Witamy! Jest środa 07.12.2016, godzina 19:17
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...Zaklęcia(Enchanty) działają w kolejności, w jakiej zostały nałożone na daną osobę?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Bitwy Bohaterów i Synergia Umiejętności: Część Pierwsza


W dwóch artykułach PvP Primer omówiliśmy po jednym buildzie każdej profesji, które pokazały synergię umiejętności, oraz przekazaliśmy 10 buildów gotowych do użycia. W tym tygodniu pragniemy połączyć te zestawy umiejętności tworząc czteroosobową drużynę gotową do walki na Arenach Bohaterów. Chociaż może łatwiej grać jedynie jednym z nich na raz, ale łatwiej jest korzystać z umiejętności, których się wcześniej spróbowało i poznało pozycję każdej postaci w drużynie. W ten sposób szybciej można poznać siły i słabości każdego buildu i ich działania w walce. Dzięki temu można również łatwiej rozpoznawać w przyszłości buildy przeciwników i przez to lepiej dobierać taktykę.

Przewaga Bitew Bohaterów dla nowych graczy leży głównie w braku konieczności szukania drużyny. Można wejść do walki i bez przeszkód uczyć się na swoich błędach, bez konieczności oglądania się na pozostałych członków drużyny. W najgorszym wypadku przegracie kilka bitew i zapewnicie przeciwnikowi odrobinę Uznania Baltazara oraz poczucia wyższości. Lecz z czasem powinniście radzić sobie coraz lepiej i zacząć wygrywać, szczególnie w spotkaniu z innymi nowymi graczami ćwiczącymi PvP podczas Bitew Bohaterów.

Bitwy Bohaterów mogą na początku wydać się przytłaczające, więc polecamy trzymać się sugerowanych przez nas buildów i skoncentrować się na nauce o tym, jak działają w drużynie, jednocześnie studiując strategie przeciwnika. Im więcej bitew rozegracie, tym łatwiej będzie wam zauważać jak działają czteroosobowe drużyny. Nawet, jeśli Bitwy Bohaterów mogą wydawać się ciągłą bieganiną, powinny zapewnić sporo potyczek 4vs4. W wielu wypadkach takie walki będą przypominały to, co spotkać można na Arenach Drużynowych. I dlatego właśnie sugerujemy Bitwy Bohaterów, aby przygotować was do przyszłych walk PvP. Trzeba jednak pamiętać, że PvP poza Bitwami Bohaterów rządzi się odrobinę innymi zasadami i mechaniką, której trzeba się nauczyć, wraz z ciągle rozwijającą się metagame.

Ogólna strategia

Po pierwsze i najważniejsze – niech przegrana was nie rozprasza. Doświadczenie i umiejętności poszczególnych graczy Bitew Bohaterów różnią się od siebie znacznie, a waszym pierwszym przeciwnikiem może być weteran PvP. Naprawdę nie ma łatwego sposobu, aby nauczyć się Bitew. Jedyne, co można zrobić, to wejść do gry i próbować, nawet, jeśli za przeciwników ma się ciągle lepszych graczy. Pamiętajcie również, że przegrana zazwyczaj uczy więcej niż wygrana.

Podstawową strategią podczas większości PvP jest ciągłe poszukiwanie możliwości zdobycia jakiejkolwiek przewagi nad przeciwnikiem. Dla większości map Bitew Bohaterów oznacza to zdobycie kapliczki, która generuje NPC walczącego po waszej stronie. Jeżeli natomiast walka odbywa się na mapie bez NPC, powinno się próbować przejąć kapliczkę oblężniczą zanim ruszy się do środkowej kapliczki. Kapliczka bojowego okrzyku może również pomóc, zwłaszcza, gdy trzeba polować na uciekających przeciwników.

W jednym z artykułów z cyklu State of the Game przeczytać można obszerniejszy materiał na temat specjalnych taktyk stosowanych na poszczególnych mapach Bitew Bohaterów, my natomiast skupimy się na ogólnej strategii i buildach dostępnych dla graczy praktycznie na samym początku gry.

Kontrola Bohaterów

Wybieranie Celów

Aby build działał poprawnie, wiele zależy od właściwego doboru celów. Jeśli otwarty zostanie panel kontroli bohatera z łatwością można przydzielić przeciwnika jako cel wybranemu bohaterowi. Oznacza to, że bohater będzie atakował swój cel aż do jego śmierci. Co stanie się, gdy cel bohatera umrze? Bohater zacznie atakować twój cel, aż do momentu przyznania mu nowego celu. Trzeba pamiętać, że gdy cel umrze, zniknie z panelu bohatera i będzie trzeba go ponownie namierzyć, gdy zostanie wskrzeszony. Jednak, gdy zginie wasz bohater, jego cel pozostaje niezmieniony, więc nie trzeba ponownie celować po wskrzeszeniu waszego bohatera, ponieważ zacznie on atakować tą sama postać, co poprzednio.

Flagi Rozkazów

Zwróćcie uwagę, na znajdujące się na kompasie flagi reprezentujące poszczególne kapliczki. Oznaczone są kolorem szarym, jeśli nikt ich nie kontroluje lub kolorem kontrolującej je aktualnie drużyny. Możecie wydać swoim bohaterom rozkaz przejęcia takiej kapliczki przy pomocy flag rozkazów, umieszczając je bezpośrednio na znaczniku kapliczki na kompasie. Działa to lepiej niż klikanie w pobliżu kapliczki lub na ziemi widzianej przez bohatera. Nawet, jeśli dana kapliczka znajduje się poza zasięgiem kompasu, znacznik znajduje się na brzegu kompasu i można postawić w tym miejscu flagę, aby bohater ruszył w kierunku wybranego w ten sposób punktu na mapie. Aby anulować rozkaz przejęcia kapliczki w szybki sposób wystarczy kliknąć czerwony X na dole kompasu.

Build: Melee Condition

Proszę odnieść się do poprzednich artykułów związanych z synergią umiejętności w celu uzyskania potrzebnych buildów oraz wskazówek, co do ich użycia.

Synergia Umiejętności: Część Pierwsza

Dragon Sword (zagrajcie tym jako pierwszym)
Prison Assassin

Synergia Umiejętności: Część Druga

Fast-cast Monk
Blinding Dervish (nie zapomnijcie o Hebanowej Kosie)

Jest to prawdopodobnie jeden z najprostszych i najbardziej destruktywnych buildów, mający jednak pewną dozę interakcji, której trzeba się nauczyć i swoje własne kontry, których trzeba się wystrzegać. Sugerujemy, aby gracz grał Dragon Swordem jako pierwszym, (ponieważ ten build ma najprostsze podejście) pozwalając bohaterom grać w pozostałych rolach. Po przećwiczeniu Dragon Sworda można spróbować gry na innych pozycjach.

Priorytety Celowania

Oto moment, w którym synergia tego buildu naprawdę ma znaczenie. Ustawcie Derwisza, aby atakował jakiegoś walczącego wręcz lub strzelającego przeciwnika, takiego jak Wojownik lub Łowca. Celując w Łowcę trzeba uważać, żeby nie okazał się tzw. toucherem, Łowcą/Nekromantą używającym magii krwi zamiast zwykłych ataków, ponieważ oślepienie touchera nie przyniesie żadnych efektów. Sprawienie, że Derwisz atakuje walczącego wręcz ma dwa cele: Obronny, poprzez Oślepienie przeciwników oraz ofensywny, poprzez zadawanie przeciwnikowi obrażeń i zmuszanie wrogich mnichów, aby zareagowali. Nawet, jeśli przeciwnik nie posiada właściwych celów dla Derwisza, można wysłać go na innego wroga, ponieważ może on Okulawić wrogich magów i zadawać im spore obrażenia.

Nie należy przydzielać tego samego celu Derwiszowi, Wojownikowi i Zabójcy, ponieważ wszystkie te postacie zakładają Stany i zbyt łatwo będzie można je usunąć z pojedynczego celu. Zabójca i Derwisz używają Okulawienia, więc przydzielanie im tego samego celu marnuje jedna zakładającą ta kondycję umiejętność. Okulawienie jest ważne, ponieważ ogranicza możliwość unikania ataku przez przeciwnika. Jeśli uciekający przeciwnik zostanie Okulawiony, będzie poruszał się wolniej i rzadziej uniknie obrażeń, co przekłada się na większe obrażenia i dodatkowa robotę dla postaci leczących.

Zabójca powinien atakować “miękkie” cele (takie, które posiadają mniejszy pancerz), takie jak Mnich. Ten Zabójca może samodzielnie wykończyć niektórych Mnichów, choć czasami będzie potrzebował pomocy. Jeżeli przeciwnik posiada dwóch Mnichów, spróbujcie sami zając się drugim z nich. Uważajcie na paski życia przeciwnika i zmieniajcie cele jak najczęściej, zwłaszcza, gdy któryś przeciwnik jest bliski śmierci. Niski poziom życia u przeciwnika może oznaczać zmęczenie i brak Energii u wrogiego Mnicha.

Alternatywnym rozwiązaniem może być użycie Derwisza na jakimkolwiek przeciwniku i samodzielne atakowanie miękkiego celu, sprawiając, że Zabójca zaatakuje tego samego wroga. Oznacza to, że nie będziecie tracić czasu na przydzielanie celu dla Zabójcy, dzięki czemu będziecie mogli szybciej zabrać się za natychmiastowe naciskanie na przeciwnika. Pomimo tego, że zarówno wy jak i Zabójca posiadacie umiejętności powodujące Krwawienie i Głębokie rany, nie powinny się wzajemnie wykluczać, ponieważ zazwyczaj udaje się je zazębić. Ponadto umiejętności zdejmujące Stany będą miały mniejszy efekt, ponieważ dwie osoby nieustannie zakładają zdjęte kondycje na nowo. A przeszkadzające w ucieczce Okulawienie zostaje zakopane pod Krwawieniem,sprawiając, że trudniej jest je usunąć. Ta metoda może być przydatna przeciwko nieustannie uciekającym przeciwnikom.

Samodzielny Split

Jeżeli trzeba będzie wysłać samodzielną postać, aby przejęła kapliczkę, niech to będzie Zabójca. Potrafi on zabijać inne postacie samemu pozostając przy życiu dość długo. Derwisz również może okazać się dobrym wyborem, jeżeli wiadomo, że przeciwnik wysłał Wojownika nie posiadającego umiejętności zdejmujących Stany. Dragon Sword nie powinien walczyć solo, ponieważ brak mu samo leczących skilli.

Kontry

Niektóre buildy, na jakie można natknąć się podczas Bitew Bohaterów wydają się stworzone specjalnie jako kontry przeciw temu buildowi. Nekromanta używający Spiteful Spirit będzie kontrował ten zestaw umiejętności niezwykle dobrze. W takich wypadkach powinno się wysłać bohatera, aby przejął kapliczki dając swojej drużynie pewną przewagę, lub przemieszczanie się całą grupą od kapliczki do kapliczki. Jeśli dojdzie do walki 4vs4 może to dać Klątwom Nekromanty odpowiednią ilość czasu, aby wyłączyły całą grupę. Im dłużej będziecie w stanie unikać walki i zdobywać przewagę poprzez bonusy z posiadanych kapliczek tym lepiej.

Gra pozostałymi postaciami

Derwisz i Zabójca są bardziej skomplikowanymi postaciami podczas gry niż Dragon Sword, głównie przez interakcję umiejętności. Pamiętajcie również o tym, że będziecie kontrolować nie tylko swój pasek umiejętności, lecz również umiejętności bohaterów. Zabójca może być łatwiejszy w kontroli niż Derwisz, ponieważ można wysłać Derwisza w stronę osobnego celu a samemu atakować inny cel razem z Wojownikiem. Mnich może okazać się najtrudniejszy, ponieważ trzeba będzie wybierać cele dla wszystkich bohaterów i jednocześnie leczyć. Można oczywiście wysłać Derwisza na cel i samemu zaatakować kolejnego przeciwnika przy pomocy laski, zmuszając pozostałych bohaterów do ataku tego samego przeciwnika. Tak, czy inaczej gra Mnichem będzie najbardziej wymagająca, więc naukę gry tą postacią powinno się zostawić na inne areny, pomimo wyzwania, jakie może to stanowić w Bitwach Bohaterów.

Szablony:

Dragon Sword
AxICFHxzizvAYmaMluiWRAA
Prison Assasin
AXQyH6hd84N0ZAIDDhxAbgpZBA
Fast Cast Monk
ATRCE+IDcjO5kf3GZTbCsAZk4K
Blinding Dervish
AaMyamys5AuFvf3D8/F6OgFAA
Sugerowany Ekwipunek
RmGC9Md3bj6kmi0TLlmiEsUkmiUc1kmiEsGlmikP

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net