[Problemy Techniczne] GW2 a faktyczne wymagania

Masz jakieś pytania dotyczące Guild Wars 2 i nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi? Spróbuj tutaj!

Moderatorzy: Moderatorzy Piaskownicy, Moderatorzy PvE

Regulamin forum
Bardzo prosimy używać przycisku SZUKAJ. Gwarantujemy, że na część swoich pytań znajdziesz w ten sposób odpowiedź.

Jeśli odpowiednio otagujesz swój temat łatwiej uzyskasz potrzebną Ci odpowiedź.
Quelen
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 28
Lokalizacja: Wrocek
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Quelen » 13 sie 2012, o 13:31

Wiem że gra jest w fazie testów ale skoro gra jest cpu-bound to czemu na takich samych procesorach ludzie mają różne wyniki jeśli chodzi o fps?
Czyżby jeszcze była zależna od systemu, czy raczej win7 taki narzut na procka robił przy emulowaniu dx9?

Edit: nie oczekuje odpowiedzi tak/nie, porostu pokazuje że coś tu nadal jest "nie halo".

Edit2: @Aladyn
Ja mając w domu 2 kompy postanowiłem za czasów BEW1 odpalić na stacjonarce swojej GW2 dla tesów.
Tam mam C2D E6550 @ 2,3Ghz, 4gb ram i GF 8800GT 512. Poza tym, że dysk mielil często po pliki i dlość dlugich wczytów dało się jako tako grać, a ponieważ od tego czasu była poprawiona optymalizacja więc mogę przypuszczać, że jeśli dokupisz jeszcze 2gb ram to będzie miodzio. Aha, i ja miałem Win7, na XP pewnie działało by mi lepiej.

@Gam3r
Zasadniczo powinno lecieć w Ultra bez większych ścinek, zasadniczo.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, o 13:44 przez Quelen, łącznie zmieniany 2 razy
Obrazek
<<<< JA NIE CHCE TEGO TROLLA :<

Self Ignition
Awatar użytkownika
Hydra
 
Wiek: 29
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Self Ignition » 13 sie 2012, o 13:43

Przeglądając wczoraj beta forum przeczytałem wypowiedź jednego z devsów, że gra NIE jest już CPU-bound. Forum zostało zamknięte, więc nawet linka nie dam. Również gdzieś mi się obiło o uszy (chyba woodenpotatoes o tym mówił), że gra zdecydowanie płynniej chodzi na 64 bitowych systemach.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, o 13:45 przez Self Ignition, łącznie zmieniany 1 raz

Quelen
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 28
Lokalizacja: Wrocek
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Quelen » 13 sie 2012, o 13:47

Dziwne zatem, grałem we wczorajszy stress test wspólnie z kuzynem, mamy porównywalne kompy z tym, że on ma mocniejszego procka ja lepsze GPU i ja miałem mniejszy fps niż on.
Edit: obaj mieliśmy takie same systemy: win7 x64
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, o 14:17 przez Quelen, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
<<<< JA NIE CHCE TEGO TROLLA :<

b4rtez
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: b4rtez » 13 sie 2012, o 13:56

Self Ignition napisał :Przeglądając wczoraj beta forum przeczytałem wypowiedź jednego z devsów, że gra NIE jest już CPU-bound. Forum zostało zamknięte, więc nawet linka nie dam. Również gdzieś mi się obiło o uszy (chyba woodenpotatoes o tym mówił), że gra zdecydowanie płynniej chodzi na 64 bitowych systemach.


Jeśli to prawda z tymi systemami, to jestem w niebie :thumbup:

Gam3r
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Gam3r » 13 sie 2012, o 16:15

Dobra panowie to mam jeszcze inne pytanie. W sumie to na ultra w żadnej grze nie grałem przez 6 lat. Ba, nawet nie na high, a nawet bardzo rzadko na medium :). Komputer miałem bardzo stary. Ale teraz gra, na którą czekałem dobre 2 lata, to jeśli nie na ultra, chciałbym chociaż na high sobie zagrać :). Jeszcze raz podaję :
Procesor : intel core i5 2500k 3.3ghz
Grafika : gigabyte geforce gtx560 ti 1gb
Ram : 2x4gb

Czy np w WvWvW w jakiejś zadymie na high byłyby jakieś ściny ? Niestety nie miałem możliwości tego sprawdzić bo nie zakupiłem pre ordera ( cała kasa na pc poszła ;_; ), więc muszę was pomęczyć :D
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, o 16:16 przez Gam3r, łącznie zmieniany 1 raz

Quelen
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 28
Lokalizacja: Wrocek
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Quelen » 13 sie 2012, o 19:31

Zależy od okoliczności. Mi na podobnym dość konfigu scieło na wvw tylko w jednym momencie, podczas dużej bitwy na tle rzeki/jeziora miałem 8 fps, wyłączyłem refleksy w wodzie i było już 20 fps. Ta gra ma dziwny engine i 20 fps wygląda płynniej niż 30 w takim Crysisie, nie wiem jak to jest zrobione...
Obrazek
<<<< JA NIE CHCE TEGO TROLLA :<

theMat
Awatar użytkownika
Hydra
 
Wiek: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Desolation

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: theMat » 13 sie 2012, o 19:56

Jak myślicie, ten LAPTOP da radę? Przynajmniej na minimalnych ;d

vipeout
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: vipeout » 13 sie 2012, o 20:05

Na mój gust po prostu pokazywany FPS w opcjach jest niepoprawny - fraps pokazuje wyżej średnio o 10 fpsów. Poza tym, nie wiem co wy tak narzekacie, ale mi na procku znacznie gorszym niż i7 2760QM (mam i5 2430M) działało płynnie na ultra i zero problemów na ostatnim 4 godzinnym stress teście.

MMO =/= Single player, nie ma co porównywać, procesor ma więcej roboty - komunikacja z serwerami chociażby, czy algorytmy które dają wrażenie płynności. Mam na przykład na myśli to, że serwer nie wysyła położenia playera co 1 milisekunde, tylko co jakiś większy okres czasu (powiedzmy sekunda) a client na podstawie tego tworzy ruch postaci - przez co nie mamy teleportującej się postaci kumpla co każdy pakiet który dostajemy. To świetnie widać jak łapiesz dużego laga - postać kumpla często nie stoi w miejscu, tylko biegnie on cały czas na wprost, w tym kierunku w którym biegł gdy otrzymałeś ostatni pakiet. Albo i stoi w miejscu ze zlagowaną animacją (bo akurat na ten pakiet puścił klawisz, a ten oznajmiający zakończenie animacji nie zdążył przed lagiem dotrzeć).

Tego typu rzeczy nie ma w Crysisie, a jest tego znacznie więcej. Co nie zmienia faktu, że CPU Bound to ta gra (na moje oko) nie jest. Wszystkie rdzenie na moim lapku były w miarę równo używane, ścinek zero. Win7 64bit. RAM'u z GPU to ta gra praktycznie nie używa (kart poniżej 512MB nie ma już wiele, a coś koło tego wyglądało zużycie).

EDIT: @UP cieńko to widzę, chyba nikt nie próbował, albo przynajmniej się nie chwalił =p
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, o 20:05 przez vipeout, łącznie zmieniany 1 raz

Gam3r
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Gam3r » 13 sie 2012, o 20:07

Quelen napisał :Zależy od okoliczności. Mi na podobnym dość konfigu scieło na wvw tylko w jednym momencie, podczas dużej bitwy na tle rzeki/jeziora miałem 8 fps, wyłączyłem refleksy w wodzie i było już 20 fps. Ta gra ma dziwny engine i 20 fps wygląda płynniej niż 30 w takim Crysisie, nie wiem jak to jest zrobione...

Na high, tak? A powiedz mi jeszcze, skoro masz podobny config, ile masz fps podczas takiego normalnego biegania po swiecie i bicia mobów, albo na jakichś bossach z innymi graczami ?

theMat
Awatar użytkownika
Hydra
 
Wiek: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Desolation

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: theMat » 13 sie 2012, o 20:57

Cieńko? Kurde szkoda, ale zobaczymy. Jak Skyrim, BF3 i inne dają radę to mam nadzieję, że GW 2 też pociągnie :D

Quelen
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 28
Lokalizacja: Wrocek
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Quelen » 14 sie 2012, o 07:47

Gam3r napisał :Na high, tak? A powiedz mi jeszcze, skoro masz podobny config, ile masz fps podczas takiego normalnego biegania po swiecie i bicia mobów, albo na jakichś bossach z innymi graczami ?


Około 30-40, ten przedział.
Obrazek
<<<< JA NIE CHCE TEGO TROLLA :<

vipeout
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: vipeout » 14 sie 2012, o 09:28

theMat napisał :Cieńko? Kurde szkoda, ale zobaczymy. Jak Skyrim, BF3 i inne dają radę to mam nadzieję, że GW 2 też pociągnie :D


Nie, żebym był jakimś super-znawcą, ale z reguły sugeruję się TYM. Mają też listę procesorów. Porównując pozycję tej z tamtego lapka do mojej obstawiałbym low (tak, żeby i w mieście i przy większym PvE poszło, jak z WvW to nie mam pojęcia, bo sam nie miałem okazji u siebie przetestować porządnej, dużej walki).

theMat
Awatar użytkownika
Hydra
 
Wiek: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Desolation

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: theMat » 14 sie 2012, o 11:08

Też to oglądałem, ale to wcale nie pokazuje rzeczywistych wyników. Może pisać, że gra nie nadaje się grania a tak naprawdę to nie ma z nią problemu.
Pre order jest to się zobaczy, ale myślę, że jakoś normalnie na low powinno ciułać.

Onek
Awatar użytkownika
.: Blessed by Fate :.
 
Wiek: 23
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Onek » 14 sie 2012, o 11:20

Mam pytanie troszkę związaną z tematem. Jak producenci gier optymalizują gry? Jak wygląda taki zabieg?

TomaszPPSSPP
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: TomaszPPSSPP » 14 sie 2012, o 13:04

vipeout napisał :
theMat napisał :Cieńko? Kurde szkoda, ale zobaczymy. Jak Skyrim, BF3 i inne dają radę to mam nadzieję, że GW 2 też pociągnie :D


Nie, żebym był jakimś super-znawcą, ale z reguły sugeruję się TYM. Mają też listę procesorów. Porównując pozycję tej z tamtego lapka do mojej obstawiałbym low (tak, żeby i w mieście i przy większym PvE poszło, jak z WvW to nie mam pojęcia, bo sam nie miałem okazji u siebie przetestować porządnej, dużej walki).


Co z tego, że BF3 Ci idzie na full?

Ja w BF3 mam 40-60 FPS, ultra, 1920x1200. W GW2 mam 20-100fps, ultra, 1920x1200.

Phenom II 945 @ 3,75 GTX480 4GB Ram
Obrazek

Quelen
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 28
Lokalizacja: Wrocek
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Quelen » 14 sie 2012, o 13:23

Onek napisał :Mam pytanie troszkę związaną z tematem. Jak producenci gier optymalizują gry? Jak wygląda taki zabieg?


No to jest pytanie na które nie da się odpowiedzieć w kilku zdaniach tak żeby wszystko wyjaśnić, to trochę obszerny temat.
Ale żeby zawęzić: stosują szereg tircków (przekłamań) mających na celu sprawieniu, żeby program generował jak najmniej obliczeń dla sprzętu do wyświetlenia danego obrazu, np słynna mgła w Turoku z 97 która oczarowała graczy miała za zadanie tak naprawdę zawęzić obszar jaki gra był wyświetlany, właśnie po to żeby odciążyć komputer. Stosuje się też metodę polegającą na tym, ze komputer nie generuje całego obiektu ale tylko ten fragment, który widzimy (np na przykładzie ludzika który stoi przodem do nas, wtedy komputer nie generuje jego pleców).
Głównym problemem obecnie jest natomiast tak napisanie gry, żeby obsługiwała wiele wątków naraz, rozbija się to w ten sposób, że np 1 rdzen/wątek procesora oblicza sobie algorytmy odpowiedzialne za fizykę w grze, drugi odpowiedzialny jest za AI mobków, trzeci za pozycjonowanie kamery/ludzika którym sterujemy w świecie gry i przesyłania danych niezbędnych do wygenerowania "obrazu na żywo". Do tego w początkowym stadium tworzenia silnika gry zdecydowana większość algorytmu jest obliczana przez procesor, dopiero w późniejszym stadium część z tych obliczeń przenosi się na GPU, żeby jak najbardziej odciążyć procesor.

Edit:
Dodatkowo później stosuje się metodę tak zwanego KISS (Keep It Simple, Stupid)
Spoiler: pokaż
(na nasz *zad* (Debilu: Upraszczaj Pieprzone Algorytmy)) : P >>tekst tłumaczenia zaczęrpniety z bash.org.pl<<
czyli przepisywania kodu tak żeby go uprościć jak najbardziej.
Natomiast najbardziej rzucającym się trickiem zastosowanym w GW2 jest stworzenie kilku wersji tekstury i modelu danego przedmiotu który zmienia się w zależności od odległości jaka nas dzieli od tego przedmiotu i podmianie tych grafik na bieżąco.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2012, o 13:43 przez Quelen, łącznie zmieniany 4 razy
Obrazek
<<<< JA NIE CHCE TEGO TROLLA :<

Ogoniasty
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Nie podano

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Ogoniasty » 15 sie 2012, o 15:15

Mój sprzęt:


CPU Intel Core i3 540 3,06 GHz box (socket 1156/73W/32nn)

SVGA Radeon 5570 Gigabyte 1GB DVI & HDMI

Windows7 64 bit

Uciągnie? jak tak to na jakich ustawieniach?
Jeden mówił coś o ultra, ale nie chce się opierać na jednej odpowiedzi

Maviek
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Wiek: 4
Płeć: Nie podano

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: Maviek » 15 sie 2012, o 15:45

Ogoniasty pisze :Mój sprzęt:


CPU Intel Core i3 540 3,06 GHz box (socket 1156/73W/32nn)

SVGA Radeon 5570 Gigabyte 1GB DVI & HDMI

Windows7 64 bit

Uciągnie? jak tak to na jakich ustawieniach?
Jeden mówił coś o ultra, ale nie chce się opierać na jednej odpowiedzi


Jeżeli to ta karta która znajduje się tutaj http://benchit.pl/karty+graficzne/ATI/Radeon/HD+5570/-/1024 , to muszę cie zmartwić. Moja dziewczyna posiada gt 9800 i ledwo na medium w 1440x900 ciągnie to 30 fps, a i dropy są do 13 ak jest rozwałka na evencie.
Ale nie wiem co oznacza SVGA może to jakaś inna wersja .
Obrazek

strasznyktos
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Wiek: 25
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: strasznyktos » 15 sie 2012, o 15:52

Ja posiadam Phenoma II x4 955 + Radeon 6770. Gram od I BWE i zawsze na najwyższych detalach. Nie miałem żadnych problemów czy to na lokacjach startowych czy to na WvWvW. Z kolei mój brat ma laptopa który spokojnie powinien zapewnić płynną grę [nie pamiętam dokładnej specyfikacji, ale przewyższa minimalne wymagania] a mimo to gra tylko "chodzi". Zero przyjemności.

wicz
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Mężczyzna

GW2 a faktyczne wymagania

Post autor: wicz » 15 sie 2012, o 15:54

A może jest ktoś kto testował grę na niskiej rozdziałce tj. 1152x864 (monitor 17)
Mój sprzęt to Athlon 64 x2 4800(oc 2x2700), 9600GSO, 4Gb ram
Grał ktoś na podobnej konfiguracji? A jeśli tak to jak to chodzi? Bo nie wiem czy już zbierać na nowy sprzęt czy GW2 polata jeszcze.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Pytania i Odpowiedzi



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron