Witamy! Jest czwartek 08.12.2016, godzina 15:11
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...rusher to gracz, który bezmyślnie wybiega przed siebie i ściąga na drużynę potwory?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Trening na Arenach Losowych

Ludzie grają na Arenach Losowych z różnych powodów. Niektórzy biorą grę mniej poważnie – grają dla zabawy i nie przejmują się, czy wygrają czy przegrają – tak więc poziom graczy może różnić się znacznie. Dla graczy nowych w PvP Areny Losowe stanowią miejsce, na którym można przećwiczyć każdy nowy build.

Jeśli nigdy przedtem nie graliście na Arenach Losowych, przeczytajcie dwa artykuły State of the Game na temat tego trybu gry w poszukiwaniu podstawowych informacji, opisów map oraz porad ogólnych: Welcome to the Arena oraz Arena Play Part 2 (oba artykuły znajdują się na oficjalnej stronie GuildWars – przyp. tłum.)

Zapamiętajcie, dlaczego te areny nazywane są Losowymi – za każdym razem zostajecie losowo przydzieleni do drużyn i walczycie przeciwko innym losowym grupom. W konsekwencji, gdy wkraczacie na Areny Losowe, możecie znaleźć się w jakiejkolwiek grupie, od nie wiedzącej o co chodzi do weteranów areny. Jeśli całość wygląda źle od samego początku nie traćcie nadziei. Najlepiej jest dać szanse grupie i rozegrać z nią przynajmniej jeden mecz. Okazjonalnie zdarza się, że niektórzy gracze opuszczają bitwę, gdy tylko zobaczą coś, co nie odpowiada im w ich drużynie. Powinniście być na to przygotowani i albo spróbujecie grać z mniejszą ilością graczy dla dodatkowego wyzwania, albo opuścicie grupę, aby zacząć jeszcze raz z pełną drużyną.

Niektóre buildy działają lepiej na Arenach Losowych niż inne, dokładnie tak samo, jak inne działają lepiej w drużynach 8 osobowych. Wiele buildów, którymi możecie zagrać w walce 8v8 po prostu pozostawia zbyt mało miejsca na modyfikacje, aby mogły działać w grupach mających mniej osób. Przykładowo takie buildy jak Nekromanci Tainted Flesh działają lepiej w większych bitwach, ponieważ działają na większą ilość wrogów.

Pomimo tego, przystosowanie takiego buildu do Aren Losowych może otworzyć mrowie możliwości dla waszych pasków umiejętności, pokazując potencjał tkwiący w granym przez was buildzie. Podczas walki 8v8 możecie znaleźć się w nieoczekiwanych sytuacjach, takich jak asystowanie flagowemu w zniszczeniu pojedynczego wroga lub próbie obrony NPC przed infiltrującą bazę grupą uderzeniową. Te małe potyczki często znajdują swoje odzwierciedlenie na Arenach Losowych. Nawet, jeśli nie nauczycie się wiele na temat swojego buildu w ośmioosobowej drużynie, możecie wciąż poznać wartość swoich umiejętności podczas walk na mniejszą skalę.

Dla ludzi grających tylko jedną profesja podczas GvG, Areny Losowe mogą stać się szansą na odnalezienie się w innych rolach oraz doświadczenie pola bitwy z innej perspektywy. Przykładowo, granie Mnichem podczas GvG często zajmuje sporo czasu, zanim nauczycie się grac efektywnie, oraz będzie wymagało sporo cierpliwości, aby radzić sobie ze stresem i napięciem utrzymania wszystkich przy życiu. Oczywiście, skupienie się na jednej roli, jaką będzie leczenie pomijając pozostałe role może powodować myślenie w jednej płaszczyźnie. Poznanie działania innych klas postaci, może sprawić, że będziecie lepszym Mnichem. Grając Wojownikiem, nawet jedynie na Arenach Losowych, może pokazać wam odpowiedź, na pytanie, dlaczego Wojownik biegnie w stronę właśnie tej grupy przeciwników, co oszczędzi wam takich rozmyślań podczas meczu GvG.

Z tego samego powodu, Wojownicy, którzy na co dzień zajmują się wskazywaniem celów powinni rozważyć wyjście ze swojej bezpiecznej strefy i zajęcie się “monkowaniem” na Arenach Losowych, zwłaszcza, jeśli nigdy jeszcze tego nie robili. Leczenie ludzi na Arenach Losowych może pokazać wam, pod jaką presją działają zazwyczaj Mnisi. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego wasi Mnisi ciągle chcą uciekać, spróbujcie sami pograć Mnichem. Kiedy tak się stanie być może otworzy to wam oczy na możliwości, jakimi dysponują Mnisi w walce i dzięki temu przestaniecie denerwować się, gdy wasz mnich powie, że ma kłopoty.

Popularne buildy PvP

Jak już wspominaliśmy powyżej, Mnich występuje w większości buildów do gry 8v8. Mnich ZB w szczególności razem z Mnichami używającymi Divert Hexes, Restore Condition oraz Mnich Light of Deliverance radzi sobie całkiem nieźle. Te buildy wciąż mają wiele mocnych stron i oferują naprawdę ciekawe pomysły, co do gry PvP.

Mnich ZB

Umiejętności:

Zealous Benediction
Reversal of Fortune
Gift of Health
Shielding Hands
Dismiss Condition
Holy Veil
Dark Escape
Return

Atrybuty*:

Łaska Bogów: 9 (8+1)
Modlitwy Ochronne: 14 (12+2)
Modlitwy Uzdrawiające: 10 (9+1)
Sztuka Cienia: 5

*Uwaga: Dodawanie mniejszych run, aby podwyższyć atrybuty do zaproponowanych przez nas poziomów powinno sprawić, że będziecie bardziej skuteczni.

Ekwipunek:

Stwórzcie swój ekwipunek takim, jakim uważacie, że będzie się wam dobrze grało, ale pamiętajcie o jednym zestawie broni dającym maksymalna ilość Energii, ale zmniejszającym jej regenerację. Powinno wam to pomóc w chwili, gdy Energia będzie wam niezbędna.
Wybranie insygnii Przetrwania do pancerza pozwoli wam przetrwać dłużej. Nawet, jeśli Insygnia Światłości dadzą wam więcej Energii, Mnich potrzebuje więcej życia podczas PvP, aby mógł wytrzymać dostatecznie długo i móc rzucać czary.

Mnich ZB zastąpił Boon Prota jako build na wiele sytuacji. Boon Proty wciąż mogą działać, lecz nauczenie się gry Mnichem ZB lepiej przygotuje was do gry w obecnym świecie PvP Guild Wars. Podczas gdy Boon Prot leczył przy pomocy bonusu zapewnianego przez Divine Boon (utrzymywanego zaklęcia) oraz zwiększenia leczenia, za które odpowiedzialna była Łaska Bogów (podstawowy atrybut tego Mnicha), Mnich ZB działa na zasadzie kombinacji potężnych zaklęć leczących, inteligentnego użycia umiejętności oraz mechanizmów pozwalających na przetrwanie w ciężkich warunkach.

Z Zealous Benediction jako podstawowego źródła leczenia nie musicie martwić się o utrzymywanie Divine Boon. To zaklęcie było często zmorą Boon Protów, ponieważ bardzo łatwo można było ich go pozbawić. Z Zealous Benediction wszystko, co musicie zrobić, to poczekać aż czyjeś życie spadnie poniżej 50% aby uzyskać pełną efektywność zaklęcia. W międzyczasie można grać zestawem szybkich niskoenergetycznych czarów takich jak Reversal of Fortune. Ochronne zaklęcia mają dodatkowe efekty uboczne, jakimi może być absorpcja większej ilości obrażeń, lub zdejmowanie Stanów. Dzięki temu Mnisi ZB są bardzo elastyczni, mogą leczyć ciężkie obrażenia i, z odpowiednio szybkim refleksem, mogą chronić przed spikiem.

Tak silne i elastyczne buildy wymagają koncentracji oraz świadomości, aby używać ich właściwie. Wcześniejsze rzucenie Holy Veil na przykład, zapobiega niebezpiecznym Klątwom, takim jak Diversion, ponieważ można je zdjąć bez używania umiejętności, lecz redukuje regenerację Energii do trzech kresek zamiast normalnych czterech. Trzy kreski regeneracji Energii przekładają się na 60 punktów Energii na minutę zamiast normalnych 80. I należy być ostrożnym z Return – ta umiejętność jest ciekawa, lecz nie będzie działać, jeśli zostało się powalonym. Gdy przeciwnicy dysponują powaleniami oszczędzajcie Dark Escape do momentu, w którym was powalą i będą chcieli spike’ować.

Aby uzyskać dodatkowe leczenie, załóżcie na kogoś otrzymującego obrażenia Shielding Hands i, jeśli ta osoba ma na sobie Stan, użyjcie Dismiss Condition. To powoduje włączenie bonusu z Łaski Bogów, zdejmuje Stan (oszczędzając potencjalną degenerację życia) oraz włącza dodatkowe leczenie z Dismiss Condition (ponieważ cel był pod wpływem Zaklęcia). Zakładając na kogoś Reversal of Fortune i używając Dismiss nie zawsze będzie działało tak dobrze, ponieważ osoba, którą staracie się uratować już otrzymuje obrażenia, które mogą spowodować, że Reversal się skończy i nie będzie bonusu z Dismiss. Kolejną opcją, jeśli cel jest pod wpływem Klątwy i Stanu, będzie użycie Holy Veil a następnie Dismiss. Użyjcie Holy Veil i dodajcie do kolejki Dismiss jako następny czar, który zostanie rzucony. Gdy skończy się rzucać zdejmijcie Holy Veil. Czasami ta metoda pomaga, gdy Shielding Hands się odnawiają.

Na koniec oszczędźcie sobie obrażeń przez uciekanie od Wojowników i innych postaci walczących wręcz. Chowajcie się za ścianami i unikajcie strzał, włóczni oraz zaklęć pociskowych. Jeżeli to tylko możliwe, trzymajcie się z daleka od postaci zwalczających Mnichów, takich jak Mesmerzy. I na koniec, sprawcie, żeby oni biegli do was nie odwrotnie. Stosując się do tych porad powinniście być w stanie utrzymać się przy życiu bez konieczności tak częstego leczenia, zachowując Energię na leczenie reszty drużyny.

Hammer Warrior

Choć nie tak popularny jak Mnich, Devastating Hammer Warrior również pokazuje się w wielu walkach GvG. Poszczególne umiejętności mogą się od siebie różnić, ale jeśli spróbujecie tego buildu, poznacie sposób, w jaki działa Hammer Warrior.

Umiejętności:

Frenzy
Rush
Devastating Hammer
Heavy Blow
Crushing Blow
Irresistible Blow
Healing Signet
Resurrection Signet

Atrybuty:

Biegłość w Młotach: 13 (12+1)
Taktyka: 9
Siła: 9

Uwaga: Rozważcie dodanie takich run, jakie macie odblokowane. Większa runa biegłości w młotach zwiększy obrażenia, ale zredukuje życie.

Ekwipunek:

Insygnia kamiennej skóry na dłonie (bardzo ważne, dla wszystkich powalających Wojowników)
Świetliste insygnia na resztę pancerza (potrzebna będzie dodatkowa Energia do Irresistible Blow)
Młoty własnego pomysłu (Wampiryczny oraz Zapalczywy Młot działa najlepiej)

Zaatakujcie przy pomocy Devastating Hammer, aby wywołać Osłabienie. Jeśli cel leży na ziemi, użyjcie Crushing Blow, aby zaaplikować Głęboką Ranę. Gdy cel wstanie, zaaplikujcie Heavy Blow aby powalić go ponownie. Głęboka Rana zakrywa Osłabienie, sprawiając, że trudniej jest ją zdjąć. Osłabienie powinno trwać wystarczająco długo, aby można było powalać przy pomocy Heavy Blow. Ponieważ do tego momentu zużyliście całą adrenalinę użyjcie Irresistible Blow jako kończącym uderzeniem. Przeciwko Mnichom, możecie zadać spore obrażenia i jednocześnie przerwać wszystkie próby leczenia. Jeśli nikt nie usunie Głębokiej Rany, całe leczenie rzucane na wasz cel traci 20 procent efektywności.

Podczas gdy Frenzy pozwala wam nabijać adrenalinę w szybszym tempie, pamiętajcie, że przyspiesza również wasze ataki. Aby spike’ować wyładowujcie swoje ataki jak najszybciej w zaplanowanym łańcuchu. Bez Frenzy, jesteście ograniczeni do normalnej prędkości ataku młota (raz na 1,75 sekundy) podczas używania umiejętności ataku. Z przyspieszaczem ataku, takim jak Frenzy, ataki następują o 33% szybciej. Takie zwiększenie obrażeń naprawdę naciska na Mnicha, sprawiając, że ciężko jest mu leczyć. Gdy jeden lub więcej waszych ataków powoduje powalenie możecie być często w stanie samodzielnie zdjąć Mnicha.

Ryzyko

Poznajcie swoich przeciwników, poczytajcie różne for a lub po prostu skorzystajcie z trybu Obserwatora i znajdźcie coś, czym jeszcze nie graliście. Jeśli jesteście całkowicie nowi w PvP, poćwiczcie z podanymi buildami przez przynajmniej kilka rund. Mnóstwo czasu i umiejętności potrzeba na grę PvP, a jej mistrzowskie opanowanie nigdy nie przychodzi łatwo. Wiele buildów, takich jak Devastating Hammer Warrior tworzy rdzeń popularnych buildów w metagame GvG, więc poza zabawą na Arenach Losowych, możecie nauczyć się czegoś przydatnego na temat poszczególnych postaci w metagame. Przykładowo, możecie spotkać Elementalistów Mistrzów Magii/Mnichów Smiterów podczas meczu GvG lub na Drodze Bohaterów, lecz możecie nie wiedzieć jak działają, dopóki sami nimi nie zagracie.

Szablony:

Mnich ZB
AzRRLfME/1MTCjb6VylumIwagA
Hammer Warrior
AhNSVGlT8oV+JjlzCYhsEAEAA
Sugerowany Ekwipunek
RmGF6kOQ6jqEmjMULNmj8EMKmjUFNCmjEsOHm70T

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net