Witamy! Jest czwartek 08.12.2016, godzina 15:11
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...kiedyś, aby zmienić rozłożenie atrybutów, trzeba było za każdy wycofany punkt płacić specjalnymi punktami atrybutów?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Podsumowanie Areny Losowej

Losowa Nauka

Opisywaliśmy już Areny Losowe z różnych punktów, lecz ten tryb rozgrywki zasługuje na dalszą dyskusję. Areny od dawna służyły jako przykład dla grających PvP, od kompletnie nowych graczy do najstarszych z weteranów. Jeśli pogracie na Arenach dostatecznie długo prawdopodobnie spotkacie się z kimś z najlepszej gildii, czy to w swojej, czy w drużynie przeciwnika. Możecie rozpoznać znajomy nick gracza, widziany w trybie Obserwatora, a może jeden z sojuszników będzie miał srebrną bądź złotą obwódkę wokół swojego płaszcza (co będzie oznaczało, że należy do gildii, która zdobyła miejsce w turnieju). Jednakże niezależnie od tego, czy zostaniecie przydzieleni do grupy nowych czy doświadczonych graczy, uczyć możecie się od wszystkich.

Nowi gracze zazwyczaj pokazują, czego nie należy robić. Choć na każdym niemal kroku możecie usłyszeć, jak ważnym jest uciekanie od Wojowników, dopóki sami nie zobaczycie kogoś stojącego w miejscu i przyjmującego baty od postaci walczącej wręcz, możecie nie zdawać sobie w pełni sprawy z szybkości, z jaką można zniszczyć inną postać. I, choć może zabrzmieć to jak wiadomości elementarne, że należy uciekać z działania zaklęć obszarowych patrzenie na kogoś, kto o tym zapomniał w środku bitwy może pokazać śmiercionośny potencjał Pułapek i Burz Ognia.

Bardzo szybko można się przekonać, czy trafiło się na dobrą grupę. Takie ekipy starają się komunikować na chacie, wskazywać cele, uciekać od obrażeń, wskazywać akcje wroga (takie jak lokalizacje pułapek czy niebezpieczne klątwy typu Spiteful Spirit), trzymają się razem oraz szybko wskrzeszają powalonych towarzyszy. Takie same podstawy formują dobre drużyny we wszystkich grach i pomagają w osiągnięciu większości gildii, które zaszły wysoko w drabince Guild Wars. Dlatego też, poświecenie czasu na komunikacje miedzy graczami na Arenach Losowych oraz ćwiczenie taktyk informowania innych nie tylko poprawia szanse na zwycięstwo, ale sprawia, że stajecie się lepszymi graczami zarówno samotnie jak i w drużynie.

Mówienie o sobie

Więc co powinniście komunikować drużynie? Jeśli gracie buildem, którego reszta graczy nie może rozpoznać od razu, opowiedzcie im pokrótce o co w nim chodzi. Mnisi Smiterzy mogą przykładowo wpisać "smite" w chacie drużynowym. Dzięki temu gracze będą wiedzieć, że powinni skupić się na samo leczeniu. Pomaga to również grupom z dwoma Mnichami. Jeśli jeden z nich leczy a drugi zadaje obrażenia, może to uchronić resztę członków od natychmiastowego opuszczenia grupy (niektórzy ludzie robią tak, jeśli wydaje im się, że dwóch Mnichów sprawia, iż nie będą w stanie szybko zwyciężyć). Informacja o tym, ze drugi Mnich zamierza zadawać obrażenia przygotowuje go do roli samotnej postaci leczącej, co z kolei oznacza dużo uciekania i inny sposób zarządzania Energią.

Jeśli posiadacie jakąś formę zarządzania Energią dla członków drużyny, dajcie im o tym znać. Nekromanta z Blood Ritual może, na przykład, ctrl-kliknąć na Blood Ritual, gdy używacie go na sojuszniku. To oznajmia użycie umiejętności w chacie drużynowym i zakłada to Zaklęcie na wybranego sojusznika, co może okazać się przydatne, jeśli ta osoba ma wyłączony chat drużynowy, lub przeoczyła wiadomość. Położenie tego zaklęcia na Mnichu zanim walka się rozpocznie komunikuje mu, ze zamierzacie robić tak przez cały mecz. Dzięki tej informacji Mnich może zdecydować się na częstsze używanie zaklęć wymagających większej ilości Energii.

Umiejętności Patrona mają spory potencjał, jeżeli chodzi o pomoc drużynie. Jeśli zamierzacie użyć tych umiejętności, możecie spróbować wpisanie ich do chatu drużynowego na początku walki, lub po prostu oznajmić ich użycie poprzez przycisk ctrl. Czasami możecie chcieć użyć pewnych okrzyków jak najszybciej. Refreny, takie jak Mending Refrain, mogą zostać użyte na całej drużynie zanim mecz się naprawdę zacznie a wy możecie odnawiać różne Okrzyki i Pieśni tak, aby utrzymywać Mending Refrain na sojusznikach przez całą bitwę. Takie aktywne czarowanie wyjaśnia całej drużynie, jaką rolę zamierzacie podjąć i motywujecie resztę grupy. Dodatkowo, wielu ludzi może nie wiedzieć, co robią wasze umiejętności, więc aktywując je przed meczem dajecie innym szansę na przeczytanie opisów tego, co na nich rzucacie.

Przy niektórych buildach informowanie sojuszników o ich działaniu może pomóc. Rytualiści, na przykład, stawiają duszki mające określony zasięg. Te duszki często dostarczają obronnych bonusów, więc powinno się nakłaniać sojuszników, do informowania, jakie efekty mają na sobie. Poinformujcie ich, że powinni wycofać się do obszaru chronionego przez duszki, gdy otrzymają zbyt dużo obrażeń.

Ogromne ilości Zabójców lubi przenosić się w sam środek drużyny przeciwnika, aby szybko zaatakować i teleportować się z powrotem. Jeśli zamierzacie to zrobić, dajcie o tym znać reszcie drużyny odrobinkę wcześniej. Inaczej reszta grupy może pomyśleć, że jesteście samobójcami lub po prostu nie wiecie, co może zażyć się na polu bitwy. Przez to mogą odmówić ci pomocy lub nawet opuścić grę, chyba, że uświadomisz ich o swojej metodzie na szybką i realna ucieczkę od niebezpieczeństwa.

Jeśli zginiecie, możecie ctrl-kliknąć na swoim imieniu, aby oznajmić innym, że jesteście martwi. Daje to nadzieję, na wskrzeszenie przez kogoś z drużyny. Choć jesteście martwi, możecie wciąż mieć dostępny Resurrection Signet więc powiedzcie o tym na chacie. To pomaga reszcie zdecydować, kogo wskrzesić najpierw, gdy martwych jest więcej osób w drużynie. Będąc martwym możecie również kliknąć na żyjącym członku drużyny, aby obserwować grę z jego perspektywy. Może to ujawnić przydatne informacje. Czasem możecie zaobserwować śmieszne buildy, których nie widzieliście dotychczas, co z kolei może uzmysłowić wam, dlaczego przegraliście. Albo możecie być świadkiem spektakularnego zwycięstwa ostatniego żyjącego członka drużyny nad pozostałymi przy życiu przeciwnikami.

Gdy umrze ktoś z sojuszników, możecie ctrl-kliknąć na jego nicku w panelu drużyny, aby oznajmić jego śmierć reszcie. Zróbcie tak, jeśli skorzystaliście już ze swojego Resurrection Signet i chcecie ogłosić śmierć, aby ktoś inny wskrzesił martwego sojusznika.

Mówienie o przeciwniku

Gdy zbliżacie się do drużyny przeciwnej, zmieniajcie kolejne cele. Szukajcie potencjalnych postaci leczących, takich jak Mnisi czy Rytualiści i wskazujcie ich reszcie. Miejcie oko na Zabójców krążących w pobliżu, ponieważ często szukają momentu, w którym mogliby przeteleportować się i zaatakować. Jeśli zobaczycie Łowcę stawiającego pułapki, ctrl-kliknijcie na umiejętności, jakiej używa, a oznajmicie ją reszcie drużyny. Pomocnym może okazać się pokazywanie lokacji, w których znajdują się pułapki, aby reszta drużyny mogła unikać tych miejsc. Ponadto postacie czarujące będą wiedziały kogo atakować, aby uzyskać darmowe przerwanie.

Po zabiciu przeciwnika, przeszukajcie resztę pozostałych przy życiu wrogów w poszukiwaniu prób wskrzeszenia, nawet, jeśli nie możecie w żaden sposób ich przerwać. Umiejętności wskrzeszające wymagają czasu, aby je rzucić więc prawdopodobnie uda wam się jakąś zauważyć i oznajmić to reszcie drużyny, aby była przygotowana. W ten sposób ktoś inny, kto może przerwać taką umiejętność będzie miał szansę zareagować. Ponadto, wskazanie osoby wskrzeszającej może sprawić, że reszta drużyny zaatakuje wskrzeszającego. W wielu przypadkach może to spowodować, że ta osoba przerwie wskrzeszanie i zacznie uciekać, lub będzie stała w miejscu, pozwalając na bezkarne ataki z waszej strony. Tak czy inaczej, przybliża to wasze zwycięstwo.

Wskazywanie Celów

Zazwyczaj wystarcza jedna osoba, aby wskazywać cele. Bardzo często nie ma znaczenia, jaki przeciwnik zostanie wskazany, pod warunkiem, że cała drużyna atakuje ten sam cel. Wyjątek stanowią sytuacje, w których przeciwnik posiada postać leczącą, lub niezwykle silne zdolności obronne.

Wskazywać cele można na kilka sposobów. Zanim będziecie wiedzieli, do czego zdolna jest wasza drużyna, wskażcie „miękki” cel (czyli taki, który ma niski pancerz) jak Mesmer. Wskażcie miękki cel i rozpocznijcie atak. W ten sposób możecie przyjrzeć się umiejętnościom przeciwnika i określić, kto będzie leczył. Tak szybko, jak tylko uda się zidentyfikować postać leczącą, zmieńcie na nią cel i wskażcie go innym. Jeśli nikt nie zabiera się za leczenie, możecie często zostać przy pierwszym celu i zniszczyć go w miarę szybko.

Jednak wasz cel może rozegrać to inteligentnie i uciekać od obrażeń. Jeśli zdarzy się coś takiego, zmieniajcie przeciwników, aż znajdziecie taki, który nie będzie uciekać. Podczas gry Wojownikiem, starajcie się nabić adrenalinę przy pomocy ataków na nieruchomy cel, takich jak inny Wojownik lub Derwisz, a następnie przełączcie się na miękki cel, wyładowując na nim swoja adrenalinę, upewniając się, że wskazaliście nowego oponenta. Podobne ruchy udają spike’owanie podobne do tych, które maja miejsce podczas GvG i łamie koncentrację wrogich Mnichów.

Często znajdzie się ktoś inny, kto chce wskazywać cele. Często w takim wypadku ta osoba ma doświadczenie we wskazywaniu celów, więc możecie spróbować podpatrzeć jej metody i określić powody, dla których wybrała taki cel a nie inny.

Losowe Noty Końcowe

Areny Losowe oferują wiele rzeczy wielu graczom: bogate źródło nauki i prób nowych rzeczy, miejsce, w którym można szlifować nowe talenty oraz ćwiczyć buildy do walki drużynowej, godziny niespodzianek i zabawy oraz, oczywiście, mnóstwo Uznania Baltazara. Poświęciliśmy kilka artykułów z serii Primer dla Aren Losowych w nadziei, że dacie im szansę i odkryjecie dla siebie cały wachlarz doświadczeń tam dostępnych. Nawet zatwardziali gracze PvP powracają na Areny ciągle i ciągle, dla odrobiny zabawy z nowymi lub zmienionymi umiejętnościami. W każdym stadium waszego zaawansowania w grze PvP, Areny Losowe pozostają pociągające, interesujące i wymagające.

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net