Witamy! Jest niedziela 11.12.2016, godzina 01:17
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...Zaklęcia(Enchanty), które nie wymagają celu(np. Zaklęcia Derwisza) omijają działanie Well of Profane?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Patroni oraz Derwisze na Arenach Losowych

Gra dwoma nowymi profesjami na Arenach Losowych może wydać się znajoma, dla grających wcześniej Łowcą i Wojownikiem, ponieważ muszą zmagać się z wieloma podobnymi dylematami podczas walki. Patroni, dla przykładu, muszą uważać na linię wzroku, Derwisze natomiast muszą podejść do przeciwnika, aby go zaatakować. Jednakże, są też pewne znaczące różnice. Patroni mogą zostać z dala od przeciwnika, wspierając drużynę Pieśniami i Okrzykami, natomiast Derwisze mogą ostrożniej wybierać cele, aby ranić wiele osób na raz, szczególnie zgromadzonych w ciasne grupki.

Rozważania na temat Patrona

Umiejętności
Patron zawsze zaczyna z następującymi umiejętnościami:
Barbed Spear, Blazing Spear, Anthem of Fury, Anthem of Flame, Leaders Comfort, Resurrection Signet

Sugerowane nowe umiejętności dla Patrona:
Disrupting Throw i Remedy Signet. Każdy potrzebuje dobrego przerwania, a Patron nie jest tutaj wyjątkiem. Disrupting Throw działa naprawdę dobrze z umiejętnościami zakładającymi Stany. A w przypadku Oślepienia można się pozbyć nieznośnego Stanu przy pomocy Remedy Signet.

Ekwipunek
Nawet pozbawiony większych run, Patron może być niezwykle efektywną postacią wsparcia i nacisku. Patroni mogą wpływać na wszystkich w pobliżu przy pomocy swoich zdolności wokalnych, lecz tylko jeden cel przy pomocy włóczni, więc zwiększanie obrażeń włócznią przy pomocy większej runy nie jest tak istotne, jak zwiększenie atrybutów odpowiedzialnych za Okrzyki i Pieśni. Jednakże przeciwnicy często są świadomi cichych umiejętności leczących i niwelujących obrażenia Patrona i mogą zaatakować go jako pierwszego. Trzeba rozważyć taką ewentualność podczas wybierania ekwipunku. Spróbujcie użyć większej runy Dowodzenia, lecz jeśli jesteście ciągle atakowani zmieńcie ją na normalną lub mniejszą.

Zaopatrzcie się we włócznię wampiryczną oraz włócznię żywiołów. Zmieniajcie je podczas ataków i obserwujcie zmiany w obrażeniach. Wojownicy, przykładowo, zazwyczaj otrzymują większe obrażenia od żywiołów, natomiast Łowcy są bardziej podatni na obrażenia fizyczne (używajcie włóczni wampirycznej podczas walki z Łowcami. Dodajcie uchwyt żywotności lub ochrony do każdej z nich, aby zwiększyć swoją przeżywalność.

Jeżeli chodzi o pancerz, Patroni zaczynają z dodatkową Energią na każdej części zbroi. Chociaż jako Patron będziecie posiadali małą regenerację Energii, podstawowy build wcale nie potrzebuje jej tak dużo, gdyż opiera się na umiejętnościach z niskim kosztem oraz na adrenalinie. Dlatego też powinniście raczej dołożyć insygnia Przetrwania do pancerza oraz runy Wigoru oraz Życia, jeśli jesteście w stanie. Do innych buildów możecie wprawdzie potrzebować więcej maksymalnej Energii, lecz w tym powinniście skupić się bardziej na życiu. Energia nie pomoże wam w przetrwaniu tak bardzo, jak spora ilość życia.

Taktyka
Poświęćcie chwile przed walką na zapoznanie się ze swoimi towarzyszami. Jeśli są tam Wojownicy, utrzymujcie Anthem of Fury tak często, jak to możliwe. Zwiększony przypływ adrenaliny przełoży się na zwiększone obrażenia na sekundę zadawane przez Wojowników. Jeśli jest z wami inny Patron, skoordynujcie używanie Anthem of Fury poprzez ctrl+kliknięcie na umiejętność, oznajmiając jej użycie całej drużynie. Jeśli towarzyszący wam Patron użył Anthem of Fury, a Wojownik, na który umiejętność została rzucona zaatakował, oznacza to, że przestała ona na nim działać. Możecie więc użyć jej jeszcze raz, bez ryzyka zmarnowania umiejętności. Pamiętajcie tylko, że umiejętności kończą się w różnym czasie na różnych postaciach, w zależności od tego, czy użyją umiejętności ataku czy nie.

Podczas próby użycia Leaders Comfort, uważajcie na wrogich Łowców. Często czekają oni tylko, aby przerwać umiejętność służąca do samo leczenia, więc gdy zobaczycie zbliżającego się, lub znajdującego w zasięgu łuku Łowcę, załóżcie, że będzie chciał przerwać i ukryjcie się gdzieś.

Jeśli natomiast chodzi o wasz łańcuch ataków, użyjcie Anthem of Fury zaraz przed Barbed Spear. To powinno naładować adrenalinę potrzebną przy użyciu Blazing Spear, a wy sprawicie, że wasz cel będzie Płonął i Krwawił jednocześnie. Następnie użyjcie Anthem of Flame i zmieńcie cel. Gdy działa Anthem of Flame, rzućcie Barbed Spear aby sprawić, że następny cel Płonie i Krwawi po jednym ataku. Stosując tą taktykę na kolejnych celach staniecie się utrapieniem dla wrogów.

Sugerowana druga profesja
Patron/Wojownik
Watch Yourself!, Shields Up!
Taktyka: 3

Nawet z niskim poziomem Taktyki, możecie czerpać korzyści z tych dwóch Okrzyków. Atakując przy pomocy włóczni i zdobywając adrenalinę, użyjcie Watch Yourself! zdobywając dzięki temu Energię i zwiększając pancerz drużyny. Ilość zdobytego pancerza nie zmienia się wraz z poziomem Taktyki, zmianom ulega jedynie czas trwania Okrzyku. Więc jeśli wciąż zdobywacie adrenalinę możecie używać tego okrzyku bez końca praktycznie za darmo. Zwróćcie uwagę na to, że Watch Yourself! zużywa adrenalinę, która można wykorzystać do umiejętności ataku, tak więc, jeśli wasza drużyna nie otrzymuje zbyt dużej ilości obrażeń, lub nie potrzebujecie Energii, rozważcie użycie umiejętności ataku, aby rozsiewać Stany na przeciwników.

Shields Up! nie zapewni wam dodatkowej Energii, lecz może zwrócić część Energii, zwłaszcza, jeśli wokół was znajduje się kilku sojuszników, sprawiając, że kosztuje mniej, niż bazowe 10 punktów Energii. Ponadto Shields Up! bardzo ładnie kontruje innych Patronów (blokuje połowę ich włóczni oraz zmniejsza obrażenia zadawane przez włócznie, które trafią w cel). Oraz pozwala na redukcję obrażeń zadawanych przez Zabójców i zmniejsza szansę na przerwanie przez Łowcę. Jeśli zauważycie wrogiego Patrona używającego Shields Up!, przełączcie się na włócznię żywiołów, aby wasza bron nie zadawała obrażeń kłutych.

Jeśli w waszej drużynie znajduje się postać lecząca, taka jak Mnich lub Rytualista, miejcie na nią oko. Jeśli zostanie zaatakowana, pomóżcie jej przy pomocy okrzyków Wojownika.

Rozważania na temat Derwisza

Umiejętności
Derwisze zaczynają z następującymi umiejętnościami:
Twin Moon Sweep, Vital Boon, Wounding Strike, Pious Haste, Zealous Renewal, Resurrection Signet

Sugerowane nowe umiejętności:
Crippling Sweep, Irresistible Sweep. Te dwa ataki pomogą wam złapać uciekających przeciwników, lub wrogów z wysoką obroną. Dodanie tych umiejętności do paska oznacza, że będziecie mieli naprawdę dużo zróżnicowanych ataków. Nie oznacza to jednak, że będziecie musieli użyć ich wszystkich na raz a raczej, że będziecie lepiej przygotowani na różne sytuacje.

Ekwipunek
Dzięki wbudowanym bonusom do życia dostępnym w pancerzach Derwiszów nie odczuwają oni negatywnych efektów większych run tak bardzo jak inne profesje. Jeśli odblokowaliście większą runę biegłości w kosach, koniecznie użyjcie jej na swoim pancerzu. Dodajcie kilka run Życia oraz większą runę Wigoru a wciąż będziecie mieli więcej życia niż większość graczy, jakich napotkacie. Plus, wasz wysoki współczynnik walki bronią oznacza, że będziecie zadawali więcej obrażeń, będziecie mieli lepsze osiągnięcia podczas użycia umiejętności ataku oraz częściej będziecie trafiać krytycznie (zadając większe obrażenia). Nie zaprzątajcie sobie głowy runami dostrojenia. Cztery kreski regeneracji Energii oraz dodatkowa Energia przyznawana przez Mistycyzm oznaczają, że ciężko będzie wam wyczerpać całą Energię.

Jeśli zamierzacie używać początkowych umiejętności takich jak Wounding Strike zaopatrzcie się w kolczaste ostrze kosy oraz Drzewce Kosy (Wytrwałości) na jedną ze swoich broni. Stwórzcie również wersję wampiryczną i żywiołów na zmianę oraz aby poeksperymentować z nimi przeciwko różnym celom. W grupce wrogów wampiryczna kosa zazwyczaj gromadzi więcej obrażeń, które dodatkowo będą was leczyć.

Taktyka
Tak jak Wojownicy, Derwisze ciągle muszą dobiegać do celu. Tak więc cierpią na problemy typu spowolnienia, body blocki, ucieczki oraz zależności terenu. Na Arenach Losowych, jeśli zostaniecie spowolnieni, potraktujcie to jako okazję, aby się uleczyć i zregenerować Energię. Jeśli zostaniecie spowolnieni podczas pościgu, zatrzymajcie się i poszukajcie znajdującego się bliżej was celu. Dzięki temu spędzicie mniej czasu na pościg i szybciej zaczniecie naciskać na przeciwną drużynę.

Rozważcie zmianę celu również, gdy musicie zatrzymać się i rzucić na siebie Zaklęcia. Jeśli wasz cel ucieknie za daleko, po prostu zaatakujcie kogoś stojącego bliżej. Przemyślcie zmianę celu również, gdy zamierzacie użyć Wounding Strike. Zmiana celów pozwala na rozsiewanie większej ilości Krwawienia. Krwawienie powoduje degenerację życia i dotyka wszystkich przeciwników jednakowo. Na krwawienie nie ma wpływu pancerz, który może redukować normalne ataki kosy.

Aby zmaksymalizować obrażenia, szukajcie grup przeciwników. Postacie walczące wręcz zazwyczaj formują małe grupki ścigające cele. Poczekajcie, aż ścigany się zatrzyma, aby goniący go uformowali ładna ciasną formację, po czym ruszcie do ataku zadając obrażenia wszystkim na raz. Trafianie wielu celów jednocześnie ogromnie zwiększa efektywność.

Gdy skupiacie się na pojedynczym celu, kolejkujcie swoje umiejętności i Zaklęcia tak, aby się wzajemnie uzupełniały. Jedna z ciekawszych kombinacji może wyglądać mniej więcej tak: Vital Boon > Twin Moon Sweep > Wounding Strike > Zealous Renewal > Wounding Strike > Twin Moon Sweep. Po skończeniu tej kombinacji wasz przeciwnik powinien Krwawić, mieć Głęboką Ranę i dodatkowo ucierpieć na spore obrażenia, a jeśli macie szczęście to może uda wam się trafić kilka osób stojących w pobliżu.

Sugerowana druga profesja
Derwisz/Łowca
Apply Poison, Troll Unguent
Przetrwanie w Dziczy: 6
Odblokujcie Zatrute Ostrze Kosy

Choć możecie nie mieć wystarczająco dużo energii, aby ciągle używać Apply Poison, ta umiejętność może pomóc w początkowej fazie walki, jeżeli użyje się jej właściwie. Gdy zbliżacie się do drużyny przeciwnika, zatrzymajcie się na chwilę i użyjcie Apply Poison. Upewnijcie się, że drużyna jest z wami i ruszajcie w stronę przeciwnika, najlepiej wcześniej przyspieszając swoje ruchy dzięki Pious Haste. Użyjcie Wounding Strike, dzięki któremu możecie wywołać Zatrucie i Krwawienie nawet u trzech celów równocześnie. Na Arenach Losowych tego typu rozpoczęcie może kompletnie zniszczyć niektóre drużyny, szczególnie nie mające odpowiedniej ilości leczenia, aby dojść do siebie po takim ataku.

Jeśli przeciwnicy przetrwają wstępne uderzenie, poczekajcie aż Wounding Strike się zregeneruje i zaatakujcie przy jego pomocy cel, na którym nie ma żadnych Stanów. Starajcie się atakować tak dużo różnych celów jak to tylko możliwe, rozsiewając Stany na wszystkich członków przeciwnej drużyny.

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net