Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:17
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...Kiedyś postacie mówiące w cut-scenkach nie ruszały ustami?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Wszystkie zwierzęta małe i duże




1. Wprowadzenie
2. Informacje podstawowe
3. Menażeria Zaishen
4. Zwierzospis


Core


Prophecies


Factions


Nightfall


Eye of the North


5. Sterowanie zwierzakiem
6. Podział ze względu na ewolucję
7. Statystyki
8. Kategorie umiejętności
9. Wymiana zwierza
10. Porady






1. Wprowadzenie

- Góra -



Pet, zwierzak, zwierzęcy towarzysz dostępny jest dla Łowcy bez względu na to czy jest to profesja podstawowa, czy dodatkowa. Posiada nieskomplikowane AI pozwalające na wydawanie mu prostych poleceń przy użyciu umiejętności. Wszystko co ma związek z naszym pupilem zależne jest od atrybutu Panowanie nad zwierzętami (Beast Mastery). Bez względu na wygląd wszystkie zwierzaki należą do tego samego gatunku i spełniają jednakowe funkcje.



2. Informacje podstawowe

- Góra -



Do złapania peta służy umiejętność Charm Animal z atrybutu Panowanie nad zwierzętami (Beast Mastery), musi ona znaleźć się na pasku z umiejętnościami aby można było złapać zwierzę i by mogło ono nam towarzyszyć..
Użycie Charm Animal spowoduje, że przyszła maskotka stanie się agresywna, więc należy uważać aby nasi bohaterowie czy też najemnicy go nie zabili.
Nie tylko Ty możesz mieć swojego futrzastego przyjaciela. Jeżeli wyposażysz swojego bohatera w umiejętność do oswajania i wymusisz na nim jej użycie będzie on posiadał zwierzaka.
Zwierzątko jest przypisane do postaci, nie można go sprzedać innemu graczowi jak miniaturki i można mieć tylko jedno na raz. Początkowo nie ma ono nadanego imienia i jeżeli mu go nie nadasz będzie wyświetlała się nazwa z informacją o sposobie w jaki wyewoluowało.
Jeżeli chcesz uczynić swojego pieszczocha wyjątkowym i móc go wołać po imieniu użyj komendy /petname lub /namepet wpisując po spacji wybrane imię.

Postacie PvP, które wrzucą Charm Animal na pasek umiejętności będą miały dostępnego Dorosłego Wilka (Elder Wolf) na 20 poziomie.

Wszystkie postacie mogą złapać dowolnego peta odblokowanego dla danego konta w znajdującej się na Bitewnych Wyspach Menażerii Zaishen. Wspomnę o tym jeszcze szerzej dalej w artykule, teraz napomnę jedynie, że zwierzaki można odblokowywać za zdobyte Uznanie Baltazara, złoto oraz monety Zaishen a także przyprowadzając do menażerii złapanego wcześniej w PvE pupila.

Twój nowy przyjaciel (o ile nie złapałeś peta posiadającego od razu 20 poziom) będzie razem z Tobą zdobywał punkty doświadczenia aż do osiągnięcia poziomu 20., a zależnie od stylu walki wyewoluuje w jeden z dostępnych typów. Warto pamiętać, podczas lewelowania pupilka, że nie dostaje on dodatkowego doświadczenia ze zwojów i aby zdobywać doświadczenie nie musi być żywy. Zwierzaki (oprócz Czarnej wdowy o Czarnego moa) rosną wraz ze wzrostem poziomu.
Nie będzie widoczny jako członek drużyny, ale jako sprzymierzeniec.

Jeżeli zwierzątko zginie twoje umiejętności będą wyłączone na 8 sekund (nie dotyczy to Pre-Searingu). Nie można go wskrzesić używając umiejętności do wskrzeszania graczy (służą do tego odpowiednie umiejętności: Comfort Animal, Revive Animal, Heal as One).

Możesz także uwiecznić pupilka w Komnacie Chwały (Hall of Monuments). Wszystkie oswajalne stworzenia poza pająkiem, czarnym moa i feniksem będą miały monument tylko sygnalizujący posiadanie towarzysza. Dla wymienionych trzech dostępne są specjalne statuetki.



3. Menażeria Zaishen

- Góra -



Menażeria Zaishen to swego rodzaju Zoo, w którym mogą znaleźć cię wszystkie zamieszkujące świat Guild Wars pupilki, od zwyczajnych Guźców aż po niebezpieczną (i wyjątkowo rzadką) Czarną Wdowę.

Aby jednak dany zwierzaczek znalazł się w menażerii (jednocześnie umożliwiając wszystkim postaciom na danym koncie jego złapanie) trzeba go najpierw odblokować. Można to zrobić na kilka sposobów. Najtańszym (choć niekoniecznie najprostszym) sposobem jest przyprowadzenie wybranego zwierzaka do menażerii po wcześniejszym złapaniu go w grze. Nie trzeba nawet robić tego osobiście - wystarczy, że zwierzaka oswoi jeden z Waszych Bohaterów. Z oswojonym zwierzakiem należy udać się do NPC Emhyd'a, a ten odblokuje go dla konta.

Innym sposobem odblokowywania zwierzaków jest zakup ich albo za punkty Uznania Baltazara (choć ceny niektórych co bardziej egzotycznych stworków mogą być odstraszające) albo za złoto i Monety Zaishen. Obu tych operacji można dokonać u innego NPC - Heleną.

Trzecią, najszybszą i najbardziej kosztowną metodą jest zakup paczki odblokowywującej w sklepie NCSoft'u.

Odblokowywanie zwierzaków to jednak nie wszystko. W Menażerii każdy miluśiński ma kilka "poziomów". Poziomów jest siedem, każdy kolejny pozwala na złapanie lepszych i większych zwierzaków. Odblokowywanie kolejnych poziomów nie jest jednak tak kłopotliwe jak odblokowywanie poszczególnych zwierzaków. System działa mniej więcej tak:

W zależności od tego jakiego zwierzaka przyprowadzimy do menażerii (i pokażemy Emhyd'owi) takie stworki dostępne będą u Wynn'a (koleny NPC). Poziomy w menażerii wyglądają tak:

    1 - Poziom 5 zwierzaka, podstawowa ewolucja.
    2 - Poziom 12 zwierzaka, ewolucja typu Elder (Dorosły)
    3 - Poziom 12 zwierzaka, ewolucja typu Dire (Niebezpieczny) lub Hearty (Krzepki)
    4 - Poziom 15 zwierzaka, ewolucja typu Elder (Dorosły)
    5 - Poziom 15 zwierzaka, ewolucja typu Dire (Niebezpieczny) lub Hearty (Krzepki)
    6 - Poziom 20 zwierzaka, ewolucja typu Elder (Dorosły)
    7 - Poziom 20 zwierzaka, ewolucja typu Dire (Niebezpieczny) lub Hearty (Krzepki)

Każdy odblokowany poziom automatycznie umożliwia nam złapanie stworzeń ze wszystkich poprzednich, tak więc jeśli na samym początku pokażemy Emhyd'owi np Krzepkiego Flaminga, wtedy nie dość, że odblokujemy tego zwierzaka w menażerii, lecz również uzyskamy dostęp do wszystkich jego ewolucji i poziomów.

Aby przywołać zwierzaka na wybranym przez nas poziomie i ewolucji wystarczy krótka pogawędka z niejakim Wynn'em, natomiast dostęp do Menażerii ma jedynie dana postać i jej bohaterowie, nie ma możliwości odwiedzania menażerii innych graczy.



4. Zwierzospis (nie mylić z jadłospisem)

- Góra -



W różnych częściach świata Guild Wars możemy napotkać różne zwierzęta, które pozwolą nam się oswoić. Jeżeli chcesz zobaczyć upatrzonego pieszczocha w środowisku naturalnym kliknij obrazek.

Core

Dorosły Wilk [Elder Wolf]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 20
Opis: Jest to standardowy zwierzak przydzielany postaci PvP. Nie można go wymienić na inne stworzenie, więc przyzwyczajcie się do wycia i poszczekiwania.






Czarna Wdowa [Black Widow]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 20
Opis: Taką śliczną pajęczycę można złapać w Królestwie Zmarłych (Underworld). Po zakończeniu zadań w poszczególnych częściach UW pojawi się czarna wdówka i będzie można ją oswoić (no chyba, że ktoś ma arachnofobię – przyp. tłum.). Ma od razy 20 poziom, a jej typ ewolucyjny jest ustalany losowo. Może zostać dodana do Komnaty Chwały (Hall of Monuments).





Pająk Mchowy [Moss Spider]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5, 12, 15, 20
Opis: Kolejny pajączek, który uznawany był przez wielu za wymarłego. Można go spotkać w Askalonie przed spopieleniem, lecz nie da się go tam oswoić. Jedynym sposobem na zapoznanie się z tym wielonogiem jest wręczenie jaja, które losowo wypada z prezentów Nicholasa Podróżnika, Emryd'owi, NPC który znajduje się w Menażerii Zaishen. Ktoś ma ochotę przywrócić do życia wymarły gatunek?







Prophecies

- Góra -



Pre Searing

Czarny Niedźwiedź [Black Bear]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 3, 5
Opis: Niby misio w Pre Askalonie nie bardzo ma ochotę być złapanym i przerywa użycie Charm Animal, ale na wszystko znajdzie się sposób (patrz Porady). Jak to misie mają w zwyczaju jest ciut ospały i wolniej reaguje na wydawane polecenia ataku.
Jeżeli koniecznie chcesz go udomowić znajduje się on na Włościach Czarodzieja (Wizard’s Folly).


Takiego futrzaka (ale już nie tak opornego na oswajanie) można złapać również w Południowych Dreszczogórach (Southern Shiverpicks - Lornar's Pass, Mineral Springs, Witman's Folly, Spearhead Peak, Talus Chute oraz w misjach Iron Mines of Moladune, Thunderhead Keep).






Pantera Melandu [Melandu’s Stalker]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5
Opis: Występuje dość rzadko, a jej złapanie jest celem jednego z zadań Łowcy w Pre Askalonie. Wszystko wskazuje na to, że stanowią wymierający gatunek.
Biedactwo błąka się koło świątyni Melandru (przygarnij kotka – przyp. tłum.).


Spotkacie ją również w Askalonie po spopieleniu, a konkretnie na terenie Starego Askalonu (Old Ascalon).






Guziec [Warthog]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 2, 5
Opis: Guźce są bardzo popularnym gatunkiem (chrum, chrum – przyp. tłum.), pospolicie występującym zarówno w Pre Askalonie, Dżungli Maguuma (Maguuma Jungle), Istanie - Fahranur, the First City; Plains of Jarin (poziom 2); Lahtenda Bog (poziom 5) oraz na Poligonie Grothmara (Grothmar Wardawns).






Wilk [Wolf]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 2, 5
Opis: Różne odmiany wilka są rozprzestrzenione po całej Tyrii. W odróżnieniu od innych oswajalnych kreatur są agresywne i po wejściu w ich zasięg zaatakują. W Pre Searingu można je spotkać w Hrabstwie Wielkich Jezior (Lakeside Country) oraz w Dolinie Regenta (Regent Valley).






Struś [Strider]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 1
Opis: Znajdziemy je w Hrabstwie Wielkich Jezior (Lakeside Country) oraz w Dolinie Regenta (Regent Valley). Są podobne do Moa z Tyrii jednak po wyewoluowaniu osiągają większe rozmiary.














Post Searing (Prophecies)

- Góra -



Jaszczurka pustynna [Dune Lizard]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5
Opis: Dla odmiany znalazło się coś dla miłośników gadów. Jaszczurki błąkają się po Kryształowej Pustyni (Crystal Desert) i czekają aż ktoś je oswoi.






Ryś [Lynx]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5
Opis: Zamieszkuje Prowincję Północnej Kryty (North Kryta Province) i Wybrzeże Czat (Watchtower Coast). Najwyraźniej przeszły jakieś zmiany ewolucyjne, bo mają tylko trzy pazury na każdej z łap.






Ptak moa [Moa Bird]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 3, 8
Opis: Jest trochę mniejszy niż Struś. Można go oswoić na terenach Askalonu oraz w Dalekich Dreszczogórach (Far Shiverpicks) na Zielonych Kaskadach (Verdant Cascades).














W Post Searing spotykane są również:
Niedźwiedzie
Pantery Melandru
Guźce
Wilki







Factions

- Góra -



Czarny moa [Black Moa]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 20
Opis: Można go oswoić po zrobieniu zadania The Beak of Darkness w Echovald Forest. Po złapaniu Moa będzie miał status 'dorosły' (elder). Może zostać dodany do Komnaty Chwały (Hall of Monuments). Jeżeli wraz ze swoim moa odwiedzisz okolice Twierdzy Słonecznych Włóczni (Sunspear Great Hall) w Istanie znajdujący się tam NPC-e zaczną uciekać w popłochu (a przecież to takie łagodne stworzenie – przyp. tłum.).






Krab [Lurker]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): nie określono
Opis: Mają czerwony kolor (są jeszcze inne gatunki krabów). Można je znaleźć Dolinie Pongmei (Pongmei Valley) oraz Tunelach Shenzun (Shenzun Tunnels). Chodzą bokiem (jak wszystkie kraby z resztą – przyp. tłum.).






Krab rafowy [Reef Lurker]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5-20
Opis: Ma niebieski kolor i jest totemem luksońskiego Klanu Kraba. Można je spotkać na terenie Jadeitowego Morza (Jade Sea).






Żuraw [Crane]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 3
Opis: Żurawie żyją sobie spokojnie na Wyspie Shing Jea (Zen Daijun, Minister Cho's Estate, Haiju Lagoon).














Feniks [Phoenix]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5
Opis: Feniksy żyją tylko w jednym miejscu na (Divine Path), więc aby oswoić takiego musisz ukończyć fabułę w Factions. Można je dodać do monumentu w Komnacie Chwały (Hall of Monuments).






Tygrys [Tiger]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 3,15
Opis: Kocur pospolity występujący na Wyspie Shing Jea (Shing Jea Island), Dolinie Pongmei (Pongmei Valley), Górze Quinkai (Mount Qinkai) oraz Wzgórzach Maishang (Maishang Hills).






Biały tygrys [White Tiger]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5,15
Opis: Od zwykłego tygrysa różni się jedynie kolorem (co za niespodzianka – przyp. tłum.). Spaceruje po Lesie Echovald (Echovald Forest).







Nightfall

- Góra -



Krokodyl [Crocodile]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5,15
Opis: „Jeśli nie chcesz mojej zguby krokodyla daj mi luby”. Chcesz spełnić marzenia swojej lubej idź na Moczary Lahtenda (Lahtenda Bog) lub Splamione wybrzeże (Tarnished Coast) w GWEN, gdzie spotkasz wersję z 15 poziomem.






Flaming [Flamingo]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 3
Opis: Jak to flamingi mają w zwyczaju leniuchują stojąc na jednej nodze. Masz ochotę pogonić go do roboty? Wczasują się w Istanie (Churrhir Fields, Plains of Jarin, Issnur Isles, Zehlon Reach).











Hiena [Hyena]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5
Opis: Woli cieplejsze i bardziej suche klimaty dlatego egzystuje na (Crystal Overlook) oraz (Ruptured Heart). Świetny kompan i nawet ma poczucie humoru.






Szczur jahaiski [Jahai Rat]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 3
Opis: Coś dla wielbicieli gryzoni (to tak z zupełnie innej beczki). Zamieszkuje tereny Vabbi.






Lew [Lion]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5, 12
Opis: Lew jaki jest każdy widzi. Króla zwierząt możecie oswoić Brzegu Barbarzyńców (Barbarous Shore), Urwiskach Jahai (Jahai Bluffs) przed wykonaniem zadania The Great Zehtuka (wtedy będzie miał 12 poziom) oraz w Vabbi.






Lwica [Lioness]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5, 12
Opis: Lwica (nie mylić z lewicą) zazwyczaj przebywa w pobliżu lwów (co za niespodzianka – przyp. tłum). Przyhołubić ją można na Brzegu Barbarzyńców (Barbarous Shore), Urwiskach Jahai (Jahai Bluffs) przed wykonaniem zadania The Great Zehtuka (wtedy będzie miał 12 poziom) oraz w Vabbi.






W Nightfall’u występują jeszcze Guźce.







Eye of The North

- Góra -



Szczur albinos [Albino Rat]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5
Opis: Żyje sobie niczego nieświadomy w lochach i nawet mu przez myśl nie przejdzie, że ktoś mógłby go chcieć oswoić.






Czarny wilk [Black Wolf]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: nie znany
Poziom(y): 5
Opis: Wilka w zmienionej kolorystyce spotkamy na Jeziorze Drakkara (Drakkar Lake), Wzgórzach Varajar (Varajar Fells) oraz Poligonie Grothmara (Grothmar Wardawns). Tym razem wilki chodzą w stadzie i jeżeli się zbliżysz zaatakują.






Biały wilk [White Wolf]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: nie znany
Poziom(y): 5
Opis: Kolejna odmiana wilka. Można go znaleźć na Jeziorze Drakkara (Drakkar Lake), przy kaplicy wilka i Wzgórzach Varajar (Varajar Fells). Też atakuje, gdy podejdziesz (to akurat chyba leży w ich naturze – przyp. tłum.) na całe szczęście nie srebrnym mieczem.






Iguana [Iguana]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: nie znany
Poziom(y): 5
Opis: Ma tą samą budowę co jaszczurka pustynna, ale inną skórę. Zamieszkuje Splamione Wybrzeże, a konkretnie Leśną Zatokę (Arbor Bay), Rozdartą Ziemię (Riven Earth) i Skały Maga (Magus Stones). Niezła przekąska jeśli nabić na patyk.






Górski orzeł [Mountain Eagle]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5
Opis: Zamieszkuje zaśnieżone tereny Przepaści Lodowych Klifów (Ice Cliffs Chasms), Jezioro Drakkar (Drakkar Lake) i Wzgórza Varajar (Varajar Fells).






Niedźwiedź polarny [Polar Bear]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: miażdżące (blunt)
Poziom(y): 5
Opis: Wygląda dokładnie tak samo jak czarny niedźwiedź z wyjątkiem koloru (jakby to nie było oczywiste – przyp. tłum.). Ten misio już nie jest tak ospały jak jego kuzyn i atakuje w tym samym tempie co inni przedstawiciele zwierzyńca.






Kruk [Raven]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5
Opis: Fani E.A. Poe również znajdą coś dla siebie. Ptaszysko fruwa po Dolinie Sacnoth (Sacnoth Valley). A nóż zakracze ‘nevermore’.









Biały krab [White Crab]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: nie znany
Poziom(y): 5
Opis: Mmmm owoce morza :). Te znajdziemy w Leśnej Zatoce (Arbor Bay) oraz lochach Cypel Kruka (Raven’s Point) i (Darkrime Delves).






Biały moa [White Moa]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: nie znany
Poziom(y): 5
Opis: Dla wielbicieli śniegu nowa wersja moa w odpowiednich barwach maskujących. Rzadko i losowo pojawiają się na Jeziorze Drakkar (Drakkar Lake), (Jaga Moraine) i Wzgórzach Varajar (Varajar Fells). Bonne chance.











Tęczowy feniks [Rainbow Phoenix]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5
Opis: Wprowadzi się do waszej Komnaty Chwały (Hall of Monuments), gdy spełnicie określone warunki. Musicie aktywować arrasami wszystkie monumenty, osiągnąć drugą rangę tytułu ‘wielkiej szychy’ oraz wejść do komnaty sami (nawet bohaterowie czy najemnicy nie mogą Wam towarzyszyć). Strasznie z niego wielkie bydle, gdy pozwoli mu sie podrosnąć, więc nie przekarmiać proszę.




Dzwonkowy niedźwiedź [Jingle Bear]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: cięte (slashing)
Poziom(y): 5
Opis: Inaczej niż pozostałe zwierzaki, podzwaniający misio mieszka sobie w ogródku Gwen (koło Oka Północy (Eye of the North)). Pojawi się tylko, jeżeli w czasie Wintersday 2008 zrobiliście wszystkie świąteczne zadania w Oku Północy (Eye of the North).








Dzwonkowy Moa [White Jingle Moa]
Rasa: Zwierzę
Rodzaj zadawanych obrażeń: kłute (piercing)
Poziom(y): 5
Opis: Podobnie jak jego dzwoniący przyjaciel niedźwiedź, można znaleźć tego osobnika w ogródku Gwen (koło Oka Północy (Eye of the North)). Oprócz dzwonków na obroży dzieli ze swym przyjacielem również sposób w jaki pojawia się na mapie - aby go przywołać należało wykonać wszystkie świąteczne zadania w Oku Północy (Eye of the North) podczas Wintersday 2009.









Ponadto w Eye of the North występują:
Ptak moa
Krokodyl

typ zadawanych obrażeń według nieoficjalnej wiki



5. Sterowanie zwierzakiem

- Góra -



Kontrolę nas zwierzęciem sprawujemy przy użyciu panelu uruchamianego przez kliknięcie numerka przy pasku zwierza w oknie drużyny.


Po włączeniu panelu widoczne są ikonki komend (od lewej: atak, obrona, do nogi), pasek punktów życia oraz portret pieszczocha. Efekty działające na zwierzaka będą wyświetlane poniżej. Nie dotyczy to efektów generowanych przez tytuły, które w ogóle nie mają wpływu na pety.

Tryb ataku

Tryb ataku uruchamia się gdy po wyznaczeniu celu Twój pupil znajdzie się w jego zasięgu. Cel zostanie zaatakowany natychmiast i pet nie przerwie ataku do momentu zejścia śmiertelnego poczwary lub do momentu zmiany trybu. Kiedy cel już zakończy żywot zwierzę przejdzie w tryb, który był ustawiony przed zmianą na atak.

Tryb obrony

W tym trybie zostanie zaatakowany przeciwnik, którego Ty zaatakujesz. Zwierzak nie zareaguje na samo zaznaczenie celu (ctrl + spacja).

Tryb do nogi

Po aktywowaniu ikonki z ‘gołąbkiem’ Twój milusiński natychmiast przestanie atakować i wróci do Ciebie. Nie będzie atakował dopóki nie zmienisz trybu zachowania.

Uwagi

Ataki i okrzyki będą miały oddziaływanie na zwierzaka tylko jeżeli zostaną użyte w jego zasięgu.
Pety Twoich bohaterów będą miały automatycznie ustawiony ten sam tryb walki co ich właściciele dopóki nie zmienisz ręcznie tych ustawień.
Zauważono występowanie anomalii zachowania zwierzaków podczas korzystania z Junundu. Kiedy wsiądziesz do Junundu zwierzak zginie i zostanie wskrzeszony przy Tobie, gdy opuścisz wurma. Podczas misji Gate of Desolation pet otrzymuje własnego Junundu jednak nie może atakować. Aby zwierzątko mogło znaleźć się w robalu razem z Tobą musisz aktywować wurm spoor mając niepełną drużynę.



6. Podział ze względu na ewolucję

- Góra -



W zależności od warunków w jakich twoje zwierzę zdobywa kolejne poziomy wyewoluuje w jedną z dostępnych odmian. Wszystko wskazuje na to, że najbardziej istotnym czynnikiem w procesie dorastania petów jest proporcja zadawanych przez nie obrażeń do obrażeń jakie otrzymują.
Ostatnio zauważono, że obrażenia jakie zadaje właściciel zwierzęcia również mają wpływ na proces ewolucji.
Od sposobu w jaki Twój wychowanek dorośnie zależy jakie będzie zadawał obrażenia oraz ile będzie miał punktów życia.

Poniższa tabela zawiera formy ewolucyjne wraz z odpowiadającymi im statystykami.

Formy ewolucyjne
FormaŻycieObrażenia
Niebezpieczny [Dire]-60+15%
Agresywny [Aggressive]-30+5%
Niewyewoluowany [Unevolved]00%
Dorosły [Elder]00%
Psotny [Playful]+30-5%
Krzepki [Hearty]+60-15%


Zależności w procesie ewolucji pupilka obrazuje poniższy schemat.

Zależności ewolucyjne
Poziom 3-10Poziom 11-14Poziom 15+
FormaProporcja obrażeńFormaProporcja obrażeńForma
Brakwysokie obrażenia zadawane, małe otrzymywaneAgresywny [Aggressive] wysokie obrażenia zadawane, małe otrzymywane Niebezpieczny [Dire]
małe obrażenia zadawane, duże otrzymywaneDorosły [Elder]
małe obrażenia zadawane, duże otrzymywane Psotny [Playful] wysokie obrażenia zadawane, małe otrzymywane
małe obrażenia zadawane, duże otrzymywaneKrzepki [Hearty]
żadne obrażenia nie zadane ani otrzymaneBraknie zadał i nie otrzymał obrażeńBrak
małe lub duże obrażenia zadane w stosunku do otrzymanychKrzepki [Hearty]


Najbardziej istotny dla procesu ewolucji jest przedział pomiędzy 11 a 15 poziomem. Gdy zwierzak osiągnie poziom 20. forma ewolucyjna zostanie ustalona i nie będzie można jej zmienić.
Zwierzaki bohaterów również można wyewoluować.
Może się zdarzyć, iż w pełni wyewoluowany pet będzie miał formę Agresywny [Aggressive].
Bardziej szczegółowe informacje na temat hodowli w celu uzyskania konkretnej formy znajdują się w rozdziale Porady.



7. Statystyki

- Góra -



Pora na przedstawienie kilku zestawień liczbowych, a mianowicie parametrów zbroi, punktów życia oraz zależności pomiędzy zadawanymi obrażeniami a ilością punktów atrybutów zainwestowanych w Panowanie nad zwierzętami (Beast Mastery).

Zbroja

Dokładna wartość opancerzenia zwierzaków wyraża się zależnością:

Poziom pancerza = poziom bestyjki*3 + 20

Gdy zestawimy to w tabeli dla poszczególnych poziomów, otrzymamy:

Poziom zwierzaka Opancerzenie
1 23
2 26
3 29
4 32
5 35
6 38
7 41
8 44
9 47
10 50
11 53
12 56
13 59
14 62
15 65
16 68
17 71
18 74
19 77
20 80


Zbroja naszego milusińskiego jest nasycona (infused) czyli zabezpieczona przeciwko paskudnej umiejętności Mursaatów.

Żywotność

Bazowa ilość punktów życia jest obliczana według zależności:

Ilość HP = poziom futrzaka * 20 + 80


Dokładnie w zależności od poziomu wygląda to następująco:

Poziom zwierzaka Ilość punktów życia
1 100
2 120
3 140
4 160
5 180
6 200
7 220
8 240
9 260
10 280
11 300
12 320
13 340
14 360
15 380
16 400
17 420
18 440
19 460
20 480


Tabelka nie uwzględnia bonusów dodawanych przez formę ewolucyjną

Obrażenia

Na zadawane obrażenia ma wpływ nie tylko poziom zwierzaka, ale również ilość punktów atrybutów zainwestowana w Panowanie nad zwierzętami (Beast mastery). Dodatkowo atrybut ten ma wpływ na czas wyłączenia umiejętności w przypadku śmierci zwierza.

Zależność pomiędzy obrażeniami a poziomem atrybutu przedstawia się w następujący sposób:

Panowanie nad zwierzętami Procent zadawanych obrażeń
0 35.60%
1 38.60%
2 42.00%
3 45.90%
4 50.00%
5 54.50%
6 59.50%
7 64.80%
8 70.70%
9 77.10%
10 84.10%
11 91.70%
12 100.00%
13 104.00%
14 107.00%
15 109.00%
16 110.00%




8. Kategorie umiejętności

- Góra -



Profesja Łowcy daje nam możliwość korzystania z wielu umiejętności mających związek ze zwierzątkiem. Wszystkie zaliczają się do atrybutu panowanie nad zwierzętami (Beast Mastery).
Umiejętności te możemy podzielić na trzy kategorie.

Ataki

Bestial Mauling, Bestial Pounce, Brutal Strike, Disrupting Lunge, Enraged Lunge (elitearny), Feral Lunge, Ferocious Strike (elitarny), Maiming Strike, Melandru's Assault, Poisonous Bite, Pounce, Predator's Pounce, Savage Pounce, Scavenger Strike.

Umiejętności wskrzeszające i leczące

Comfort Animal, Companionship, Heal as One (elitarna), Revive Animal

Umiejętności ochraniające i buffujące

Call of Haste, Call of Protection, Feral Aggression, Otyugh's Cry, Rampage as One (elitarna), Run as One, Strike as One (elitarna), Symbiotic Bond, Never Rampage Alone



9. Wymiana zwierza (mamo, mamo ... ja już nie lubię Pikusia)

- Góra -



Co prawda można posiadać jedno zwierzę na raz, jednak jeżeli postanowicie, iż czas na odmianę wystarczy udać się do poskramiacza zwierząt (pet tamer). Poskramiacz zabierze aktualnie posiadanego peta, co da możliwość oswojenia nowego.

A oto gdzie można znaleźć poszczególnych poskramiaczy.

Prophecies (Presearing)

Jarrel – w Dolinie Regenta (Regent Valley), niedaleko przejścia z Hrabstwa Wielkich Jezior (Lakeside Country)

Prophecies (Postsearing)

Jarrel – Stary Askalon (Old Ascalon) niedaleko Askalonu (Ascalon City)

Factions

Sahnlae – Dolina Sunqua (Sunqua Vale) niedaleko klasztoru
Chibichi – Trasa Bukdek (Bukdek Byway) niedaleko Centrum Kaineng (Kaineng Center)
Callista – Archipelag (Archipelagos) niedaleko Nory Włamywaczy (Breaker Hollow)
Zarek – Dolina Paproci (Ferndale) przed wejściem do Dworu zu Heltzer (House zu Heltzer)

Nightfall

Nehdukah – Równina Jarin (Plains of Jarin) niedaleko Twierdzy Słonecznych Włóczni (Sunspear Great Hall)
Dzawan - Centrum Dowodzenia (Command Post)
Kalanda – Wzgórza Forum (Forum Highlands) niedaleko Bazaru Kodash (Kodash Bazar)
Jermahzeh – Posiadłość Joko (Joko's Domain) niedaleko Bazaltowej Groty (Basalt Grotto)

Eye of the North

Vanguard Pet Tamer – Przepaść Lodowych Klifów (Ice Cliff Chasms) blisko wejścia do Oka Północy (Eye of the North)



10. Porady

- Góra -



Dorwać misia (czyli jak złapać Czarnego niedźwiedzia w Pre)

Cały problem ze złapaniem tej nieznośnej kreatury polega na tym, że posiada on umiejętność przerywającą Charm Animal. Jednak poskromienie go jest wykonalne pod warunkiem, że zaprosicie do drużyny pomocnika. Osoba chcąca złapać niedźwiadka powinna znajdować się na skraju jego zasięgu, a pomocnik od czarnej roboty powinien wystawić się na ataki paszczaka. Zaczekajcie aż miś wykorzysta swoją umiejętność Brutal Mauling (łatwo zauważyć, ponieważ używa jej co cztery ataki i pojawia się nad nim światełko). Teraz oswajający powinien szybko użyć Charm Animal, a pomocnik jak najszybciej biec oddalając się od kolegi. Miś stanie przed dylematem: przerwać umiejętność oswajającą czy rzucić się w pogoń. Jeżeli podejmie właściwą decyzję i zdecyduje się na pościg, to odbiegnie zbyt daleko aby przerwać czas oswajający i już macie kudłacza na własność (nie zapomnijcie pogłaskać na pocieszenie).



Hodowla kontrolowana (marzy mi się Niebezpieczny zwierz)

Sposób standardowy

Niebezpiecznego zwierzaka wyhodujemy, jeżeli zapewnimy spełnienie warunku, kiedy pet będzie zadawał duże obrażenia samemu mało obrywając. Dodatkowo starajmy się nie zadawać obrażeń inaczej niż przez ataki zwierzaka (w tym celu można wyekwipować się w kostur, który zapewni nam dodatkową energię i będzie zadawał niewielkie obrażenia lub można nie brać broni).
Układając build musimy pamiętać o zapewnieniu pupilowi odpowiedniej ochrony przed obrażeniami. Na pewno przyda się kilka umiejętności z kategorii umiejętności ochronnych. Można również zmienić drugą profesję na mnicha i wyposażyć się w umiejętności takie jak Life Barrier czy Life Bond (trzeba pamiętać, że w tej sytuacji musimy mieć coś do leczenia siebie). Build uzupełniamy atakami i już możemy ruszać.
Można również wykorzystać inną opcję – zabrać ze sobą bohatera mnicha bondera (dodatkowo zabezpieczy również nas gdyby niechcący moby uznały, że jesteśmy atrakcyjnym celem) z Rebirth na wypadek naszego zgonu.

Po wyekwipowaniu się i zaopatrzeniu w umiejętności udajemy się w upatrzone miejsce. Teraz trzeba ustawić się na granicy zasięgu mobków, użyć czarów ochronnych na zwierzaku i korzystając z panelu kontrolnego zaznaczyć cel i wydać polecenie ataku. (Jeżeli zabieramy bohatera, to musi on być ustawiony na fladze poza zasięgiem przeciwników a w zasięgu bondów).

Do tego typu hodowli odpowiednie są:
Minotaury przed Jaskinią Lodowego Zęba (Ice Tooth Cave)
Mergulec falołamacz (Mergoyle Wavebreakers) przed Wrotami Kryty (Gates of Kryta)
Minotaury na początku misji Osada Eloniańska (Elona Reach)
Trole niedaleko Kuźni Droknara (Droknars Forge)
Górskie Yeti (Mountain Yeti) przed Zatoką Saitung (Seitung Harbor)
Insekty na zwenątrz Osady Yohlon (Yohlon Heaven)
Doppleganger w trybie HM w Skale Wróżb (Augury Rock)
Śnieżne czerwie (Snow Wurm) na zewnątrz Północnej Faktorii (Boreal Station) w trybie HM



Poprzez własną śmierć (Deathleveling)

Koncepcja tego sposobu polega na ‘wylevelowaniu’ peta zanim się go oswoi.
Zabieramy ze sobą bohatera (jeżeli to możliwe, to najlepiej jednego) i udajemy się w miejsce, gdzie błąka się obiekt naszych marzeń. Flagujemy naszego herosa na skraju naszego zasięgu (jeżeli masz ze sobą całą drużynę, to najlepiej odstaw ich gdzieś dalej, bo będzie istniało ryzyko, że zabiją twojego wymarzonego pieszczocha, a zostaw koło siebie tylko hero z umiejętnością do wskrzeszania ustawionego na unikanie walki).
Jak już wszystkich porozstawiasz po kątach, zaatakuj bestyję i pozwól się jej zabijać.
Będzie szło szybciej jeżeli zdejmiesz zbroję i weźmiesz broń wampiryczną. Gdy zginiesz bohater Cię wskrzesi, a opcja unikania walki sprawi, że nie zabije przez przypadek zwierzaka (zwierzątko nie zrobi mu dużej krzywdy, więc nie martw się o zdrowie herosa).
Jeżeli obawiasz się, że nie wystarczy Ci energii na użycie Charm Animal zabierz ze sobą kostur dodający energię.



Artykuł powstał na podstawie mojego doświadczenia oraz wielu artykułów przeczytanych przeze mnie na angielskojęzycznych stronach.
Aktualizacja na podstawie materiałów angielskojęzycznych

Simek & Aldarond (zwierzaki z Factions)


oraz Grethort( zwierzaki z Nightfall + zdjęcia )


Guen - aktualizacja; Tom Stone - zdjęcia, korekta, aktualizacja

GuildWars.comTeenArena Net