Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:16
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...kiedyś, aby zmienić rozłożenie atrybutów, trzeba było za każdy wycofany punkt płacić specjalnymi punktami atrybutów?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Wojownik - Miecz, Młot, Topór

W Guild Wars każdy gracz ma do wyboru jedną z sześciu klas. Arena Net dobrała je tak aby były jak najbardziej zróżnicowane i każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

"Stał w wyłamanych drzwiach. Za nim widać było ciała dwóch strażników. Od stóp po klatkę piersiową miał ciężką zbroje, na głowie hełm z rogami... Na tle światła wpadającego do komnaty wyraźnie widoczna była jego ogromna sylwetka. Ryacogh wskazał zakrwawionym mieczem na przerażonego księcia, ten wiedział już, że nie ma dla niego ratunku..."

Wojownik. Wojownicy bywają czasami pogardliwie określani mięsem armatnim, ale mało która drużyna dałaby sobie rade bez przynajmniej jednego woja. Wojownik doskonale przydaje się w każdym teamie jest osobą, która walczy w pierwszej linii, a co za tym idzie często skupia na sobie uwagę przeciwnika, atakuje wrogich magów przerywając im rzucanie zaklęć, wojownik jest także klasą, która może zadawać największy damage w walce. Do używania niektórych skilli jest wymagana adrenalina, którą zdobywa się zadając obrażenia przeciwnikom. Istnieje także rzesza skilli, która wymaga do użycia energi jednakże wojownik posiada jej jedynie 20 więc lepiej uważać z liczbą tych skilli w skillbarze. Wojownik może specjalizować się we władaniu toporem, mieczem lub młotem- bronie te różnią się zarówno rodzajem zadawanych obrażeń (Miecze i Topory- slashing damage niezywkle skuteczne dla wrogów z kiepskim pancerzem oraz Blunt damage, które zadają spore obrażenia nawet wrogom o bardzo dobrym pancerzu). Skille każdego typu broni diametralnie różnią sie od siebie i często składają się w większe kombinacje.


"Potyczka okazała się trudniejsza niż przypuszczali, przeciwnicy całkiem nieźle radzili sobie w starciu. Nagle Soudae zauważył, że na wzgórzu stoi mag plecący czar. Zaklął i rzucił się w jego kierunku roztrącając potężnymi ciosami topora wszystkich, którzy stanęli mu na drodze, ale było już za późno. Mag wyszeptał ostatnie słowa czaru i spadł na nich deszcz ognia. Kompletnie zaskoczeni towarzysze Soudae padali martwi, sam Soudae też odniósł poważne obrażenia, ale widząc co się dzieje z kompanami wrzasnął z całych sił: Pomszczę was!! W tym momencie jakby wstąpił w niego nowy duch z nowym impetem rzucił się na wrogów... "

Strenght - Siła - podstawowy atrybut wojownika. Odpowiedzialny jest przede wszystkim za wysokość zadawanych obrażeń, jest to szczególnie istotne w walkach PvP gdzie każdy cios, każdy zwiększony damage jest na wagę złota, może przesądzić o wyniku starcia. Zwiększa wytrzymałość czasowo dodając nawet 258 zdrowia (Endure Pain, czy elitarny Defy Pain ). Skille odpowiedzialne za szybkość ruchu mogą ją czasowo zwiększyć o 25% (np. Rush) lub 33% (Berserker Stance) czy gromadzenia adrenaliny. Na uwagę zasługują również Okrzyki (Shout). Pomszczę Cię! (I Will Avenge You!) - przez 10s za każdego martwego sojusznika zyskujemy przyspieszenie ataków i bonus 3-6 do regeneracji zdrowia - może się to okazać bardzo przydatne w walkach PvP, kiedy prawie cała drużyna zostaje wybita zostaje na polu walki wojownik, który wraz ze śmiercią każdego z sojuszników zaczyna szybciej atakować i szybciej się leczyć, jeżeli dzięki temu woj zostanie ostatni na polu walki i ma Resurrection Signet, lub jego drugą profesją jest Monk to może wskrzesić całą drużynę, natomiast dzięki Przetrwam! (I Will Survive!) woj dostaje bonus +3 do regeneracji życia za każdą kontuzje, na którą cierpi. Szczególnie ważną grupą skilli z tego atrybuty to takie, które zwiększają szybkość zadawanych obrażeń, a co za tym idzie także przyspieszają zdobywanie adrenaliny. Dla Wojownika, który używa młotów skille takie jak Berserker Stance, Bull's Charge, Battle Rage czy Dwarven Battle Stance są nieodzowne.

"Joadiu kątem oka widział zbliżającą się wojowniczkę trzymającą topór, na jego czole pojawiły się duże krople potu. Starał się jak mógł, by rzucić w końcu zaklęcie, którym zabije przeciwniczkę. Jednak arkana magii mają to do siebie, że rzucenia czaru zajmuje trochę czasu - lip ai ala daoi haerdasfy Im a um dsin - szeptał ostatnie wersy zaklęcia. Joadiu skierował różdżkę na wojowniczkę i wyrzekł ostatnie słowa -...poasu kjiutyyi id Y miahdar... Otworzył przymknięte do tej pory oczy, zdziwiło go, bowiem, że nie poczuł energii przepływającej przez ciało w chwili rzucania czaru. Zdziwiło go, że topór wojowniczki jest zakrwawiony, zdziwiło go, że jego dłoń trzymająca różdżkę leży na ziemi.... Nie zdążył już przeanalizować sytuacji, bo w następnej chwili jego odcięta głowa poturlała się pod ścianę komnaty..."

Axe Mastery - Biegłość w Toporach - topory są bronią bardzo często niedocenianą. Zadają one więcej obrażeń niż miecze jednakże mniej niż młoty (ale są od nich o wiele szybsze). Skille tego atrybutu nastawione są zarówno na zadawanie maksymalnych obrażeń jak i na szybkie zainfekowanie oponenta stanami. Za pomocą skilla Eviscerate można zadać przeciwnikowi nie tylko olbrzymie obrażenia (przy posiadaniu run i upgradow z atrybutem równym 16 można zadać dodatkowe 42 obrażenia), ale także zaaplikować głęboką ranę po czym użyć skilla axe rake i spowolnić przeciwnika. Na wpomnienie zasługuje także skill Cyclone Axe (wirujący topór), przy którego użyciu nasz wojownik robi obrót i zadaje obrażenia wszystkim pobliskim wrogom (z dodatkowymi obrażeniami) - jest to świetny sposób na ładowanie adrenaliny i walkę w "ścisku".

"Zmęczony starciem Exro Wyas spojrzał na oponenta. Był godnym przeciwnikiem. Ich oczy błyszczały zapałem bitewnym. Dissar zaatakował, Exro jakimś cudem zdążył się uchylić i ostatkiem sił zadał potężny cios młotem. Dissar padł bez tchu na ziemię... Kolejny cios młota zakończył jego plugawy żywot."

Hammer Mastery - Biegłość w Młotach - tu także mamy skille powodujące, że wojownik zadaje dodatkowe obrażenia - Backbreaker, (również kilku najbliższym przeciwnikom - Crude Swing). Bardzo wiele skilli z tego atrybutu (jak wspomniany wyżej Backbreaker, a także Hammer Bash, Counter Blow etc.) powoduje powalenie wroga na ziemię (knock down). Dzieki temu wojownik wyposażony w młot może siać zamęt wśród Elementalistów, Mesmerów, Monków przerywając im brutalnie rzucane zaklęcie. Młotem zadaje się obrażenia wolno aczkolwiek są one najwyższe ze wszystkich trzech typów broni Warriora. Wielkim minusem młotów jest ich dwuręczność przez co nie można używać tarczy co jednak nie odstrasza rzeszy sympatyków młotów.

"Trahne stała sama, otoczona przez trójkę zawodowych zabójców. Jej filigranowa postać wyraźnie kontrastowała z rosłymi przeciwnikami. Wyglądała bezbronnie. Zabójcy - to było widać - byli zawodowcami, zaatakowali jednocześnie. Trahne jakby tylko na to czekała. Jej miecz rozpoczął szaleńczy taniec. Przez chwilę słychać było tylko szczęk oręża. Równie nagle jak zaczął się atak tak szybko się skończył. Zabójcy spojrzeli po sobie zaskoczeni, wszyscy wyglądali podobnie - z licznych ran leciała krew, patrzyli na nią bezradni. Było już za późno, ran było zbyt wiele, krew wypływała za szybko, czuli jak opuszcza ich życie, już nawet nie zwracali uwagi na oddalającą się Trahne..."

Swordsmanship - Szermierka - miecze ze względu na najniższe obrażenia (jednakże jest to broń najszybsza co rekompensuje różnice w stosunku do młotów i w mniejszym stopniu do toporów) posiadają skille, które je albo zwielokratniają albo dodają dodatkowe, wysokie obrażenia jak na przykład skill Final Thrust czy Galrath Slas. Mieczami można także bardzo szybko "nakładać" na wroga stany dzieki takim skillom jak Sever Artery (wróg zaczyna krwawić), Gash (krwawiący wróg "dostaje" głęboką ranę) czy Hamstring (spowalnia).

"Obchodził przeciwnika powoli... do okoła... jeszcze chwileczkę i... nagle słońce na chwile oślepiło przeciwnika... to wystarczyło. W walce potrzeba także trochę taktyki..."

Tactics - Taktyka - umiejętności z tej kategorii mają raczej zastosowanie defensywne i wspomagające drużynę w walce. Dominują wśród nich Okrzyki (Shouts) i Postawy (Stances). Skille tej kategorii w dużej części umożliwiają blokowanie ciosów (w tym unikanie strzał). W tej grupie znajdują się skille zwiększające pancerz samego woja (np. Postawa obronna - Defensive Stance) lub także jego sprzymierzeńców (np. Uważaj na siebie! - Watch Yourself!). Wśród Stances warto zwrócić uwagę na Obronę Gladiatora - Gladiator`s Defence zwiększające do 75% szanse na zablokowanie ciosu; ciekawym rozwiązaniem dla osób walczącym mieczem może być Riposta (Riposte), dzięki której możemy zablokować cios jednocześnie zadając przeciwnikowi obrażenia. Zawsze build typowego tanka (którego przeznaczeniem jest "przetrwać za wszelką cenę") zawiera skille z tactics dzięki, którym dany wojownik jest niezwykle ciężkim przeciwnikiem do zabicia. Z wyborem tego atrybutu wiąże się jednak nieprzyjemna sytuacja czyli rozbicie punktów atrybutów na 3 lub więcej dlatego dzieje się to często kosztem punktów w umiejętności władania bronią lub drugiej profesji.

Umiejętności nieprzypisane
GuildWars.comTeenArena Net