Witamy! Jest sobota 10.12.2016, godzina 07:51
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...lure/pull oznacza odciągniecie potworów od sąsiednich grup, aby można je było łatwo zabić?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Bitwy Bohaterów i Synergia Umiejętności: Część Druga

Poszerzając wiadomości zawarte w poprzednim artykule na temat synergi umiejętności podczas Bitew Bohaterów, pokażemy teraz trzy kolejne buildy, gotowe do wypróbowania podczas walki. Idąc dalej, niż sięga zwykły build walczący wręcz, teraz użyjemy Stanów, Klątw i zaawansowanej obrony. Każda z przedstawionych postaci posiada buildy zaczerpnięte bezpośrednio z artykułów na temat synergi umiejętności. Należy wziąć pod uwagę, że niektóre z buildów mogą się różnić od buildów zamieszczonych w artykule o synergi. Przykładowo, Resurrection Signet nie jest tak ważny podczas Bitwy Bohaterów jak na innych arenach, więc w niektórych przypadkach został zastąpiony przez inną umiejętność.

Przypominamy, że podczas Bitew Bohaterów napotkać można ogromną gamę nieprzewidywalnych buildów. Niektórzy gracze, przez czysto szczęśliwy traf, będą posiadali idealny wręcz kontrbuild dla waszej drużyny. W takich wypadkach opłaca się zwrócić uwagę na sposób, w jaki używają swoich umiejętności, aby kontrować wasze poczynania. Podczas każdego meczu PvP, zwłaszcza, gdy zaczyna się przegrywać, powinno się poświęcić chwilkę na sposób, w jaki działają umiejętności przeciwnika. Może to okazać się przydatne podczas gry podobnym zestawem umiejętności.

Build pierwszy: Hex

Prosimy odwołać się do wcześniejszych artykułów na temat synergi umiejętności, aby dowiedzieć się więcej na temat działania opisanych poniżej buildów:

Synergia Umiejętności: Część Pierwsza

1. Spiteful Necromancer (zacznijcie grać tym buildem jako pierwszym, pozostawiając pozostałe role Bohaterom)
2. Dragon Sword

Synergia Umiejętności: Część Druga

3. Fast-Cast Monk
4. Denial Mesmer (użyjcie zarówno Ether Feast jak i Signet of Humility usuwając Resurrection Signet)

Ten build powoli się rozkręca i pokazuje prawdziwą siłę wraz z czasem. Jeśli przeciwnik nie zorientuje się w porę, możecie z łatwością wykończyć całą drużynę przy pomocy obszarowego działania Spiteful Spirit i Energy Surge. Przeciw szybkim spikerom, takim jak Zabójcy, Spiteful Spirit traci nieco na efektywności. W takim wypadku należy wycofać się, przejąć jakąś kapliczkę i spróbować ponownego ataku.

Sugerujemy, abyście zaczęli grę jako Nekromanta, aby zapoznać się z ideą rozsiewania Klątw na swoich przeciwników i zakrywanie ważniejszych zaklęć przy pomocy słabszych. W tym przypadku Spiteful Spirit będzie najważniejszą klątwą, którą można zakryć przy pomocy szybko odnawiającego się Parasitic Bond. Dla maksymalnej efektywności można jeszcze na samą górę rzucić Reckless Haste. Nawet w przypadku, gdy przeciwna drużyna nie posiada postaci walczących wręcz, wciąż można użyć Reckless Haste, aby zakrywać inne obszarowe klątwy, takie jak Suffering oraz Ulcerous Lungs. Te Klątwy są niezwykle ważne, ze względu na nacisk, jaki kładą na leczące postacie przeciwnika dzięki degeneracji życia.

Usuńcie Resurrection Signet z paska umiejętności Mesmera, aby móc wprowadzić tam zarówno Ether Feast jak i Signet of Humility. Najlepszym rozwiązaniem jest ustawienie jako celu dla Mesmera Mnicha przeciwnika, aby zacząć negować jego Energię. Mnich powinien być zajęty zdejmowaniem z siebie Klątw Mesmera zamiast zdejmowaniem Klątw rzucanych przez Nekromantę na resztę drużyny. Po zaaplikowaniu Klątw postaciom walczącym wręcz lub spamującym jakieś zaklęcie i przykryciu tych Klątw innymi Nekromanta może zająć się rozsiewaniem degeneracji życia zostawiając Mnicha w rękach Mesmera, lub pomóc mu szybko wykończyć postać leczącą i wyeliminować ją z gry.

Celem Wojownika powinien stać się ktoś “miękki”. Nie atakujcie nim Mnicha, ponieważ ten po prostu ucieknie. Sprawianie, że Mnich ciągle ucieka nie przysporzy wielu korzyści drużynie, natomiast sprawienie, że uciekała będzie inna postać czarująca może spowodować jej całkowite wyłączenie z gry, dzięki czemu zmniejszy się napięcie, jakiemu ulegać będzie wasz Mnich.

Grając przeciwko ciężkim buildom obszarowym, takim jak Elementaliści używający Searing Flames i Sandstorm powinno się rozkazać swoim bohaterom przejęcie i utrzymanie jakiejś kapliczki. To spowoduje, że bohaterowie nie będą biegali za Waszą postacią i będą mniej przewidywalnym, trudniejszym do zniszczenia celem. Aby jeszcze bardziej zmniejszyć obrażenia zadawane całej drużynie przez umiejętności obszarowe, umieśćcie Mnicha odrobinę z tyłu, za przejmowaną kapliczką, aby znajdował się poza zasięgiem atakujących. Można również rozkazać pojedynczemu bohaterowi, takiemu jak Wojownik, aby przejął przydatne kapliczki. Kapliczka życia może okazać się bardzo pomocna przy zwalczaniu ataków obszarowych. Dodatkowo, utrzymywanie kapliczki zapewniającej NPC daje kolejne ciało, które może absorbować obrażenia. NPC Derwisz, przykładowo, lubi podążać za główną postacią cały czas, więc można go z łatwością wykorzystać do ataku na wrogą drużynę. Ataki obszarowe staną się mniej skuteczne, gdy część przeciwników zaatakuje Derwisza zamiast resztę waszej grupy.

Jeśli w grupie przeciwnika nie ma Mnichów ani innych postaci stricte leczących, Mesmer powinien zająć się postaciami chroniącymi drużynę. Przykładowo, Mesmer może niwelować Energię ochronnemu Patronowi. Okrzyki mają niewiele bezpośrednich kontr, lecz brak Energii działa przeciw nim całkiem nieźle.

Kontry: Masowe zdejmowanie Klątw, taktyka splitu, jednoczesne leczenie całej drużyny.

Build Drugi: Stany

Prosimy odwołać się do wcześniejszych artykułów na temat synergi umiejętności, aby dowiedzieć się więcej na temat działania opisanych poniżej buildów:

Synergia Umiejętności: Część Pierwsza

1. Blinding Dervish
2. Searing Elementalist

Synergia Umiejętności: Część Druga

3. Fast-Cast Monk
4. Conditioning Ranger (Spróbujcie zagrać tym buildem jako pierwszym, zostawiając pozostałe postacie dla Bohaterów. Zamieńcie Resurrection Signet na Storm Chaser)

Zamieńcie Resurrection Signet Łowcy na Storm Chaser, aby zwiększyć mobilność między kapliczkami. Nie jest to konieczne, lecz może pomóc, gdy napotka się na build, z którym nie można wygrać od razu. Podczas Bitew Bohaterów umiejętność szybkiego przemieszczania się między kapliczkami może okazać się często kluczem do zwycięstwa.

Postać Łowcy charakteryzuje się sporą przeżywalnością, więc jest naturalnym wyborem, jeżeli trzeba gdzieś pójść i samodzielnie odbić jakąś kapliczkę. Możecie spokojnie zostawić trzech pozostałych bohaterów przy centralnej kapliczce, szczególnie, gdy jest tam walcząca wręcz postać, którą może wyłączyć Derwisz. Jeżeli przeciwnik używa Rytualisty, zwierzaków lub minionów, każcie Elementaliście atakować te stłoczone grupy. Nakazanie Elementaliście ataku na Rytualistę sprawia, że większość jego czarów zakończyć się może fiaskiem. Nie dość, że aby stawiać duchy Rytualista musi stać nieruchomo, to zaklęcia obszarowe będą raniły już stojące w pobliżu duszki.

Podczas walki 4v4, najważniejszym zadaniem Łowcy jest rozsiewanie Trucizny na wszystkich przeciwników. Lecz jego umiejętności mogą okazać się przydatne również podczas wyłączania innych postaci przy pomocy Pin Down i Throw Dirt. Aby uzyskać największy poziom degeneracji życia, wystarczy używać Burning Arrow na przeciwniku, który jeszcze nie został podpalony przez Searing Flames. Dodając do tego odrobinę Krwawienia z Screaming Shot sprawicie, że naprawdę ciężko będzie Mnichom pozbyć się olbrzymiej degeneracji życia.

Trzeba mieć oko na czary leczące całą drużynę takie jak Heal Party i Light of Deliverance Mnicha oraz Song of Restoration i Aria of Restoration Patrona. Wszystko, co leczy całą drużynę lub zapewnia globalną regenerację życia może być kontrą dla masowej degeneracji. Jednak zwycięstwo przeciwko drużynie mającej tylko jednego Mnicha oraz brak umiejętności samo leczenia jest praktycznie pewne.

Kontry: Masowe leczenie, duże ilości czarów zdejmujących Stany, zdejmowanie Zaklęć, Mesmerzy wyłączający.

Build Trzeci: Obrona

Prosimy odwołać się do wcześniejszych artykułów na temat synergi umiejętności, aby dowiedzieć się więcej na temat działania opisanych poniżej buildów:

Synergia Umiejętności: Część Pierwsza

1. Dragon Sword
2. Battery Paragon

Synergia Umiejętności: Część Druga

3. Fast-Cast Monk
4. Conditioning Ranger (Spróbujcie zagrać tym buildem jako pierwszym, zostawiając pozostałe postacie dla Bohaterów. Zamieńcie Resurrection Signet na Storm Chaser)

W tym buildzie Patron wzmacnia zdolności obronne drużyny, sprawiając, że Mnich ma ułatwione zadanie w leczeniu drużyny. Ten zestaw umiejętności może przetrwać naprawdę długo nawet pod ciężkim atakiem, mogąc wytrzymać niewiarygodnie spore obrażenia, dzięki wysokim współczynnikom pancerza postaci nie będących Mnichem. Więcej czasu pozwala na poznanie zadań, jakie wykonują poszczególne postacie przeciwnika. Ponadto nie trzeba wyznaczać osobnych celów dla poszczególnych postaci. Patron nie ma problemów z podążaniem za tym samym celem, ponieważ dysponuje atakiem dystansowym, lecz gdy cel zmienia się zbyt szybko Wojownik może utknąć między dwoma celami nie zadając właściwie żadnych obrażeń. Sugerujemy, żeby ustawić w opcjonalne miejsce na pasku umiejętności Patrona Disrupting Throw, ponieważ skoro Patron będzie atakował ten sam cel, co wy, ten cel powinien spełniać wymagania dla tej umiejętności.

Jeżeli zauważycie, że cel waszego Wojownika utrzymuje relatywnie wysoki poziom życia pomimo ciągłych ataków, może to oznaczać, iż albo cel ucieka zbyt szybko albo pancerz przeciwnika posiada zbyt dużą odporność na typ obrażeń zadawanych przez Wojownika. W takim wypadku wystarczy poeksperymentować z różnymi celami do momentu, w którym znajdzie się taki, który będzie otrzymywał satysfakcjonującą ilość obrażeń. Oprócz tego, wróg mógł użyć zaklęć ochronnych na tym celu. W takim przypadku zmiana oznaczać będzie zmarnowanie tych zaklęć, tworząc szansę na zadanie obrażeń do chwili aż te umiejętności ochronne się odnowią.

Ten build ma również ciekawe możliwości splitu. Wojownik posiada przyspieszenia, więc może zostać wykorzystany do przejmowania kapliczek. Trzeba jednak samodzielnie uruchomić Sprint, ponieważ bohater nie zrobi tego samodzielnie. Jeśli przeciwnik wyśle kogoś, z kim Wojownik nie da sobie rady samemu, zamieńcie się miejscami z bohaterem. Łowca posiada przyzwoite leczenie, przyspieszenie oraz Throw Dirt Oślepiający przeciwników. Dodatkowo może spowodować sporą degenerację życia i spowolnić przeciwnika przy pomocy Pin Down. Z Patronem wspomagającym Mnicha trójka bohaterów może przetrwać naprawdę długo walcząc samodzielnie.

Dzięki dodatkowej obronie i zwiększonemu pancerzowi ten build ma pewną przewagę nad innymi, jeżeli zdecydujecie się grać Mnichem. Gra na tej postaci może wciąż okazać się wyzwaniem, lecz tym razem będziecie mieli więcej czasu, aby zareagować na sytuacje na polu bitwy. Elitarna umiejętność Patrona, Song of Restoration zapewnia wystarczającą ilość leczenia drużynie, aby Mnich mógł koordynować ataki bohaterów i unikać ataków przeciwnika wciąż mając wystarczającą ilość czasu, aby leczyć w krytycznych momentach drużynę.

Kontry: Umiejętności przeciwdziałające walczącym wręcz, takie jak Oślepianie lub Aegis, przyspieszenia, ucieczki.

Gra innymi postaciami i buildami

Nawet, jeśli normalnie nie gracie daną profesją, lub po prostu nie lubicie nią grać, wypróbowywanie tych buildów może polepszyć wasze zdolności gry ulubioną postacią, ponieważ uczycie się, w jaki sposób działają pozostałe profesje. Przykładowo, jeśli wolicie grać Wojownikiem, gra jako Nekromanta specjalizujący się w zwalczaniu walczących wręcz może pokazać, w jaki sposób można wyłączyć Wojownika. Możecie nie zdawać sobie sprawy z obrażeń, jakie zadaje wokoło Spiteful Spirit, gdy atakujecie, mając go na sobie, ale jako Nekromanta, który go aplikuje jesteście w stanie zobaczyć, jakie może siać spustoszenie. Dzięki temu w następnej walce Wojownikiem możecie zdecydować się na ucieczkę i leczenie, lub oczekiwanie na zdjęcie Spiteful Spirit przez Mnicha zamiast na atak pod wpływem tej Klątwy. Gra przeciwdziałającymi sobie buildami pomaga lepiej zrozumieć grę oraz nastawia na specyficzne zachowanie w odpowiednich sytuacjach.

Szablony:

Spiteful Necromancer
AkJyBbwDyIPwGEaOV+8YQAA
Dragon Sword
AxICFHxzizvAYmaMluiWRAA
Fast Cast Monk
ATRCE+IDcjO5kf3GZTbCsAZk4K
Denial Mesmer
A1MiAPkA5cCUB7gYAKYG8AEAA

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net