Witamy! Jest czwartek 08.12.2016, godzina 15:12
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...kiedyś można było obstawiać wyniki Miesięcznych Turniejów przy pomocy Xunlai Tournament House?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient


Wywiad z okazji 4. rocznicy wydania Guild Wars


Przeprowadzony przez Josh'a Krehbiel'a wywiad dla talkingaboutgames.com z Reginą Buenaobrą

Guild Wars obchodzi czwartą rocznicę wydania w ten weekend, cztery lata minęły od kiedy na rynku pojawił się ich niezwykły model biznesowy. Od tego czasu wydane zostały dodatkowo dwie kampanie, jedno rozszerzenie a prace nad sequelem wrą. Super, że udało im się dotrwać tak daleko, szczególnie zważając na fakt, iż brak w Guild Wars czegoś, czego normalnie można podziewać się po tego typu produkcie: abonamentu.

Więc, aby uhonorować fakt, iż GW przetrwało dłużej niż jakiekolwiek inne MMO powstałe po WoW’ie, przeprowadziliśmy wywiad z jednym z zarządzających kontaktami z społecznością gry, Reginą Buenaobrą, o tym, jak Guild Wars dotarło tam, gdzie jest obecnie, jak zamierza to uczcić i dokąd zmierza.

Czy od czasu jego wydania, w Guild Wars nastąpiły jakieś fundamentalne zmiany?

W swoim rdzeniu, Guild Wars jest wciąż grą, która przedkłada umiejętności nad grind, a główne doświadczenia związane z Guild Wars wciąż pozostają wierne jego korzeniom. Regularnie uaktualniamy grę, a w przeciągu lat pojawiło się wiele drobnych ulepszeń, takich jak zmiany w umiejętnościach. Wielu z naszych graczy szczyci się swoimi zdolnościami adaptacji do wprowadzanych przez nas zmian, szczególnie na scenie PvP. Nasza ekipa odpowiedzialna za projektowanie regularnie zmienia grę w odpowiedzi na to, w jaki sposób gracze korzystają z umiejętności, a najlepiej widać to w PvP. Jeśli graliście w Guild Wars cztery lata temu i wrócicie do gry dzisiaj, niezależnie od tego czy gracie PvP czy PvE, zauważycie, że macie do czynienia z zupełnie nową grą, właśnie dzięki tym uaktualnieniom.

Kolejnym dodatkiem było wprowadzenie przystosowywanych, kontrolowanych przez AI Bohaterów. Zawsze pozwalaliśmy graczom brać do gry Pomocników, aby uzupełnili braki w drużynie złożonej z graczy, ale wraz z Bohaterami gracze są w stanie zmieniać ich pasek umiejętności oraz przedmioty. Bohaterowie pozwalają graczom na skorzystanie z większej ilości opcji podczas zadań i misji. Dodaje to więcej głębi do odkrywania i stylu gry, gdyż gracze muszą być świadomi umiejętności różnych profesji, a nie tylko tych, którymi grają. Nauczyliśmy się, żę jest to tym, czego nasi gracze oczekują.

Jaki wpływ na grę miała społeczność graczy przez te wszystkie lata?

Ludzie zarządzający kontaktami ze społecznością nie ograniczają się jedynie do roli posłańców, lecz stają się adwokatami naszych graczy. Członkowie ekipy projektowej również interesują się tym, co gracze uważają na ważne. Przez nas, jak i przez innych członków studia, nasi gracze zdecydowanie posiadają silny głos w ArenaNet. Mamy na względzie społeczność, gdy ekipa twórcza opracowuje nową zawartość. Niektóre z pomysłów, które znalazły się w uaktualnieniu z okazji czwartych urodzin od dawna były wyczekiwane przez naszą społeczność – na przykład zwiększenie schowka czy menażeria Zaishen. Mamy w zanadrzu kilka innych uaktualnień, więc rzućcie na nie okiem, gdy tylko się pojawią!

Jaka była najbardziej kontrowersyjna zmiana, jaką wprowadziliście?

Jako kontrowersyjną można uznać zmianę, jaka pojawiła się w zeszłym roku, gdy zrównoważyliśmy osobno umiejętności PvP i PvE, tak, aby działały tak samo, lecz miały inne wartości numeryczne takie jak zadawane obrażenia czy koszt. Ta zmiana została wprowadzona, aby ograniczyć nerfienie PvE a jednocześnie pozostawić PvP zrównoważonym. Gracze potrafią w niesamowity sposób się adaptować, dzięki czemu każda zmiana umiejętności staje się wyzwaniem dla naszej ekipy równoważącej, aby gra wciąż była interesująca i zachęcała do korzystania z całego wachlarzu stylów gry. W ciągu tych lat podjęliśmy jeszcze inne kontrowersyjne decyzje takie jak skalowanie łupów albo zezwolenie na bohaterów na ścieżce Bohaterów, lecz to jest najświeższy z przykładów.

Dlaczego ludzie wciąż grają w Guild Wars?

Ludzie wciąż grają, gdyż historia jaką opowiada nasza gra jest wciągająca, grafika jest fantastyczna, grywalnośc ponadprzeciętna i przede wszystkim nie ma abonamentu, dzięki czemu gracze łatwiej wracają do gry po przerwie, aby doświadczać jej na nowo. Dzięki regularnym uaktualnieniom umiejętności gracze powracający do gry mogą mieć całkiem nowy zestaw wyzwań, którym mogą sprostać.



Jaki wpływ na przyciąganie i utrzymywanie graczy miał niekonwencjonalny model gry?

Olbrzymi wpływ. Dlatego, że stworzyliśmy coś odrobinę innego niż konkurencja, Guild Wars stało się unikatowe. Byliśmy w stanie przyciągnąć swoich własnych, zapalonych graczy, którzy chcą czegoś innego i unikatowego.

Jaki wpływ na grę ma tworzenie grafiki i fabuły?

Nasz dyrektor artystyczny, Daniel Dociu, stworzył silną kulturę sztuki w ArenaNet, która skupiała się przede wszystkim na umiejętnościach i rzemiośle. To nastawienie miało silny wpływ na proces tworzenia produktu od pomysłu aż do finałowego efektu w grze. Podobnie nasi autorzy zwracają uwagę na tworzenie świata i rozwijanie historii, aby stworzyć bogaty świat z którym gracze mogą wchodzić w interakcje i odkrywać.

Jakie plany są związane z obchodami czwartych urodzin?

Oprócz eventów w grze, mamy zamiar dodać również kilka nowych opcji dla graczy. Jednym z ciekawszych usprawnień są Zadania Zaishen, które pozwolą graczom na wykonywanie konkretnych wyzwań każdego dnia, takich jak przejście odpowiedniej misji czy wygrana na arenie PvP. Zadania będą zmieniać się każdego dnia.

Jednym z najbardziej oczekiwanych uaktualnień, jakie mamy zamiar zaproponować to zwiększenie schowka. W ramach obchodów Czwartej Rocznicy oddamy w ręce graczy darmową zakładkę do schowka aby zwiększyć ładowność wszystkich postaci na danym koncie. Ponadto, gracze będą mieli możliwość wykupienia dodatkowych zakładek, aby jeszcze bardziej zwiększyć dostępne miejsce.

Kolejnym oczekiwanym przez wszystkich usprawnieniem jest możliwość uzyskania dostępu do różnych zwierzaczków po wcześniejszym ich oswojeniu. Gracze będą mogli to zrobić przez nową lokację, Menażerię Zaishen. Będzie ona dostępna całkowicie za darmo. Istnieje kilka sposobów na odblokowanie poszczególnych ewolucji i zwierzaków, takich jak wynajęcie członków bractwa Zaishen za Uznanie Balthazara. Będzie również możliwość zakupienia stosownej paczki zwierząt poprzez Pet Unlock Pack w naszym sklepie.

Ponadto zachowaliśmy kilka niespodzianek w tajemnicy, więc odwiedźcie naszą stronę, aby dowiedzieć się czegoś więcej.

Czy planujecie jakieś obchody czwartych urodzin w grze lub jakieś specjalne przedmioty z tej okazji?

Całe mnóstwo eventów odbędzie się w grze z okazji czwartych urodzin. Promenada Shing Jea znów zostanie otwarta, aby gracze mogli przetestować swoje szczęście w specjalnych grach losowych. Smocza Arena oraz Wyścigi Żuków również zostaną otwarte. Urodzinowe Babeczki będą wypadać z potworów w całej grze. Zaczynając od 28 kwietnia, postacie, które skończyły cztery lata otrzymają nowe miniaturki z czwartej serii urodzinowej. Postacie otrzymają prezenty w dniu, w którym zostały stworzone.

Jak obecnie wygląda podział między PvP a PvE i która grupa zdaje się być bardziej aktywna? Czy spodziewacie się jakichś zmian w tym temacie?

Większość naszych graczy (około 90%) gra PvE. Lecz gracze PvP znajdują się w najbardziej aktywnej grupie odbiorców. Oba typy graczy są aktywne na swój sposób, więc trudno określić, która z nich udziela się bardziej.

Dlaczego ktoś miałby zacząć grać w Guild Wars właśnie teraz?

Dla bogatej, wymagającej fabuły dla pojedynczego gracza, będącemu wyzwaniem i głębokiemu realizmowi gry, niesamowitym walkom PvP oraz przepięknym obrazom i muzyce. Wydaje nam się, że każdy typ gracza znajdzie coś dla siebie w Guild Wars. Ponadto, w tych ciężkich czasach GW wciąż reprezentuje jedną z najlepszych relacji między grywalnością a ceną, szczególnie dlatego, żę nie wymagamy abonamentu a grać można tak długo jak tylko się chce. Plus, niedawno wydaliśmy Guild Wars Trilogy, więc za niewielka cenę można zaopatrzyć się we wszystkie trzy kampanie.

Nad czym obecnie pracujecie?

Guild Wars 2!

Czy planujecie jakieś nowe płatne dodatki do Guild Wars?

Ciężko jest nam teraz powiedzieć coś na ten temat. Najpierw chcemy zobaczyć ilu graczom spodobają się nadchodzące uaktualnienia.

Czy wyobrażacie sobie jak ludzie grają w Guild Wars przez nadchodzące lata?

Mamy nadzieję, że Guild Wars wciąż będzie grą, która podoba się graczom. Z naszej strony mogę powiedzieć, że wciąż pracujemy nad utrzymaniem świata Guild Wars na jak najwyższym poziomie.

Jak idą prace nad Guild Wars 2 i kiedy będziemy mogli usłyszeć coś więcej na temat sequela?

Będziemy mogli powiedzieć coś więcej później w tym roku, więc bądźcie cierpliwi!

tłumaczenie Tom Stone

GuildWars.comTeenArena Net