Witamy! Jest sobota 03.12.2016, godzina 16:35
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...gdy kichasz z otwartymi oczyma gałki oczne mogą zostać wypchnięte?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Przebierając w Numerach

Kalkulacje gry oraz Limity Sumowania

Normalnie nie musicie się martwić o matematyczne obliczenia i formuły podczas gry w Guild Wars. Ale niektóre efekty sumują się ze sobą dając zadziwiające efekty, a w takich sytuacjach przydaje się mieć chociaż ogólne pojęcie o tym, jak działa sumowanie. Objaśnimy tym artykułem skomplikowane równania matematyczne, aby lepiej wyjaśnić ogólne informacje na temat tego, jak to wszystko działa. Ponadto artykuł zawiera kilka porad, które przydadzą się wam w grze.

Oprócz sumowania niektóre efekty mają limit. Nie można, przykładowo, przyspieszyć ataku bardziej niż o 33%, ponieważ taki jest limit. Jedynie pojedyncza umiejętność może przekroczyć taki limit.

Limit Prędkości Ataku

Limit prędkości ataku wynosi 33% szybciej.

Przykładowe sumy:
Dwarven Battle Stance (25%) + I Will Avenge You! (25%) = 33%
Aggressive Refrain (25%) + Frenzy (33%) = 33%

Porada:
Nic nie może zwiększyć prędkości ataku powyżej 33%. Zazwyczaj jedna umiejętność przyspieszająca wystarcza dla większości buildów. Można również zwiększyć prędkość ataku poprzez użycie takich umiejętności jak Protectors Strike lub Mystic Sweep, które sprawiają, że wasza postać szybciej macha bronią. Używanie tego typu umiejętności może przyspieszyć prędkość ataku oszczędzając Postawy do czegoś innego, na przykład przyspieszenia ruchów.

Blokowanie oraz szansa na Pudło

Blokowanie oraz szansa na pudło nie mają limitów, oraz łączą się ze sobą. Jednakże, im więcej umiejętności do blokowania użyjecie, tym więcej Energii będziecie musieli zainwestować. Przykładowo, jeśli już macie na sobie umiejętność dającą 50% szans na blok i użyjecie kolejnej umiejętności dodającej 50% szansy na blok, będziecie mieli w sumie 75% szans na zablokowanie ataku przeciwnika a nie pełne 100%. Oto, jak działa ta zasada.

Za każde trafienie, jeśli macie na sobie 2 umiejętności blokujące, przeciwnik wykonuje dwa testy na blok w jednym ataku. Całkowita szansa na trafienie przez przeciwnika będzie wyglądała tak:

(1 – [pierwsza szansa na blok]) x (1 – [druga szansa na blok]) = y (całkowita szansa przeciwnika na zablokowanie ataku)

Więc:
1 - y = całkowita szansa na zablokowanie ataku
Inny wzór może wyglądać tak: 1- ([pierwsza szansa na blok] x [druga szansa na blok]) = [całkowita szansa na blok]

Przykładowe obliczenia:
50% szans na blok i 50% szans na blok:
(1 - 0.5) x (1 - 0.5) = 0.25
1 - 0.25 = 0.75 lub 75% szans na zablokowanie ataku

Dla więcej niż dwóch efektów będzie to wyglądało tak:
(1 – [pierwsza szansa na blok]) x (1 – [druga szansa na blok]) x (1- [trzecia szansa na blok]) = y;
1 - y = całkowita szansa na blok

Więc dla kogoś stojącego w Ward Against Melee (50%) używającego zarówno Aegis (50%) jak i Shield of Deflection (75%) obliczenia wyglądają w następujący sposób:

(1 - 0.5) x (1 - 0.5) x (1 - 0.75) = 0.0625
1 – 0.0625 = 0.9375 lub 93.75% całkowitej szansy na zablokowanie ataku

Porada:
Nie ma możliwości otrzymania 100% szans na zablokowanie ataku, ale dzięki odpowiedniej ilości źródeł bloku możecie działać tak, jakbyście mieli 100%. Nawet 90% szans na spudłowanie spowodowane Oślepieniem całkowicie wyłącza walczące postacie. Jeśli weźmiecie ze sobą zbyt wiele umiejętności blokujących, możecie zaniedbać kontry przeciwko innym formom ataku. Blokowanie odgrywa ważną rolę w przetrwaniu podczas PvP, ale obliczenia pokazują, że nagromadzenie źródeł bloku nie jest tak opłacalne, jak by się mogło wydawać. Zamiast tego postarajcie się osiągnąć równowagę pomiędzy obroną w walce wręcz a pozostałymi kontrami.

Zwiększenia czasu rzucania

Maksymalne zwiększenie czasu rzucania czaru wynosi 150%. Umiejętności, które Oszałamiają zwiększają czas rzucania o 100% na czas trwania tego Stanu.

Przykładowe sumy:
Oszołomienie (100%) + Migraine (100%) = +150%
Arcane Conundrum (100%) + Frustration (50%) = +150%

Umiejętności zwiększające czas rzucania czarów:
Air of Disenchantment (obszar dłuższego rzucania Zaklęć)
Arcane Conundrum (100% dłużej)
Oszołomienie (100% dłużej)
Enchanters Conundrum (100% dłużej dla Zaklęć)
Frustration (50% dłużej)
Holy Veil (100% dłużej dla Klątw rzucanych na tego sojusznika)
Migraine (100% dłużej)
Natures Renewal (100% dłużej dla Zaklęć i Klątw)
Stolen Speed (25% dłużej)

Umiejętności, które Oszałamiają:
Awe
Beguiling Haze
Bestial Mauling
Broadhead Arrow
Concussion Shot
Golden Skull Strike
Headbutt (użyty wraz z Plague Touch)
Quivering Blade (użyty wraz z Plague Touch)
Skull Crack
Smoke Trap
Stunning Strike
Temple Strike

Porada:
Jeśli planujecie Oszałamiać swoich przeciwników, możecie zakładać Oszołomionemu Arcane Conundrum, aby uzyskać 150% spowolnienia. Możecie również trafić jedną osobę Oszołomieniem a inną Arcane Conundrum. Dzięki temu dwóch wrogów będzie rzucało czary o 100% wolniej, co prawdopodobnie będzie lepszym wykorzystaniem obu tych umiejętności.

Przedłużanie czasu trwania

Zaklęcia, Klątwy, Stany, Okrzyki oraz Pieśni nie mają limitu czasu działania. Konsekwentnie, wszystko co przedłuża ich czas trwania będzie się sumowało.

Przedłużenia Zaklęć:
Blessed Aura (umiejętność Mnicha przedłużająca Zaklęcia Mnicha)
Extend Enchantments (Derwisz)
Zmodyfikowana broń

Zauważcie, że dodatkowy czas trwania jest oparty na podstawowym czasie trwania Zaklęcia, więc jeśli użyjecie Blessed Aura dodającą 25% wraz z zaklętym uchwytem laski +20% i rzucicie Balthazars Aura, całkowity czas trwania będzie wynosił 14.5 sekundy. Obliczenia wyglądają tak:

10 sekund oryginalnego czasu trwania x 25% Blessed Aura = 2.5 dodatkowych sekund
10 sekund oryginalnego czasu trwania x 20% z Uchwytu Laski = 2.0 dodatkowe sekundy
10 + 2.5 + 2.0 = 14.5 sekund trwania Zaklęcia

Przedłużenia Stanów:
Extend Conditions (Mesmer)
Mystic Corruption (Derwisz)

Przedłużenia Klątw:
Chilling Winds (umiejętność Elementalisty do przedłużania Wodnych Klątw)
Mantra of Persistence (umiejętność Mesmera do przedłużania Iluzorycznych Klątw)

Przedłużenia Okrzyków/Pieśni:
Enduring Harmony (Patron)
Vocal was Sogolon (Rytualista)

Porada:
Nie zawsze opłaca się przedłużać pewne efekty w grze. Przykładowo, jeśli zaaplikujecie długotrwałe Stany degenerujące życie, możecie być prawie pewni, że zostaną zdjęte przed naturalnym zakończeniem. Tak więc moglibyście bardziej skorzystać, używając modyfikacji broni kradnącej życie zamiast modyfikacji przedłużającej czas trwania degenerujących życie Stanów. Inne Stany, takie jak Okulawienie, które nie trwają tak długo jak degenerujące życie, częściej kończą się naturalnie. Ponadto, Stany spowalniające służą jako podstawowa forma kontroli ruchów przeciwnika, więc przedłużenie Okulawienia może mieć jakiś sens w polepszeniu ogólnej strategii.

Kara do leczenia

Limit kar do leczenia wynosi 40%.

Przykładowe sumy:
Defile Flesh (33%) + Głęboka Rana (20%) = limit 40%
Defile Flesh (33%) + Malign Intervention (20%) = limit 40%

Wyjątek:
Lingering Curse powoduje 50% redukcję podczas leczenia.

Umiejętności redukujące leczenie:
Głęboka Rana (20%)
Defile Flesh (33%)
Lingering Curse (50%)
Malign Intervention (20%)
Mark of Death (33%)
Predatory Season (20%)

Porada:
Zauważcie, że kradzież życia nie liczy się jako leczenie, więc wszelkie umiejętności redukujące zdolność leczenia nie maja wpływu na tego typu umiejętności jak i na wampiryczną broń. Ponadto, ograniczenie leczenia ma wpływ jedynie na bezpośrednie leczenie a nie na regenerację życia.

Maksymalne sumy życia

Za każdym razem, gdy maksymalne życie się zwiększa, zostaje dodane i obliczone z dna paska życia. Jeśli macie +200 życia na sobie a pasek spadnie do 180 gdy zaklęcie dające bonus się skończy życie spadnie do 1 (nawet, jeśli mielibyście deficyt –20 punktów życia). Dzięki temu nie zginiecie do momentu kolejnego trafienia. Interesujące natomiast jest to, że jeśli zostaniecie uleczeni za mniejsza ilość życia niż wynosi deficyt, wtedy już umrzecie. Bądźcie ostrożni zaraz po tym, jak skończy się umiejętność powiększająca życie, taka jak Endure Pain. Jeśli zostanie wam 1 punkt życia, poinformujcie o tym towarzyszy i miejcie nadzieję, że nikt przypadkowo was nie zabije przy próbie leczenia. Po krótkim okresie czasu pozbędziecie się deficytu i zaczniecie regenerować życie.

Źródła zwiększenia maksymalnych punktów życia:
Avatar of Melandru
Defy Pain
Demonic Flesh
Empowerment
Endure Pain
Fertile Season
Generous Was Tsungrai
Health Shrine
Signet of Stamina
Symbiosis
Vital Boon
Vital Weapon
Vital Blessing

Źródła zmniejszenia maksymalnych punktów życia:
Aura of the Lich
Kara za śmierć

Porada:
Efekt zwiększający maksymalne życie sprawia, że Głęboka Rana jest niezwykle skuteczna podczas spike’u i zdjęcie jej może okazać się niezbędne do przetrwania. Podczas walki, informowanie towarzyszy o Głębokiej Ranie poprzez komunikator głosowy lub ctrl-kliknięcie może po prostu uratować wam życie.

Limit przyspieszenia ruchów

Limit przyspieszenia ruchów wynosi 33% szybciej

Przykładowe sumy:
Shadow of Haste (15%) + Charge! (25%) = 33%
Storm Djinns Haste (33%) + Lead the Way! (25%) = 33%

Umiejętności zwiększające prędkość o więcej niż 33%:
Burning Speed
Dash

Porada:
Umiejętność Zabójcy, Dash, może wydawać się niepozorna, przez zaledwie trzysekundowe przyspieszenie. Jednak 50% szybsze poruszanie praktycznie gwarantuje zdobycie lepszej pozycji, co jest niezwykle ważne podczas operacji, w których czas jest niezwykle istotny, takich jak spike. Dodajcie do tego szybkie odnawianie i brak atrybutu a Dash będzie atrakcyjnym dodatkiem do każdego buildu.

Redukcja prędkości poruszania

Standardowy limit redukcji prędkości to 50%. Trzymanie w rękach przedmiotu takiego jak Relikt spowalnia wasze ruchy i sumuje się z innymi spowolnieniami.

Istnieje jednak kilka pojedynczych umiejętności, które mogą przekroczyć ten limit:
Binding Chains (90%)
Dolyak Signet (75%)
Icy Shackles (do 90%)
Iron Mist (90%)
Mind Freeze (90%)
Shadow Prison (66%)
Klątwy Magii Wody (wiele z nich spowalnia ruchy do 66%)

Porada:
Dodanie Stanu Okulawienia na spowolnienia Magii Wody takie jak Ice Prison nie spowoduje większego spowolnienia. Jednakże założenie większej ilości spowolnień sprawi, że cel będzie poruszał się wolniej przez dłuższy czas, ponieważ przeciwnicy będą musieli bardziej się napracować, aby zdjąć wszystkie spowalniające efekty.

Odnawianie umiejętności

Odnawianie umiejętności można maksymalnie przyspieszyć o 50%.

Niektóre umiejętności, razem z odpowiednim poziomem atrybutu, mogą przyspieszyć regenerację o więcej niż 50%. Są nimi:

Experts Dexterity
Mantra of Inscriptions
Symbolic Celerity
Symbolic Posture
Ritual Lord

Dodatkowo, niektóre umiejętności mogą odnawiać się natychmiastowo.

Porada:
Używanie jednej z powyższych umiejętności, aby odnowić zaklęcie szybciej o 50% lub więcej, nie będziecie potrzebowali broni przyspieszającej odnawianie. Zamiast tego możecie użyć jej do odnawiania umiejętności należących do innego atrybutu.

Dodatek PvP

Różne obliczenia i limity, jakie opisaliśmy powyżej mają niezwykle ważne znaczenie podczas gry PvP. Zaznajomienie się z nimi może pozwolić wam na lepsze zrozumienie zasad gry i łatwiejsze opanowanie walk PvP. Aby poćwiczyć działanie tych efektów, przeczytajcie poprzednie artykuły z tego cyklu, aby znaleźć odpowiednie areny do trenowania buildów.

Tłumaczenie – Tom Stone


GuildWars.comTeenArena Net