Witamy! Jest środa 07.12.2016, godzina 19:14
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...kiedyś role "Random Areny" pełniła "Competition Arena", do której płynęło się z Lion's Arch?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Synergia Umiejętności: Część Pierwsza

W następnych Primerach odsuniemy się co nieco od treningów, Zaishenów i Aren Losowych. Jednakże buildy przedstawione poniżej będą dobrze działały na tych Arenach. Naprawdę sugerujemy, abyście wypróbowali je na Arenach, aby zobaczyć jak faktycznie się nimi gra. Każdy z tych buildów może się okazać przydatny na wszystkich arenach konfliktu, od Bitew Bohaterów, przez GvG aż do Bitew Sojuszy.

Buildy stanowią integralną cześć świata Guild Wars, a dobór umiejętności jest równie ważny, jak ich późniejsze wykorzystanie. Wiele umiejętności działa w połączeniu ze sobą i oferuje tony nowych kombinacji. Niektóre z nich zostaną opisane w tym artykule.

Pięć buildów, dla pięciu profesji: Derwisza, Elementalisty, Nekromanty, Patrona i Wojownika

Blinding Dervish
Derwisz/Wojownik

Biegłość w Kosach 16 (12+4)
Modlitwy Ziemi 10 (9+1)
Mistycyzm 9

Ebon Dust Aura
Vital Boon
Mystic Vigor
Pious Haste
Crippling Sweep
Victorious Sweep/inna umiejętność ataku
Chilling Victory
Resurrection Signet

Potrzebny Ekwipunek:
Hebanowa Kosa. Aby stworzyć hebanową kosę, trzeba odblokować hebanowe ostrze kosy u Kapłana Baltazara za 1000 punktów uznania, lub zdobyć ją podczas gry PvE. Ebon Dust Aura nie będzie działać bez hebanowej kosy.

Założenia:
Wyłączanie walczących wręcz, ciągłe zakładanie Oślepienia i Okulawienia, przetrwanie.

Zaprojektowany, aby walczyć z walczącymi wręcz, najlepiej z Wojownikami, ten Derwisz może zbliżyć się do grupy walczących i skutecznie ich wyłączać przy pomocy Oślepiania i Okulawiania. Dodatkowo, ten Derwisz zadaje spore ilości obrażeń, jednocześnie skutecznie lecząc samego siebie, co oznacza, że może odłączyć się od grupy lub wziąć udział w spike’u. Hebanowa broń (potrzebna do Ebon Dust Aura) zadaje większe obrażenia Wojownikom niż zwykłe kosy, ponieważ Wojownicy posiadają pancerz lepiej absorbujący obrażenia fizyczne. Pious Haste nie tylko pozwala na przyspieszenie ruchów I samodzielne zdejmowanie swoich Zaklęć, lecz również generuje Energię z Mistycyzmu.

Racjonowanie Umiejętności:
Ten build koncentruje się na Ebon Dust Aura, choć wiele kombinacji umiejętności będzie działać z tym Elitarnym Zaklęciem. Crippling Sweep służy do zakładania dodatkowego Stanu, poza Oślepieniem, sprawiając, że trudniej jest usunąć oba z nich. Okulawienie ma zadania zarówno ofensywne jak i defensywne. Okulawiona postać walcząca wręcz nie może nadążyć za swoimi towarzyszami, natomiast Okulawiony cel nie może wydostać się spod waszego ataku. Vital Boon zwiększa wasze maksymalne punkty życia, co oznacza, że łatwiej uruchomić dodatkowe obrażenia od Chilling Victory. Victorious Sweep działa na podobnych zasadach, dodając kolejne samo leczenie. Pious Haste przyspieszy wasze ruchy, aby łatwiej doganiać cele lub uciekać od niebezpieczeństwa.

Kontry:
Zdejmowanie Zaklęć, zdejmowanie Stanów, negacja Energii, blok/omijanie, Klątwy przeciwdziałające czarodziejom, spowolnienia.

Searing Elementalist
Elementalista/ktokolwiek

Magia Ognia 16 (12+4)
Zapas Energii 13 (12+1)

Fire Attunement
Aura of Restoration
Glyph of Lesser Energy
Searing Flames
Glowing Gaze
Liquid Flame/Wybrana Umiejętność
Meteor/Wybrana Umiejętność
Resurrection Signet

Założenia:
Ciągłe Podpalenie, obrażenia obszarowe, obrażenia bezpośrednie.

Dzięki szybkiemu odnawianiu Aura of Restoration można go konsekwentnie używać, aby przykryć Fire Attunement. Jeśli ktoś usunie wam Aurę, szybko użyjcie jej jeszcze raz, aby nie stracić Fire Attunement. Użycie tej umiejętności wraz z Glifem oraz Glowing Gaze powinno zapewnić niewyczerpane źródło Energii. Nawet, jeśli ktoś zdejmie Dostrojenie, powinniście być w stanie przetrwać dostatecznie długo, aż się zregeneruje.

Dzięki krótkiemu czasowi odnawiania Searing Flames, możecie zmieniać przeciwników i szybko podpalać ich wszystkich. Pamiętajcie tylko, żeby za każdym razem używać na nich jeszcze Glowing Gaze i upewnijcie się, że podczas jego rzucania przeciwnicy ciągle płoną. Podpalonego przeciwnika można rozpoznać po ognistej animacji wokół jego ciała oraz brązowej strzałce skierowanej w dół na jego pasku życia.

Racjonowanie Umiejętności:
Searing Flames posiada krótkie opóźnienie, co oznacza, że możecie rzucać je w kółko, lecz będziecie w stanie to robić tylko, gdy macie porządne źródło Energii. Ponieważ Searing Flames jest elitarną umiejętnością, build opiera się na nie elitarnych formach zarządzania Energią.

Liquid Flame zadaje dodatkowe obrażenia obszarowe, pomiędzy użyciami Searing Flames (użyteczne przeciwko grupkom przeciwników) oraz powaleniami przez Meteor (Pomocne przeciwko uciekającymi na Arenach Losowych lub jako dodatkowy nacisk na wrogich Mnichów).

Kontry:
Odporność na ogień, zdejmowanie Stanów, zdejmowanie Zaklęć, negacja Energii, powalenia.

Spiteful Necromancer
Nekromanta/Elementalista

Klątwy 16 (12+4)
Wydzieranie Dusz 12

Glyph of Lesser Energy
Spiteful Spirit
Suffering
Reckless Haste
Ulcerous Lungs
Well of Silence/Vocal Minority
Parasitic Bond
Resurrection Signet

Założenia:
Przeładowanie Klątwami, degeneracja życia, wyłączanie Wojowników, zwalczanie Patronów.

Dzięki pewnej ilości Klątw obszarowych, ten Nekromanta może spowodować wokół siebie mnóstwo zamieszania. Choć najlepiej działa w towarzystwie innych osób przeklinających przeciwników, takich jak Mesmerzy i Elementaliści Wody, wciąż może zadać samodzielnie wiele obrażeń. Miejsca takie, jak Bitwy Sojuszy, sprzyjają temu Nekromancie z powodu dużych ilości NPC i graczy, którzy się tam gromadzą. Spiteful Spirit może zdziałać cuda przeciw komuś, kto jest tego nieświadomy, lecz traci na efektywności, jeśli ma się do czynienia z uważnym graczem. Mając to na względzie, szukajcie jako celu zwierzaków, minionów i NPC, którzy akurat atakują. NPC nie mogą powiedzieć drużynie, że maja na sobie Spiteful Spirit, więc będą nieświadomie krzywdzić wszystkich wokoło. Nawet bez NPC, użycie Spiteful Spirit na graczu może spowodować, że ta osoba przestanie wykonywać jakiekolwiek akcje. Na Arenach Losowych, gdzie zdejmowanie Klątw praktycznie nie istnieje, Spiteful Spirit oferuje Wojownikom wybór: stać w miejscu i nic nie robić, albo atakować i powoli się uśmiercać. Tak czy inaczej, każdy z tych wyborów jest dobry dla Nekromanty.

Siła tego Buildu opiera się na zakrywaniu Klątw i Przeklinaniu dużych grup przeciwników. Przykładowo, Reckless Haste działa niezwykle dobrze przeciwko grupkom Wojowników. Poczekajcie, aż taka grupa zbije się w ciasną gromadę i Przeklnijcie ich przy pomocy Reckless Haste, Suffering i Ulcerous Lungs. Reckless Haste, Klątwa używana do wyłączania Wojowników, zostaje w ten sposób zakopana głęboko pod degenerującymi Klątwami, dzięki czemu trudno jest ją usunąć. Używajcie takich samych zasad, aby przykryć Spiteful Spirit. Parasitic Bond działa doskonale jako przykrywka, ponieważ można go rzucić szybko i za małą ilość Energii. Jeśli ktoś usunie Parasitic Bond, zostaniecie również uleczeni.

Szukajcie też Patronów (podstawowych lub pobocznych) oraz Wojowników, aby używać na nich Ulcerous Lungs lub Vocal Minority. Gdy tylko coś umrze, stwórzcie Well of Silence dla dodatkowej degeneracji życia i uciszania Patronów. W środowisku, w którym występuje wiele ciał Studnie mogą zniechęcić całe grupy atakujących.

Racjonowanie Umiejętności:
Spiteful Spirit wyłącza żywych graczy i zabija NPC. Pozostałe Klątwy działają jako zasłona oraz sposób na pokrywanie kilku wrogów jednocześnie. Dodatkowo, degeneracja życia działa efektywnie przeciw wszystkim typom przeciwników, więc ten Nekromanta może działać w każdym środowisku. Glyph of Lesser Energy zmniejsza koszt rzucania Klątw natomiast Wydzieranie Dusz staje się jej dodatkowym źródłem.

Kontry:
Zdejmowanie Klątw, ciągłe leczenie całej drużyny, negacja Energii, przerwania, powalenia.

Battery Paragon
Patron/Wojownik

Motywacja 14 (11+3)
Dowodzenie 10 (9+1)
Biegłość we Włóczniach 12 (10+2)
Taktyka 4

Spear of Lightning
Wild Throw/Inny atak włócznią
Aria of Zeal
Energizing Finale
Song of Restoration
Shields Up!
Watch Yourself!
Resurrection Signet/Signet of Return

Założenia:
Generowanie Energii dla czarodziejów, zwiększanie pancerza sojuszników, zwiększanie leczenia.

Ponad wszystkimi innymi zastosowaniami, ten Patron napędza Energię czarodziejom. Zestaw Okrzyków i Pieśni służy do nakładania Energizing Finale na rzucających zaklęcia. Mnisi uzyskują największe korzyści z tego typu wsparcia. Dodatkowo, Battery Paragon zwiększa pancerz drużyny, dodaje bonusy do leczenia, aby wspomóc Mnichów i zadaje obrażenia przy pomocy włóczni.

Z Motywacją na poziomie 14, Energizing Finale trwa przez 33 sekundy. Oznacza to, że możecie używać zegara gry, aby lepiej używać tego czaru. Przykładowo, jeśli potrzebujecie pomóc dwóm Mnichom, spróbujcie użyć zegara. Wybierzcie jakaś pełna liczbę, przykładowo 1:00. Użyjcie Energizing Finale na jednym z Mnichów, a gdy się odnowi, użyjcie go na drugim. Obserwujcie zegar gry i rzucajcie zaklęcie co kolejne 30 sekund (nie róbcie tego co 33 sekundy, ponieważ potrzeba czasu, aby rzucić zaklęcie). Jeśli zrobicie wszystko poprawnie, powinniście być w stanie utrzymać Finał na Mnichach przez cały czas.

Gdy już znajdziecie odpowiednie cele dla zaklęć zwiększających Energię, pamiętajcie, że Watch Yourself! skończy się całkowicie, ponieważ ponowne użycie tej umiejętności zanim skończyła się jej poprzednia wersja nie da bonusu w postaci Energii, generowanej przez Energizing Finale.

Racjonowanie Umiejętności:
Song of Restoration zarządza leczeniem całej drużyny, co może oznaczać więcej Energii dla Mnichów (ponieważ nie muszą tak często używać umiejętności leczących). Watch Yourself!, umiejętność oparta jedynie na adrenalinie, używa Dowodzenia Patrona, aby odnawiać Energię. Aria of Zeal zwraca Energię za każdy użyty czar oraz służy jako kolejny aktywator dla Energizing Finale. Dzięki takiej kombinacji, wasi Mnisi nie powinni wyczerpać swojej Energii w najbliższym czasie.

Kontry:
Vocal Minority, Well of Silence, Roaring Winds, przerwania, powalenia, negacja Energii, umiejętności usuwające adrenalinę.

Dragon Sword
Wojownik/ktokolwiek

Biegłość w Mieczach 16 (12+4)
Siła 12 (13 jeśli będziecie chcieli używać Enraging Charge)

Dragon Slash
Sever Artery
Gash
Sun and Moon Slash
Bulls Strike/Distracting Blow
Sprint/Enraging Charge
Frenzy/Flail
Resurrection Signet

Założenia:
Ciągłe i konsekwentne obrażenia, ciągła generacja adrenaliny.

Dragon Slash Sword Warrior potrafi zadawać ciągłe obrażenia dzięki atakom adrenalinowym. Rozpoczęcie cyklu może wymagać kilku uderzeń, lecz raz wprawiona w ruch maszyna do robienia adrenaliny jest ciężka do zatrzymania. Ten Wojownik powinien ciągle zadawać obrażenia przeciwnikom, aby ciągle naciskać na przeciwną drużynę. Gdy wojownik przestanie atakować, traci adrenalinę z kombinacji Dragon Slash.

Użyjcie przyspieszenia ruchów aby zbliżyć się do celów i nabić odrobinę adrenaliny. Rozpocznijcie od nisko adrenalinowych umiejętności, takich jak Sever Artery. Podczas użycia Flail, trzymajcie się nieruchomych celów, takich jak walczący wręcz, powaleni lub spowolnieni. Po Sever Artery użyjcie Gash a następnieSun Slash. Ta kombinacja powinna naładować Dragon Slash. Po trafieniu Dragon Slash, powinniście uzyskać satysfakcjonującą ilość adrenaliny, której można użyć aby ponownie użyć innych ataków. Raz wprawiony w ruch cykl pozwoli Wam wyprowadzać ataki w nieskończoność.

Jeśli Dragon Slash nie trafi w cel, oznacza to utratę 10 punktów adrenaliny. Dlatego też, jeśli cel zaczyna blokować lub unikać ataków, postarajcie się znaleźć inny cel dla Dragon Slash.

Racjonowanie umiejętności:
Dragon Slash napędza adrenalinę. Stanowi kluczowy element buildu. Sever Artery aplikuje Krwawienie, aby mocniej naciskać na cel, natomiast Gash dokłada Głęboka Ranę, sprawiającą, że trudniej leczyć cel. Sun and Moon Slash dodaje kolejne źródło adrenaliny natomiast Bulls Strike pomaga łapać uciekinierów. Frenzy/Flail zapewnia przyspieszenie ataków a Sprint/Enraging przyspiesza wasze ruchy oraz anuluje Frenzy/Flail w razie potrzeby.

Kontry:
Oślepienie, blok/unik, Klątwy przeciwdziałające walczącym wręcz, spowolnienia, umiejętności negujące adrenalinę.

Synergia, osłona i Wy

Każdy z tych buildów posiada dwie lub więcej umiejętności, które współgrają z innymi, aby uzyskać lepszy efekt. Nauczenie się w jaki sposób te umiejętności otwiera wam kolejny aspekt metagame. Synergia umiejętności ma miejsce w praktycznie każdym buildzie, zarówno na poziomie indywidualnym, jak i poziomie drużyny.

Koncepcja zakrywających Klątw i Zaklęć również zajmuje ważną rolę w PvP. Ważne klątwy powinny zostać użyte na przeciwniku jako pierwsze, a następnie powinny pojawić się mniej znaczące Klątwy. To samo tyczy się Zaklęć.

Gdy zrozumiecie jak działa osłona oraz jak jedna umiejętność współgra z inną, macie większe szanse na sprawienie, że wasz build zadziała. Grając przeciwko podobnemu buildowi macie też lepsze pojęcie o tym, jak działa i jak go skontrować.

Szablony:

Blinding Dervish
AaMyamys5AuFvf3D8/F6OgFAA
Sugerowany ekwipunek:
RmGC9Md3bj6kmi0TLlmiEsUkmiUc1kmiEsGlmikP
Searing Elementalist
AWJiCzwDugWgMobj1m2uQAA
Spiteful Necromancer
AkJyBbwDyIPwGEaOV+8YQAA
Battery Paragon
AZQSFhmnbpOP4isG+dvufLcFBA
Dragon Sword
AxICFHxzizvAYmaMluiWRAA

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net