Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:13
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...exploit to nadużycie, wykorzystywanie błędów w grze?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Do Podziemi

Tłumaczenie artykułu Into the Dungeons! autorstwa Jeffa Grubba opublikowanego na stronie ArenyNet 24. czerwca 2011



Hej, Jeff Grubb z tej strony. Tak samo jak Ree Soesbee, jestem jednym z projektantów ds. lore i ciągłości w zespole Guild Wars 2, co oznacza, że jestem odpowiedzialny za kształtowanie projektu świata, dbanie o wewnętrzną logikę i kierowanie ciągłością. Jestem jednak również głęboko zaangażowany razem z zespółem podziemi - Kevinem Millardem, Robem Hrouda i Willem Fairfieldem – w tworzenie historii i projekty podziemi Tyrii.

Czym Są Podziemia?

Podziemia to wieloosobowe, instancyjne obszary przygód. W przeciwieństwie to reszty Tyrii, która może być przemierzana przez graczy solo, podziemia zostały zaprojektowane tak, aby grano i bawiono się w grupach zorganizowanych, złożonych ze znajomych z gildii lub przypadkowych osób. Tam, gdzie nasz system zdarzeń tworzy dynamiczny, wciąż zmienny świat, a osobista historia pozwala tkać opowieść jedyną w swoim rodzaju dla każdej postaci, podziemia reprezentują ewolucję doświadczania oryginalnego Guild Wars: instancji przemierzanych przez pojedynczą grupę graczy.



Nazywanie tych obszarów „podziemiami” jest nieco mylne, ponieważ nie wszystkie z nich znajdują się pod ziemią. Jednak nazwa przylgnęła z powodu pochodzenia podziemi w Guild Wars 2 od tych zaprezentowanych w Guild Wars: Eye of the North. Podziemia z tych dwóch gier dzielą ze sobą dwie podstawowe cechy: są przeznaczone do zdobywania w grupie i bardzo niebezpieczne.

W czasie, kiedy to piszę, w Tyrii istnieje osiem podziemi. Nie są przeznaczone dla początkujących; najwcześniejsze z nich wymaga od postaci osiągnięcia poziomu 35.

Opowieść i Eksploracja

Tworząc podziemia, zespół stawił czoła dwóm pozornie sprzecznym pragnieniom: chcieliśmy stworzyć opowieść z ustalonym początkiem, rozwinięciem i zakończeniem, ale również pragnęliśmy instancyjnego obszaru, do którego gracze mogliby wrócić i bawić się na różne sposoby. Jeden model jest kierowany fabułą, drugi prezentuje bardziej otwartą rozgrywkę na podobieństwo sandboxu – a tej pary nie da się pogodzić.

Ale zmusiliśmy je do pogodzenia.

Każde z podziemi jest podzielone na dwie wersje: opowieść i eksplorację. Wersja z opowieścią w każdym podziemiu jest pierwsza, a ukończenie jej odblokowuje możliwość grania w wersję eksploracyjną. Za to eksploracje w podziemiach mają kilka opcji (zazwyczaj 3), z czego każda z nich ma różne zestawy wyzwań i celów gry. Więc w zasadzie kiedy mówimy o ośmiu podziemiach, mamy tak naprawdę na myśli trzydzieści dwa obszary, gdyż każdy z nich ma wersję opowieści i trzy eksploracyjne.

Moduł opowieści opowiada historię ikonicznych postaci, dawnych członków legendarnej grupy poszukiwaczy przygód znanej jako Ostrze Przeznaczenia (Destiny’s Edge) – Zojji, Logana, Rytlocka, Caithe i Eir. Na początku gry każdy gracz zapoznaje się z ikoną odpowiednią dla swej rasy. Jeśli jesteś asurą, skrzyżujesz ścieżki z Zojją; jeśli człowiekiem, zyskasz szacunek Logana Thackeraya. Około poziomu 30 jesteś już zaufanym powiernikiem postaci ikonicznych i zdajesz sobie sprawę, że mają własne problemy, skupiające się wokół tragicznego rozłamu Ostrza Przeznaczenia.

Historia tych ikonicznych bohaterów jest opowiedziana w powieści „Edge of Destiny”, ale nie jest koniecznym przeczytanie książki w celu zrozumienia tych postaci, gdy pojawiają się w grze. W miarę przemierzania podziemi gracze spotykają każdą z ikon i radzą sobie z reperkusjami rozpadu grupy. Z biegiem czasu gracze znów połączą zwaśnionych członków grupy – metaforyczne przełożenie na skalę mikro większego wyzwania: połączenia pięciu głównych ras w celu walki ze Starszymi Smokami.

Dla przykładu, w podziemiu askalońskim gracze zagłębiają się w katakumby pod nawiedzonym Askalonem. Bohaterka nornów, Eir Stegalkin, poluje na pozostałości miecza króla Adelberna, Magdaera. Trybun charrów, Rytlock Brimstone, chce twojej pomocy w powstrzymaniu Eir zanim podburzy niespokojne zjawy duchów Askalonu. Zarówno ty, jak i ikoniczne postacie odkryjecie, że w Askalońskich Katakumbach dzieje się więcej niż ktokolwiek by przypuszczał.

Opowieść ta jest opowiedziana i rozwiązana w trybie opowieści, ale co z wersją eksploracyjną podziemia? Dzieje się on w tym samym miejscu co opowieść, ale ma miejsce po wydarzeniach opowieści. Co wydarzyło się w trybie opowieści, ma bezpośredni wpływ na okoliczności trybu eksploracji.



W rezultacie twoich działań w trybie opowieści potężna ciemność wylewa się z głębin pod podziemiem. Ty i twoja drużyna wybieracie, którego z trzech podejść użyjecie do poradzenia sobie z niebezpieczeństwem. Każda z tych trzech opcji tworzy inną wersję podziemia, z nowymi obszarami, nowymi wyzwaniami oraz nowymi i trudniejszymi stworzeniami.

Odnosi się to do tego, co powtarzaliśmy przez całą pracę nad Guild Wars 2: twoje czyny mają konsekwencje. Z powodu wydarzeń w trybie opowieści, w trybie eksploracji tworzą się nowe wyzwania. Pomysł podzielenia podziemi na dwa wzajemnie wspierające się elementy pozwala nam opowiedzieć historię; nie tylko miejsca, ale też ikonicznych bohaterów i tego, jak godzą się ze sobą. I tak, możesz przebyć historię jeszcze raz, jeśli sobie tego zażyczysz.

Do podziemi wnieśliśmy też system dynamicznych wydarzeń. Nawet w trybach opowieści lub eksploracji podziemie zawiera dodatkowe wydarzenia, które mogą zostać wywołane przez działania graczy, ich położenie lub nawet przez zwyczajny przypadek. Nawet jeśli przemierzasz ten sam obszar i podejmujesz te same wybory, twoja gra może się różnić w rezultacie dodatkowych wydarzeń.

Za Zasłoną: Tajemnice Podziemi

Podzielenie podziemi na tryb opowieści i eksploracji pozwala projektantom na dopasowanie każdego rodzaju rozgrywki do potrzeb graczy. Tryb opowieści, choć wymagający, powinien być do przeżycia pry typowej grupie poszukiwaczy przygód. Z drugiej strony, tryb eksploracji jest tak ustawiony, by stanowił wyzwanie godne zorganizowanej grupy doświadczonych graczy dobrze koordynujących swoje ataki. Biorąc pod uwagę, że podziemia wymagają lepiej zorganizowanych, dążących do celu grup, możemy pracować nad naprawdę niesamowitymi bitwami z bossami, wymagającymi do wygranej zgrania i strategii. W każdym podziemiu jest kilka tych zaprogramowanych bitew, a niektórzy bossowie są naprawdę wielcy zarówno jeśli chodzi o rozmiar, jak i siłę.

Podziemia są opcjonalne, ale stanowią świetną rozrywkę dla graczy poszukujących wyzwań. Nie przeszkadzają w osobistej historii, ale ją wzbogacają. W miarę jak dorastasz do odpowiedniego poziomu, twoja postać jest uświadamiana o dostępności podziemia. Przemierzanie podziemi nie wpływa na postępy w osobistej historii, możesz wręcz w niej osiągnąć przedostatni krok bez postawienia choć raz stopy w jakimkolwiek podziemiu. (Ostatni krok? No cóż, nie spodziewamy się, że będziesz walczyć ze Starszym Smokiem samodzielnie.)

Podziemia są nastawione na styl grania w MMO wymagający grup zorganizowanych. Choć grupa może napotkać dynamicznie skalowane wydarzenia, instancyjna natura podziemi jest tak dopasowana, aby oddać epickość Guild Wars 2. jeśli twoja osobista historia oddaje twe stałe dorastanie jako bohatera, podziemia są niczym opowieści epickiej powieści. Oczywiście, zdobywasz w nich również skarby.

Tak, powiedziałem SKARBY

Każde podziemie ma swoje własne unikalne zbroje i bronie. Zbroja z podziemia askalońskiego różni się od tego, co otrzymasz w Objęciach Smutku (Sorrows’s Embrace), a to z kolei jest odmienne od skarbów znalezionych w siedzibie Lorda Beetlestone’a (pamiętaj, co mówiłem o tym, że nie wszystkie podziemia są pod powierzchną ziemi). Choć spodziewamy się, że ludzie raz się zetkną z trybem opowieści, tryb eksploracji mogą pokonać tyle razy ile chcą, zwiększając ilość zbroi i broni dostępną z tego podziemia. Należy dodać, że zbroje i bronie te są unikalne dla tego szczególnego podziemia i nie da się ich znaleźć nigdzie indziej.



Co Podziemia Dają Drużynie (I Wzajemnie)

Rozumiemy, że gracze MMO mają rozmaite style gry i zainteresowania: PvP, PvE, rzemiosło, eksploracja, łowcy lore, gracze społeczni, gracze casualowi i wiele innych. Podziemia w Guild Wars 2 nagradzają tych, którzy lubią zorganizowane drużyny i epickie wyzwania. Gracze ci spodziewają się nie tylko zagrożeń stanowiących wyzwanie dla dobrze zgranych drużyn, ale też wielkich nagród za swe zwycięstwa. Podziemia Guild Wars 2 nagradzają ich, ale również graczy żądnych wiedzy o bohaterach ikonicznych, cieszących się instancyjnym contentem rodem z pierwszego Guild Wars i tych, którzy chcą wejść głębiej w otaczający ich świat.

Witajcie w podziemiach.

Tłumacz - Sirith

GuildWars.comTeenArena Net