Witamy! Jest wtorek 06.12.2016, godzina 11:16
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...ten sam aktor użyczył swojego głosu Rurikowi i Księciowi z gry Prince of Persia: Warrior Within?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient
Assassin na PvP - Komentarze

Assassin, tak jak w przypadku Rytualisty połączenie kilku klas tak i tutaj możemy bardzo wyraźnie wyszczególnić niektóre charakterystyczne skille Mesmera, Necro czy oczywiście Warriora. Przykładowo Expose Defenses (Rigor Mortis), Mark of Heath (Malign Intervention), Shroud of Silence (Blackout), Sharpen Daggers (Melandru`s Arrows), Shadowy Burden (Weaken Armor).

Sama już nazwa profesji Assassin sugeruje nam postać, która trudnic się powinna w cichym, szybkim zabijaniu, nie daleko od tego wyobrażenia odbiegła ArenaNet. Klasa zabójcy trudni się w wyprowadzaniu criticali (ataków krytycznych) oraz tworzeniu jak najbardziej zabójczych comb dających stosunkowo wysoki dps (damage per second). Także 'ciche' ataki, 'skradanie' się za plecami wroga nie są obce nowej profesji przez wiele skilli teleportujących ją pod pewnymi 'warunkami' do przeciwnika.

Skupiając się na zadawaniu obrażeń bardzo łatwo zauważyć możemy, że aby 'wyciągnąć' jak największy dmg nie będziemy jak na przykład w wielu buildach Rangera spamować jednym czy dwoma sillami tylko będziemy zmuszeni stworzyć combo z 4, 5 czy nawet 6 i więcej skillów. Skille te SA bezpośrednio ze sobą powiązane: combo zaczynamy Lead Attack po czym następują Off-Hand oraz Dual na czym nie musimy poprzestawać. Comba takie tworzy się z reguły opierając się na dodatkowym dmgu zapewnianym pod pewnymi warunkami (najczęściej są to kondycje umieszczane na celu w poprzedzającym ataku lub hexy). Przykładowym combem może być połączenie prezentowane przez Quetzacolta (dokładny opis): rozpoczynając atak na cel z pełnym zdrowiem uderzamy Unsuspecting Strike (Lead Attack) żądającym więcej obrażeń celowi posiadającemu więcej niż 90% życia, dalej Black Mantis Thrust (Lead) poprzedzonego nałożeniem Hexu, za co cel poza obrażeniami dostaje Cripple (okulawienie).Dalszy atak Jungle Strike (Off-hand) zwiększa swoje obrażenia na celu pod wpływem właśnie tej kondycji. Można takie ataki wyprowadzać z nieprzyzwoitą łatwością na arenach typu CA/TA gdzie leczenie nie jest najwyższych lotów w większości przypadków, więc nie jest problemem stworzenie comba, które mogło by w pełni udane zabić przeciwnika.

Ważnym plusem Assassina jest zdolność przy wyżej opisanej umiejętności następowaniu po sobie szybkich ataków wrzucanie dużej ilość kondycji na cel w bardzo krótkim czasie (dobrze wykorzystana może być bardzo śmiercionośna). Na naszym forum pojawił się build sinneda (obejrzyj) wykorzystujący mesmerowski skill Fragility w połączeniu ze sillami Black Mantis Thrust, Temple Strike, Twisting Fangs. Combo takie wrzuca kolejno: Cripple, Dazed, Blind, Deep Wound, Bleeding (za każda kondycje obrażenia od Fragility, poważne osłabienie, oraz obrażenia z samych skilli). Równiez Assassin może sobie zapewnić 'gotowość' do kolejnego comba zaraz po skończeniu pierwszego dzięki skillom rechargujacym pozostałe takim jak Moebius Strike czy Assassin's Promise (co także może zostać wykorzystane jako substytut popularnego Oath Shot).

Chciałbym jeszcze poruszyć bardzo ważne umiejętności Assassina szybkiego przemieszczania się. Nie są to zdolności według mnie które miały by wielkie zalety na pomniejszych arenach, jednak widzę przede wszystkim atuty tej klasy w postaci Flagowego na GvG. Elitarny Shadow Form chroniący przez 'naście' sekund przed atakami i zaklęciami jest skillem groźnym, ponieważ gdy się kończy zostaje z całości życia zaledwie parędziesiąt, jednak przy dobieganiu do flagi w środku walki by ja przejąć jest bezcenny zważywszy na to ze przy dobrej komunikacji z Monkami może to zostać szybko wyleczone już po przejęciu flagi. Podobnie do (przykładowo) wyciągania NPCów z bazy, lub ucieczki spod flagi może przydać się Recall lub Aura of Displacement czy Return (który osobiście uważam za najlepszy sposób na ucieczkę).

Podstawową umiejętnością Assassina jest zwiększenie szans na ataki krytyczne, wiec i wiele skilli opiera się na nich. Przykładami mogą być: Way of Perfection (leczy za każdy udany critical), Dark Apostaty (usuwa jeden Enchant za każdy krytyk), same szanse na ataki krytyczne zależą od poziomu Critical Strikes (1% za 1 poziom) ale można te szanse podwyższyć skillem Critical Eye czy tez elitarnym Siphon Strenght.
Assassin jest postacia praktycznie samowystarczalną jesli chodzi o energie, samo zwiększenie szansy na ataki krytyczne da mu nieprzyzwoicie duze szanse na odzyskanie 2 punktow energii za kazdy critical, a skill Critical Eye zwieksza ta ilosc do +3 punktow energii. Skille takie jak Assassin's Promise, Way of the Lotus, czy Golden Lotus Strike mogą zapewnic dodatkowy Energy Managment.

Podobnie do Rytualiste, Assassina można wykorzystać jako debuffera zwalniając przeciwnika (Siphon Speed, Shadowy Burden - również odejmujący armor), zmniejszając ilość za jaką może zostać uleczony (Mark of Heath), czy zdejmujac enchanty (Expunge Enchantments). Fantastycznym skillem, który z pewnością znajdzie zastosowanie przede wszystkim w spiku jest Shadow Shroud nie pozwalajacy na rzucenie jakichkolwiek enchantow na cel (co z racji szybkosci działania może zostać polączone z Expunge Enchantments).

Wiele można by pisać o stancach i atakach Assassina, w wielu przypadkach są one odpowiednikami skilli Warriora czy Rangera, czasem gorsze, czasem lepsze, jednak przede wszystkim ataki aby były naprawdę skuteczne powinny być częścią comba. Z racji tego ze tylko trzy dni mieliśmy na wypróbowanie nowych postaci nie sposób jest opisać wszystkie ich zalety. Mam jednak nadzieję, że te informacje Wam się przydadzą i że sami macie jakieś spostrzeżenia, którymi moglibyście się podzielić w komentarzach.

Czokalapik

GuildWars.comTeenArena Net