Podsumowując Guardiana

Masz jakieś komentarze lub chcesz wypowiedzieć swoje zdanie na temat nowości ze świata Guild Wars? Tutaj masz szansę to zrobić!

Moderator: Redaktorzy

Lunar
Awatar użytkownika
.: Cartographer :.
.: Cartographer :.
 
Wiek: 26
Lokalizacja: Ponyville
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide
Nick w GW2: Lunaris Moonwraith

Podsumowując Guardiana

Post autor: Lunar » 29 sty 2011, o 10:09

Skoro posucha informacyjna się skończyła to nadszedł czas na wysyp informacji, wywiadów i innych, czasami ciekawych, popierdułek. Ale, żeby nie przedłużać, postanowiłem wybrać najciekawsze:
  • TenTonHammer.com przeprowadziło wywiad z Jonem Petersem o Guardianie i jego roli,
  • GameSpot UK przeprowadziło wywiad z Isaiahem "Izzym" Cartwrightem i Jonem Petersem w którym mówią o RoJu, roli Guardiana i o tym, że będziemy szukać graczy, nie profesji,
  • GuildMag przyjrzał się nowej profie pod kątem podobnych profesji z innych gier.
  • Kill Ten Rats dość trafnie porównało Guardiana do pełnego talerza, przy okazji dokonując innych porównań
Obrazek

I quza I
Awatar użytkownika
Burning Titan
 
Wiek: 25
Lokalizacja: Łapy
Płeć: Mężczyzna
Nick w GW2: quzaaa

Podsumowując Guardiana

Post autor: I quza I » 29 sty 2011, o 12:38

GulidMag porównuje Guardiana do Geralta. Przyjemnie :D

Wielki Krasnolud
Awatar użytkownika
Hydra
 
Wiek: 25
Lokalizacja: Shiverpeaks
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: Wielki Krasnolud » 29 sty 2011, o 12:58

heh ten guardian przypomina mi coś z heroes of might and magic V i tytana ze spellforce 2
Lunar napisał:będziemy szukać graczy, nie profesji

eee? :o ocb?
@down: thx xD
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, o 13:09 przez Wielki Krasnolud, łącznie zmieniany 1 raz

szerszeń45
Awatar użytkownika
Fungal Wallow
 
Wiek: 28
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: szerszeń45 » 29 sty 2011, o 13:01

Wielki Krasnolud napisał :\
Lunar napisał:będziemy szukać graczy, nie profesji

eee? :o ocb?


O to biega, że chcą stworzyć grę taką by nieważne jaką profesją przyjdziesz, bo i tak będzie ważny dla party. Chodzi im pewnie o to by nie było szukania typu LF Healer/Tank, a jeśli będzie potrzeba pomocy to będziemy szukać dowolnego gracza dowolnej profesji i rasy, a nie konkretnego np. Norna wojownika.

Sagad
Awatar użytkownika
Fungal Wallow
 
Płeć: Nie podano

Podsumowując Guardiana

Post autor: Sagad » 29 sty 2011, o 13:34

Kolejne potwierdzenie tego że gra zamiecie na rynku mmo. Po prostu system zbudowany na zasadzie że nie istotna jest klasa postaci jest po prostu najlepsza. Koniec durnego czekania na healera przez godzinę żeby cokolwiek zrobić. Dodatkowo potraktowanie guarda jako postaci poświęcającej się, jest to bardziej w klimacie dobrego, świętego wojownika, który broni jakiegoś żebraka przed bandą złodziei nawet gdy mają przewagę niż to jest np. w WoWie. Nie mogę się doczekać żeby położyć na tej grze ręce ^^
Obrazek

Eld
Awatar użytkownika
Hydra
 
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Underworld

Podsumowując Guardiana

Post autor: Eld » 29 sty 2011, o 13:57

Cóż, nie wierzę zbytnio w te całe "szukanie gracza, nie profesji". Po prostu nie możliwe jest takie zbalansowanie tego wszystkiego... A jeżeli próbują, to myślę, że głównie to jest powodem długiego procesu tworzenia gry. Hmm, ciekawe jak będzie z dodatkami kiedy będą chcieli dodać nową profkę.
Co najwyżej może nie będzie aż tak potrzebna dana profesja, ale przy upartych graczach i tak nic nie zdziałasz ;]

ZIPer
Awatar użytkownika
Fungal Wallow
 
Wiek: 24
Lokalizacja: Blachownia
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: ZIPer » 29 sty 2011, o 15:40

Myślę że "szukanie gracza, nie profesji", spowodowane będzie tym że GW2 będzie trochę zbliżone do zwykłych RPG, gdzie obojętnie czy jesteś magiem, łucznikiem, miecznikiem, topornikiem itd. to możesz przejść całą grę. Po prostu każda profesja posiada taki wachlarz umiejętności że da sobie radę sama (kiedyś mówili że większość rzeczy będzie można zrobić solo), lub z innymi graczami, którzy zwiększą i defensywę i ofensywę w drużynie. Oczywiście zapewne będzie tak że w gdzie, nie gdzie sprawdza się lepiej way zrobiony z samych warków, elesów czy guardów, ale i losowym składem da się radę.

Co do bilansu to AN trochę sobie ułatwiła sprawę, ponieważ nie będzie takich możliwości wyboru skilli w GW2 jak w GW, że można był obrać jaki się chce skill i dawać na obojętny slot. Np. łowca będzie mieć 5 ataków z łuku, potem sloty na pułapkę, ducha, leczenie itd. Do tego nie będzie drugiej profesji. No i w końcu nie będzie takiego farmu, jaki znamy w GW, na zasadzie używam 2-3 skilli, które zapewniają mi nieśmiertelność w danym miejscu, wbijam się w grupkę 30-60 mobków i zabijam je AoE, więc kolejny aspekt, który trzeba nerfić odpada.
ObrazekObrazek

Trishia
Awatar użytkownika
.: V.I.P. :.
.: V.I.P. :.
 
Wiek: 29
Lokalizacja: z Zadupia [w-wa]
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: Trishia » 29 sty 2011, o 18:09

Istotne słowa ZIPer, farma ograniczy się do
-event hunting = gold/karma/itemy
- Dungeony = z nowym systemem instancji nie da się przygotować na to co nas czeka w dungeonie.
-Profesje poboczne [gotowanie,szycie etc] tu nic nie wiem ale na pewno będzie trzeba zbierać.
Dzięki bogu skończy się solowanie 50 i więcej mobów xD

Obawiam się tylko jednej rzeczy, że pomimo balansu profesji, gracze i tak znajdą najlepsze party które będzie dungeony robiło ze 150% skutecznością. Bo po co męczyć jakiś dungeon przez 40min jak można zabrać tego i tamtego i zrobić to w 20 min... i nie chodzi o pozium trudności dungeonu tylko o sam fakt farmienia go w najszybszym czasie.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, o 18:10 przez Trishia, łącznie zmieniany 1 raz

krokos
Awatar użytkownika
Jade Armor
 
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: krokos » 29 sty 2011, o 18:19

Trishia napisał :Istotne słowa ZIPer, farma ograniczy się do
-event hunting = gold/karma/itemy
- Dungeony = z nowym systemem instancji nie da się przygotować na to co nas czeka w dungeonie.
-Profesje poboczne [gotowanie,szycie etc] tu nic nie wiem ale na pewno będzie trzeba zbierać.
Dzięki bogu skończy się solowanie 50 i więcej mobów xD

Obawiam się tylko jednej rzeczy, że pomimo balansu profesji, gracze i tak znajdą najlepsze party które będzie dungeony robiło ze 150% skutecznością. Bo po co męczyć jakiś dungeon przez 40min jak można zabrać tego i tamtego i zrobić to w 20 min... i nie chodzi o pozium trudności dungeonu tylko o sam fakt farmienia go w najszybszym czasie.


w GW1 jest inny system dungów, to i w GW2 będzie zupełnie inny system. Jestem zmuszony podać przykład WoWa - tam nie ma SCów, każdy dung był uzależniony od tego, czy w teamie są noby czy nie. W GW2 może wogóle nei być speedclearów.
Obrazek

Thaia
Awatar użytkownika
.: V.I.P. :.
.: V.I.P. :.
 
Płeć: Nie podano

Podsumowując Guardiana

Post autor: Thaia » 29 sty 2011, o 18:27

W GW2 może w ogóle nie być speedclearów

Ty chyba nie doceniasz potencjału pewnych ludzi grających w GW...
Szczególnie że teraz będziemy mogli mieć na instancji więcej niż jeden build (poprzez zmianę weapona).
Założę się że team złożony z Elemów rozpieprzy wszystko w drobny mak.
DPS, Heal - już mamy wszystko co potrzeba, dorzućmy do tego jednego Guardiana i mamy team nie do rozwalenia.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, o 18:39 przez Thaia, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek

tazer
Awatar użytkownika
Bone Dragon
 
Wiek: 30
Lokalizacja: jestem na nie.
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide

Podsumowując Guardiana

Post autor: tazer » 29 sty 2011, o 18:28

krokos ale chodzi o to, ze pewnie i tak beda pewne najefektowniejsze teamy zlozone z okreslonej mieszanki profesji. przykladowo 5 warrkow i 3 elemy zrobia dunga w 40 min, a 2 warki, 3 elemy, ranger, necro i guardian w 25 minut.
ale ogolnie nie ma w tym nic zlego, zawsze lepsze to niz sytuacja z GW1, gdzie team zlozony z 2 warrkow, asska, elema, mesa i ryta guzik zrobi, bo i tak nie maja monkow.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Shan
Awatar użytkownika
Hydra
 
Wiek: 24
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: Shan » 29 sty 2011, o 18:52

tazer napisał :przykladowo 5 warrkow i 3 elemy zrobia dunga w 40 min, a 2 warki, 3 elemy, ranger, necro i guardian w 25 minut.


Zapomniałeś tylko, że party będzie 5-osobowe :)

krokos
Awatar użytkownika
Jade Armor
 
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: krokos » 29 sty 2011, o 18:58

jeśli patrząc na to, że każdy ma self-heale to tak...ale w GW1 skillów jest...od zasrarnia, a w GW2 tylu skillów nie będzie, zapewne mniej buildów itd. A mniej skillów=gorsze SC?
Chodzi o to, że w GW1 jest wiele przeróżnych skilli, ruptów, mass ruptów, aoe, wyłączenie skilli, sygnety...a w gw2? Nie wiadomo.
Obrazek

Thaia
Awatar użytkownika
.: V.I.P. :.
.: V.I.P. :.
 
Płeć: Nie podano

Podsumowując Guardiana

Post autor: Thaia » 29 sty 2011, o 19:02

Tu nie chodzi o to czy SC będzie gorsze, czy nie - tylko o to, że drużyna złożona z kilku konkretnych profesji, będzie w stanie wykonać Dungeona szybciej niż grupa złożona z randomów.
I tak - masz rację, nie będzie tak dużo skilli, ale za to na instancji taki Warrior będzie mógł mieć 19 buildów.
There are nineteen different combinations of weapons that a warrior can wield.
Obrazek

Amarth Gurth
Awatar użytkownika
Hydra
 
Wiek: 43
Lokalizacja: Ashgabat
Płeć: Mężczyzna

Podsumowując Guardiana

Post autor: Amarth Gurth » 29 sty 2011, o 19:18

Trochę za mocno się nakręcacie z tym, co będzie można robić, a czego nie. Tak naprawdę NIKT z nas nie wie nic konkretnego na temat: używanych umiejętności, zestawów umiejętności, wpływu danej umiejętności na przeciwnika, czasu odnowy itp. Wszyscy widzieli TYLKO filmiki, a część wypowiada się, jakby już brała co najmniej w beta-testach - spokojnie, ludzie, to tylko wersje demonstracyjne, żeby pokazać pewien zakres postępów prac na grą. Śmieszy mnie już to powoli, jak czytam te "profesjonalne" teksty" co się da, a co nie, inaczej gdyby było dodane "być może", "przypuszczam", "chciałbym, aby" ;) Więcej dystansu, mniej zapatrywania się w siebie proponuję :roll:
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, o 19:18 przez Amarth Gurth, łącznie zmieniany 1 raz

tazer
Awatar użytkownika
Bone Dragon
 
Wiek: 30
Lokalizacja: jestem na nie.
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide

Podsumowując Guardiana

Post autor: tazer » 29 sty 2011, o 19:20

I Shan I pisze :
tazer napisał :przykladowo 5 warrkow i 3 elemy zrobia dunga w 40 min, a 2 warki, 3 elemy, ranger, necro i guardian w 25 minut.


Zapomniałeś tylko, że party będzie 5-osobowe :)

hmmm na structured PvP tak, o PvE jeszcze chyba nic nie mowili na ten temat? ale mniejsza z tym, to byl tylko przyklad, zeby to jakos zobrazowac.
a wlasciwie ciekawe, czy w instancjach bedzie mozna zmieniac ekwipunek? bo elem majac 5 kombinacji i 4 attunementy moglby miec 20 buildow. ale jakos mi sie nie wydaje, zeby w instancjach zmiana broni byla mozliwa, bo wtedy czemu nie zmiana calych buildow lacznie z utility skills i elitkami? wg mnie instancja bedzie takim permanentnym obszarem-stanem walki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Amentis
Awatar użytkownika
Whiptail Devourer
 
Wiek: 24
Lokalizacja: Otchłań
Płeć: Nie podano

Podsumowując Guardiana

Post autor: Amentis » 29 sty 2011, o 22:40

Thaia Lightbringer pisze :
DPS, Heal - już mamy wszystko co potrzeba, dorzućmy do tego jednego Guardiana i mamy team nie do rozwalenia.

Pragnę przypomnieć iż nie będzie w GW2 czegoś takiego jak profesja nastawiona głównie na Heala. Guardian ma być supportem (z tego co wywnioskowałem) nastawionym na obronę, a nie leczenie. Umiejętność leczenia ma mieć każdy.
Co do założenia "szukamy gracza, nie profesji" - bardzo mi się to podoba. Jak ktoś wspomniał wcześniej, nie będzie czekania 40 minut na heala czy tanka.
ANet chce stworzyć coś nowego czerpiąc po trochu z innych gier(np. Warhammer Online - strefy PvP), ale także wprowadzają własne pomysły i dzięki temu im się to uda.

Edit: Specjalnie pogrubiłem to słowo, Thaia.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, o 10:37 przez Amentis, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek

Thaia
Awatar użytkownika
.: V.I.P. :.
.: V.I.P. :.
 
Płeć: Nie podano

Podsumowując Guardiana

Post autor: Thaia » 29 sty 2011, o 22:53

Mhm. A teraz pokaż mi, w którym miejscu to:
Pragnę przypomnieć iż nie będzie w GW2 czegoś takiego jak profesja nastawiona głównie na Heala.

napisałem.
Obrazek

Hyper Chan
Awatar użytkownika
.: Moderator :.
.: Moderator :.
 
Wiek: 28
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Gandara

Podsumowując Guardiana

Post autor: Hyper Chan » 29 sty 2011, o 23:40

szukanie gracza, nie profesji
Nie chcę krytykować waszego hura optymizmu, ale taka era była już i w GW1. Za czasów ursana nikt nie patrzył kim grasz, byleś miał go na pasku. Gdy klasy będą za bardzo samowystarczalne ludzie nigdy nie będą zwracać uwagi na teamplay, bo po prostu nie będzie takiej potrzeby...a jak dla mnie to raczej byłby minus dla rozgrywki;o Każdy musi poczuć, że pełni w teamie ważną rolę, a mając konkretne zadania po prostu dąży się do tego by wykonywać je coraz lepiej.
No ale pożyjemy zobaczymy;) Ufam, że wiedzą co robią :)
Obrazek

tazer
Awatar użytkownika
Bone Dragon
 
Wiek: 30
Lokalizacja: jestem na nie.
Płeć: Mężczyzna
Serwer GW2: [EU] Blacktide

Podsumowując Guardiana

Post autor: tazer » 29 sty 2011, o 23:48

e, z ursanem to raczej byla inna sytuacja. on nie byl samo wystarczalny, on byl tylko konkretnym damage dealerem z mocnym atakiem i kd. ale monkow i tak trzeba bylo miec.
a z klasami w GW2 raczej tez nie chodzi o samowystarczalnosc, tylko o wielozadaniowosc, to nie do konca to samo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następna

Wróć do Newsy



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron