Tak więc podsumujmy

Dyskusje na temat trybu PvE.

Moderatorzy: Moderatorzy PvE, Moderatorzy PvP

tazer
Awatar użytkownika
Bone Dragon
 
Wiek: 29
Lokalizacja: jestem na nie.
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide

Tak więc podsumujmy

Post autor: tazer » 10 mar 2011, o 17:58

Thief: płaszcz i szpada, prawie jak u Dumasa. Lubicie sztylety, miecze, cienie, połapki, (...) Jego mechanika to Inicjatywa - specjalne pole energii, które pozwala mi odpalać ataki bez korzystania z energii.

pierwsze to chyba literowkowy babol.
a do mechaniki dodalbym tez mozliwosc ukradniecia broni lub innych rzeczy przeciwnika i potraktowanie ich jako environmental weapona (hm nie wiem jak to zgrabnie przetlumaczyc :p)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Adams
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Wiek: 23
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Underworld

Tak więc podsumujmy

Post autor: Adams » 10 mar 2011, o 18:41

Dzięki Wszystkim za odpowiedzi, już wiem nieco więcej jak to będzie wyglądać.
Jednak dalej nie do końca wiem jakie będzie główne źródło PD, bo eventy chyba jednak nie będą aż takim boostem?
I czy CAŁKOWICIE zrezygnowano z questów/misji, czy są one mniej ważne?
(Trishia Jakbyś mógł to to opisz)

A, jeszcze jedno, czy te eventy to będą po prostu coś typu questy tylko bez kilometrów tekstu i pojawiające się w różnych miejscach o różnym czasie, a nie stale dostępne w jednym miejscu? Mi słowo EVENT kojarzy się z jakimś większym wydarzeniem, dodatkiem umilającym grę (tak jest w innych MMO, a jak wiemy GW2 jest bardzo inne, w pozytywnym tego słowa znaczeniu)

Xsior
Awatar użytkownika
Jade Armor
 
Wiek: 4
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide

Tak więc podsumujmy

Post autor: Xsior » 10 mar 2011, o 18:49

Adams napisał :Dzięki Wszystkim za odpowiedzi, już wiem nieco więcej jak to będzie wyglądać.
Jednak dalej nie do końca wiem jakie będzie główne źródło PD, bo eventy chyba jednak nie będą aż takim boostem?

W GW 1 questy są takie, więc czemu eventy taki nie mają być?

Adams napisał :A, jeszcze jedno, czy te eventy to będą po prostu coś typu questy tylko bez kilometrów tekstu i pojawiające się w różnych miejscach o różnym czasie, a nie stale dostępne w jednym miejscu? Mi słowo EVENT kojarzy się z jakimś większym wydarzeniem, dodatkiem umilającym grę (tak jest w innych MMO, a jak wiemy GW2 jest bardzo inne, w pozytywnym tego słowa znaczeniu)

Tak,
Adams napisał :te eventy to będą po prostu coś typu questy tylko bez kilometrów tekstu i pojawiające się w różnych miejscach o różnym czasie, a nie stale dostępne w jednym miejscu
Obrazek

inheracil
Awatar użytkownika
Jade Armor
 
Wiek: 24
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Gunnar’s Hold

Tak więc podsumujmy

Post autor: inheracil » 10 mar 2011, o 18:50

Tak, eventy będą zamiast questów. Mają być ułożone nawet w ciągi, jeżeli zrobisz jeden pojawi się następny. Poza tym jest personal story i ta pewnie (przyznaję się nie czytam wszystkiego) będzie przypominał klasyczne questy (obejrzyj sobie filmik z niskolevelowych ludzi). Niby nie ma wykrzykników, ale całkowicie nie odeszli od zagadaj i zbierz npc zebranych po mapie. Wygląda na to, że ten "własny" wątek będzie bardziej klasyczny, chociaż bez ścian tekstu.

Trishia
Awatar użytkownika
.: V.I.P. :.
.: V.I.P. :.
 
Wiek: 28
Lokalizacja: z Zadupia [w-wa]
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Trishia » 10 mar 2011, o 21:12

Adams napisał :A, jeszcze jedno, czy te eventy to będą po prostu coś typu questy tylko bez kilometrów tekstu i pojawiające się w różnych miejscach o różnym czasie, a nie stale dostępne w jednym miejscu? Mi słowo EVENT kojarzy się z jakimś większym wydarzeniem, dodatkiem umilającym grę (tak jest w innych MMO, a jak wiemy GW2 jest bardzo inne, w pozytywnym tego słowa znaczeniu)


przykład Eventu+reakcja świata

Ogólnie to najlepiej wygląda do po przez patrzenie na gry RPG (te z mistrzem gry). W tym wypadku to gra jest takim mistrzem. Zaczynamy grę w mieście, jesteśmy na zadupiu i gówno umiemy. Jedyne co nas trzyma, i kieruje to, story mode. Kiedy wyjdziemy na świat robimy co chcemy, tak na dobą sprawę nie mamy żadnego przymusu gdzie i co, po prostu zwiedzamy świat. Ten świat żyje własnym życiem, np idąc z startowego miasta do drugiego, możemy spotkać karawanę. Teraz mamy własny wybór:
- możemy za nią podążać
- iść w drugą stronę
Jeśli idziemy za nią, jest szansa (choć nie musi) że zostanie ona zaatakowana przez bandytów, jeśli została możemy pomóc obronić, albo uciec.
- Jeśli obronimy ją, nie dość że dostaniemy XP, złoto, karme to jeszcze dostaniemy np. 25% rabatu na zakupy u nich. Dodatkowo miasto do którego podróżuje karawana będzie miało sklep
- Jeśli nie obronimy, karawana zostanie zniszczona, a ludzie porwani. Miasto nie będzie miało sklepu. Stan rzeczy utrzyma się do puki ktoś nie trafi na ślady karawany, i nie odnajdzie obozu bandytów i nie uratuje ich. Jeśli to zrobi, karawana znowu będzie podróżowała z miasta do miasta. Dodatkowo od lidera tej bandy, możemy się dowiedzieć, w zamian za oszczędzenie go, że bandyci mają twierdze gdzieś w lesie. Wiemy że są tam skarby i ich główny przywódca, teraz możemy:
-Rozprawić się z bandytami na stałe, albo olać :
-jeśli olejmy bandyci wciąż będą napadać na karawany
-jeśli się ich pozbędziemy, karawana będzie podróżować znowu pomiędzy miastami, a my dostaniemy ładny zastrzyk XP/golda i karmy
Czyli im bardziej szukasz, tym więcej znajdujesz..

Filozofia tego Eventu

Widzisz>reagujesz>masz wpływ na świat> świat reaguje negatywnie albo pozytywnie

Możemy wykonać nawet 3/4 takie eventy jeden po drugim, nie czytając "Wall fo text", nie wycinając 1k potworów po drodze, nie łażąc po całej mapie za npc'mi, po prostu instynktownie podążamy za akcją. Dodatkowo im więcej osób robi taki event, tym silniejsza/większa liczebność przeciwników jest, a ponad to więcej XP, golda, karmy dostaniemy. Gw2 bardzo promuje współdziałanie. Warto przypomnieć enty raz, że eventy mają stały wpływ na otoczenie. Takich eventów jest ponad 1600, i według Anet, żaden się nie powtarza.
Mam nadzieję że teraz zrozumiesz filozofie wolnego wyboru, zasada jej jest prosta. Masz czerpać przyjemność z gry od początku do końca, bez żmudnego lvlowania i czekania na end game. (to co jest End game w innych grach, w GW2 jest od 1 lvlu do 80)

fukacz
Awatar użytkownika
Jade Armor
 
Wiek: 29
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: fukacz » 10 mar 2011, o 21:41

Dodam jeszcze tak od siebie, że Anet obiecała odejść od levelowania typu "im dalej w las tym więcej drzew", a spróbować jednostajnego levelowania. Czyli wbicie początkowych leveli ma nam zając (mniej więcej) tyle czasu co end-gamowych. Zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce.

pozdro

Trishia
Awatar użytkownika
.: V.I.P. :.
.: V.I.P. :.
 
Wiek: 28
Lokalizacja: z Zadupia [w-wa]
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Trishia » 30 mar 2011, o 16:25

Myślę że warto dodać(bardziej rozwinąć) 4 rzeczy: Kondycje,Evade & dodge, Boons, Traits

Kondycje- jest to negatywna kondycja jaką może nam nałożyć przeciwnik, niektóre kondycje mogą się nakładać:
Blackout- uniemożliwia używanie jakichkolwiek umiejętności przez przeciwnika. Podobne do Daze.
Bleeding- cel traci trochę życia przez pewien czas, może się nałożyć do 9 razy.
Blind- Powoduje że następny atak przeciwnika nie trafi.
Burning- powoduje sporą utratę życia przez pewien czas.
Chilled- przeciwnik porusza się o 25% wolniej oraz nie może używać dodge, umiejętności które w tym czasie się odnawiały, odnawiają się trochę dłużej niż normalnie.
Crippled- przeciwnik porusza się wolniej oraz nie może używać dodge
Fear- powoduje że przeciwnik ucieknie w przeciwną stronę niż rzucający to zaklęcie (Nekromanta , i Tief kiedy wykradnie odpowiednią rzecz)
Immobilized- poruszanie się przeciwnika jest bardzo utrudnione oraz nie można używać dodge (albo -90% slow albo nie może się poruszać wcale)
Poison- przeciwnik traci pomału życie przez pewien czas, może się nałożyć do 9 razy
Vulnerability- przeciwnik otrzymuje większe obrażenia
Weakness- Przeciwnik powoduje mniejsze obrażenia (nie potwierdzone)

Nieprzypisane Stany
Daze- uniemożliwia używanie jakichkolwiek umiejętności przez 2s
Knockback- fizycznie odpycha przeciwnika
Knock Down- przerywa akcje przeciwnika oraz powala go na ziemię na kilka sekund, przeciwnik nie może się ruszać ani użyć żadnej umiejętności
Launch- wyrzuca przeciwnika w powietrze
Stealth- pozwala stać się niewidzialnym, w PvE przeciwnicy przestają atakować po przejściu w ten stan.
Stun- pozwala unieruchomić, i obezwładnić przeciwnika na krótki czas

Dodge & Evade
Teraz tak, wiele osób wie że w grze można zrobić dodge by uniknąć bomby w twarz, koszt to 5% many. Jak widać na kondycjach, niektóre uniemożliwiają zrobić dodga. Evade działa tak jak dodge z jedną różnicą, evade można użyć tylko po przez pewne umiejętności. W dodatku wszelkie doskoki do przeciwnika też są uważane za mechanikę evade, i nie podlegają żadnym karą.

Boons-dają dodatkowe bonusy dla nas, i naszych sprzymierzeńców:
Aegis- blokuje następny atak (tylko Guardian)
Fury- zwiększa szanse na uderzenie krytyczne
Invulnerability- daje ochronę na wszelkie kondycje i obrażenia
Might- zwiększa obrażenia
Protection- zwiększa obronę
Rejuvenation- regeneruje życie (tylko Guardian)
Smiting- każdy piąty atak powoduje podpalenie (burning, tylko Guardian)
Swiftness- zwiększa szybkość poruszania się
Vigor- Zwiększa życie/regeneracje (niepotwierdzone)

Traits- tu dodać jak je się nakłada
Każda postać może mieć na przypisaną broń pewną ilość Traits
Main Hand Weapon - można mieć 1 Major, 1 Minor (wyjątek Elementalista* który może mieć 1 Major, 2minor)
Off Hand Weapon- można mieć 1 Minor (wyjątek Elementalista* który może mieć 2 Minor)
2h Weapons- można mieć 1 major, 2 Minor (wyjątek Elementalista* który może mieć 1 Major, 4minor)

Elementalista*- ze względu ze nie może on zmieniać broni, a ma tylko Attumenty ma on dodatkowe sloty na Traits'y
Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, o 16:27 przez Trishia, łącznie zmieniany 2 razy

Anevlo J
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 23
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Anevlo J » 30 mar 2011, o 16:38

Trishia napisał :W dodatku wszelkie doskoki do przeciwnika też są uważane za mechanikę evade, i nie podlegają żadnym karą.

Żadnym karom/żadnej karze chyba.

Winterhaven
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Winterhaven » 31 mar 2011, o 10:31

Nie jestem pewien czy kondycja to dobre tłumaczenie. Po polsku kondycja to po prostu stan zdrowia, natomiast w angielskim condition może mieć szereg różnych znaczeń. Jedyne tłumaczenie jakie mi przychodzi w tej chwili do głowy to "stan", ale mam nadzieję że ktoś ma lepszy pomysł.

Lunar
Awatar użytkownika
.: Cartographer :.
.: Cartographer :.
 
Wiek: 25
Lokalizacja: Ponyville
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide
Nick w GW2: Lunaris Moonwraith

Tak więc podsumujmy

Post autor: Lunar » 24 cze 2011, o 19:24

BUMPed. Dodano o walce pod wodą i dungeonach.
Obrazek

Anevlo J
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 23
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Anevlo J » 25 cze 2011, o 18:44

bronie tylko do walki pod wodą - speal (zwarcie), trident (magia), harpoon gun (dystans)

spear

Poza tym trzeba jeszcze zmienić opis Daeth Shroudu u necro. Nie wchodzi w niego automatycznie jako downed mode.

Mistrz Wymiatacz
Awatar użytkownika
Fungal Wallow
 
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Piken Square
Nick w GW2: Miss Mortus

Tak więc podsumujmy

Post autor: Mistrz Wymiatacz » 28 cze 2011, o 12:41

Personalizacja postaci i inne).
- Osobista historia - każda postać będzie mogła wybrać co jest dla niej najważniejsze (i wokół czego będzie się kręcić fabuła), tak jak i pochodzenie i charakter (który będzie ewoluował w czasie rozgrywki),
- System Traitsów - bonusów, które wzmacniają działanie niektórych skilli, dodają nowe właściwości lub wspomagają w inny sposób postać. Będą zdobywane na różne sposoby.
- Własny dom, zmieniający się w miarę gry;
- Możliwość założenia każdej zbroi, która pasuje do twojej profesji (elementalista wszak nie założy płytówki),
- Nowy system barwników, każda zbroja ma kilka miejsc w które można zaaplikować kolor a biorąc pod uwagę różność zestawów to będzie dużo malowania, planowane jest ok.400 czy więcej a każdy kolor będzie miał określoną wariację od materiału na jaki zostanie nałożony;
- Część zbroi będzie setowana np. płaszcz, kamizelka i spodnie. Będzie tak aby 1) nie powstawały jakieś potworne kombinacje, 2) aby nie poło problemów z teksturami,
- System Transmutacji - istnieje możliwość przeniesienia statystyk z jednej zbroi na drugą, którą chcemy nosić. Co prawda trzeba będzie za to zapłacić lub zdobyć in-game ale to jeszcze nie do końca postanowione.
- System insygni - a całej zbroi masz 6 slotów, im więcej wypełnisz insygniami danego typu tym więcej będziesz miał kumulujących się bonusów,
- System Achievementów, które będą account based

Taki mały błąd :)
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, o 12:42 przez Mistrz Wymiatacz, łącznie zmieniany 1 raz

Lunar
Awatar użytkownika
.: Cartographer :.
.: Cartographer :.
 
Wiek: 25
Lokalizacja: Ponyville
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide
Nick w GW2: Lunaris Moonwraith

Tak więc podsumujmy

Post autor: Lunar » 28 cze 2011, o 13:07

@/\ - fix'd

Macie jeszcze jakieś ciekawe rzeczy znalezione w sieci? Podsyłajcie (koniecznie z linkami).
Obrazek

Enril Soul
Awatar użytkownika
Jungle Troll
Jungle Troll
 
Wiek: 26
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Enril Soul » 28 sie 2011, o 23:09

Lunar napisał :Energia i potiony
- cała filozofia opiera się na 2 stylach - ofensywa i defensywa,
- granie defensywnie sprawia, że szybko tracimy energię zaś grając ofensywnie nawet tego nie poczujemy,
- potiony głównie do użycia kiedy potrzebujemy kopa energii (No mana? POWERADE!),
- im większego masz skilla tym dłużej wyciągniesz na 1 barze bez uzupełnień,
- nie ogarniasz pola bitwy = więcej many na defensywę,

Do zmiany no mana :)

Lunar
Awatar użytkownika
.: Cartographer :.
.: Cartographer :.
 
Wiek: 25
Lokalizacja: Ponyville
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide
Nick w GW2: Lunaris Moonwraith

Tak więc podsumujmy

Post autor: Lunar » 29 sie 2011, o 10:43

Doooo-ne. Jeżeli czegoś brakuje lub coś chcecie to wysyłajcie linki.
Obrazek

Samug
Awatar użytkownika
Burning Titan
 
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Far Shiverpeaks

Tak więc podsumujmy

Post autor: Samug » 29 sie 2011, o 21:18

Trishia napisał :Niestety na nocnych panelach nie wiele ruszyli tego tematu, za to wiemy że różne potwory mają różne "systemy targetowania" czasami kilka na raz, czasami tylko jeden.
-są potwory które chętniej atakują jednostki dystansowe
-są potwory które mają 2 zestawy ataków, np atakują w walce wręcz, po czym nagle idzie " aoe na jednostki z tyłu"
-są potwory które wybierają cel z najmniejszym:
A) życiem (maksymalnym czyli oleją na starcie wariora z 22k hp i polecą na elema co ma 16k)
B) pancerzem
C) najbardziej osłabiona (np ma tylko 50% hp i nagle 3 mobki chargująna nią)
D) atakują z wybraną kondycją (np boss ma truciznę, a potworki będą częściej biły zatrute osoby etc)
-atakują najbliższą osobę
-atakują osobę która najmocniej bije

Czyli mamy rozwinięty system z Gw1, wygląda solidnie i nie do przewidzenia (podobno ten sam mobek może mieć różne przypisania, przez co trzeba reagować na bieżąco, bo nie da się przygotować z góry - o ten mobek bije tak, wiec robimy to tak)

A to się przyda?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2011, o 21:20 przez Samug, łącznie zmieniany 2 razy
[VcY]

Chmurka
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Chmurka » 12 paź 2011, o 14:56

Fajnie że świat jest otwarty, ale nie podobają mi się klasy zabrakło mi Mesmer'a i Derwisza szkoda że ich nie będzie :( Ale ogólnie jest dobrze.

Kosiarz Moske
Awatar użytkownika
Fungal Wallow
 
Lokalizacja: Soul Society
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Kosiarz Moske » 12 paź 2011, o 15:25

Została jeszcze 1 nieodkryta profesja. Według 80% graczy będzie to właśnie mes (lub coś meso podobnego). A derwisza mi nie jest szkoda... no może trochę :)

Kraven
Awatar użytkownika
.: Gwardia PvP :.
.: Gwardia PvP :.
 
Wiek: 28
Płeć: Mężczyzna

Tak więc podsumujmy

Post autor: Kraven » 12 paź 2011, o 18:25

Kosiarz Moske napisał :Została jeszcze 1 nieodkryta profesja. Według 80% graczy będzie to właśnie mes (lub coś meso podobnego). A derwisza mi nie jest szkoda... no może trochę :)

Mesmer w GW2 nie ma racji bytu. Przykre ale prawdziwe. Sam fakt, że znaczna część graczy twierdzi, że będzie nie sprawia, że tak się stanie. A dlaczego nie ma racji bytu? Odpowiedzi należy szukać w mechanice gry. Mesmer został stworzony jako postać kontrująca poszczególnych przeciwników i uniemożliwiająca im działanie. Może to robić zabierając im energie (ale w GW nie ma energii), lub nakładać Hexy (w GW2 niema hexów), które wydłużają lub blokują rzucanie czarów lub atakowanie. Oczywiście ma również paletę skilli robiących znaczne obrażenia, ale gdyby ograniczyć się tylko do nich, Mesmer nie różniłby się zasadniczo od Elema (a wręcz byłby gorszy). Tak więc nawet jeśli w GW2 pojawi się postać o nazwie "Mesmer", to nie będzie miała za dużo wspólnego z oryginałem. Nie można na to liczyć również ze względu na brak Monków czy jakichkolwiek dedykowanych Healerów.

Podsumowując: Mesa nie będzie więc skończcie o nim *tralalala* :P

tazer
Awatar użytkownika
Bone Dragon
 
Wiek: 29
Lokalizacja: jestem na nie.
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide

Tak więc podsumujmy

Post autor: tazer » 12 paź 2011, o 18:32

Kraven napisał :nawet jeśli w GW2 pojawi się postać o nazwie "Mesmer", to nie będzie miała za dużo wspólnego z oryginałem

no i? necro tez nie ma hexow, wielkie mi rety.
ostatnia profesja jest profesja powracajaca, potwierdzone dwa razy. dziekuje za uwage, skoncz *tralalala*
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, o 18:32 przez tazer, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PoprzedniaNastępna

Wróć do PvE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość