Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:15
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...mesmerski Chaos Damage liczy się jako Elemental Damage?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Adrenalina

_____________________________________________________________________________

CZĘ|Ć PIERWSZA: WPROWADZENIE TEORETYCZNE (TŁUMACZENIA)
~Charles Ensign
_____________________________________________________________________________

Metody zdobywania adrenaliny
Są 3 sposoby na uzyskiwanie adrenaliny:

1. poprzez atakowanie (wszystkie poza DoT - dmg over time)
2. poprzez przyjmowanie ataku
3. przez przyjmowanie ataku mając na sobie Balthazar's Spirit

Atakowanie jest najbardziej znanym sposobem na zdobywanie adrenaliny - dostajesz 25 'punktów' adrenaliny za każdy cios jaki ci się powiedzie. Dostajesz także adrenalinę za otrzymywanie obrażeń - 1 punkt za każdą 1/100 część twojego życia ktora zawarła się w ciosie, czyli za 100% zycia ktore przeciwnik nam odebral dostajemy 100 punktów adrenaliny (tyczy się to wyłącznie obrażeń meele/percing).


Koszt skilli
Kosz adrenalinowy w opisach skilli to przybliżenie, nie właściwe wartości. Koszt skilli określony jest w opisie w 'uderzeniach adrenaliny', i tak:

4 uderzenia -- 80 'punktów' adrenaliny*
5 uderzeń -- 120 'punktów' adrenaliny
6 uderzeń -- 140 'punktów' adrenaliny**
7 uderzeń -- 160 'punktów' adrenaliny
8 uderzeń -- 200 'punktów' adrenaliny
10 uderzeń -- 250 'punktów' adrenaliny

*Za wyjątkiem Sever Artety i Counter Blow, które kosztują 100 'punktów' adrenaliny.
**Za wyjątkiem Hammer Bash, który kosztuje 130 'punktów' adrenaliny.


Jeśli ładujesz sobie adrenalinę atakując będziesz musiał uderzyć odpowiednią do kosztu skilla w 'uderzeniach adrenaliny' ilość razy, jeśli jednak jesteś atakowany naładujesz się szybciej, w niektórych przypadkach szybciej niż inni. To jest szczególnie oczywiste przy 4ro-uderzeniowych skillach, które ładują się wtedy po zadaniu 3 ciosów i przyjęciu symbolicznych obrażeń na siebie.


Balthazar's Spirit
Jedynym wyjątkiem jest tu enchant Balthazar's Spirit. Po odkryciu szczegółowego działania systemu adrenaliny w grze możemy wreszcie dać temu skillowi odpowiedni opis. Oryginalny opis:

Kiedy utrzymujesz ten enchant, wybrany sprzymierzeniec otrzymuje adrenalinę i energię po otrzymaniu obrażeń.


Po zrozumieniu systemu działania adrenaliny można by ująć go tak:

Kiedy utrzymujesz ten enchant, wybrany sprzymierzeniec otrzymuje 2-5 'punktów' adrenaliny i 1 punkt energii za każdym razem gdy otrzyma obrażenia.


Poziomy Smiting Prayers które zmieniają ilość zdobywanej adrenaliny to odpowiednio:
3 Smiting -- 3 punktów adrenaliny za uderzenie.
8 Smiting -- 4 punktów adrenaliny za uderzenie.
13 Smiting -- 5 punktów adrenaliny za uderzenie.

Zmiany w skillach adrenalinowych
Ważnym faktem jest to ze skille bazowane na adrenalinie maja pewien 'zbiornik' adrenaliny. Używając skilla adrenalinowego ten 'zbiornik' zostaje wyczerpany. Dodatkowo zabiera 25 'punktów' (jeden cios) ze wszystkich innych 'zbiorników'. Nie można wiec użyć "Fear Me!" i "Watch Yourself" pod rząd.
Uruchamiając "Fream Me!" wyczerpujemy 'zbiornik' tego skilla i dodatkowo zabieramy jeden adrenalinowy cios z "Watch Yourself".

Zobrazowanie tego sprawi ze stanie sie to zjawisko bardzo jasne. Oba skille maja wlasny 'zbiornik'. Oba tez kosztują 4 adrenalinowe uderzenia, po zadaniu 4 ciosów 'zbiorniki' "Fear Me!" i "Watch Yourself" są pełne i gotowe do użycia (25 'punktów' za każdy zadany cios, zadajemy 4 żeby uaktywnić skilla).

|_Fear Me (Pełny 80 'punktów')_| |_Watch Yourself (Pełny 80 'punktów')_||_Skill 3_||_Skill 4_|
|_Skill 5_||_Skill 6_||_Skill 7_||_Skill 8_|

Przypuśćmy, ze użyliśmy "Fear Me!", oto co stanie się z nasza adrenalina:

|_Fear Me (Pusty 0 'punktów')_| |_Watch Yourself (55 'punktów')_||_Skill 3_||_Skill 4_|
|_Skill 5_||_Skill 6_||_Skill 7_||_Skill 8_|

Co jest interesujące: większość skilli adrenalinowych to ataki. Tak wiec aby skilla użyć musimy zaatakować, daje nam to wiec 25 'punktów' adrenaliny i wypełnia stratę w adrenalinowych skillach. Dlatego tez jest możliwe łączenie ataków bazowanych na adrenalinie, co może stworzyć wysoki pressure dmg lub Warrior może dołączyć się do spiku.


Inne skille

Wary Stance oryginalny opis:

Przez 5-11 sekund blokujesz wszelkie skille będące atakami. Za każdy blok uzyskujesz adrenalinę i 5 Energii. Przedwcześnie kończysz Wary Stance jeżeli użyjesz jakiegoś skilla.


Wary Stance tak na prawdę daje cios (25 'punktów') adrenaliny za każdy pomyślnie zablokowany skill ataku.

"For Great Justice!"
Zwiększa do 150% ilość zdobywanej adrenaliny, tyczy się to wszystkich sposobów jej zdobywania wyżej wymienionych.

Battle Rage, Berserker's Stance, Dark Fury
Zwiększa ilość zdobywanej adrenaliny jedynie poprzez ataki (dodatkowe 25 'punktów' za każdy cios).

Dodatkowe informacje (info spoza oryginalnego artykułu)
- Adrenalina znika po 25 sekundach.
- Uzycie "To The Limit" nie pozwoli jej zniknąć nawet jeśli nie ma żadnego przeciwnika w okolicy (nearby).

_____________________________________________________________________________

CZESC DRUGA: PRAKTYKA
~czokalapik
_____________________________________________________________________________


Kumulowanie się skilli zwiększających zdobycie adrenaliny
Obliczyłem parę zależności pomiędzy skillami przyspieszającymi zdobycie adrenaliny, oto co uzyskałem:

Po pierwsze dodatkowe 'uderzenie adrenalinowe', które uzyskujemy za pomocą rożnych skilli (Dark Fury, Battle Rage) traktowane jest jako atak drugi meele. Co w rezultacie prowadzi do współdziałania ze sobą rożnych skilli.

Dark Fury + "For Great Justice":
Za każdy zadany cios otrzymujemy 75 'punktów' adrenaliny. Kolejność użycia tych skilli nie ma znaczenia. Jeśli Dark Fury jest "pod" FGJ daje ono za jeden cios 50 'punktów adrenaliny' a FGJ zwiększa ta liczbę do 150% czyli do 75 'punktów'. Jeżeli natomiast to FGJ było użyte jako pierwsze to zwiększa ono nasz cios do 37,5 'punktów adrenalinowych' i drugi, zdobyty poprzez Dark Fury rowniez do 37,5, daje nam to w rezultacie również 75 'punktów'.

Dark Fury + Battle Rage:
Takie połączenie działa podobnie do powyższego i logicznie myśląc doszli byśmy do wniosku ze jeśli po Battle Rage moglibyśmy użyć Dark Fury to nie zmieniło by to efektu, ponieważ dostajemy 2 'uderzenia adrenalinowe' i za każde z nich jedno dodatkowe, czyli razem 4. Daje nam to w efekcie 100 'punktów' adrenaliny za jeden zadany cios.

"For Great Justice" + "To Te Limit":
Mając na sobie FGJ dostajemy po użyciu TTL 37,5 'punktów' adrenaliny za każdego wroga w pobliżu (maksymalnie tyle do ilu ogranicza to skill). Jednak uwaga co do działania TTL: nie działa on ze skillami typu Dark Fury, Berserkers Stance czy Battle Rage ponieważ one zwiększają adrenaline zyskana TYLKO poprzez naturalne ataki.

"For Great Justice" + Wary Stance:
Ilość zdobytej adrenaliny poprzez blok zwiększa się dzięki FGJ do 150% (czyli 37,5 'punktów')

"For Great Justice" + Berserkers Stance:
Na początku działa FGJ, jako ze zawsze pierwszy działa w GW skill "pod spodem", zwiększa on zdobyta adrenalinę do 37,5 'punktów' a następnie Berserkers tą ilość powiększa o dodatkowe 7,5. Daje nam to w rezultacie 45 'punktów adrenaliny' za każdy zadany cios.
Jeśli jednak po Berserkers moglibyśmy użyć FGJ zmieniło by to jego działanie: 25-cio punktowy 'cios' zwiększyłby się o 20% do 30, a następnie o 50% do 36 'punktów'.

UWAGI
* W GW nie istnieje zaokrąglanie cyfr, najlepszym przykładem na naświetlenie zasad tego byłby atak za 0, który tak naprawdę zadaje 0,1 dmg. Jeśli przeciwnik ma 1hp i zadamy mu 10 takich ataków – zginie. Zaokrąglają się jedynie cyfry wyświetlane, prawdziwe ich wartości pozostają ułamkowe.
* Skille zwiększające niezależnie o rożne ilości dana wartość działają na zasadzie "rzucony jako pierwszy również jako pierwszy działa", jednak jeśli jeden skill dane wartości zwiększa ilościowo (jednostkowo), a drugi wielkościowo (procentowo) to jako pierwszy zadziała ten jednostkowy, zwiększenie procentowe nastąpi później i dotyczyć będzie poprzedniego skilla (jesli opis skilli temu nie zaprzecza).
* Obliczeń dokonałem poprzez doświadczenia na Isle of Nameless oraz na podstawie wiedzy, która Ensign zawarł w pierwszej przetłumaczonej przeze mnie części artykułu.

Czokalapik

GuildWars.comTeenArena Net