Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:16
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...maksymalne spowolnienie ataku to 50%?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Rytualista na PvP - Komentarze


Rytualista jest to postać, której zastosowania nie mogłem na poczatku znaleźć z racji połączenia wielu klas w jednej. Niektóre skille są odpowiednikami dotychczas istniejacych skilli innych profesji: Shelter (Protective Spirit), Weapon of Warding (Guardian), Vengeful Weapon ("odwrotne dzialanie" Reversal of Fortune), Vital Weapon (Demonic Flesh / Vital Blessing), Resilient Was Xiko (Melanduru's Resilence), Protective Was Kaolai (Illusion of Weakness).

ArenaNet w obu nowych profesjach postawiła na combowanie, łaczenie skilli tak by jeden wspierany był przez drugi a efekt lepszy, większy. ciekawszy.
Podstawowe trzy umiejętności tej postaci co kaźdy z pewnością zauważył to: dmg, heal, support (w postaci duchów i buffów).
W żadnej z tych umięjętności nie jest Rytualista perfekcyjny, tak na prawde skilli zadąjacych dmg, które można by w pełni kontrolować, a dmg mógłby być duży jest mało, myśle że są do zliczenia na palcach jednej dłoni. Jednak te skille ze sobą współpracują.

Dla przykładu kontrolowanego przez nas dmgu combo, które w jednej chwili zabierze okolo 380 punktów życia:
Tworzymy Cruel Was Daoshen, która po upuszczeniu zadaje max 136dmg dla Nearby, otwieramy Spirit Rift który to z kolei po 3 sekundach od użycia na danym obszarze (to również Nearby) zadaje 122 dmg, zaraz po nim używamy Channeled Strike udeżajacy w przeciwnika i pobliskim (adjacent) po 101dmg i dodatkowe 37 kiedy trzymamy item, po czym Was upuszczamy, więc w tym samym prawie momencie otwiera sie Spirit Rift, działa Channeled Strike oraz upuszczamy item, daje to w sumie max 396 obrażeń od błyskawic w sekundę, co jest bardzo groźnym (oraz masowym) combem (a wszystkie te skille są z jednej szkoły magii Chanelling Magic).

Jednak to jedno z wielu comb i połączen jakie można zastosować. Jak nam sugeruje główny atrybut Rytualisty Spawning Magic dodający za każdy poziom 4% życia duchom przez niego tworzonym ta postać powinna specjalizować sie w duchach. Co jak na ironie w PvP może okazać się zgubną umiejętnością dla przeciwników Rytualisty.
Cześć skilli opiera się na ilości postawionych dookola duchów (nie tylko przez niego stworzonych) tak jak Feast of Souls (Spawning), które niszczy wszystkie duchy i za każdego tak zniszczonego leczy wszystkich czlonków party za 50-100, czyli za 5 zniszczonych duchów całe party odzyskuje maximum 500HP. Również Energy Managment może być oparty na duchach, elitarny Signet of Spirits może odzyskać max 21 energii (zerowym kosztem) co 20 sekund (7 energii za ducha "in the area").

Można bardzo szybko znaleźć zastosowanie tej profesji także w Tombs czy tez GvG. Dla przykładu w Tombach nastawienie dużej ilości duchów i spamowanie przez Ritualistów Wrath from Beyond, który zadaje po 100dmg od każdego ducha nearby może sprawdzać się lepiej niż popularny Feast of Corruption spike.
Dokladnie opisany build (tylko teoretyczny, wiec nie ma sie czym sugerowac) znajdziecie TUTAJ.

Natomiast na GvG duch Earthbind zwiększający długość knockdownu do minimum 3 sekund może być wykorzystany do spiku by na sekundę przed nim położyć postaci leczące i zespikować cel (w zasadzie bezstresowo).
Na szczęście kontrolować celu duchów nie możemy (bo było by to zbyt poteżną umiejętnością), ale jest pewność że postawione przez jednego Rytualiste duchy atakować będa jeden cel (nie koniecznie najbliższy). Jednak przy odpowiednim połaczeniu na przykład duchów takich jak: Pain, Blood Song, Disenchantment i Dissonance (etc) na wyskokim Cummuning (każdy z duchów zadaje max 22 dmg) oraz nałożenie Painful Bond (hex z Channeling Magic, który zwiększa o ponad 20 dmg zadawany przez duchy) na atakowany przez duchy cel może stworzyć piękny DPS (Damage Per Second), który siegać będzie nawet do 200dmg. Minusem takiej postaci jest wolny recharge niektórych duchów i fakt, że niektóre ze spiritów charakteryzują sie tym, że za każdym razem gdy udeża lub "spełnią swoją funkcje" tracą życie, a ich żywotność można jedynie "wzmocnić", a nie przedłuzyć Signet of Creation dodającym regeneracje życia, ale po połowie minuty niszczącym wszystkie duchy, na które zadziałał.

Oczywiście nie brak Rytualiście skilli, które AN "wepchała", czyli zupełnie nie przydatnych takich jak Nightmare Weapon czy elitarny Soul Twisting (zastosowanie na pewno znajdą, ale nie będzie to nic nadzwyczajnego czego nie można by zastąpić bardziej wydajnym skillem).
Ciekawym też rozwiązaniem Rytualisty jest wzywanie waz z prochami, dają one pewne profity (i nie da się ukryć, że w większości przypadków bardzo ciekawe), ale nie należy zapominać tez, że trzymanie itemu zabiera 10 energii z maximum (nie trzymamy już różdżki czy kostura) i zwalnia nas nieznacznie (no i oczywiście nie możemy atakować). Same wazy, które przyzywamy, mają ciekawe własciwości, od dodatkowego armora i regeneracji życia czy dodatkowej energii, poprzez zwiększenie rechargu skilli, odporność na interrupty aż po zadawanie obrażeń.

Grający Rytualistami, bądz ci którzy przyglądali się jego skillom, musieli odnieść wrażenie, że ta postać może zastąpić Monka. Sam szczerze wątpie, żeby była bardziej efektywna niż (chyba najlepsze postacie leczące) Fi Boon Healer czy Hybrid Monk (znany też jako Boon Prot) chociażby z racji znacznie wolniejszego rechargu skilli i w wielu przypadkach wolnego ich castingu, a drogiego kosztu energii. Jednakże wierze, że Rytualista może stać się doskonałym substytutem dla prot'a.
Ciężko tutaj porównywać Monka do Rytualisty, są to zupełnie inne klasy i "inaczej działają", jednak jak wcześniej wspomniałem, Rytualista i Assasin kładzie nacisk na wykorzystywanie comb. Przykładem może być leczenie w wykonaniu naszej nowej klasy w postaci nałożenia broni (dajmy na to Weapon of Warding) i leczenia za około 100 punktów (czyli dwa razy lepiej) dzięki właśnie broni za pomocą skilla Wielder's Boon. Sądze, że także usuwanie stanów w wielu buildach będzie spoczywać w rękach Rytualisty dzięki skillowi Mend Body and Soul, który to usuwa za każdego ducha w okolicy jednen stan z wybranego sprzymierzeńca. Skill leczący Spirit Light również działa efektywniej w obecności duchów.

Kolejnym bardzo dobrym zastosowaniem tej klasy jest debuffing czyli w pewnym sensie osłabianie przeciwnika.
Aby rozjaśnic podam kolejny przykład: Soothing, który wydłuża przeciwnikom w swoim zasiegu czas ładowania adrenaliny, lub też duchy Disenchantment usuwający jeden enchant z celu za każdym razem gdy go trafi, Displacement pozwalający unikać ataków przeciwnika, czy Shadowsong, którego ataki powodują oślepienie.

Wykorzystać można też tą postać jako buffer wzmacniający naszą drużyne. Skille, które można uznać już na pierwszy rzut oka za przydatne to Vital Weapon dodajacy maksymalna ilość życia, duch Recuperation zwiększający regeneracje HP, Brutal Weapon zwiększający maksymalne obrażenia.

Dodam jeszcze, że zaciekawiły mnie rodzaje armorów rytualisty, oczywiście poza dodającym energię i odpowiednikiem Mesmerskiego (aczkolwiek w lepszym wydaniu) dodającego AL podczas używania skilli najciekawszym armorem jest ten dodający 35HP.


Rytualista będzie wg mnie kopalnią złota, która po wyjściu już właściwego dodatku oblegana będzie przez wszystkich "ze smykałką" do tworzenia buildów i na pewno będzie miała wiele zastosowań poza tymi, które po krótce i bardzo ogólnie wymieniłem. Moje odczucia co do tej postaci są bardzo pozytywne po zaledwie dwóch dniach gry.


Czokalapik

GuildWars.comTeenArena Net