Witamy! Jest poniedzialek 23.10.2017, godzina 22:42
Guild Wars 2 Fansite
News
Forum
> Guild Wars <
Download
Lore
Gra
Dodatkowe Informacje
PvE
PvP
Społeczność
> Guild Wars: Beyond <
Wojna w Krycie
> Guild Wars 2<
Informacji o Guild Wars 2 szukaj na nowym portalu
FAQ
Kontakt
...Zaklęcia(Enchanty) działają w kolejności, w jakiej zostały nałożone na daną osobę?
Partnerzy:

Kup Guild Wars
klient

Kolejna zapowiedź GW2

wywiad

17.12.2010

guildwars.pl


iezmordowany w wyszukiwaniu podobnych informacji I Shan I znów wygrzebał w sieci kolejny artykuł poświęcony Guild Wars 2. Tym razem dopuścił się go internetowy magazyn Edge, konkretnie w tym miejscu.

o czym jest tekst? A no można w nim przeczytać dlaczego poruszanie się/atak postaci w GW2 nie będzie już polegało jedynie na kliknięciu myszką, a każdy pojedynczy cios zadawany przeciwnikowi będzie wymagał kliknięcia myszką - podobnie jak w typowych grach typu Hack'n'Slash. Choć całość może wydawać się pomysłem chybionym - bo człowiek może się czasami nieźle napocić intensywnie siekąc przeciwników w takim Diablo, to dzięki takiemu rozwiązaniu ma również możliwość lepszego wykorzystania umiejętności - których działanie może różnić się gdy użyjemy ich stojąc lub biegnąc. Ponadto, tłumacząc się troszkę przykładem usuniętego Monka, każda klasa postaci powinna posiadać w swoim arsenale umiejętności pozwalające jej na leczenie, tankowanie, atak dystansowy czy wskrzeszanie poległych towarzyszy tak, aby umożliwić graczom wspólną grę bez względu na ich klasę postaci i bez długiego oczekiwania na pojawienie się jakiegoś healera w okolicy (a kto miał przyjemność grać w GW bez zgranej gildii wie jak czasem trudno o takowych w outpostach). Nie oznacza to jednak, że wszystkie postacie będą grywalne w taki sam sposób - wręcz przeciwnie - każda z klas ma znacznie różnić się od pozostałych nie tyle pod względem możliwości jakie dają jej umiejętności, lecz mechaniki gry - zupełnie inaczej ma wyglądać gra nekromantą a zupełnie inaczej choćby elementalistą. Dodatkowo poznane już umiejętności można modyfikować dzięki traitsom - nie tylko poprzez suche dodawanie im "numerków" dzięki czemu strzały zadawać będą więcej obrażeń a ogień rozprzestrzeniać się na przeciwników, ale również dodając im nową funkcjonalność - taką jak obszarowe leczenie. Przeczytać można również, kolejny zresztą raz, parę zdań o systemie osobistej historii i dynamicznych wydarzeniach, ale w tych kwestiach od pół roku nie pojawiło się nic nowego. Och, i zapomniałbym o obowiązkowym przykładzie z centaurami (pozdrowienia dla Thai - przyp. red). Ciekawym jest jednak opis walki z bossem - Smokiem - w której każdy jej etap przebiega inaczej - od ostrzelania potwora z dział przez walkę bezpośrednią aż po dobijanie przeciwnika w coraz mniej sprzyjających warunkach (do których należą między innymi wyskakujące z ziemi kryształowe ostrza). Jeśli wszystkie walki będą tak zróżnicowane, to gra nie powinna się szybko nudzić. W tekście pojawiają się również kolejne zapowiedzi wyniesienia gry poza domowe pielesze - czyli wspominane już wcześniej możliwości komunikowania się w grze przy pomocy urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe. W planach jest również aplikacja pozwalająca na bardziej "osobisty" wpływ na świat gry przy ich pomocy - do tego typu działań może należeć system craftingu. Ciekawym pomysłem (choć jeszcze nie znajdującym się w grze) jest koncepcja pozwolenia graczowi korzystającemu z telefonu komórkowego wspierania innych "widokiem dowodzenia" - czyli bardziej taktycznym podejściem do działania drużyny - gdyż taki gracz choć samemu nie będzie brał udziału w walce, będzie mógł informować pozostałych o zmianach na polu bitwy, które mogą umknąć im w bitewnym szale. Wisienką na torcie (gdzie tortem jest oczywiście Hall of Monuments i "dziedziczenie" osiągnięć między dwoma tytułami) dla graczy posiadających pierwszą część gry ma być możliwość prowadzenia rozmów na chacie między osobami grającymi w oba tytuły - czyli, prostymi słowami - grając w GW2 będziemy mogli pisać do swoich gildiowiczów nabijających tytuły w GW1.

odsumowując, tekst może niezbyt odkrywczy, co prawda pozbawiony wieści o wyczekiwanej nowej klasie, ale nie tak całkiem pisany na zasadzie odgrzewanego kotlecika. Nie doprowadza do ekstazy ilością nowych informacji, ale skutecznie podgrzewa atmosferę wyczekiwania - choćby na rozwiązania dla mobilnych graczy, które dla mnie są pomysłem interesującym, choć widać, że firma stara się za wszelką cenę przywiązać grającego do produktu. Cóż, jeśli tylko posiadacze iPhonów nie zdobędą znacznej przewagi nad ludźmi, dla których telefon służy bardziej do dzwonienia niż zabawy, to dlaczego nie? Martwić może brak automatyzacji czy to poruszania się czy walki - bo konieczność poruszania się za pomocą WSAD'u i jednoczesne kontrolowanie poczynań przeciwników/własnego paska umiejętności może potęgować chaos. I co na boga z PvP? Dlaczego kolejne artykuły skupiają się jedynie na rozgrywkach "versus Enviroment"? Jako, że sam nie mam zbyt wiele czasu, aby przebijać się przez wszystkie publikacje na temat GW2, artykuł z Edge odświeżył co nieco moje wiadomości na temat GW2. No i, chwała bogu, nie jest to "kolejny wywiad" tylko ciągły tekst, który czyta się znacznie lepiej. A co do zawartości merytorycznej - jeśli moje podsumowanie okaże się niewystarczające, zawsze można poczytać tekst w oryginale, w wersji angielskiej, klikając o tutaj.

Komentarze (16)

Dodał(a): Tom Stone

GuildWars.comTeenArena Net