mogli wybrać taki zestaw i rozpocząć grę PvP praktycznie od razu bez żadnego odblokowywania.

Podczas jednego z update ten system został zmieniony w celu zunifikowania procesu tworzenia postaci. Teraz po stworzeniu postaci PvP wybiera się jedynie profesję podstawową. Każda podstawowa profesja posiada sześć umiejętności i rozdane punkty atrybutów, nawet, jeśli te umiejętności nie zostały jeszcze odblokowane na koncie.

Ten artykuł ma za zadanie pokazać listę umiejętności dostępnych od początku dla każdej profesji, taktykę dotyczącą gry dana klasą oraz sugestie dotyczące kolejnych umiejętności do odblokowania. Każdy z tych dostępnych od początku pasków umiejętności zawiera samo-leczenie i Resurrection Signet. Po stworzeniu postaci można w każdej chwili zmienić drugą profesję, dodać umiejętności, stworzyć broń i pancerz oraz zapisać to wszystko do szablonu.

Wojownik

Umiejętności
Sever Artery, Gash, Final Thrust, Charge!, Healing Signet, Resurrection Signet

Taktyka
Przy pomocy okrzyku Charge! można szybko dostać się w pobliże wroga, lub pomóc sojusznikowi przyspieszając odrobinę jego ucieczkę. Dodatkowo można użyć Charge! aby wydostać się z gromady wrogów i aktywację Healing Signet. Należy pamiętać, że podczas aktywacji Healing Signet obniża współczynnik pancerza, więc oddalenie się od wrogów pomaga w uniknięciu dodatkowych obrażeń. Podczas walki powinno się poczekać, aż adrenalina wzrośnie do maksymalnego poziomu a później użyć Sever Artery > Gash > Final Thrust. Można również użyć Sever Artery tak szybko jak tylko się odnowi, aby zapoczątkować degenerację życia, co sprawi, że podczas aktywacji całej kombinacji nie będzie trzeba zadać tak dużej ilości obrażeń, aby zabić przeciwnika. Można również rozważyć użycie Sever Artery na wielu celach, aby zapoczątkować taką degeneracje u wielu przeciwników jednocześnie.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Frenzy, Rush i/lub Sprint. Frenzy zwiększa obrażenia i przypływ adrenaliny, natomiast Rush lub Sprint pozwala na anulowanie Frenzy w razie otrzymania zbyt dużej ilości obrażeń.

Łowca

Umiejętności
Distracting Shot, Apply Poison, Barbed Trap, Troll Unguent, Escape, Resurrection Signet

Taktyka
Ten łowca istnieje, aby siać Truciznę wszędzie dookoła. Aby tego dokonać trzeba używać Apply Poison tak szybko, jak tylko się skończy. Escape można używać nie tylko do ucieczki, ale również podczas zakładania Barbed Trap. Ta pułapka rozsiewa dodatkową degenerację życia oraz spowalnia walczących wręcz. Podczas rozsiewania Trucizny można również wypatrywać powolnych, łatwych do przerwania zaklęć przeciwnika. Gdy znajdujecie się pod wpływem ataku lub cierpicie na degenerację życia przeciwdziałajcie jej przy pomocy Troll Unguent.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Savage Shot i Whirling Defense. Savage Shot pozwala na dodatkowe przerwanie, co może okazać się ważne, gdy Distracting Shot spudłuje. Użycie Whirling Defense, gdy Escape się odnawia, aby zapobiec obrażeniom oraz uniknąć przerwania przy zakładaniu pułapek.

Mnich

Umiejętności
Orison of Healing, Word of Healing, Healing Touch, Mend Ailment, Remove Hex, Resurrection Signet

Taktyka
Używajcie Word of Healing na sojusznikach z niskim poziomem życia, a pozostałych leczcie przy pomocy Orison of Healing. Healing Touch może okazać się świetną, szybko regenerującą się umiejętnością do samo leczenia. Mend Ailment posłuży do powstrzymywania degeneracji życia lub utrzymywać walczących wręcz wolnych od Oślepienia. Remove Hex zajmuje chwilę, aby go rzucić, więc należy wtedy szczególnie uważać na przerwania.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Reversal of Fortune, Signet of Devotion oraz Healing Breeze. Reversal of Fortune dodaje elastyczności do opcji zapobiegania obrażeniom i pozwala na szybkie samo leczenie. Signet of Devotion oszczędza Energię natomiast Healing Breeze pomaga w walce z degeneracją życia. Można również pozbyć się Resurrection Signet, ponieważ Mnisi rzadko używają wskrzeszenia podczas meczy PvP.

Nekromanta

Umiejętności
Parasitic Bond, Life Siphon, Plague Signet, Vampiric Gaze, Faintheartedness, Resurrection Signet

Taktyka
Spowalniajcie drużynę przeciwną pozostając jednocześnie przy życiu. Klątwy wysączają życie z przeciwników jednocześnie oddając je rzucającemu. Aby spowolnić wrogie postacie walczące wręcz rzućcie Faintheartedness zakrywając go przy pomocy Parasitic Bond. A gdy pojawią się jakieś Stany, można odpłacić się pięknym za nadobne przy pomocy Plague Signet.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Barbed Signet i Mark of Subversion. Sygnet jest kolejnym sposobem na zadawanie obrażeń bez zużywania Energii natomiast Mark of Subversion pozwala przerywać leczących oraz inne postacie używające zaklęć na swoich sojusznikach.

Mesmer

Umiejętności
Power Spike, Energy Burn, Energy Surge, Drain Enchantment, Ether Feast, Resurrection Signet

Taktyka
Ta postać posiada wiele sposobów na krzywdzenie swoich przeciwników. Uderzając w przeciwnika przez Energy Surge można uwolnić obszarowe obrażenia i jednocześnie wypalić przeciwnikowi odrobinę Energii. Przykładowo, mnich otoczony grupką przeciwników jest satysfakcjonującym celem takiego ataku. Używając kolejno Energy Burn oraz Ether Feast można zredukować jeszcze więcej Energii. I oczywiście zawsze można poszukiwać smakowitych celów do przerwania zaklęć. Mnisi często korzystają z szybkich zaklęć, więc bardziej efektywne może okazać się negowanie Energii i zachowanie przerwań na wolniejsze cele, takie jak Elementaliści i Nekromanci.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Power Drain oraz Diversion. Aby uzyskać dodatkowe przerwanie można wykorzystać Power Drain. Ta umiejętność pozwala na odzyskiwanie Energii, podtrzymującej ciągłe użycie Diversion i innych skilli.

Elementalista

Umiejętności
Lightning Strike, Lightning Orb, Lightning Surge, Aura of Restoration, Glyph of Lesser Energy, Resurrection Signet

Taktyka
Powinno się zacząć z Aura of Restoration, aby zapewnić sobie odpowiedni poziom samo leczenia. Później wystarczy aktywować Glyph of Lesser Energy i rzucić na cel Lightning Surge a następnie Lightning Orb. Dzięki temu Lightning Orb trafia przeciwnika, gdy ten jest powalony, powodując mini kombo. Zakończenie ciągu ataków przy pomocy Lightning Strike powinno obniżyć życie przeciwnika do połowy.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Blinding Flash i Air Attunement. Oślepienie pozwala na pozbycie się uciążliwych Wojowników i Derwiszy, natomiast Aura of Restoration może być używane do zakrycia Air Attunement aby nie zostało zdjęte przedwcześnie.

Zabójca

Umiejętności
Leaping Mantis Sting, Jungle Strike, Twisting Fangs, Shadow Refuge, Aura of Displacement, Resurrection Signet

Taktyka
Przeniesienie się do nic nie podejrzewającego przeciwnika przy pomocy Aura of Displacement może sprawić, że ten wróg zacznie uciekać. Jest to wręcz idealna sytuacja, aby użyć Leaping Mantis Sting. Nawet, jeśli przeciwnik nie zostanie okaleczony to użycie Jungle Strike zada mu więcej obrażeń niż zwykły atak oraz pozwala na wyprowadzenie Twisting Fangs.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Way of the Fox oraz Dark Escape. Gdy pojawi się cel, którego nie da się normalnie trafić, można skorzystać z Way of the Fox, aby przezwyciężyć obronę wroga. Natomiast Dark Escape może okazać się przydatne, gdy trzeba wycofać się i uleczyć.

Rytualista

Umiejętności
Spirit Light, Mend Body and Soul, Pain, Wanderlust, Shadowsong, Resurrection Signet

Taktyka
Wanderlust oraz Pain atakują waszych wrogów, podczas gdy Shadowsong chroni inne duszki oraz drużynę. Umieszczenie go za pozostałymi duchami, aby mógł oślepić wszystkich zbliżających się przeciwników. Oślepiony Wojownik ma ogromne problemy z wrogiem. Przy pomocy Mend Body and Soul można oczyszczać sojuszników z tego typu Stanów, pomagając im w walce.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Boon of Creation oraz Weapon of Warding. Boon of Creation pomaga w zarządzaniu Energią i ułatwia stawianie duszków, natomiast Weapon of Warding spowalnia ataki w walce wręcz i niweluje degenerację życia.

Patron

Umiejętności
Barbed Spear, Blazing Spear, Anthem of Fury, Anthem of Flame, Leaders Comfort, Resurrection Signet

Taktyka
Na początku walki powinno się użyć Anthem of Fury a następnie Barbed Spear. To powinno zgromadzić adrenalinę potrzebną do użycia Blazing Spear i spowodować u wybranego celu zarówno Podpalenie jak i Krwawienie. Teraz wystarczy użyć Anthem of Flame i wybrać następny cel. Kolejne Barbed Spear wywoła u następnego celu Krwawienie i Podpalenie. Zakładanie tych kondycji na kolejne cele stanie się naprawdę denerwujące dla przeciwników.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Disrupting Throw i Remedy Signet. Każdy potrzebuje dobrego przerwania, a Patron nie jest tutaj wyjątkiem. Disrupting Throw działa naprawdę dobrze z umiejętnościami zakładającymi Stany. A w przypadku Oślepienia można się pozbyć nieznośnego Stanu przy pomocy Remedy Signet.

Derwisz

Umiejętności
Twin Moon Sweep, Vital Boon, Wounding Strike, Pious Haste, Zealous Renewal, Resurrection Signet

Taktyka
Najprościej jest tworzyć kombinacje umiejętności atakujących w połączeniu z utrzymywaniem jak największej ilości Zaklęć na sobie. Trzeba zaznaczyć, że Wounding Strike daje inny efekt, jeśli rzucający jest pod wpływem Zaklęcia i inny, jeśli nie jest. Jedna z ciekawych kombinacji może wyglądać mniej więcej tak: Vital Boon > Twin Moon Sweep > Wounding Strike > Zealous Renewal > Wounding Strike > Twin Moon Sweep. Po zakończeniu tej kombinacji cel kończy Krwawiący i Głęboko Ranny. Oprócz zadania sporej ilości obrażeń można również trafić przeciwników w pobliżu głównego celu.

Sugerowane Nowe Umiejętności
Crippling Sweep oraz Irresistible Sweep. Te dwa ataki pozwalają na złapanie uciekających celów lub przeciwników ze spora ilością ochrony.

Dostosowywanie swoich postaci

Po kilku grach przy pomocy tych buildów, można zacząć eksperymentować z nowymi kombinacjami umiejętności. Powyższe buildy powinny dać graczom szansę na poznanie działania poszczególnych profesji. Należy ponadto pamiętać, że grając w drużynie rola pojedynczego gracza może się diametralnie zmienić, a rzeczy, które działają dobrze na Arenach Treningowych, Wyzwaniach Zaishen oraz Arenach Losowych, nie koniecznie będą działały na pozostałych Arenach.

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net