Witamy! Jest czwartek 08.12.2016, godzina 23:02
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...rusher to gracz, który bezmyślnie wybiega przed siebie i ściąga na drużynę potwory?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Role Rangera i typy łukow w PvP - Komentarze

Tłumaczenie z artykułów oryginalnie opublikowanych przez JR-.
Zaznaczę tylko, że wiele jest (jak wszyscy wiedzą) wersji o klasach i właściwościach łuków, jednak te które zostaną tu wymienione są uznawane przez większość środowisk PvP (czołowych) za właściwe (są to także najbardziej realne dane w porównaniu do innych).


Ten przewodnik powstał po to, aby pomóc w zrozumieniu roli, korzyści i strat rożnych łuków w PvP.

Przede wszystkim wytłumaczę różnice pomiędzy łukami.

Dla łatwiejszego zrozumienia całości artykułu wprowadziłem pewne terminy:
Refire: Czas liczony od ostatniej strzały opuszczającej łuk, do następnej (częstotliwość strzału).
Zasięg: Maksymalny zasięg łuku, przyjmując ze 55' (stóp) to zasięg 'aggro' (kulki wokół postaci widocznej na radarze).
Czas lotu: Czas, jaki zajmie strzale osiągniecie celu oddalonego o 55' od wystrzelenia (przyjmując, że nie działają żadne dodatkowe efekty).
PA: Penetracja armoru (właściwa danemu lukowi i niezależna od jakichkolwiek dodatków do broni)

klasa łuku typy łuków refire zasięg czas lotu PA
Longbow Long Bow, Storm Bow, Bramble Long Bow,
Celestial Long Bow, Naga Longbow, Zodiac Bow,
Jade Long Bow, Platinum Long Bow
2.4 sek 85' 0.75 sek -
Shortbow Short Bow, Halfmoon, Bramble Short Bow,
Naga Short Bow
2.0 sek 55' 0.65 sek -
Flatbow Flat Bow, Bramble Flat Bow, Ithas Bow 2.0 sek 85' 1.0 sek -
Recurve Recurve Bow, Composite Bow, Dead Bow, Eternal Bow,
Bramble Recurve Bow, Plagueborn Recurve Bow
2.4 sek 70' 0.5 sek -
Hornbow Horn Bow, Ivory Bow, Shadow Bow, Bramble Horn Bow,
Plagueborn Horn Bow
2.7 sek 70' 0.75 sek 10%


Mamy wiec zdefiniowane rożne klasy łuków. Postaram się opisać najbardziej popularne ich użycie w PvP.


Interrupting:
Ranger interrupter używa wielu skilli, które przerywają akcje przeciwnika. Może być to staranie się wyłączyć z gry postaci ofensywne jak Elementalista, defensywne jak Monk, lub po prostu czekanie na otwarcie podczas używania Rez Signetu. Te skille to:

Concussion Shot (Marksmanship)
Savage Shot (Marksmanship)
Distracting Shot (Expertise)
Punishing Shot [Elite] (Marksmanship)
Broad Head Arrow [Elite] (Marksmanship)

Istnieją także preparations które powodują, ze strzały przerywają akcje przeciwnika:

Incendiary Arrows [Elite] (Wilderness Survival)
Choking Gas (Wilderness Survival)

Jako że zadawanie dmgu nie będzie twoim celem AP nie ma tu znaczenia. Interrupty mają także natychmiastowy Refire (jednak istnieje pewne opóźnieniu w następnym ataku jeśli poprzedził go interrupt) wiec Refire także nie będzie naszym zmartwieniem. Zasieg z kolei tez nie jest bardzo ważny, jednak mniejszy może ułatwić twojemu przeciwnikowi ucieczkę. Aby przerywać skille z krótkim czasem castu ważnym jest aby strzały leciały jak najszybciej jest to możliwe. Z tymi informacjami oczywistym jest, że musimy zwrocie uwagę na Czas lotu:

Czasy Lotu:
Recurve Bow: 0.5 sec
Longbow: 0.75 sec
Shortbow: 0.65 sec
Horn Bow: 0.75 sec
Flatbow: 1.0 sec

Z tych statystyk łatwo można wyciągnąć wniosek: Recurve Bow będzie dla nas najlepszy, jako że jego strzały lecą najszybciej.


Spike:
Rangerzy mogą być także przydatni w spikach, z preparations i orderami by wzmocnić swój dmg. Najpopularniejsze ataki łukiem używane do tego celu to:

(Przeważnie zaczynające się od 'Dual Shot')
Dual Shot (Ranger other)
Savage Shot (Marksmanship)
Quick Shot [Elite] (Ranger other)
Punishing Shot [Elite] (Marksmanship)

Najczęściej używane Preparations:

('Kindle Arrows' nie triggeruje Orderow jako ze zamienia dmg na Fire)
Read the Wind (Marksmanship)
Ignite Arrows (Wilderness Survival)
Kindle Arrows (Wilderness Survival)

Głównym celem takiego Rangera jest jak wyciągniecie największego dmg w jednym skupionym spiku. Wiec są tylko dwa atrybuty na których powinniśmy się skupić przy wyborze łuku: Czas lotu jako ze wolniejsze strzały można łatwiej uniknąć, oraz AP.


Czas lotu:
Recurve Bow: 0.5 sec
Longbow: 0.75 sec
Shortbow: 0.65 ses
Horn Bow: 0.75 sec
Flatbow: 1.0 sec

AP:
Recurve Bow: 0
Longbow: 0
Shortbow: 0
Horn Bow: 10%
Flatbow: 0

Jak widzicie są tylko dwie możliwe opcje do wyboru aby zapewnić jak największą efektywność spiku: Recurve i Horn Bow. Z Recurve masz większą szanse ze cel nie zdoła się 'wyślizgnąć' spod spiku (uniknąć strzał), z Horn bow'em zadasz za to więcej obrażeń jeśli trafisz. Jednak są sposoby na zmniejszenie czasu lotu strzał bez zmian w skillach ataku czy przy wyborze łuku.

Pierwszym sposobem jest użycie jako preparation "Read The Wind", która to zwiększa szybkość lotu strzał. Do tego sensownym posunięciem jest użycie ducha "Favorable Winds", który zwiększy efektywność rangerow a zajmie jedynie jeden slot w skillbarze.

Favorable Winds (Marksmanship)

Wyglada na to, ze Horn Bow jest najlepszym lukiem dla łuczników w spike teamie.

("Read the Wind" jest aktualnie zbugowany, zamiast podwajać szybkość lotu strzały, zwiększa go czterokrotnie.)


Pressure:
Łucznicy w tej roli skupiają się na 'wyciskaniu' jak największego dps (dmg per second) aby osłabić przeciwników. Na ogol uzyskuje się taki efekt poprzez użycie preparations i spiritow zwiększających dmg.

Najczęściej używane preparacje:

Kindle Arrows (Wilderness Survival)
Ignite Arrows (Wilderness Survival)
Incendiary Arrows [Elite] (Wilderness Survival)
Read the Wind (Marksmanship)

Mogą one zostać połączone z "Practiced Stance" aby wydłużyć ich działanie (za wyjątkiem "Incendiary Arrows" ponieważ to tez skill elitarny).

Practiced Stance [Elite] (Expertise)

Duchy, które także mogą zwiększyć obrażenia:

Favorable Winds (Marksmanship)
Winnowing (Wilderness Survival)

Dla tego typu Rangera jak i spikera głównym celem jest dmg. Jednak różnica tkwi w tym ze spiker zadaje dmg nagle, nastawiając się na pressure celem jest zadawanie stałych, jak największych obrażeń (constant dmg). W tym przypadku Refire jest bardzo ważny, oczywiście z dodatkowym AP zwiększającym dmg. Czas lotu jest kolejnym zmartwieniem, jako że nie chcesz aby twoje ataki były zbyt łatwo unikane. Podobnie jak przy wcześniej wymienionych Spikerze i Interrupterze Zasieg najmniej nas martwi.

Refire:
Recurve Bow: 2.4 sec
Longbow: 2.4 sec
Shortbow: 2.0 sec
Horn Bow: 2.7 sec
Flatbow: 2.0 sec

AP:
Recurve Bow: 0
Longbow: 0
Shortbow: 0
Horn Bow: 10%
Flatbow: 0

Czas lotu:
Recurve Bow: 0.5 sec
Longbow: 0.75 sec
Shortbow: 0.65 sec
Horn Bow: 0.75 sec
Flatbow: 1.0 sec

Na pierwszy rzut oka nie jest łatwo zdecydować który łuk jest lepszy. Jednak zastanawiając się możemy powoli wyeliminować niektóre opcje. Porównując Refire i AP jasnym wydaje się, że szybszy łuk przewyższy Horn dps'em po dodaniu dmgu z duchów i preparations.

Pozostawia nas to z trzema opcjami: Recurve, Short i Flatbow. Czas lotu jest tragiczny w przypadku Flatbow'a, a gdy wybierzesz preparation z większym dmgem niż "Read The Wind" pozostanie ci tylko polegać na duchu by trzymało się to kupy. Nie jest to oczywiście idealne, więc odrzućmy Flatbow. Refire w Shortbow jest znacznie lepszy niż w przypadku Recurve, a Czas lotu w Recurve jest niewiele mniejszy od tego w Shortbow. Tak wiec mądrą decyzja dla Pressure Dmg jest Shortbow.


Flag Runner:
Jest to ciężka decyzja, ponieważ zależnie od sytuacji będziesz chciał mięć DPS Shortbow'a, lub celność Recurv'a. Będziesz chciał się zachowywać jak Pressure Ranger aby zabić szybko przeciwnika (zapewne również flag runnera), lub przydadzą ci się interrupty i polegać będziesz na pewnych atakach by ułatwić sobie 'prace'.

W bezpośredniej konfrontacji z przeciwnikiem stać cię na przesunięcie się bliżej i wykorzystanie szybkości ataku jaka daje Ci Shortbow. Jednak jeśli nie jesteś w stanie pokonać przeciwnego Flag Runnera w bezpośrednim 1vs1 będziesz pewnie chciał strzelić w niego z "Crippling Shota" lub "Apply Poison" i uciec poza jego zasięg. W tym przypadku Recurve Bow byłby najlepszym wyborem. W tej roli prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by wziąć oba luki (zarówno Shortbow jak i Recurve) i wybrać jeden z nich w zależnie od sytuacji.


A reszta?
Pozostałe nie używane klasy łuków to Longbow i Flatbow. Dlaczego? Ponieważ ich najmocniejszym atrybutem jest zasięg, który naprawdę nie jest tak ważny w PvP. Pozwoli ci na wystrzelenie jednej czy dwóch strzał zmian przeciwnik wejdzie w zasięg twojego aggro, ale straty w innych atrybutach są nieporównywalnie wysokie do zysku z zasięgu tych łuków. Flatbow byłby przydatny gdyby nie tragiczny Czas lotu, przeciwnik który wie kiedy unikać strzał tylko czeka na wybór tego łuku przez nas.

Czokalapik

GuildWars.comTeenArena Net