Witamy! Jest sobota 10.12.2016, godzina 07:51
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...kiedyś w Twierdzy Gunnara było można dostrzec sylwetkę nagiego faceta?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Guild Wars: Pytania i Odpowiedzi dotyczące 2 rozdziału

Przeprowadzony przez Gamespot 28 Września 2005 wywiad z Gaile Gray.



Guild Wars stało się jednym z największych sukcesów w 2005 roku, łatwo dostrzec dlaczego. Ten online'owy RPG ze stajni ArenaNet oferuje niezliczone godziny zabawy, bez żadnego abonamentu, oferując innowacyjną technologię strumieniowania danych, która pozwala twórcom na uaktualnianie gry, gdy tylko sie zalogujesz. teraz zespół AN przygotowywuje pierwszy, poważniejszy update, nazywany drugim rodziałem. Będzie zawierał mnóstwo dodatków. Gail Gray, odpowiedzialny za kontakt ze społecznością Guild Wars, byłtak miły, ze uchylił nam rąbka tajemnicy.


Arena Net obecnie pracuje nad drugim rozdziałem Guild Wars

GameSpot: Jak brzmi oficjalna nazwa następnego rozdziału(o ile już ją zatwierdzono)? Na kiedy ustalono datę wydania, no i jak daleko są posunięte prace nad nim?

Gaile Gray: Jeszcze nie mamy oficjalnej nazwy dla kolejnego rodziału Guild Wars. Prace są w bardzo zaawansowanym stadium. Różni członkowie ekipy są zaangażowani w tworzenie poziomów, skryptowania questów, programowanie, rozwijanie fabuły, rozwój globalnej sieci, oraz prace nad konceptami. Rozdział zostanie wydany w pierwszej połowie 2006.

GameSpot: Czy mozesz nam podać jakieś szczegóły dotyczące zawartości drugiego rozdziału gry?

Gaile Gray: Kontynuacja fabuły Guild Wars będzie zawierać wszystkie rzeczy, które pokochali w pierwszym rozdziale, plus dużo więcej. Mamy nowe obszary, które będą zawierać nowe misje, nowe przedmioty, nowe questy, nowe umiejętności, oraz nowe profesje ( !! ). Tak, "nowe" jest wszechobecne. Wszystkie te nowinki będą sprzężone z historią Tyrii, zawartą w pierwszym rozdziale.

GameSpot: Jak gracze zareagowali na tryb single-player i jakie są ich reakcje co do waszych planów na przyszłość(kolejnych rodziałów)? Czy zauważyliście takie elemnty, które bawią graczy, albo takie które ich nie obchodzą.

Gaile Gray: jedną z najlepszych rzeczy w GW jest to, że masz mało ograniczeń co do gry(niewidzialne ściany?). Mozesdz grać w różne tryby, w zależności od twojego nastroju, pory dnia,obecności twoich kumpli, oraz czasu. masz ochotę na GvG, a twoi gildianie nie są w necie? Nie ma problemu, zaproś do kooperacji znajomych w trybie PvE, albo poszalej na arenie! Oczywiscie zawsze możesz iść na dzikie tereny z henchami. gracze lubią mnogość opcji, więc reakcja na ten tryb była pozytywna.

GameSpot: A jak ma sie sprawa z trybem multiplayer? Czy ten tryb spełnił pokładane w nim nadzieje? Jakie ulepszenia musza byc wprowadzone jak najszybciej, a jakie w dłuższym procesie? No i jak drugi rozdział w tym pomoże?

Gaile Gray: Multiplayer zostąły przyjęty bardzo dobrze. Dla niektórych, GW było pierwsza grą online. iinni znowu juz mają dłuuuuugą listę takich gier na swoim koncie. Na podstawie odpowiedzi graczy, recenzji w mediach, wynikach sprzedaży, oraz e-maili, jakie otrzymujemy codziennie, mogę śmiało stwierdzić, że Guild Wars bardzo szybko zdobywa sobie serca graczy. A my przecież dopiero zaczeliśmy!

Dla graczy PvP zorganizowaliśmy w sierpniu PvP Extreme Weekend, co spowodowało zwiększenie nagród za walkę, a co za tym idzie łatwiejsze zdobywanie skilli i poziomów. Po dotarciu do nas głosów od społeczności, że chcieliby aby ten stan rzeczy powrócił, postanowiliśmy posłuchać ich próśb. Poza tym dodaliśmy kilka questów dla weteranów. Dzięki wprowadzonym na stałe zmianom, gracze szybciej awansują i zdobywają przedmioty.

Dla grających w tryb kooperatywny dodaliśmy nowe regiony w uaktualnieniu Sorrow's Furnace - Grenth's Footprint i Sorrow's Furnace, wraz z nowymi questami i unikalnymi nagrodami. Ten update jest bardzo popularny wśród graczy. Czy wspomniałem może, że oba(PvPX i SF) były darmowe?


Graficznie Guild Wars nadal jest imponujący.

GameSpot: Jak drugi rozdział rozwinie fabułę gry? Jak, o ile można na to liczyć, zmieni się świat Tyrii? Wiemy, że maja być dodane nowe regiony, ale czy w wyniku przebiegu fabuły, ulegną zmianie obecne krajobrazy?

Gaile Gray: Jess Lebow, nasz kreator świata, mówi: "Nie chcemy zdradzać szczegółów fabuły, ale liczcie na to, ze krajobrazy zmienią się pod wpływem wydarzeń, oraz że spotkacie rasy(postacie), które zostały tylko wspomniane w podstawce. Do tego staniecie przed wyzwaniami, które zmienią oblicze świata na zawsze".

Mogę dodać, że nadchodzące nowości są imponujące(stale ich przybywa), a patrząc na wyniki testów, projekty koncepcyjne, dokumenty dotyczące designu, mogę śmiało stwierdzić, że będzie to niesamowita kontynuacja Guild Wars.


Przygotuj się na masę nowych ... rzeczy.

GameSpot: Czy są jakieś nowości odnośnie strumieniowego uaktualniania GW i czy ta technologia bedzie obecna w nastepnym rozdziale? Czy po przetestowaniu tego engine'u przez beta testerów i w oficjalnej wersji gry, możemy spodziewać się jakichkolwiek zmian w tej materii?

Gaile Gray: Kiedyś każdy bał się dnia, gdy wychodził patch, ale to już przeszłość. Od wypuszczenia gry, uaktualnialiśmy ją parenaście razy. W tych przypadkach graczy ściągali tylko niewielki partie plików, po czym wracali do gry, nie czkekając długich godzin. Pare tygodni temu naprawiliśmy niektóre czary, które nie działały tak, jak zamierzaliśmy. W tej samej łatce zagęściliśmy wypadanie przedmiotów, naprawiliśmy teleport, zajęliśmy się sie problemem z ekranem u niektórych graczy, oraz usunęliśmy pare błędów powodujących crash gry. To wszystko zostało ściagnięte w kilka sekund! Nawet pobranie Sorrows Furnace nie było bolesne.

Jednym ze sposobów wykorzystania tej technologi jest organizowanie specjalnych event'ów. Możemy stworzyć event, który trwa tylko kilka godzin(jak pod koniec beta weekendu), lub tydzień, może więcej. Mamy możliwość zmiany gry w krótkim czasie, a chwilę potem przywrócić wszystko do normalności, dzięki małym update'om, które wywołają uśmiech na twarzy nawet modemowców.

GameSpot: Guild Wars zostało wydane w Pólnocnej Ameryce, Europie, oraz Azji. To oznacza, ze gra trafi do różnej zbiorowości, o różnych wymaganiach. Czy zaobserwowałeś coś co różni graczy Guild Wars z tych trzech różnych "stref"? Czego oczekują gracze ze świata i jak to zostanie spełnione w rozdziale drugim?

Gaile Gray: Wiesz, na całym świecie dobra gra, to dobra gra. Jeżeli lubisz RPGi, to nie ma znaczenia czy pochodzisz z Albani, czy z Zanzibaru - nie ma to większego znaczenia. Jeżeli lubisz grać w PvP, trybi kooperatywny, albo pomagać swojej gildii w drodze na szczyt Laddera, to Guild Wars ci to da.

Poza tym, adresowanie gry do różnych kultur jest zabawne. Może zauważyłeś, ale w GW są bronie i pancerze pochodzące z różnych kultur, a postacie sprawiają wrażenie, że pochodzą z różnych części świata. Tyria to fantastyczna, wymyślona kraina, ale sprawia momentami, że czujesz sie jak u siebie. Widać to zwłaszcza w architekturze. Właśnie prezentowanie tego połączenia fantazji i podobieństwa do rzeczywistości sprawia nam radość i mamy zamiar to pogłębić w przyszłości.

GameSpot: Pomijając zawartość drugiego rozdziału, co macie zamiar zmienić w grze zarówno teraz, jak i w dalszej perspektywie? Czy sposób, w jaki gracze podchodzą do gry, daje wam wskazówki na przyszłość co macie zrobić, a czego unikać?

Gaile Gray: Zawsze przed podjęciem decyzji mamy na uwadzę odzew graczy, ale bedziemy też trzymać sie naszego wyobrażenia tej gry. Najlepsze elementy GW noszą ślady współpracy z graczami. To zaczęło się w lutym 2002, gdy wypuściliśmy wersję alfa, a ciagneło dalej podczas event'ów Beta Weekend. Ten wpływ jest obecny i teraz, gdyż kilku naszych współpracowników śledziło fora alfa, a teraz fora fanowskie, abyśmy byli zawsze na czasie z głosami graczy.

W krótki czasie, mamy zamiar poszerzyć rozgrywkę zarówno kooperatywną, jak i PvP.

Wspomnieliśmy już, że tryb obserwatora zostanie wkrótce wprowadzony. Jest on nieodłączną częścią przyszłych światowych turniejów i juz sie cieszymy, że ta opcja znacznie odświeży tryb PvP. Ten tryb przyda sie zarówno pojedynczym graczom, gildiom, jak i całej społeczności.


Drugi rozdział wyjdzie w przyszłym roku.

GameSpot: Na koniec, czy mógłbys cos dodać o nowym rodziale, albo ogólnie o samej grze?

Gaile Gray: Chcielibyśmy podziękować graczom na całym świecie że tak przyjęli nasza grę. To było niesamowite, gdy ćwierć miliona kopii gry rozeszło się w pierwszym tygodniu, a każdy kolejny przynosi wyższe liczby. Nie przypominam sobie pierwszego tytułu nowego studia, który osiągnął by taki sukces i wytworzył tak wspaniałą społeczność. Kontynuujemy ulepszanie obecnej gry, ale także pracujemy nad kolejnym rodziałem GW, poza tym nie mozemy się doczekać, aby pokierować fabułę na całkiem nwoe tory w przyszłym roku.

GameSpot: Dzięki Gaile.

Zhai hardbone

GuildWars.comTeenArena Net